"ב-8 השנים האחרונות נחתכו כ-50% בהוצאה לפרסום בהשוואה לתל"ג"
מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום, הוזמן לדיון המיוחד שנערך היום בכנסת על מנת להציג את תמונת המצב בשוק הפרסום בישראל. בכינוס שנערך ביוזמתם של ח"כ נחמן שי ואגודת העיתונאים, לקחו חלק גם מו"ל הארץ עמוס שוקן, העיתונאים חיים יבין ושלום קיטל ומנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי.
בפתח דבריו אמר כידון: "אחת הראיות המנציחות את הכשל הגדול היא שמשנת 2003 ועד היום, גדל התל"ג של מדינת ישראל ב- 57%, כאשר ההוצאה לפרסום צמחה רק ב-26% בהתאמה באותן שנים".
בהמשך דבריו הציג כידון את הוצאות הפרסום על פי סוגי מדיה משנת 2003 ועד היום ע"פ נתוני חברת "יפעת בקרת פרסום". לאחר מכן הציג את השינוי שחל במחיר יחידת פרסום (ספוט) לאורך השנים בפלטפורמות השונות והאחוז שמהווה ההוצאה לפרסום מן התוצר הלאומי הגולמי בישראל. לבסוף סקר יו"ר האיגוד את ההוצאות השנתיות לפרסום לנפש במדינה לאורך השנים.
במסגרת דבריו מנה כידון את מאפייניו של שוק הפרסום הישראלי בשנים האחרונות ואמר כי "שוק הפרסום הינו שברירי והוא אחד הגורמים הבולטים לכך ששוק תקשורת, הניזון מענף הפרסום, כל כך תנודתי בהתאם לחוסר היציבות בעולם הפרסום".
מדינת עולם שלישי
כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום ומבעלי משרד הפרסום גיתם BBDO טען עוד, כי בכל הקשור לניהול שוק הפרסום "מדינת ישראל מתנהלת כמדינת עולם שלישי, וכך גם היא ניצבת בתחתית טבלת היקפי הפרסום לנפש בכל העולם, בין ספרד לברזיל, שליש מהשוק האמריקאי וחצי ממדינות מסויימות ברחבי אירופה, בבחינת היקפי הפרסום לנפש".
"כל זעזוע קטן, אם בדמות משבר כלכלי עולמי ואם בדמות מחאה חברתית, מוריד את הוצאות הפרסום מיידית בעשרות אחוזים. דבר המביא באופן ישיר לפיטורי עובדים, להם אנו עדים בימים אלה, ולפגיעה קטלנית בגופי התקשורת בישראל בטווח הקצר. הבעיה היא שבשנות הפריחה, הצמיחה והשגשוג הכלכלי שוק הפרסום צומח לאט מדי" הוסיף כידון.
- 1.מקלוהן 03/01/2012 11:27הגב לתגובה זווחסרת פרופורציה. ומה שתרם לזה זה בעיקר המחירים הגבוהים של גופים כמו חברות הסלולר,בנקים ורשתותות השיווק שהמרווחים החזיריים נו,טוב גם הניהול הכושל) אפשרו הוצאות פרסום כה גבוהות. עם כל הכסף הזה לא ראינו פרסום יותר טוב,רק יותר פרסום בינוני ורע