בזכות המהלך של 'שטוחים': איילת צרפתי-רוזן - אשת השיווק של 2011

צרפתי-רוזן היא מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם. היא נבחרה בזכות החדרתו את החטיף 'שטוחים' לשוק, וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה
דפנה פלס | (7)

איגוד השיווק הכתיר את מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם, איילת צרפתי-רוזן, לאשת השיווק של 2011, בזכות המהלך החדרת המותג 'שטוחים' וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה.

שטוחים הושק בפברואר 2011. עד אז המתחרה המוביל של החברה בתחום היה 'בייגל בייגל' עם 60% מהשוק, ואילו הבייגלה של אסם, שכלל 3 מוצרים בלבד, תפס רק 17% מהשוק והיה בעל נוכחות מוגבלת על המדף.

צרפתי רוזן, שנכנסה לתפקידה הנוכחי 3 שנים קודם לכן, זיהתה את פוטנציאל הצמיחה שתחום הבייגלה טומן בחובו ובנתה תכנית פעולה לבחינת האפשרויות העסקיות, שבסופו של דבר הוכיחה כי קיימת דרישה לבייגלה של אסם וכי השוק משתוקק לחידושים.

כתוצאה מהתכנית הוצבו שני יעדים: להפוך את בייגלה אסם למספר 2 חזק ולהכפיל את נתח השוק ל-30% בשנה. מה שנעשה בפועל על מנת להגשים את היעדים היה חידושים דוגמת טכנולוגיות מזון חדישות, קו ייצור שלא נראה קודם לכן ומבחני טעימה. שנה וחצי לאחר מכן הגיחו ה'שטוחים' לאוויר העולם. לאחר עיצוב מחדש של האריזות, מיצוב מבדל, פעילות יח"צ, יצירת באזז וקמפיין בטלוויזיה, התוצאות בישרו מהפך. נודע כי 5 ימים לאחר עליית הקמפיין האמור, נקנתה כל הסחורה שהגיעה לנקודות השיווק - סדר גודל של עשרות אלפי יחידות, מה שאילץ את החברה לבלום את שידור הפרסומת. הסוף היה מתוק או יותר נכון, מלוח; אחרי יותר מעשור, אסם הפכה למובילה בקטגוריה כשה'שטוחים' מככבים בראש הרשימה ומייצבים את נתח השוק על 50%.

ועדת השיווק של האיגוד מסרה: "אסם הצליחה להשיק מוצר חדש, שאומץ בהתלהבות על ידי קהל הצרכנים והצליח מעבר לציפיות ללא קניבליזציה של המוצרים הקיימים של החברה".

תזכורת קטנה: אנשי השיווק החודשיים של השנה החולפת הם עינת פורטוגלי מ'פוקס'; שי חגואל מ'שטראוס'; דורון אנגל ממפעל הפיס; רוני פלד מ'דיסקונט'; איילת צרפתי רוזן מ'אסם-נסטלה' - כאמור הזוכה השנתית; איתן ויצמן מ'טמבור'; דן בורנשטיין מ'כלמוביל'; יעל אליש מ-Waze; עינת ישראלי מ'נייקי ישראל'; ורענן סעד מ'ביטוח 9,000,000'.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ענת מנייקי אשת השנה שלנו (ל"ת)
    יוסי 16/01/2012 10:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כל הכבוד לה! עשתה עבודה טובה מאוד (ל"ת)
    מיטל 15/01/2012 23:31
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סיגל 15/01/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    אני מקווה שאשת השנה הזו לא מגדלת את ילדיה כמו הילד בפרסומת. הרעיון היה יפה אבל הביצוע.... מעצבן, לא נעים ועם תחושה מרומזת של ילד מעט אלים
  • 2.
    יפה! (ל"ת)
    ענת 15/01/2012 17:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    15/01/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
    זה כל מה שצריך בארץ בשביל להיות איש שייוק של השנה- מקסים.
  • גם להעתיק צריך לדעת (ל"ת)
    מר קטינג 16/01/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
  • אביב 15/01/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
    בין אם זה נכון או לא - זה לא רלוונטי. במשך שנים ניסתה אסם לתת פייט לבייגל בייגל - ללא הצלחה. כאן זה לא ענייני קריאייטיב ופרסים. יש כאן עניין שיווקי ואם התוצאות מדברות על מהפך - זה דבר מדהים. לא לשכוח שבייגל בייגל לא פראיירים ולא משרד הפרסום שלהם באומן. זה רק מדגיש רת גודל ההישג. כל הכבוד.