וידאו ברשת, למה ואיך? "לשים Pre-Roll באתרים זה לא שיווק"

אתגר שפיבק, מרצה בתחום השיווק באינטרנט והמדיה החברתית בפנייה ישירה למנהלי שיווק עם כל ההזדמנויות העסקיות שמחכות להם ברשת
 | 

מעל ל 70% ממשתמשי האינטרנט בעולם צופים בוידאו On-line, YouTube מושך אליו למעלה ממיליון ישראלים ביום והוא מהווה את מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, "צפייה ישירה" ברשת היא כבר לא מילה גסה, שיתוף של סרטוני וידאו ב-facebook הינו אחד מן הפעילויות הפופולאריות ביותר ועדיין – מרבית המשווקים לא מתייחסים לעולם ה-Online Video כפלטפורמה שיווקית.

מנהל שיווק יקר, לשים Pre-Roll באתרים הגדולים זה לא לעשות שיווק בוידאו. לשלב את סרטון הפרסומת שלך בעמוד הפייסבוק זה לא לעשות שיווק בוידאו.

שיווק בוידאו עוסק ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי לגולש אשר דרכו אתה יכול להעביר את המסרים השיווקיים שלך - בצורה שבה הגולש מקבל ערך מוסף ורק לאחר מכן אתה משתלב בתוכן כמותג.

מהן ההזדמנויות העסקיות אותן תוכל למצוא אם תשתמש בוידאו ברשת כפלטפורמות תוכן?

יצירת מודעות - שימוש בתוכן רלוונטי לגולש אשר דרכו הוא יכול להיחשף לחברה, לשירותים שלה ולמסריה. לוריאל הקימה ערוץ מקסים ב YouTube אשר דרכו היא מעבירה לגולשות שלה מסרים רלוונטיים בתחום האיפור בשילוב המוצרים שלה.

לינק לערוץ לוריאל

חיזוק האהדה וההעדפה - דרך יצירת סרטונים אמוציונאליים עבור הגולש, עם חיבור נכון של התוכן המסחרי החברה יכולה לחבר אותם ערכים אשר הגולש אהב, העריך והתחבר אליהם לדרך שבה הוא תופס את המותג, זאת, יחד עם אפקט ויראלי אשר מייצר Earned-media

BMW


חיזוק האסטרטגיה השיווקית - יצירת תוכן וידאו שמעביר את מסרי החברה, את המסרים האסטרטגיים שלה ויצירת אסוציאציה בין ערכים לבין המותג כפי שעשתה Orange בצורה יפה בניסיון לנכס לעצמה את עולם האפליקציות הניידות

הרשת תמיד זוכרת - בניגוד לקמפיין פרסומיים ש"מתים" ברגע שהמדיה מסתיימת, הוידאו נמצא ברשת כל הזמן והגולשים יכולים להיחשף אליו דרך שיתוף של חברים, דרך חיפוש בגוגל וביו טיוב או דרך הקמפיינים החדשים שלכם

מה אתה צריך לעשות כדי להשתמש בפלטפורמות האלו בצורה טובה יותר?

צילום באיכות HD - בעידן של מסכים גדולים, רוחב פס עולה ושימוש בסטרימרים וטלוויזיות חכמות אשר מתממשקות עם YouTube, חובה להשקיע באיכות גבוהה של תכני הוידאו. לראות וידאו מפוקסל של מותג שאתה אוהב, זה פשוט מעצבן.

הפצת הסרטונים בכל הפלטפורמות שלכם - השתמשו בכל הפלטפורמות שעומדות לרשותכם כדי להפיץ את הסרטונים שלכם – פייסבוק, טוויטר, חתימות המייל של העובדים ואפילו אפשרו גישה לסרטונים שלכם דרך מודעות פרינט ושילוט חוצות דרך QR CODE (אפליקציות בהם הגולש סורק קוד מסוים ומגיע לסרטון במכשיר הנייד שלו)

הוספת כתוביות - YouTube מאפשרת לנו היום להוסיף כתוביות במספר רב של שפות. מעבר לשיפור הנגישות לתוכן שלנו לכבדי שמיעה, אנחנו יכולים גם לחשוף את הסרטונים שלהם לקהלים דוברים רוסית, ערבית, אמהרית ואנגלית, זאת, בנוסף לשיפור דרמטי באיתור הסרטונים במנועי החיפוש.

יצירת סינרגיה לאתר החברה - הטמעה של תוכן וידאו רלוונטי לגולש לא רק גורמת לו להישאר באתר שלכם יותר ומגדילה את הסיכוי שהוא יצרוך את השירותים שלכם, אלא גם מסייעת לקידום האורגני של האתר.

תיוג נכון של הסרטונים - תוצאות הוידאו תוספת נפח הולך וגדל בתוצאות החיפוש בגוגל וכמות המחפשים ביו טיוב עולה באופן קבוע. דרך תיוג נכון של הכותרות והתיאורים בטקסטים מסביב לסרטון תוכלו להגדיל את כמות הפעמים שייחשפו אליהם.

קדמו את הסרטונים שלכם - קשה מאוד להתניע פעילות ויראלית ללא יצירת בסיס רחב מספיק של צפיות רלוונטיות ראשוניות. כלי הקידום הקיימים לתוכן וידאו, הן ב YouTube והן בפליקס יכולים להיות פלטפורמה נהדרת לחשיפה ראשונית של הסרטונים שלכם.

תוכן, תוכן ותוכן - תרגשו. תצחיקו. תביכו. תצאו מה Mainstream. תפתיעו. תגרמו לצופים לחשוב. תגרמו להם ללחוץ על ה Share.

הכותב הוא בוגר MBA בקריה האקדמית אונו, הינו יועץ עצמאי, מרצה בתחום השיווק באינטרנט והמדיה החברתית ומנהל את הקורס שיווק באינטרנט למנהלים

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מיקי 22/01/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב!!!
    סגור
  • 4.
    פיסת מידע שימושית חינם
    רפי 19/01/2012 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוך ניסיון אישי, קדימונים יכולים להיות כלי מצויין. מה שחייבים להבין זה שיש להתאים את הפררול למקום בו הוא נצפה, כלומר לאינטרנט ולא לחתוך פרסומת ולהגיד יש לנו פררול. בנוסף יש כלים המאפשרים לך לבצע הנעה לפעולה הסוף הפררול כדי להעביר את הגולשים אלייך לאתר.
    סגור
  • 3.
    וידאו באינטרנט זה must to have
    מנהלת שיווק 19/01/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם היום עמוס מידע, ולכן חשוב חשוב חשוב לדעת איך לצמצם מידע שאיננו רלוונטי ולהבליט את מה שכן. וידאו זה אכן הדבר הבא, אם מנצלים אותו נכון. כתבה יפה.
    סגור
  • 2.
    עוד יועץ שמחפש עבודה
    די עם ההייפ 18/01/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאד ממליץ למנהלי השיווק לקרוא קצת מאמרים מחול ולא להתייחס לכאלה הגיגים. כל מדד שקיים כיום מראה שדווקא שימוש "טיפש" בפרסום וידאו כלומר לשים פרסומת טלויזיה בתוך תוכן איכותי באינטרנט (כמו ב YNET או וואלה) יתן את התוצאות הטובות ביותר. לצער כולנו תוכן שיווקי לא אפקטיבי וחסר לו הריץ' הנדרש. פרסומות יעודיות לאינטרנט הן בעיקר שעשוע לאנשי קראטיב וכאב ראש ללקוחות
    סגור
  • לא בדיוק...
    גיל 18/01/2012 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן, פרי-רולים ומיד-רולים הם יופי של כלי פרסום, אבל כמובן שהיו מקרים של פרסום ייעודי לאינטרנט שהצליח (אולד ספייס למשל). בקיצור, לא הייתי פוסל את מה שהוא אומר, למרות שקשה מאוד להביא תוצאות איכותיות
    סגור
  • טען עוד
  • הפרירולים ככלי וידאו אינטרנטי
    אתגר 18/01/2012 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי גיל אני חושב שפרירולים הם כלי מעולה אבל הם לא מייצרים תוכן מקורי ורלוונטי במרבית המקרים אלא מהווים אדפטציה של פעילות הטלוויזיה.
    סגור
  • תגובה לתגובה
    די עם ההייפ 23/01/2012 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לרגע מבחם ברצינות את עולם התוכן השיווקי הויראלי נראה שאין דרך להפיץ אותו. כלומר זה רעיון יפה שמאד כיף להפיק אבל ברוב המכריע של המקרים אין פשוט איפה לשים אותו ובמיוחד בישראל. ומי שישלוף נתונים מרשימים שיבדוק במחקר קומסקור האחרון, הרוב הכמעט מוחלט של צפיות הוא fraud כלומר לא אמיתי ולדוגמת שלט החוצות והבאנר - שוב בלבול, מה שאני מציע זה כמו לשים תוכנית טלויזיה באינטרנט במקום UGC ... UGC זה מגניב ואפשר להגיד שילדים עושים תוכן שנצפה יותר מטלויזיה אבל בפועל זה לא נכון....
    סגור
  • 1.
    יפה מאד!
    אניקאובוי 18/01/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה רבה על המידע.
    סגור
  • יפה מאוד
    אחד שמבין 19/01/2012 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מידע חשוב ונכון ולכל המלעיזים: נכון, קשה להצליח לייצר סרטון ויראלי. נכון, זה כאב ראש ללקוחות. אבל היו לא מעט כאלה, אולדספייס הוא קצה הקרחון. זה לחלוטין לא אומר שכל מותג צריך ללכת לשם. אבל ברור לכולנו שמותג שהולך לשם ומשחק אותה, מצליח להישאר בתודעה הציבורית הרבה יותר מפרירול שמזכיר לי שוב את מה שטחנו לי אתמול 40 פעם בהפסקת פרסומות. הרשת היא מקום לייצר דברים שונים וחכמים יותר והפרירולים הם ברירת מחדל עצובה לכל מי שמבין דיגיטל. כמו לקחת את שלט החוצות ולהדביק אותו על באנר...
    סגור
  • זה יפה
    רועי 18/04/2013 02:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ציפתם שזאת תיהיה עבודת גמר סה"כ היו לו זמן קצוב http://www.gmt.co.il/
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות