החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם
המניעים לתקשר עם הזולת הם אינסופיים, לכן הטריטוריה של תקשורת אלקטרונית - טלפון, אינטרנט וסלולארי - היא כר פורה לאינסוף מותגים. במלים אחרות - יש מקום לכולם.
אם נוקיה נתנה את יריית הפתיחה והצהירה שמטרתה אינה ייצור מכשירים, אלא קישור בין אנשים (connecting people), אזי אחריה הגיעו לא מעט מותגי תקשורת שחיפשו לעצמם חלקה משל עצמם בתוך היקום הזה.
אורנג' דיברה לא פעם על איכות הקשר, פלאפון - על הדיקותו (עד שיגמרו לך המלים), סלקום על הצורך להבטיח שנהיה 'אף פעם לא לבד', וכמובן בזק, שבזמנו הבטיחה לנו להיות בקשר 'עד שניפגש'.
ברק 013 (זוכרים?) דיברה על מישהו אי שם שמחכה שנצלצל אליו - סבתא או ילד, בחזית או בטיול. בשלב מסוים הפציעה 012 עם 'סתם כי בא לי לדבר' - טריטוריה חצופה שיושבת על תובנה עמוקה - לפעמים סתם בא לנו להרוג זמן בדיבורים, גם כשאין לנו משהו מיוחד להגיד וגם אם אין לנו מישהו מיוחד שחשוב לנו לדבר איתו - לכן, כאשר מחיר השיחה נמוך, אפשר לצלצל סתם לסין כדי לשאול איך מכינים אורז.
הורים עוברים לגור
באחרונה יצאה בזק עם פרסומת חדשה למוצר שאינו חדש במיוחד - החבילה של בזק. אסטרטגיה טובה מצליחה למקסם מהלך או מוצר גם אם לכאורה נראה שהוא אינו מהווה מכת מחץ בפני עצמו. זו אינה הפרסומת הראשונה שבה החבילה מככבת. הפעם, הסיפור הוא על התפרצות הצורך העז שיש לנו לשתף נוכח עומס רגשי כבד מלהכיל. עומס רגשי הוא משהו שיש לנו צורך לפרוק ולשם כך על העולם להיות זמין לנו בכל צורה שהיא. החבילה של בזק היא אחת הצורות להנגיש אלינו את העולם.
ומה עם עומס רגשי? את זה אפשר לייצר בסימולציה פרסומית: מצבים 'מציפים' כמו הורי הבעל שעוברים לגור בפתאומיות עם הזוג הצעיר, או אב שמופיע עם אשתו הטרייה, שצעירה מגיבורת הסרט. מצבים, שמחייבים אותנו לרוץ ולשתף אחרים לפני כל פעולה או מחשבה אחרת, הופכים לשמש רקע להצדקת החבילה של בזק, שהופכת מדיל כספי לאפשרות בעלת תועלת רגשית.
הטריטוריה 'חייבים לשתף' אינה נופלת בתובנתה הקולעת מהטריטוריה של 'סתם כי בא לי לדבר' או של 'עד שיגמרו לנו המלים', שבזמנו היווה רגע טוב וחזק בהיסטוריה המקרטעת של פלאפון טרום 'העולם החדש'.
אבא עם חברה צעירה
'חייבים לשתף' יכול לצמוח למקומות שלא רק החבילה של בזק היא התשובה עבורם. אפליקציה כזו או אחרת, דיל עם מוצר תקשורת נוסף, מבצע טיסה לחו"ל או חופשה באיים הקאריביים - כל זה יכול לשרת את שפת ה'חייבים לשתף' בווריאציות חדשות ורעננות.
מה שחשוב בתחום כה אנושי כמו טלקומוניקציה ותקשורת דיגיטלית, הוא ההתמקמות סביב ציר אחד חשוב שמייצג תובנה צרכנית משמעותית ורלוונטית, שמחד מפתיעה וגורמת לנו להסמיק כאילו נתפסו על חם בחולשותינו, ומאידך - מעוררת בנו תחושת הזדהות ופמיליאריות כאילו מישהו שם מכיר אותנו מקרוב.
- 1.נו כבר עטרה... 22/01/2012 18:28הגב לתגובה זוחלילה שפלנרית תכיר בתחום התקשורת, את השורה life's for sharing של t mobile ואת הקמפיין זוכה הפרסים שלה.