לקראת הפרידה בין גולדמן וזרמון: הזר"ג לא ממש קובע
צהלות השמחה שנשמעות בימים האחרונים מכל פינה בענף הפרסום עקב הפרידה (הצפויה מראש) של זרמון וגולדמן, לא מפתיעות אותי. מדובר בזוג שעולם הפרסום אוהב לשנוא, ואם צמד המילים "אוהב לשנוא" נראה לכם לא ברור - כנראה שכבר לא תפענחו את ה-DNA (הפשוט למדי) של הביצה הזו.
אין בי שמחה לאיד על התפרקותו האפשרית של המשרד. אני מכיר את הצמד זרמון וגולדמן שנים רבות, וכרבים אחרים גם אני טיפחתי בתחילה אנטגוניזם כלפי ההתנהלות הבינאישית, שבמילים עדינות ניתן לכנות אותה וולגרית, של הצמד הזה. עם הזמן למדתי גם להכיר את המקצועיות והקריאטיביות של הצמד, שהתעקשו להישאר "הילד הרע" של עולם הפרסום, גם שכבר גדלו וקיבלו ייצוג של סוכנות פרסום בינלאומית - DDB.
אבל האם החספוס המוגזם והלעיתים סקסיסטי של הזוג הזה הוא שגרם להדרדרות בשנים האחרונות? מסופקני. האם היחסים האישיים בין השניים דרדרו את המשרד ואת התקציבים? אולי היה להם חלק קטן, אבל בהיסטוריה של עולם הפרסום יש זוגות רבים שמתקשרים ברמה פחותה בהרבה, ועדיין מצליחים לעשות עסקים. כך לדוגמא דוד טמיר ז"ל כמעט ולא דיבר, במשך שנים ארוכות, עם שותפו רוני כהן.
הצמד: אילון זרמון והדר גולדמן
מעבר לסיפור בקנטינה, הקללות, ניבולי הפה, וההשתטות לעיתים שמאפיינת "ילדים רעים" באשר הם, נראה כי מה שגרם באמת לירידה של המשרד, היא התנהלות מקצועית לא נכונה של המשרד. בסופו של יום, נראה שזו גם היתה אבן המחלוקת העיקרית בין אילון להדר. הכישרון הפרסומי שלהם לא מוטל בספק, ולראיה עשרות קמפיינים מוצלחים הן ברמה השיווקית והן ברמה הקריאטיבית, שהעמיד המשרד בשנות קיומו ללקוחות רבים. אבל בדרך, עם האוכל בא התיאבון, והתיאבון המופרז של השותפים לגודל - אכל את כל הכישרון הזה מבפנים, ומה שנותר ממנו זה רק רוח וצלצולים במדורי הרכילות.
כעיתונאי שליווה את הצמד שנים רבות, אני יכול להעיד שהתאווה שלהם לגודל ולעוצמה, העבירה אותם לא אחת על דעתם. כך, כל שנה בזמן הסיכומים השנתיים של יפעת בקרת פרסום, ידענו, אני ונתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, כי נקבל טלפון "צבעוני" מאחד מהשניים. כל שנה הם לא אכזבו. ה"עשירייה", הפכה למטרה, לחזות הכל. על מנת להגיע אליה היו מוכנים בזרמון גולדמן לעשות הכל: לקחת מכרזים שאין סיכוי בעולם להרוויח מהם משהו (חברת החשמל, הרכבת), להתקשר בייצוג עם חברת פרסום בינלאומית בהסכם שכמעט ולא מביא שום נכס ממשי (בתקציבים) למשרד לבד מזוהר, ולנסות ולייצר תנועת תקציבים על ידי רעש תקשורתי מוגזם.
בדרך, שכחו השניים אם מה שהם אוהבים ואת מה שהם באמת טובים בו: לעשות פרסום. אפשר לעשות פרסום טוב, להרוויח יפה, ולקבל חופש קריאטיבי גם אם אתם לא ב"עשירייה". יותר ויותר מפרסמים כבר הפסיקו בשנים האחרונות לבקש את תנאי הסף הבלתי מקצועי בעליל של להיות ב"עשירייה". אפשר למשוך לקוחות גם בלי להבטיח להם רכש מדיה בתנאים טובים יותר מאלו שמשיגים מקאן ומדיה קום - גם הלקוחות יודעים שזה בלתי אפשרי. בסופו של יום, הפכו זרמון וגולדמן לזנב המושמץ של האריות, במקום להישאר הנמרים שהיו.
באופן אישי חבל לי. אין בי שמחה לאיד. מדובר בשלושה אנשים מוכשרים (גם גיא וינברגר, המנכ"ל החדש, בהחלט נכנס למשבצת של הכישרון, פחות של הפוזה) שאיבדו את הדרך כי ראו רק את היעד - הלא נכון. אבל אולי, הפרידה הכל כך מתוקשרת הזו בין השותפים תביא לזעזוע שהמשרד הזה היה צריך. יקח מי שיקח את המושכות ואת המשרד, אני מקווה בשבילו שישכיל להבין שבדיוק כמו בראשי התיבות הלא ממש מחמיאים שקיבל המשרד מ"אוהביו" השונים, זר"ג, הגודל - לא ממש קובע.
הכותב הוא סמנכ"ל השיווק בחברת TX MEDIA ושימש בעבר כמנהל התוכן בקבוצת קו מנחה המפעילה את אתר אייס
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.למה שתהיה לך בכלל שמחה לאיד? (ל"ת)אידה 21/02/2012 10:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.אח אורי, כשאתה רק רוצה לעבוד... ניתוח משובח! (ל"ת)גיילי 19/02/2012 11:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.ניתוח מעולה (ל"ת)אנונימי 13/02/2012 19:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.הגיע הזמן שהמשרד הזה יסגר ! (ל"ת)אחד שעבד שם. 13/02/2012 17:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.אז מה יהיה עכשיו?אורי 13/02/2012 16:23הגב לתגובה זו0 0צודק אורי רודריגז בניתוח. אבל צריך לעשות אבחנה בין שני השותפים. למרות אישיותו הבעייתית, הכשרון הגדול הוא גולדמן. זרמון שנים היה לבד ולא ראינו לאן הגיע לבד. ברגע שגולדמן נכנס, המשרד התחיל לקבל פנים וזהות. טוב או רע זה לא העניין. לכן, גם אם הדר הבעייתי יילך - לזרמון אין שום ערך מוסף אמיתי בעולם הפרסום המודרני. הברנז'ה לא תפרגן, אבל מעטים משרדי הפרסום שיודעים לבנות מותגים. פוקס וללין - אלה עבודות יפות מאד. לטוב ולרע זרמון גולדמן - משרד של פרסומאים אמיתיים. חבל.סגור
- טען עוד
-
9.לקוחה של זרמון גולדמןאנונימי 13/02/2012 15:56הגב לתגובה זו0 0אולי כי לא עבדתי איתם בשיא תהילתם התרשמותי היא שיש שם צוות עובדים מהטובים שיש, בזה אין ספק.. אני חושבת שמהות הבעיה היא שלמשרד יש אוריינטציה מאד קריאייטיבית והרבה פחות מוטת לקוח= תקציבאות. יש פלנינג חזק והרבה קריאייטיביות אבל תחלופת כוח אדם גדולה . יותר מידי צוותים מטפלים באותו לקוחסגור
-
חחח את לא לקוחה... את נשמעת מהתחום (ל"ת)מיכל 13/02/2012 16:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
חחחח.... לגמריייייאנונימי 13/02/2012 19:05הגב לתגובה זו0 0לפחות היית בוחרת במינוחים קצת פחות, איך אגיד? פרופסיונאליים....סגור
-
מנהלי שיווק הם אקס אנשי פרסוםאנונימי 14/02/2012 14:20הגב לתגובה זו0 0בין אם פלנינג או תקציבאות. זה אומר שהם יודעים להשתמש במונחים... מה זו ההתנשאות הדבילית הזאת ? ממתי מונחי עולם הפרסום נהיו זמינים רק למי שמקבל מהם משכורת ישירות ?סגור
-
8.ריספקטריספקט 13/02/2012 15:48הגב לתגובה זו0 0וריספקטסגור
-
7.שטויות שנכתבות ע"י מי שממש לא הכיר את הצמדמהענף 13/02/2012 14:52הגב לתגובה זו0 0לכל היותר הכיר העיתונאי איזשהי פאסדה יחצנית ציבורית מלוקקת אותם אהבו השניים להציג. הפנים האמיתיות,אלו שהכירו העובדים וגם הלקוחות היו אחרים לחלוטין ,פנים של שרלטנות,חוסר מקצועיות,רדיפת בצע ורוע לב. אין בלי אפלו גרם אחד של צער על התפרקות המשרד הזה.הצער היחיד שלי הוא שזה לא קרה קודםסגור
-
השנאה מדברת מגרונך. רודריגז הכיר טוב את הצמדגיל 13/02/2012 15:16הגב לתגובה זו0 0חמד הזה. אתה יכול להסכים איתו או לא, ולחשוב מה שאתה רוצה על זר"ג, אבל מהיכרותיח איתו (רודריגז) יש לו המון שעות זר"ג והוא ראה דברים מעבר ליחצ. לא בא כאו לסנגר על זר"ג, אבל בכל זאת: שרלטנות? יחס לעובדים? יחס ללקוחות? רוב המשרדים בביצה לוקים בזה. אני יודע, עבדתי בחלקםסגור
-
6.סחטיין אורי!פירסומאית 13/02/2012 14:15הגב לתגובה זו0 0כתבה מדוייקת ונכונה. כל הכבוד על הניתוח מצב והסתכלות נבונה . עצוב לי עבור העובדים במשרד.סגור
-
5.אחד שיודע ? בולשיט 13/02/2012 14:11הגב לתגובה זו0 0אחד שיודע - בזמן שאתה כותב מדירתך הפיצפונת והדלוחה על כך שהאמת יצאה לאור - תחשוב על כך שאין לשמוח לאיד על נקודות נמוכות בחייו של אדם , הן מקצועית והן בינאישית . שמור את דעותייך הקטנות והלא מעניינות עקב זה שלא קיבלו אותך לראיון עבודה במשרד - לעצמך .סגור
-
4.אורי לשלטון - תחליף את שטייניץ!כפרות 13/02/2012 13:17הגב לתגובה זו0 0או שתמשיך לכתוב נפלא כהרגלך..סגור
-
3.ברוך שפטרנואחד שיודע 13/02/2012 12:57הגב לתגובה זו0 0איזה כיף לשמוע :-) ממש עשה לי את היום. האמת יצאה לאור - צמד כישלונות שהטיל צל של בריונות על עולם הפרסום. אי האכפתיות והניצול שלהם הוציאה שם רע לענף שבו נותרו עוד כמה שאכפת להם.סגור
-
אחת שיודעתדנה 13/02/2012 12:58הגב לתגובה זו0 0קשה לאנשים לפרגןסגור
-
2.אורי המלך!בת 13/02/2012 12:52הגב לתגובה זו0 0אולי סוף סוף נראה פחות פרסומות שמשדרות סקססגור
-
1.האמת? שי פיטובסקי עשה אותם.היה שם 13/02/2012 12:44הגב לתגובה זו0 0עם לכתו אל עולם התיאטרון החלה הנפילה.סגור