קלאסיקה אחת לסופ"ש: ה-GRRR של הונדה; הטובה ביותר בעשור הקודם?

סדרת הפרסומות של הונדה היתה יצירת אומנות מעוטרת בפרסים, שהוכיחה את עצמה גם בעלייה חדה במכירות. ומי גנב לה את הגראנד פרי בקאן?
יוני להב | (2)

למרות שהמדור הזה נקרא "קלאסיקה אחת לסופ"ש", לרגל חגיגות הפוסט הרביעי, נציג הפעם 4 פרסומות: כולן לאותו המותג - הונדה. כולן מבריטניה. כולן עלו לאוויר במהלך השנים 2003-2006, כחלק מהקונספט הקריאטיבי של הונדה באותן השנים - the power of dreams. כולן של אותה סוכנות פרסום אגדית: וויידן+קנדי (W+K). כולן הפכו לקלאסיקות.

לפוסטים הקודמים במדור 'קלאסיקה אחת לסופ"ש'

1. ב-2004 השיקה הונדה את מנועי הדיזל החדשים שלה בבריטניה. W+K רקחו עבורה יצירת אמנות (בעלות הפקה צנועה של 600,000 פאונד) שזכתה בכל הפרסים האפשריים בפסטיבל קאן בשנה שאחרי, כולל הגרנד-פרי. הפרסומת - GRRR - נחשבת אולי לטובה ביותר שנעשתה בעשור הקודם (תחרות קשה עם המנורה של איקאה, שעליה נדבר בפעם אחרת) - בזכות השילוב של הקונספט החזק hate something. Change something, יחד עם ביצוע מדהים:

Here's a song for anyone who's ever hated in the key of Grrr

Can hate be good? Can hate be great? Can hate be good? Can hate be great? Can hate be something we don't hate?

We'd like to know... why it is so. That certain diesels must be slow and thwack and thrum... and pong and hum and clatter-clat

Hate something. Change something. Hate something, change something, make something better-r-r-r

Ohh isn't it just bliss... when a diesel goes like this?

Hate something. Change something. Hate something, change something, make something better-r-r-r...

בנוסף לעיטורים הקריאטיביים, הונדה חוותה באותה השנה גם עלייה יפה במכירות הרכבים שלה (35%+) ומכירות דגמי הדיזל המדוברים עלו מ-581 ב-2003, ל-21,7666 ב-2004 (שזו עלייה של ה-מ-ו-ן אחוזים).

2. שנה לפני כן, ב-2003 עלתה לאוויר קלאסיקה נוספת Cog (שן בגלגל שיניים), שתקשרה את הדור ה-7 של הונדה אקורד בבריטניה והציגה מעין אפקט דומינו מרשים שמורכב מחלקים של האקורד. על הפרסומת הזו עבדו במשך 7 חודשים, וכשרואים אותה אפשר להבין למה. היא הוגדרה ע"י האינדיפנדנט כ-"the water-cooler ad conversation of the year", שתודו שזו הגדרה יפה. ושוב, עלות הפקה צנועה של מיליון פאונד. ושוב, המכירות של הונדה עלו בקרוב ל-30%.

זמן קצר אחרי שהפרסומת עלתה לאוויר, קיבלו ב- W+Kפניה מ-2 יוצרים, שעשו ב-1987 את הסרטון הזה, וביקשו להבין את פשר הדמיון בין הפרסומת של הונדה לסרט שלהם, רגע לפני שהם פונים להליכים משפטיים על העתקת זכויות יוצרים. בסופו של דבר W+K הודו שהסרטון אכן שימש להם כהשראה ושאנשי הקריאטיב שלהם קיבלו עותקים מהסרטון לצפייה. העניין הסתיים לבסוף ללא הגשת תביעה כנגד הסוכנות או הונדה.

למרות הסיפור הזה, הפרסומת זכתה בכמות אדירה של פרסים בכמעט כל תחרות אפשרית והייתה מועמדת מובילה לזכות בגרנד-פרי של פסטיבל קאן, במיוחד לאור העובדה שיו"ר חבר השופטים באותה השנה היה דן וויידן מ-W+K.

כל הכותרות

בסופו של דבר, לאחר סשן השיפוט הארוך ביותר בהיסטוריה של הפסטיבל, הזוכה הגדולה של התחרות הייתה... היה... הייתה: המנורה של איקאה. הטענה הרווחת היא שחבר השופטים לא רצה לתת את הגרנד-פרי לפרסומת שיש כלפיה ולו חשד מינימלי להעתקה.

3. רכב הוא מכונה רב-חושית. יש לו מראה. יש לו גם ריח (בעיקר כשהוא חדש). אבל יותר מכל - יש לו סאונד. הפרסומת המיוחדת הזו, שעלתה לאוויר ב-2006 ונקראת Choir (להקה), מתמקדת בסאונד של ההונדה סיוויק, לאורך כל הנסיעה בה - מההתנעה, דרך הקול שמשמיעים המגבים ועד לחריקות הגלגלים בסיבוב חד - ומחברת אותו בצורה הכי פשוטה שיש גם למגע האנושי.

מי שמככב בפרסומת הוא אנסמבל בן 60 זמרים שנקרא The Hollywood Film Chorale Sound Effects Choir. כמו Cog, גם סרטון הפרסומת הזה הצליח מאוד ברמה הוויראלית (וזה עוד לפני עידן הפייסבוק). הוא גם זכה באריה זהב בפסטיבל קאן 2006.

4. אחת הפרסומות המרשימות והיפות ביותר: אדם (השחקן הבריטי סיימון דיי) קם בבוקר, עולה על סוג של מיני-קורקינט ממונע, ויוצא למסע של חייו - מסע שכולל את כל מגוון כלי הרכב של הונדה בעבר ובהווה, כחלק ממהלך כולל ששם בפרונט את דגמי הוינטג' של החברה. ברקע the impossible dream, במקור מהמחזמר דון קישוט, בביצוע של אנדי וויליאמס. כל מילה נוספת מיותרת.

הפרסומת צולמה בניו-זילנד, יפן ודרום-אמריקה. היא עלתה לאוויר ב-2005 וזכתה אף היא במגוון פרסים, ביניהם פרסומת הטלוויזיה של השנה בבריטניה ואריה זהב בפסטיבל קאן 2006. עלות ההפקה? כ-1.5 מיליון פאונד. קטן וחכם.

המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוני אתה תותח. אחלה טור (ל"ת)
    15/03/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מדהים (ל"ת)
    מדהים 15/03/2012 13:01
    הגב לתגובה זו