אורן ציבלין
צילום: דן לב
דעה

האיש ששידך את התינוק של במבה לוועד האולימפי: "גימיק מבריק, כולם טעו"

הבעלים של משרד הפרסום ציבלין תקשורת צעירים, חושב ש'כיכר תחריר' של הרשת החברתית בזזה רעיון טוב ו"גימיק מבריק"; את מי בעצם ניצחנו?
אורן ציבלין | (52)

לאחרונה נפל דבר בישראל: כיכר תחריר של הפייסבוק שוב אמרה את דברה: ההמון המשולהב יצא לרחובות הווירטואליים, חבט, ניפץ ובזז, וחזר עם ניצחון: אסם נסוגה בה מהכוונה לקחת חסות על המשלחת האולימפית, התינוק של במבה יישאר בארץ. אבל אופס, מלכתחילה הוא היה אמור להישאר בארץ.

אז רגע - את מי בעצם ניצחנו? האם תאגיד המזון חזר בו והוריד מחירים? האם הבמבה ברעננה זולה כמו זו בלונדון? האם המטרנה נמכרת במחירים שווים לכל נפש? בוודאי שלא.

אז מה כן? התינוק של במבה לא יחבור לאתלטים שלנו.

אז כמי שחתום על הרעיון, הינה כמה מלים על מה כל הרעש: דמות התינוק של במבה היא ככל הנראה הדמות המסחרית האהודה ביותר בישראל, בוודאי בקרב משפחות. החל ממרץ ועד לאולמפיאדה, התינוק אמור היה להפשיל שרוולים וטיטול, ולפעול במרץ לקירוב בין ילדי ישראל לבין הספורטאים שלנו. אפליקציית פייסבוק וסמרטפון תאפשר לילדים להקליט ברכות ווידאו ולשלוח אותן, כמו גם ציורים וברכות, לספורטאים שלנו, ולעודד אותם. באותה הזדמנות, ערוצי הילדים היו אמורים להרחיב על ההיסטוריה של הספורט בישראל, ולהגריל משפחות שידן אינן משגת שיתלוו לספורטאים שלנו בלונדון.

האם התינוק אמור היה לצעוד עם נבחרת ישראל על אדמת לונדון? בוודאי שלא. זה פשוט אסור. האם התינוק יישא את דגל ישראל? יודפס על חולצות האתלטים? על הנעליים שלהם? ישיר את ההמנון? ידקלם איזשהו פזמון? לא ולא ולא.

מדובר בגימיק מבריק: התינוק הוא קמע המזל של הנבחרת בארץ. מכאן, כשהוא מחבר את כל הילדים בישראל, הוא מחזק את הספורטאים. עשרות מליוני שקיות במבה היו אמורות לשאת את המסר, מאות אלפי שקלים השקעה בהעלאת המודעות להצטיינות בספורט. האם שמה של במבה היה מחובר לכל זה? לא. גם כי אי אפשר, וגם כי אסם לא רצו. התינוק אמנם מזוהה, אך יש לו גם חיים משל עצמו. אני אישית ממש מחבב אותו. הוא מצחיק אותי.

מצד שני - אי אפשר להיתמם. המהלך הזה אמור היה להביא רווח תדמיתי לבמבה. תדמיתי ולא מכירתי - אין כאן שום אלמנט שמקדם מכירות. והרווח הזה הכי לגיטימי וראוי שיכול להיות. הם תרמו, אם תרצו שילמו, והם מקבלים חשיפה ומודעות ואהדה.

כל הכותרות

אז למה כל המדינה סערה וחשבה שהופקר נדל"ן ערכי, שעוד תאגיד דורסני נטל בגסות עוד עולם ערכי טהור שאינו שלו? ככה. כל המדינה טעתה. לא בדקה. אפילו לא שאלה או ביררה. סתם התלהמות. קורה.

ואם זה לא היה מסוכן, אז לא נורא. אבל זה מסוכן פלוס. כי כי זה הסיט את תשומת הלב מהמלחמה האמיתית - לשיוויון וצדק חברתי, לריסון עליות המחירים, לצמצום הפער בין המשכורות הנמוכות לגבוהות בתאגידים, תנועת הקוטג', שגם אני כמו כולם עומד מאחורי הרעיון שהיא מייצגת, זרתה חול בעיניי הציבור שהיא מייצגת. כמו אחרוני העסקנים הפוליטיים, מהזן החלול והעלוב.

כי הנה - הם הביאו ניצחון. אסם לא תשקיע, כמתוכנן, מאות אלפי דולרים בשנים הקרובות בספורט הישראלי. הווליום המטורף הזה הביא לניצחון אומלל בחזית הלא נכונה. כי בינתיים, מדווח בנק ישראל, מחירי המוצרים עולים בקצב מהיר בהרבה מקצב עליית המשכורות.

אני הולך לטחון איזה קוטג', ששוב שילמתי עליו בסופר כמעט 7 שקלים. ובינתיים, גונבים לנו מתחת לאף את ים המלח, את הנפט בחופים, את החופים עצמם. אבל זה מאחורי הגב, זה בסדר. כשעושים משהו מקסים, ביושר, בשקיפות ובפנים - חוטפים סנוקרת לפנים. צדק חברתי.

אורן ציבלין הוא מנהל הקריאייטיב של "ציבלין תקשורת צעירים", החתומים על החיבור בין הוועד האולימפי לאסם

תגובות לכתבה(52):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 41.
    אחד שיודע 27/03/2012 18:31
    הגב לתגובה זו
    עכשיו את החיקוי של קישקשתא שהם ניסו להריץ בהתחלה וחטפו עליו....
  • 40.
    אדם מבריק בעל ראש קריאטיבי מבריק! (ל"ת)
    27/03/2012 16:21
    הגב לתגובה זו
  • בגלל זה המהלך הזה "זכה" לכזו אהדה (ל"ת)
    בושה! 27/03/2012 21:06
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    והכי מביך שהציבלין הזה מטקבק ומלייקק לעצמו פה (ל"ת)
    פאתט 27/03/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    אריק 27/03/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    יותר פרסומת מזה? אסם צריכים להיות מבסוטים.
  • 37.
    מקסים 27/03/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    ועסוקים בהכפשות רדודות; פספסתם את כל הפואנטה. הייתי מנסה להסביר לכם, אבל ממילא לא תבינו. לכו, לכו לכתוב עוד שלט עם שגיאות כתיב, צאו להפגין ברוטשילד למשך הקיץ ותחזרו הביתה מרוטים באמונה שניצחתם משהו. ובהצלחה עם הקוטג' והמשכנתא.
  • 36.
    חורש 27/03/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    כולנו חיים מפרסום או רוצים לחיות מזה אבל כשמישהו אומר את האמת יורדים עליו. חבורה של צבועים. אל תיקח ללב ציבלין, מחר ייטפלו למישהו אחר....
  • תיקח תיקח ללב עשית את אחת הפאדיחות אם לא ה... (ל"ת)
    התינוק של אסם 27/03/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
  • 27/03/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    להזכירך הועד האולימפי סירב לקחת את קישקשתא המקורי בגלל שהוא ילדותי ולא פונה לקהל היעד (אעפ"י שכולנו גדלנו עליו והוא סמל!) במקום זה (אחרי ניסיון עלוב של שפיציק) לקחו את התינוק של במבה- דמות "בוגרת" ו"משפיעה" בארץ ובעולם כולו.. מביך עד פאטתי כל ההתנהלות והציבלין הזה לא הוסיף לעצמו נקודות עם הפוסט הזה!
  • 35.
    רן 27/03/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    של אסם! אני חושב שבזה זה מסכם את כל העניין !
  • 34.
    קשקשתא הרבה יותר אהוד ולא מסחרי!!! (ל"ת)
    למה לא לקחו אותו? 27/03/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    תומר 27/03/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    ציבלין היקר, כמישהו שמנהל משרד פרסום, לא תקופה קצרה, אתה אמור להבין שבתחום הזה רק הקו התחתון קובע. בקו התחתון הרצת מהלך שבסופו של דבר רק פגע בוועד האולימפי (אחרי פרשת קישקשתא) וגם באסם. אפשר להסביר, לטעון, להתווכח אבל אי אפשר לסתור את העובדות - הרצת מהלך פומבי מאוד (זו היתה כל מטרתו) עם הכנה מועטה מאוד והבנה כמראה מועטה אף יותר של התגובה הציבורית הצפויה. בהצלחה בהמשך.
  • 32.
    כמה מביך.... 27/03/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    כאשר הציעו להם את קישקשתא האמיתי הם סרבו בטענה שהוא דמות ילדותית שלא מדברת לקהל ואז במהלך "בוגר" בחרו בתינוק של במבה. מאד מקצועי מאד עשיתם מעצמכם בדיחה
  • 31.
    לא חייבים לאהוב את האיש אבל הוא צודק בכל מילה (ל"ת)
    אחד שיודע 27/03/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
  • הוא רק עושה לעצמו יותר נזק! לא מקצועי. נקודה! (ל"ת)
    לא קשור לטוב או רע 27/03/2012 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    מד מן 27/03/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    קשה לי להעלות בזכרוני מהלכי פרסום מבריקים (או מהלכי פרסום בכלל) עליהם חתום ציבלין זה (אני זוכר אותו יותר ככתב במעריב לנוער ולדעתי שם הייתה פיסגת הישגיו המקצועיים).לא היה לי חשד קל ביותר שהמשרד נגוע בשמץ של מקצועיות ,אבל לצערי הוא לא בודד בענף. אבל אחרי מהלך הזוי כמו ה"חיבור עם במבה" מוטב היה יושב בשקט בשקט בצד ומנסה ללמוד באמת מה היה שגוי (למרות שזה כתוב באותיות קידוש לבנה) אבל כאמור אין בושה בחוסר מקצועיות ,מבחינתו רק הוא רואה את האור (שכנראה זורח מישבנו) .מסוג המשרדים שמוציאים שם רע לענף הפרסום
  • 29.
    יונתן 27/03/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
    בצורה יוצאת דופן. ותודה בזה. אף אחד מאיתנו לא רוצה מותג מסחרי שייצג מדינה. בטח לא בשנה כזו. אז תגיד שתטעית ! לא יקרה כלום.
  • 28.
    כועסת 27/03/2012 02:07
    הגב לתגובה זו
    ובהכפשות במקום לענות עניינית ומקצועית לטקסט המצויין הזה
  • 27.
    דורית 27/03/2012 02:04
    הגב לתגובה זו
    וואלה. צודק. באמת לא ידענו את כל זה. זה אכן רעיון מסחרי אבל בניגוד להרבה אחרים, מסחריים פרופר שמנתצים בשביל ככספפ כל נכס תרבותי של המדינינה. כאן יש תרומה אמיתית לספורט. ההמון המתןסכל שלא קיבל מענה הולם למחאה הוסת נגד המהלך הזה.
  • 26.
    אנונימוס פריים 26/03/2012 23:20
    הגב לתגובה זו
    לא ציפיתי לשמוע "טעינו" בכל זאת דוברות בכל הכוח, שיווק תדמיתי לא מתורגם לכסף? איך הולך הביטוי בזר'גון המקצועי לשטות הזאת - פחחחחחחחחח. קו ההגנה שלך זה הילדים? נו באמת..... ועוד זילזול באינטלגציה של האנשים ע"י חיבור שערוריית אפליית המחירים של שטראוס כהקשר לבמבה? האמת? הייתי מכבד אותך יותר אם היית אומר "טעינו". האולימפדיה שייכת לכלל מדינת ישראל, קהל היעד של במבה אגב הוא ילדים שלא יודעים להגיד אולימפיאדיה וחיילים שלא נמצאים ליד טלויזיה אבל ניחא הייתי מצפה ממולקולה בודדה של קרייאטיב להתגלם בדמותג מקורי שמייצג את הספורט בישראל ואת ישראל על כל רבדיה ולא איזה חברה מסחרית.
  • 25.
    Blond 26/03/2012 21:58
    הגב לתגובה זו
    אוכלים לנו תמדינה מתחת לאף. כולנו כפרסומאים צריכים להסתכל במראה ולהבין שבמבה סתם היו שעיר לעזאזל וכולנו שמחים פשוט שלא נפלו עלינו. כל הכבוד על הביצים לעמוד אחרי המהלך.
  • 24.
    יורמינו 26/03/2012 20:18
    הגב לתגובה זו
    עם בר אחד אי אפשר להתווכח אוסף קיבלה מדיה בשווי
  • 23.
    יורמינו 26/03/2012 20:18
    הגב לתגובה זו
    עם בר אחד אי אפשר להתווכח אוסף קיבלה מדיה בשווי
  • 22.
    אלמוג 26/03/2012 20:03
    הגב לתגובה זו
    מהלך לא טוב, נכון? בגלל זה כל הפרסומאים אמרו שהחיבור מצויין! בכל אופן יש פה ריח של קנאה וחוסר פרגון. ואגב רפי טל לא נמאס לך?!
  • 21.
    חני 26/03/2012 19:58
    הגב לתגובה זו
    ההתלהמות לא היתה במקום ולא תרמה כהוא זה להורדת מחירי מוצרים. אז מה עשינו? נלחמו מלחמת סרק. דרך אגב כך נראה כל ה"צדק חברתי" שצעקו בקיץ האחרון. סתם סתם אבל לא הזיזו דבר. ככה לא עושים מהפכה, שינוי, הפיכה ומה שאתם רוצים. בשביל לשנות צריך לעשות ולא לשחק אותה מנהיגים של כלום.
  • 20.
    אצל לבנון 26/03/2012 19:47
    הגב לתגובה זו
    צור קשר רוצים שתהיה גם משרד הפרסום שלנו!!! כל הכבוד כל כך הרבה פרסום בשביל 150 אלף ש׳ח. שיחקת אותה! כל הכבוד גם לאוסם על הבחירה
  • 19.
    לביאה קורן 26/03/2012 19:46
    הגב לתגובה זו
    מכירה את אורן באופן אישי. עבדתי איתו. תותח על!!!!! אחד המוכשרים שיש ה
  • אלון רגבי 26/03/2012 19:55
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לאורן!
  • 18.
    פרסומאי 26/03/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    תדמיתית אסם יכלו לעשות הכל לבד ולא לשתף כלל את הועד האולימפי. אם כל המרה הייתה תדמיתית אז למה בכלל הועד נכנס לתמונה. מעשית החיבור בין התינוק של במבה, שהוא בסופו של יום ת-י-נ-ו-ק ולא ספורטאי ולא אולימפי ולא משדר בריאות או כושר או כל דבר כזה, פשוט לא טוב. קורה שטועים לא נורא תמיד יש את האולימפיאדה הבאה.
  • 17.
    נו באמת 26/03/2012 19:16
    הגב לתגובה זו
    כלקוח של ציבלין הייתי היום מודאג ביותר. משרד פרסום שאמור להיות אמון על הבנת הלכי המחשבה של הקהל ויכולת השפעה על הקהל לא קורא נכון את התמונה ועדיין חושב שהוא צודק. מסוכן מאוד !!! ולגופן של הטענות- הקישור של במבה לספורט ואורח חיים בריא בחטא יסודו. חטיף משמין ומלוח לא יכול להיות מקושר לאורח חיים בריא. ספורטיביות מתחילה בהרגלים נכונים ובמבה לא נמנה עליהם. ולכן הציבור צודק וציבלין צריך לתלות את הנעלים ולצאת לפנסיה.
  • 16.
    מכיר אותו שנים 26/03/2012 18:45
    הגב לתגובה זו
    ובלי קשר מוכשר בטירוף. ציבלין קנאים לא מתים הם רק מתחלפים
  • 15.
    ג׳ורג׳ואן המלך 26/03/2012 18:44
    הגב לתגובה זו
    בואו, זה רעיון גאוני וכולכם יודעים את זה, הקינאה הורגת את כולכם :) זה היה יכול להיות אחד מהצעדים הפרסומאים הגדולים בתולדות ישראל!!
  • 14.
    בן 26/03/2012 18:35
    הגב לתגובה זו
    חבל שהציבור איבד את כיוון ומטרתה של המחאה ומנסה להכשיל כל דבר הכולל את שמות התאגידים בו, ללא הבחנה בין עיקר וטפל. הנה בא תאגיד ומציע סמל אשר גם המתנגדים החריפיים ביותר יסכימו כי זהו אכן סמל ראוי ורוצה לתרום כסף למשלחת ספורט המייצגת את המדינה. מה לא בסדר בזה? הרי אם הוא היה מבקש לתרום לעמותות נזקקות, גם הייתם יוצאים חוצץ כנגד המהלך ומסכלים זאת?! המחאה צודקת, אבל היא נכנסה לתרדמת חורף ארוכה מדי (הרי אין דרכי מחאה אחרות מוצלחות יותר מלהקים אוהל בשד׳ רוטשילד כשיורד גשם - שאגב, אולי היה עולמית הרבה יותר מהקמפינג שהיה בקיץ) וחייבת להגיח ברגע שמזדמן, גם אם זה לא במקום. הרי עכשיו - אחרי שהקוטג׳ הוזל ב3 קופסאות גפרורים, הדלק הוזל ב10 אג׳ רק על מנת שלא יתנוסס על הצג מחיר המתחיל בספרה 8, התרעמנו על מחיר פסק הזמן המופרז - הרי בני האדם ניזונים ממנו הרבה יותר מלחם וחלב, ומנענו תרומה להתאחדות, שגם אנשים שלא אוהבים ספורט מתרגשים לשמוע על מדליה היסטורית, אפשר לחזור לחיות חיים הוגנים ושוויוניים. צדק חברתי.
  • שיתרמו לספורטאים גם בלי הסמל! נראה אותם (ל"ת)
    אם זה כ"כ חשוב להם! 27/03/2012 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ראש השב"כ 26/03/2012 18:16
    הגב לתגובה זו
    יא פרסומאי אפס! נמאסתם כוכלם - אני מקווה שאחרי שהממשלה הזו תוחלף ג'ורג יטפל בך כמו שטיפל בעובייד. בך ובשאר שוטפי המוחות שהשתלטו על מסרי הצרכנות שלהם על המרחב הציבורי (נתיבי איילון וכולי). כל כאלב ביג'י יומו.
  • 12.
    רפי 26/03/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    וכל הרעיונות והאפליקציות והנוכלות שלך שקשורה לסיפורה הזה נשטפו לביוב שם מקומם מזל שהציבור יצא נגדך כי את הלקוחות שלך ואת העובדים שלך אתה מסובב על אצבע וגוזל מכל הבא ליד
  • יורם 26/03/2012 18:50
    הגב לתגובה זו
    אתה לא האיש שנזרק ממשרד הפרסום ״ציבלין״ ועבר לעבוד בג.יפית??
  • 27/03/2012 09:52
    רק מפסיד כסף ומצעיד אותם לפשיטת רגל. ילד שהשתן עלה לו לראש.
  • 11.
    מרב 26/03/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    זה כמו לאמר בארהב יקחו את האות M אבל לא יגידו שזה מקדונלדס
  • 10.
    ברמות כאלה של פתאטיות טרם נתקלתי, מודה (ל"ת)
    שיק 26/03/2012 17:50
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מהתחום 26/03/2012 17:48
    הגב לתגובה זו
    והסיבות שלך אפילו יותר מקוממות. אסם יכולים להשקיע בספורט ולמתג את האריזות ולעשות מה שהם רוצים גם בלי למכור את סמל המדינה לחברה המסחרית ובכל מקרה חיזוק התדמית של אסם רק יתן לה את הכוח לעלות את המחירים יותר ויותר, כך שאני לא מבין מה בדיוק ניסת להגיד. בשורה התחתונה, גם פרסומאי צריך גבולות.
  • 8.
    דן 26/03/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    סה"כ משחקים אולימפיים, אפשר לקחת את זה יותר בקלות. ההתלהמות היתה מוגזמת לגמרי.
  • 7.
    תפסיקו 26/03/2012 17:47
    הגב לתגובה זו
    לפחות יש לו ביצים לצאת עם זה החוצה. הוא הצליח לחבר את התינוק לועד האולימפי ועל זה כל הכבוד, אחלה מהלך. אם היה לכם מה לעשות בעבודה ולא רק לקשקש ממים בפייסבוק, אולי התינוק היה ממשיך גם לאולימפיאדה. הלכתי לקנות קוטג' בפרדס חנה
  • 6.
    דודו 26/03/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    האינפנטיל הרשמי של מדינת ישראל, שמעמיד בצל את תמיר מהאח הגדול, אחראי למהלך. ועוד לא דיברנו על ההיתממות בטור הזה. איכס אחד גדול.
  • 5.
    שאלוהים יעזור... (ל"ת)
    שמעון 26/03/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אייל 26/03/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    לרגע הייתה לך הברקה שרק אתה אהבת, ועפת על עצמך מתוך כוונה להרוויח כבוד מהלקוח ומהציבור. כשראית מה הציבור חושב ברחת.. תגיד, למדת אצל אהוק ברק?
  • דניאל 26/03/2012 18:09
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין מה אנשים עושים בשביל חשיפה.. ממש בזיון.. אדם לא אמין שרק עושה נזקים ללקוחות שלו.
  • ליטל 26/03/2012 19:53
    רפי טל, אתה כזה מעייף!!! מה קרה תפרגן קצת למהלך מבריק! להזכירך כשג׳ יפית לא ידעה שזה ציבלין היא פירגנה למהלך!!! מה השתנה?
  • 3.
    26/03/2012 16:37
    הגב לתגובה זו
    למרות שזה בליל של שטויות
  • 2.
    אחי 26/03/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    ביפן היית עושה חארקירי ציבלין
  • 1.
    עלוב נורא (ל"ת)
    אני 26/03/2012 16:23
    הגב לתגובה זו