גולן טלקום חסמה בפייסבוק פוסטים של אוהדים: פעלה נכון?
איתי צמיר, היועץ לשיווק דיגיטלי על הטעות של גולן טלקום ברשת החברתית. "אחת החלופות: להגדיר את העמוד מראש כסגור בפני פוסטים של אוהדים"
איתי צמיר span > a > | 
קשה מאד היה להתחמק מהצונאמי הסלולרי ששוטף את מדינתנו הקטנה בשבועות האחרונים. אחת ה"אשמות" בגל הגדול היא גולן טלקום (להלן ג"ט), מפעיל חדש בשוק שחרת על דגלו (ועל הלוגו שלו) את המוטו "מספיק להיות פראיירים". 30 עובדים בסה"כ יש בחברה, והשבוע נתבשרנו שגייסה כבר למעלה מ-50 אלף לקוחות.
כחלק ממהלך ההשקה, מיהרה ג"ט להקים עמוד פייסבוק בו הספיקה לצבור כ-25,000 אוהדים (כנראה שלפעמים קל יותר לגייס לקוחות מלגייס אוהדים). למרות זאת, מסתבר ש"מרבה אוהדים, מרבה דאגה" - הקהילה הפעילה של ג"ט הספיקה כבר לייצר אלפי שיחות ואינטראקציות סביב המותג הצעיר וכפי שניתן להניח, לא כולן מלבבות.
בג"ט לא התבלבלו (או שאולי דווקא כן) והחליטו לסגור את העמוד לפוסטים של אוהדים. באשר לסגירת עמוד פייסבוק של מותג זה או אחר נאמר, נכתב ואף הושר רבות - לא נדון בכך שוב. מה שכן שווה דיון הוא החלופות. מיכאל גולן, מנכ"ל ואחד מבעלי החברה, התנצל השבוע על הקושי בהשגת נציגי השירות במוקד שירות הלקוחות וטען שחסרים לחברה כ-100 (!) נציגים, פי 3 מסך עובדי החברה. אם אכן זהו המצב, נשאלת השאלה אם היה טעם מלכתחילה לפתוח ערוץ שירות נוסף, יתר על כן, כזה שחשוף כל העת לעיני כל (one to many).
אז מה האלטרנטיבות שעמדו בפני ג"ט ?
1. להמתין עם פתיחת העמוד עד לייצוב השירות והכשרת נציגים מתאימים לטיפול בזירה הזו. שום אסון לא היה קורה אם היו פותחים את העמוד בעוד רבעון או שניים.
2. להגדיר את העמוד מראש, זמנית, כשופר ולא כשפופרת ולסגור אותו מ-day 1 לפוסטים של אוהדים. כך הייתה נהנית החברה משני העולמות: צמצום מסויים בכמות הפניות לשירות הטלפוני באמצעות שימוש בפייסבוק כסוג של עמוד Q&A ועדכונים, אולם מבלי להופכו לזירת ניגוח. אין ספק שצעד כזה היה עלול גם כן להתפס כבעייתי, אבל הרבה פחות מהמצב הנוכחי.
לסיכום ניתן לאמר, כי הפיכת הקערה על פיה וסגירת עמוד לפוסטים לאחר שהיה כבר היה פתוח, זה כמו לקחת סוכריה מילד - עדיף כבר לא לתת אותה מלכתחילה.
איתי צמיר הוא יועץ לשיווק דיגיטלי לחברות ומרצה בחוג לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו. לבלוג של איתי - לחצו כאן
תגובות לכתבה(18):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.אחלה חברה- חיסכון עצום לכל משפחה (ל"ת)מרוצה מגולן 30/06/2012 17:15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
9.לקוחות הפכו למספר במחשב גולן ולאויר בקיר ..עזריאלה לא מפחדת 17/06/2012 13:46הגב לתגובה זו0 0הנכם מוזמנים לבצע 4פעולות פשוטות -והכי פשוט תשאירו לנו פרטי כרטיס אשראי ותהפכו להיות אצלנו מספר במחשב ...ואם תרצו לבטל עיסקה תשלחו לפקס המופיע בלוגו של גולן.... בכל שאלה הנכם מוזמנים לפנות לאתר ואם תרצו פרטים נוספים תפנו לפייסבוק כדי להכיר אותי ...ואני מבטיח להשיב לכל מייל של לקוח הנמצא במאגר הלקוחות שלי... ובאם תרצו לדבר בעניין תשלומים וחשבונית הקישו 1 ותדברו עם הקירות במשרדי גולן .... ואם תרצו להמשיך להתלונן על תקלה שתדעו שאנחנו כבר נדע ״לטפל בכם ״....כמו שצריך כי אנחנו זה גולן בבריונים עלומי שם שכל עבודתנו לטקבק ולאיים עליכם להפסיק להטריד אותנו ולהפר את מנוחתנו ואת השם הטוב שלנו ... ואם לא מתאים לכם להיות לקוחות שלנו אז תתנתקו מגולן ולכו לקיבינימט ... או שתקנו קו חדש שלא יהיה בו כל בעיה כמו במנוייד... תזכרו שאנשי גולן צדיקים שהביטוי "גזל" גזלנים ושקרנים ועושקים זה בלקסיקון היומי שלהם בכל תגובה כאן ובכלל... תזכרו ששר התקשורת לא הטיב במכרז עם גולן בכלל ואנחנו ציונים שבאו לתרום מכספם לאזרחי המדינה כי אנחנו אוהב ישראל מאווד .. תזכרו שגולן יש לה תשתיות והיא לא על תשתיות סלכלום ... וכן לקוחות לא יוותרו כח מטקבקי גולן כאן ובכל מקום החליטו להשמיץ כאלו היינו מושתלים בתגובות מבחילות . אז ..פתחו מלחמה יקבלו תגובות בכל מערכה ...מאיתנו הלקוחות שזועקים על תקלות לאוזנו האטומות של מר גולן.סגור
-
אולללה הנה עזריאלה טוקבקיסטית הבית של הותיקותעזריאל 02/07/2012 20:30הגב לתגובה זו0 0מגיבה ואז נותנת לעצמה לייקים.. חחח מעניין אם אתם באמת חושבים בחברות הותיקות שהציבור והעם ישכח לכם כל כך מהר את השוד הציבורי והרמאות שלכם במשך שנים כלפי מיליוני לקוחות תמימים..סגור
-
חחחחחחחחחחחחחחח גדוללללל !!!הומלס מטקבק לפרנסתו 17/06/2012 17:53הגב לתגובה זו0 0ועכשיו יסתערו עלינו מטקבקי גולן במיידית ...תיכף נקבל תגובות שאנחנו מושתלים מהוותיקות ושכדאי שנענה לטלפונים ...בקיצור - יישר כוח !!! לקוחות שיצאו לטקבק בתגובות מחץ כפרנציף על כל שזלזלו בנו לאורך כל הדרך בגולן - מול הים זה הכי הכי כנראה מכאיב ויכאיב לגולן הפעם ...סגור
-
חחח עליכם אתם כל כך שקופים שאתם מושתלי ותיקותליאור 30/06/2012 17:17הגב לתגובה זו0 0לפחות תשנו קצת את דף המסרים והלוקשים המטופשים שאמרו לכם לרשום בחברת יחסי הציבור שמשלמת לכם 20 ש"ח לשעה..סגור
- טען עוד
-
8.(ל"ת)מי שכותב את זה זה שק 13/06/2012 13:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.לדעתי זה נכון שהם סגרו את זה לתגובות כי היו מאבי 11/06/2012 14:31הגב לתגובה זו0 0כי היו מלא סמויים מהחברות המתחרות ואני אומר את זה בוודאות, שהשמיצו בכוונה, מילאו את הקיר של הפייסבוק בשקרים וסיפורים רעים רק כדי לנסות ולהפיל אותו. אז אולי צריך לחשוב פעמיים לפני שנותנים במה פתוחה ככה בפייסבוק כי יש מי שמנצלים אותה ממש לרעה...סגור
-
6.יש עורך באתר? שיערוך את שגיאות הכתיב?!ערן 11/06/2012 13:27הגב לתגובה זו0 0קודם כל מה זה ג"ט? התעצלתם לכתוב גולן טלקום? האם הוט מובייל תכתבו ה"מ? שנית, מה זה "לאמר"? אין מילה כזאת. כותבים לומר. תבדקו ברב מילים ואם אתם קמצנים שלא עשו מינוי (כן, מינוי, לא מנוי), אז תבדקו במורפיקס. זה בחינם. טוב, אתם כותבים ג"ט, כלומר אתם עצלנים, אז הנה אני אעשה לכם את העבודה. http://www.safa-ivrit.org/form/lemor.php עכשיו תעמדו בפינה ותתביישו, שאתר שחלק מעבודתו זה להעביר ביקורת על כלי תקשורת אחרים, כותב בצורה כל כך מביכה.סגור
-
יש לכתוב "עכשיו עמדו בפינה והתביישו"קטנונייאדה 11/06/2012 14:37הגב לתגובה זו0 0הפוסל במומו....סגור
-
אתה טועה לגמריערן 11/06/2012 17:24הגב לתגובה זו0 0שלח שאילתה לשאלות ותשובות באתר האקדמיה ללשון עברית ותראה שאתה מגוחךסגור
-
ערן, אנחנו מבינים שהרבה חיים אין לך...נועה 11/06/2012 20:25הגב לתגובה זו0 0אבל דיי לחפור. עשית את הפאדיחה. ערב מקסים.סגור
-
5.על מה אתה מדבר? הפייסבוק שלהם ממשיך לעבודמאיר 11/06/2012 13:11הגב לתגובה זו0 0עכשיו בדקתי ועדיין ניתן לכתוב הודעות.סגור
-
4.מונופול שרוצה להמשיך ולגנובחי נשמה 11/06/2012 12:33הגב לתגובה זו0 0ככה זה , מנסים לשבור אותו כדי שלא ישבור להם את המונופול הגנבים שלהםסגור
-
3.אז מה כן עושים?אילן 11/06/2012 11:33הגב לתגובה זו0 0ובכל זאת, מה כן עושים במצב כזה? מה היו יכולים לעשות קודם פחות רלוונטי - האם למישהו יש עצה בונה למה כן עושים במצב כזה, שיש בחירה בין שתי אופציות רעות?סגור
-
2.מסכים. אבל זה גם לא היה עוזר להם (ל"ת)הוט 11/06/2012 11:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.לא מסכים. מאז שסגרו את הקיר קיבלתי תשובותגולש בעמוד 11/06/2012 10:33הגב לתגובה זו0 0לדעתי היה להם יותר מידי רעש בעמוד, פניתי עשרות פעמים בהתחלה בלי שום מענה. ברגע שהם ריכזו את הפניות בעמוד להודעות הצלחתי לקבל תשובה תוך כמה שעות. מהלך מבורךסגור
-
גילצודק 11/06/2012 11:02הגב לתגובה זו0 0החוק הקבוע שאומר לא לסגור לתגובות, לא תפס במקרה הזה. אנשים פשוט הגיבו על גבי הפוסטים של ג"ט והתחילו גם סוף סוף לקבל מענה.סגור
-
צודקים לגמרימיכל 11/06/2012 13:28הגב לתגובה זו0 0אנחנו אנשי יחסי הציבור של גולן טלקום ונמשיך לפרסם בשמות בדויים כמו "גולש בעמוד" או "מנוי של גולן" או "הם דווקא בסדר" תגובות לטובתם.סגור