צדק חברתי מקאן: המפרסמים מגיבים למחאה וזוכים בפרסים
דמיינו גל צונאמי בגובה 3 קומות שבא לשטוף את החוף... מה תעדיפו? להיות שובר גלים ולנסות להתמודד מולו או להיות גולש שתופס עליו גל ומתקדם קילומטרים. ברוכים הבאים לשורת הקמפיינים המצטיינים בעולם שבחרו לתפוס גל על תחושת ה"צדק חברתי" בעולם - ולמכור מוצרים, מכרטיס אשראי ועד פחית קולה. שיעור בפרסום. קהילתי. למוצרי צריכה ולא רק לעמותת מלכ"ר...
AMEX -אמריקן אקספרס. מתחייבים למען העסקים הקטנים. -גרנד פרי בקטגוריית הדיירקט.
דווקא בשנת מיתון, הכי קשה לעסקים הקטנים שאין להם מספיק הון התחלתי להתמודד מול המותגים הגדולים. בשביל זה יש את אמריקן אקספרס שבאה לעזור להם בהלוואות עסק וכו'. אז איך מביאים את קהל העסקים הקטנים (SMB) למותג? בחיבור רגשי ומותגי: עמוד פייסבוק בו ציבור הצרכנים מתחייב (Pleadge!) לקנות ביום שבת רק בבתי העסק הקטנים! Small Business Saturday.
לחצו למעבר לקייס סטאדי המלא:
הקמפיין של דיגיטס וקריספין פורטר האמריקאיים צבר אהדה (ואהבה) ציבורית כ"כ רחבה, שאפילו הנשיא אובמה צייץ בטוויטר, שגם הוא שותף. כך הפך המותג את רגשות הציבור לצדק חברתי, למנוף עסקי לקהל היעד שלו, העסקים הקטנים, ומינוף למותג עצמו, כמובן.
קרייזלר -דווקא ברגעים קשים, ממשיכים לחשוב על העתיד. -זהב בקטגוריית קריאייטיב אפקטיבי.
בעולם סושיאל ודיגיטל, מותג הרכב האמריקאי, הכין תחמושת להפגיז בסופרבול של 2011. סרט של 2 דקות בכיכובו של אמינם, יליד דטרויט, המספר על האישיות החזקה שעומדת יציבה ברגעים קשים. של המותג. של העיר. של אמריקה הסרט עורר את התקשורת ואת הסושיאל ויצר חיבור חזק בין רגשות צדק חברתי למותג. לא סתם המותג לקח זהב בקריאייטיב שהפך לאפקטיב.
תוניסיה -הדיקטטור חזר...אל תתנו לזה לקרות. -זהב בקטגוריית פרומו.
בעולם שבו הרגישות הפוליטית גבוהה ביותר, בטח במדינה שלראשונה מתנסה בבחירות דמוקרטיות, איך גורמים להביא יותר אזרחים לקלפיות בבחירות? באמצעות טיזינג פוליטי. יום אחד, עלה שלט חוצות ענק בכיכוב הדיקטטור של תוניס, בן עלי. הדבר גרר הפגנת רחוב ספונטנית ובה אזרחים זועמים תלשו את הפוסטר ונחשף הפוסטר שמאחורי השלט שקרא לאזרחים "דירקטורים יכולים לחזור. בואו להצביע ולנצל את זכותכם הדמוקרטית". כך הזעם הפוליטי נהפך לכלי בקמפיין.
חיסון לילדים -כשמדברים על מחדל חברתי, זה כבר הצעד הראשון לפיתרון. -ברונזה בקטגוריית יאנג סייבר.
כשמדברים על תופעה, זה כבר הצעד הראשון בדרך לפיתרון - בבאנר אינטראקטיבי של צמד קריאייטיב מסאצ'י איטליה שהביאו פתרון חכם ומיוחד להמחיש כמה הדיבור הפוליטי של כולנו ברשתות החברתיות ובטוקבקים בתקשורת - הם כבר ההתחלה בפתרון הבעיה.
בנטון -מנהיגי העולם, התאחדו [או תתייחדו...] -גרנד פרי בקטגוריית הפרינט.
בעולם של מחאה חברתית, אין כמו שינוי במפה הפוליטית בצורה ויזואלית... למשוך תשומת לב בציבור. קמפיין פרינט פרובוקטיבי (ומאוד ויראלי) של משרד הפרסום The מאמסטרדם. גם ביבי ואבו מאזן מככבים. ברמות ששרה אולי מקנאה...
קוקה קולה -Sharing is caring -גרנד פרי בקטגוריית העיצוב.
שיתופיות. במקום שווה. כשהמותג הוא התוכן שעובר מיד ליד. אין משפט יותר מסכם למאמר הזה מהתמונה הזו ששווה אלף מילים :)
הכותב הוא סמנכ"ל הקריאייטב בטרייבל DDB מבית זרמון DDB
- 10.nothing at all 27/06/2012 00:58הגב לתגובה זוצחקתי בקול רם מאוד.
- 9.מישהו כאן מכיר את נדב? (ל"ת)25/06/2012 19:00הגב לתגובה זו
- עוד אחד שחושב שהוא מינימום מקסימום... (ל"ת)כן נו 26/06/2012 00:08הגב לתגובה זו
- 8.עמיצ'י 25/06/2012 17:32הגב לתגובה זורק צחוקים
- 7.נדב- אחלה כתבה (ל"ת)רועי 25/06/2012 15:32הגב לתגובה זו
- 6.גרציאנ 25/06/2012 14:56הגב לתגובה זולייזה מתגעגעת
- 5.נדב באמת איש מבריק וטוב (ל"ת)25/06/2012 14:47הגב לתגובה זו
- 4.קצר וקולע!!! (ל"ת)תותח 25/06/2012 14:36הגב לתגובה זו
- 3.מעולה! יופי של מאמר (ל"ת)אופיר 25/06/2012 14:32הגב לתגובה זו
- 2.מאמר מצוין של איש מבריק! (ל"ת)מירן פחמן 25/06/2012 13:49הגב לתגובה זו
- מירן פחמן (הפעם באמת 25/06/2012 17:58הגב לתגובה זואבל אני מסכים עם זה שנדב הוא איש מבריק, חרוץ וקריאיטיבי בטירוף.
- 1.(ל"ת)כמה שילמת בשביל זה? 25/06/2012 12:59הגב לתגובה זו