
השוטרת עושה את העבודה לפרסומת של מקדונלד'ס
כחלק ממסעה של רשת מקדונלד'ס לשנות את כל מה שחשבנו עליה, ממשיך המותג לדבר אלינו בשפת ההיפוכים. סצנה מוכרת בה שוטרת עוצרת נהג בצד הדרך, הופכת להיות לא מה שאנחנו חושבים.
מאז שהתגנב הצבע הירוק כמשב רוח רענן אל העולם האדום והמטוגן של מקדונלד'ס, הרי שהתחילה היסחפות לקונספציה של "לא מה שחשבת". הסרט עם הדוגמנית שאוכלת מק רויאל כי יש בו הרבה פחות קלוריות ממה שחושבים, היה אחת הסנוניות הראשונות של הז'אנר. אחרי כן נחשפנו לסדרה עם האסטרונאוט ושאר הדמויות המוזרות שגם היא המחישה את "לא מה שחשבנו" בהקשר לדילים זולים במיוחד. בשונה ממה שאנו חושבים: הדיל מפתיע יותר מאסטרונאוט מרחף, שגם הוא למעשה אלמנט לא צפוי לכשעצמו.
סרטון השוטרת הוא הסלמה של רעיון ה"לא מה שחשבתם". היא מדברת כמו שוטרת קשוחה, אבל היא חוקרת את הנהג באשר לערכים קלוריים ואיכויותיו התזונאיות של בשר ההמבורגר המיתולוגי, מאבדת סבלנות כמו כל שוטר שנמאס לו לשמוע תירוצים מהוססים של עברייני תנועה - אלא שסבלנותה פוקעת נוכח הבורות של הנהג באשר לסגולות ארוחת המקדונלד'ס.
וכשקצה נפשה בדיאלוג, היא דורשת מהנהג - כמו ששוטרת צריכה - לצאת מהרכב ולהיכנס לניידת. ואז היא נכנסת בטבעיות, אך בניגוד למה שאנחנו חושבים על שוטרים, לרכב הרודסטר של הגיבור, ודוהרת במכונית הפתוחה אל עבר האופק.
הפרסומות של מקדונלד'ס מוכיחות שרעיון נכון אין לו תקרה ואפשר לפתח אותו מזוויות שונות. הנונסנס מספיק מצחיק כדי לבדר אותנו אבל מספיק מדויק כדי לבנות את המותג מההריסות ההן, כשבועת השומן הרווי התנפצה והירוק השתלט, כולל על החלקות הטעימות והמנחמות ביותר כגון ארוחת מקדונלד'ס עם צ'יפס ומיונז. הקונספציה של שוטרת שמדברת בתקיפות קצרת רוח כמו שרק שוטרת יודעת - על דברים שלמעשה תזונאית יפת נפש אמורה לדבר בנחת ובנימה בריאותית מטיפה, היא קונספציה מעניינת שעושה טוב גם ל מקדונלד'ס שאנו אוהבים, וגם לפן הבריאותי החדש שהפציע באופק הממלכה ומבקש להתאזרח.
אז זהו שבניגוד למה שחשבנו, מותג המבורגרים יכול להמשיך לשמור על פרופיל גבוה גם תחת משטר דיאטה מחמיר - אם רק מצליחים לשמור על ההומור הנכון. ההומור העצמי מרמז לנו שבין כל 2 עלי חסה, במקדונלד'ס כנראה יש גם בשר, ושהתשובה לשאלה האלמותית where's the beef? היא חיובית.
אה, וכמעט שכחתי - הסרטון מקדם מבצע זכייה במכונית רודסטר שתוגרל בין "מי שיודע" להשיב נכונה על שאלות התזונה הנבונה של מקדונלד'ס. מסביר למה ההיא ברחה במכונית, ומותיר את כולנו בציפייה להיעצר על ידי שוטרת...
- 13.אסתר כהן 10/07/2012 21:54הגב לתגובה זוכל הכבוד לדוד כהן שעומד מאחורי הפרסומות של מקדונלדס. מבריק!
- 12.נעמה 05/07/2012 18:22הגב לתגובה זו...
- 11.דורון 04/07/2012 01:31הגב לתגובה זוזה לא המקרה לנגח את יהושע. הפרסומת מצוינת והיא עושה חשק לצפות בה שוב ושוב. חיבור של רעיון , הומור , בימוי ומשחק מצוינים. תדעו לפרגן כשצריך או שתמשיכו ללקק לעצמכם את הביצים בשקט
- 10.מור 03/07/2012 16:52הגב לתגובה זושם בדוי
- 9.אמיתי 03/07/2012 07:49הגב לתגובה זופירסומת שמאבדת את החשק לאכול המבורגר
- 8.פעם היה רעיון היום כלום (ל"ת)קופי פוטי פון 02/07/2012 12:58הגב לתגובה זו
- 7.דייויד 01/07/2012 14:36הגב לתגובה זואחלה פרסומת. קלילה מבדרת והכי חשוב - מעבירה את המסר!! ולא, אני לא עובד ביהושוע
- ערן 01/07/2012 18:28הגב לתגובה זולכתוב בסוף טוקבק הערה "לא, אני לא עובד" ולכתוב את שם המשרד בשגיאת כתיב, עדיין לא משנה את העובדה שאתה כן עובד שם. just saying...
- וואלה ערן אתה מה זה מתוחכם (ל"ת)דייויד 02/07/2012 15:29
- 6.שלומי 01/07/2012 12:55הגב לתגובה זולטעמי חסרים פה סקסיות של המוצר וכמובן איך אף אחד לא עלה על זה.... הרי אם הוא זכה ברכב אזי הוא אמור לדעת את כל השאלות שהשוטרת שאלה אותו כי הרי כך זוכים...עונים של שאלות ונכנסים להגרה פשוט טיפשים
- 5.ערן 01/07/2012 12:11הגב לתגובה זוזווית? הסלמה? אין גבול? מצחיק? את רצינית?!
- 4.בטח עוד סרט שהועתק (ל"ת)חומוס אש 01/07/2012 12:01הגב לתגובה זו
- 3.רן 01/07/2012 11:02הגב לתגובה זועטרה, מה קרה? את סגורה על איזה חוזה עם יהושע? בשבוע שעבר את משבחת את הפרסומת הגרועה של כאל והשבוע את משבחת את הפרסומת הגרועה עוד יותר של מקדונלד'ס? מוזר... זה מריח באופן חריף מאינטרס כלשהו
- 2.רני 01/07/2012 11:01הגב לתגובה זושהצרכן הקטן מממן את האוטו ואת הפרסומת כמובן, ומשלם יותר כשהוא בא לקנות מקדונלד. כאילו שרוב הצרכנים לא יודע על מקדונלד והתזונה הנבונה המזורגגת שלהם. מספיק שישימו שלט בסניף : "לאור המחאה החברתית, החלטנו להפסיק לפרסם כדי להוזיל את המוצרים ב 7 ש"ל לכל מוצר.תהנו"
- ערני 01/07/2012 12:10הגב לתגובה זומקדונלדס זולה יותר מבורגר ראנצ'. מחיר הביג מק למשל, הוזל לאחרונה ב-5 שקלים לארוחה. תהנה.
- 1./ 01/07/2012 10:53הגב לתגובה זוהפרגון הבוטה לעבודות של יהושע לאחרונה מעלה תהיות... כבר הרבה זמן שהמשרד מציע עבודות בינוניות מינוס ואת לא מפסיקה לשבח את האסטרטגיה והמסרים ועכשיו גם את הקריאייטיב הטיפשי. אל על עם פרסומת חדשה, הוט מובייל עם כיוון ומשרד חדש, פלאפון, 9 מיליון, כולם בעבודות ששווה להתייחס אליהן ואת דווקא בסרט מקדונלדס המיותר הזה, בוחרת להתמקד. מתחיל לשעמם הפוקוס על יהושע. תחזרי להיות רלוונטית בבקשה.
- יהושע 01/07/2012 11:44הגב לתגובה זומצחיק. אתה נותן כאן רפרנסים לקמפיינים כל כך קריאייטיביים ומעוררי השראה...
- / 01/07/2012 12:43מצחיק שאתה חושב שאפשר להשוות... אתה מוזמן לחשוב שאתם מתחרים בסרטים האלו. אתה אפילו מוזמן לחשוב שכל החומרים שיהושע הציעו בשנה האחרונה ביחד יכולים להתחרות בסרט הכי גרוע ברשימה שציינתי. אני מצטערת שאיבדתם את זה, אבל הגיע הזמן להכיר בעובדה שהתרומה שלכם לעולם הפרסום לא שווה התייחסות.