חורים ברשת - הגרסה הכשרה: גם דתיים יזכו לסקירת אינטרנט וסטטוסים מקוריים
איש יחסי הציבור ישורון תורג'מן העלה בימים האחרונים את 'שאריות ברשת' , אתר שמתייחס לתחומי האינטרנט, הסלולר, האפליקציות והרשתות החברתיות - כל זאת תוך שימת דגש על הציבור הדתי והחרדי.
האתר, שנמצא בשלבי הרצה, כולל מספר מדורים. אחד מאלה הוא "סטטוס מקורי" שמעלה סטטוסים מעניינים מהפייסבוק פרי מוחם של דתיים וחרדים. מדור אחר הוא 'רץ בשטיבל' שמכיל תמונות של דברים מעניינים שקורים ברשת ושנותנים טעימה מההומור המגזרי. מעבר לאלה, ישנו סיקור התפתחויות במדיום האינטרנטי-מגזרי, דוגמת השקת אתר חדש, הוצאת מהדורות מיוחדות של עיתונים, אפליקציות חדשניות ועוד.
* לעמוד הפייסבוק - לחצו כאן
"אני גולש באינטרנט ומתעניין באתרים, גם במגזריים שבהם", מספר תורג'מן לאייס, "באתרי החדשות של המגזר, תחומים כמו אינטרנט וגאדג'טים תופסים מקום שולי מאוד, אם בכלל. מעבר לזה, האתרים שפונים לכלל האוכלוסייה ושמתמקדים ספציפית בתחומים האלה מכילים אייטמים שלרוב לא מתאימים לגולש הדתי ובטח לחרדי, בעיקר בגלל אמות מידה שונות משל הכלל".
כשתורג'מן מתייחס לכאלה שאינם מתאימים למגזר הדתי, הוא מכוון לאייטמים פרובוקטיביים שהפרזנטורים שלהם משדרים מיניות, ו"יש הרבה כאלה".
-ותן דוגמה לאייטם מהתחום שרק אתר כמו 'שאריות ברשת' יפרסם. מה זה בכלל הומור אורתודוקסי?
"ברוב בתי הכנסת ישנן מודעות קלאסיות שמורות על כיבוי הנייד, כמו 'בית הכנסת הוא מקום קדוש, נא כבו טלפונים סלולריים' וכולי. ישנה, לדוגמה, מודעה שהזמר אבי בן ישראל מצא ושהחלטתי להעלות לאתר. היא מנוסחת בהומור דתי-חרדי שכזה, כולל טקסטים מ'שירת הים'".
וזו המודעה שעליה תורג'מן מדבר: "כל הנכנס לבית הכנסת יוודא שהפלאפון שלו יהיה במצב של 'ידמו כאבן', ולכל היותר, במקום צורך גדול, 'יאחזמו רעד', ואם חלילה יתפס ב'אז ישיר' עלול להתקיים בו 'צללו כעופרת במים אדירים'". לפי תורג'מן, הפרשנות ל"ידמו כאבן" היא ההוראה לכבוד את הטלפון, ואילו זו של "יאחזמו רעד" היא רטט. למי שתהה מה משמעות 'צללו כעופרת במים אדירים', הרי שמדובר בהשמדת המכשיר.
חילוני לא יבין זאת, אבל אצל הדתיים מדובר בבדיחה אמיתית. תורג'מן מסביר כי האייטמים הצבעוניים והבדיחות הקטנות - מטרתם לקרב את בן המגזר התועה אל המודרנה ומעבר לכך, לרכז את כל הניוז במקום אחד שיוכל להיות נגיש לכולם. "אין אתר מגזרי שמאגד את כל בדיחות הגאדג'טים הדתיות יחד", הוא אומר, "מעבר לזה, זו חשיפה לאנשים שלא גולשים כל היום בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות".
-לגבי החשיפה של הציבור הדתי-חרדי לאינטרנט, מה לדעתך ההבדל בין מה שהיה לפני 5 שנים לעכשיו?
"לגבי כל תחומי הסיקור, בשנים האחרונות אפשר לראות התפתחות גדולה מאוד של אתרים סקטוריאלים, כששם המשחק הוא ויראליות. זו המילה האחרונה בתחום הפרסום הבינלאומי והדברים, כמובן, תופסים תאוצה גם בארץ. 5 שנים אחורה מעכשיו יכולת לראות את מה שכיום נחשב אייטם רק בפורומים המגזריים ועכשיו, לעומת זאת, יש מקום לאתר שיתעסק נטו בתחומי נישה. הדברים מצדיקים את עצמם".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.רעיון מעולהמיכל 03/07/2012 11:11הגב לתגובה זו0 0תותחסגור
-
3.כבוד לשושו!ריאליסט 02/07/2012 17:32הגב לתגובה זו0 0אחד האנשים המבריקים והטובים בתעשייה המגזרית!סגור
-
2.כבוד!רות 02/07/2012 17:13הגב לתגובה זו0 0איך לא עלו על הרעיו הזה כבר קודם. יפה!סגור
-
1.זה חבר שליעידו 02/07/2012 17:10הגב לתגובה זו0 0שאפו!סגור