התקפה ויראלית: צ'טרולט שיפיל אתכם; ומה סופו של בחור מעצבן על סירת מנוע
את הטור של השבוע אני מקדיש לסרטים הוויראליים. כן כן, אותם סרטים שכולנו רוצים לדעת איך לעשות אותם בצורה הטובה ביותר ושהם יגיעו לכמה שיותר צפיות ולכמה יותר אנשים. שיצחקו, שיופתעו, שיתרגשו, שישתפו וכמובן שייהנו. אז בואו נתחיל עם כמה מהדוגמאות הבולטות של השבועיים האחרונים. ראובני פרידן Top digital - מתחילים בוויראליות...
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
אנימציה של היסטוריה חברת LEGO חוגגת 80 שנה מיום הקמתה, ולרגל החגיגות הם שיחררו סרט אנימציה נפלא שמתאר את הקמתה של החברה ועד היום. הסיפור מספר על שלושה דורות של משפחת צ'ירסטייסן מדנמרק כאשר אב המשפחה שהיה נגר קשה יום, בנה את אימפריית המשחקים ששינתה את החיים של כולנו.
למה הסרט הפך לוויראלי? מותג מאוד חזק שמחובר לכולנו, הוא נחשב לחוויית ילדות שאמוציונאלית מתקשרת לחיים שלנו. מסתבר שמעניין לדעת איך הכל התחיל, תמיד. וכשזה בא עם אנימציה מושקעת אז לא סתם שאחרי שבועיים הסרט השיג 1.5 מיליון צפיות.
הולכים על חבל דק כש- VOLVO רוצה לומר על המשאיות שלה שהן שקטות, יציבות, מהירות ובטוחות איך היא עושה את זה וויראלית? גורמת לפעלולנית ללכת על חבל בין 2 משאיות שדוהרות בכביש והיא חייבת לסיים לפני שהיא נתקעת בקיר המחבר בין 2 מנהרות.
למה הסרט הפך לוויראלי? תעלול ש"לא כדאי לעשות אותו בבית" עובד במקרה הזה מצוין, וכאשר יש רכב ענק בתמונה זה משפיע. הסרט עבר את המיליון צפיות לאחר 3 ימים ביו טיוב, ולמען האמת (ספוילר), אם היא לא היתה מצליחה הסרט היה ויראלי הרבה יותר.
להם יש סיבה לחגוג פעם אחרונה אולימפיאדה ואז סיימנו. אז אחרי האכזבה שלנו, לבריטים יש סיבה מעולה לחגוג. קודם כל, הם אירחו את האולימפיאדה, ובנוסף, הם גם הגיעו להישג מדליות מרשים במיוחד. אדידס, מאמצת המשלחת האולימפית של בריטניה, החליטה לחגוג עם סרט סיום ויראלי שבו משתתפים חלק מהנציגים של המשלחת האולימפית שגם זכו במדליה. Lip dub נפלא של השיר don't stop me now של להקת Queen.
למה הסרט ויראלי? נושא אקטואלי, גאווה פטריוטית אנגלית, שיר ממכר וביצוע משעשע, לא סתם הסרט הגיע ליותר מ- 1.5 מיליון צפיות בשבוע.
מישהו עף על עצמו סרטי פרסומת מצחיקים זוכים לוויראליות. בד וויזר, הבירה האמריקאית, כבר עשתה את זה שנים. חברת ביטוח הולנדית, שכבר שחררה בעבר כמה סרטים מצחיקים לרשת, רוצה לומר לנו שלא הכל "בטוח" בחיים, ולך תדע מה יקרה לך. בסרט החדש אנחנו פוגשים צעיר שמנסה להרשים את חברה שלו בסירת מנוע.
למה הסרט ויראלי? כי הוא מצחיק עד כדי פיגור שכלי וסוף ממש מפתיע שלא צפינו אותו. למעלה מ- 600 אלף צפיות בשבוע. תיהנו.
ואם חשבתם שהשיר מעצבן הפעם לא נדבר על מותג, וזה רק בגלל שאני מרגיש צורך לפרגן לבחור שיצר סרט שהשיג בשבוע אחד יותר מ- 18 מיליון צפיות!!! מכירים את השיר call me maybe? בטח שכן, הרי טוחנים לנו אותו באוזן כבר כמה חודשים. סטיבן קרדינל הוא אחד מאותם "סלבס רשת", התפרסם בגלל שהעלה לא מעט סרטים ליו טיוב.
בוקר אחד, הוא החליט לעשות lip dub של השיר בצורה מאוד מעניינת עם הפלטפורמה המוכרת הצ'ט-רולט. את התהליך של העבודה שלו הוא שיתף בעמוד הפייסבוק שלו, ועדכן את החברים שלו בהתפתחות הסרט הנצפה והאהוד ביותר ביו טיוב בשבוע האחרון.
ולמה הוא ויראלי? פשוט תראו את התגובות של האנשים בצ'ט-רולט כשסטיבן עומד מולם (ואיך הוא עומד מולם) וגם אתם לא תרצו להפסיק לצפות בסרט דרך אגב, בכדי להיות ויראלי תתחבר למשהו שהוא עצום ואז תעשה עליו פלופ, השיר המקורי למשל עומד על למעלה מ- 207 מיליון צפיות בחמישה חודשים.
שיהיה לכולנו שבוע וויראלי.
המדור בעריכת דורון לוינשטיין, מנהל תחום דיגיטל ראובני פרידן IPG
- 4.19/08/2012 14:08הגב לתגובה זוה-VOLVO שווה לתחת!
- 3.חחח, גם אני נתקלתי בצ'טרולט הזה! (ל"ת)19/08/2012 14:08הגב לתגובה זו
- 2.שרון 19/08/2012 14:07הגב לתגובה זוענקית. קריאייטיב ענק על רקע המוזיקה של ספינת האהבה
- 1.ההוא עם הסירת מנוע הרג אותי!!!!! (ל"ת)19/08/2012 14:07הגב לתגובה זו