DELETE
צילום: DELETE
ניתוח קמפיין

pay pass בעייתי: צורת תשלום ישנה, וקל לגנוב לנו את הכסף

הפרסומת של ישראכרט מדגימה כמה קל לשלם עם הסלולארי. הקראייטיב נפל לאופנת המאפיונרים, ו"ויזה טוב מכסף" אנחנו כבר יודעים משנות ה-80
עטרה בילר | (1)

בשורה תחתונה: מאד מאד קל לא רק לשלם, אלא בעיקר לאבד כסף באמצעות ה-pay pass של ישראכרט.

ועכשיו להתחלה: אם הכוונה של הפרסומת החדשה של ישראכרט הייתה להדגים עד כמה קל ונגיש לשלם באמצעות הסלולארי עם ה-pay pass של החברה, אז מדובר בחרב פיפיות. מצד אחד המסר ברור ונכון: הפתרון החדשני הופך את התשלום במזומן למסורבל ומיושן. ונכון, המאפיונר שמגיע לחנות עם 'סטיפה' שקשורה בגומייה והחבר שלו ששופך את כוס הטיפים של המוכרת - מעמיקים את הסטריאוטיפ של העולם הישן והפרימיטיבי אל נוכח הפתרון החדשני.

אולם יש 3 בעיות עם הפרסומת:

א. אנחנו יודעים ש"ויזה יותר טוב מכסף" כבר משנות ה-80 המוקדמות. המלחמה צריכה להיות עם פתרונות תשלום מתקדמים יותר כגון כרטיס האשראי - והתשובה צריכה להינתן אל מולם. כדי לייתר את כרטיס הפלסטיק ולשכנע אותנו שאשראי שיושב במכשיר הנייד טוב יותר - צריך לחשוב קצת יותר קשה. היתרון המוחץ של אשראי על הנייד חייב לנבוע ממקום אחר.

ב. אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו מוקפים בז'אנר של אנשי מאפיה כפרזנטורים בפרסומות. הדמויות מ'הבורר' ומ'עספור' מככבות בפרסומות של HOT מזה זמן רב, סטיב בושמי כנאקי טומפסון וטוני סופראנו מככבים בפרסומות של yes. אנחנו עדים ל"אופנות" בקרייאטיב המשרת מסרים שיווקיים, ולא תמיד נכון ליפול שבי באופנה קריאטיבית, במיוחד כאשר המוצר בקדמת הפרסומת מיועד לבשר חדשנות פורצת דרך ברמה הטכנולוגית וברמת סגנון החיים.

ג. כאמור - יש כשל בעלילה של הסרטון. הוא מדגים את קלות התשלום, ויחד עם זאת שופך את התינוק עם המים כאשר ניכר עד כמה קל לגנוב כסף סלולארי. הסמארטפון והענן שיחררו אותנו מאובססיית פחד הגניבה. הפיתוחים הכי מתקדמים מאפשרים לנו לאבד מינימום מידע כשהסלולארי נגנב או הולך לאיבוד. ה-Pay pass כנראה מחזיר אותנו אחורה במובן זה והופך את הנייד לארנק עם כסף. אמנם ברור לכולנו שתמיד אפשר לבטל את כרטיס האשראי, אך זה תמיד מבאס להיכנס לפרוצדורה של ביטול כרטיס, מעקב אחר עסקאות שאולי לא אנחנו ביצענו וכיוצ"ב.

מישהו לא חשב עד הסוף כשהוא התלהב מהמוצר והלך על הפתרון הקל ביותר - השוואה לצורת תשלום נושנה והדגשת קלות התשלום בפועל באמצעות הסורק שעושה "ביפ".

ועוד משהו:

שאפו לבמבה שחזרה למימדיה הטבעיים ולזהותה כתינוק אלמותי! סופסוף יש לנו שוב תינוק שהוא גרגרן, מרוכז בעצמו, לא הגיוני ורוצה לטרוף את העולם! ככה אנחנו אוהבים אותו ואין כמו קונספט של במבה במילוי במבה כדי לבטא זאת. כך הוא צריך להישאר וזה אומר לוותר על תפקידים מוסריים, חינוכיים, לאומיים וחגיגיים!.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 19/08/2012 16:31
    הגב לתגובה זו
    מי ייתן עכשיו לילד שלו להסתובב עם סוללארי טעון ב-1000 ש"ח, כשכל איזה חבורת ילדים מעט מאיימת תעשה עליו סיבוב ואז לך תוכיח שזה לא הוא. איזה שטות.