מהיר ועצבני: מבט על 3 קמפייני ה-Social החמים בעולם הרכב
מכוניות. פיקסאר עשו עליהן סרט, גברים במשבר גיל העמידה חושבים שהן המפתח לנעורים שלהם, והחברות שמאחוריהן אחראיות לחלק מקמפייני ה-Social פורצי הדרך ביותר.
בעיני, לא מדובר בנתון מפתיע: אחת מגדולות השיווק בזירות הדיגיטל היא האפשרות להוביל אל צריכה מיידית ומתן הצעות ערך שמפתות את הצרכן לרכישה, אך כמובן שלא ניתקל בהרבה קופוני הנחה של 10% על מכוניות בעמוד הפייסבוק שלהן.
בדיוק בשל כך, הסוכניות שעומדות מאחורי עמודי הפייסבוק של יצרניות הרכב הגדולות בעולם מוכרחות לשים את יהבם בקמפייני דיגיטל מעוררי באז תדמיתיים, אשר ימשכו את הצרכן לזירה הספציפית שלהם ויגרמו לו לחשוב פעמיים כאשר ירכוש את הרכב הבא שלו.
הנה 3 דוגמאות מעולות מהחודשים האחרונים, שמדגימות את המרחק שיצרניות הרכב ילכו בשביל לזכות בליבו של הצרכן הדיגיטלי
פולקסוואגן בלי ידיים : פולקסוואגן יצאה בקמפיין שמשלב בין עולם הבאנרים לרשתות החברתיות כדי להילחם בתופעת כתיבת הSMSים תוך כדי נהיגה ולקדם את פיצ'ר ההפעלה הקולית בערכת הטאצ'פון שמותקנת ברכביה. המסע מתחיל בבאנר פשוט שפורסם באתרים גדולים, אשר קורא למשתמשים להיות "סוף סוף בלי ידיים".
לחיצה על הבאנר פותחת חלון התחברות לפרופיל הפייסבוק האישי של המשתמש, ומכאן מתחיל החלק המעניין: לאחר שהתחבר, הוא יכול להזמין את אחד מחברי הפייסבוק שלו לשיחת וידאו על ידי אמירת השם שלו (בדומה למערכת ההפעלה הקולית ברכבים). במהלך שיחת הוידאו, האפליקציה "מדביקה" למשתמש הגה מצויר עם ידיים עליו, כך שזה נראה לצד השני כאילו מי שמדבר איתו נמצא ברכב ונוהג באחריות. לבסוף, התמונה של המשתמש עם ההגה המצויר מתפרסמת על קירו כדי שכל חבריו יראו ויפיצו את המסר: מהיום מסמסים בלי ידיים.
העתיד עם ניסאן : כולנו עברנו את זה: הכחשה, כעס, דכאון ולבסוף קבלה של המציאות הקשה. אבל זה בסדר, כולם מרגישים ככה כשהפרופיל שלהם עובר לטיימליין. הפעילות החדשה של ניסאן מנסה להמתיק את הגלולה ונותנת לכם מבט חדש ומרגש אל הטיימליין שלכם: לא עוד לעבר, אלא לעתיד! שימוש באפליקציה "ישדך" לכם את הניסאן שהכי מתאימה לכם אחרי שתענו על מספר שאלות, ואז יראה לכם כיצד תיראה השנה הבאה שלכם ביחד בפורמט הפייסבוקי המוכר ועם שימוש בנתונים מהפרופיל האישי שלכם.
אינפוגרפיקת BMW: זוזי הצידה הוקוס פוקוס, זה נראה כאילו מילת הקסם כיום היא אינפוגרפיקה. יותר ויותר מותגים מסחריים עושים שימוש בז'אנר הזה, שנועד להפשיט קונספטים ועולמות תוכן סבוכים בעזרת איורים וגרפים ברורים להבנה. בהתבסס על כך, BMW משלבים את עולם האינפוגרפיקה עם תובנה חכמה שמראה שהם מבינים Social: משתמשים מאוד אוהבים לדעת עוד פרטים על צורת השימוש שלהם בפייסבוק.
כך, האפליקציה החדשה יוצרת לכל משתמש אינפוגרפיקה עם נתונים עליו כגון מספר החברים שלו, הגיל הממוצע שלהם, אחוז הגברים מול נשים בהם וכדומה. הטוויסט מגיע כאשר נתונים אלו מוצלבים עם ההיסטוריה העשירה של מותג BMW: האינפוגרפיקה מראה את מספר הדגמים שהיה צריך בשביל להסיע את כל חברי המשתמש, את דגם המותג שהיה פופולארי בשנה שנולד המשתמש ועוד.
לקינוח, האפליקציה גם עושה חיבור חכם עם נוכחות הפייסבוק של BMW ומדווחת למשתמש על האינטראקציה שלו עם עמודים אלו (לחברה יש מספר עמודים ברשת החברתית, עם התמקדות על דגמים וסגמנטים שונים) בצירוף הזמנה להיות אוהד בהם.
הכותב הוא מנהל הקריאייטיב של סוכנות המדיה החברתית ריפרש
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.עידן כותב תותח. צרי העין הביתה ולישון!עובד ריפרש לשעבר 22/08/2012 19:19הגב לתגובה זו0 0חברים כמה אנרגיות שליליות יש לכם, לשבת כל היום ולקטר על אדם שוב ואנשים שלא ראיתם מאז קורס קופי לפני 4 שנים. כתבה טובה ואין סיכוי שאתם לא מרגישים עם עצמכם עלובים מגוחכים ועוד מילים שאין לי זמן עכשיו לכתוב. אהבה לכל!סגור
-
10.עידן גבר שבגבריםרן 21/08/2012 19:47הגב לתגובה זו0 0כותב לעניין , זה ממש מיותר כל הדברים הפחות נעימים שכתובים פה. בתור אחד שמכיר אותו דיי טוב אני יכול להגיד בעיניים עצומות שהבחור מוכשר והתמונה, פאק דה תמונה, ככה הוא אוהב להצטלם זה לא ממש עניין של אף אחד.סגור
-
9.מלא בעצמונווה תרצה 20/08/2012 10:16הגב לתגובה זו0 0כבר שהיה סטודנט אצל תרצה היה כ"כ מלא בעצמו, יושב עם הלפטופ נישא ומורם מעם. פלוץסגור
-
זה רק בגלל שהוא גבוה. עידן הוא אדם מקסים (ל"ת)דני 20/08/2012 10:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מלא? כן, בקסם אישי וגם האיש הכי נחמד שפגשתי (ל"ת)רמי 20/08/2012 11:18הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
8.ברווז חתיך (ל"ת)נעמי שמר 19/08/2012 16:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.ריפרש תנו דוגמאות שעשיתם?שוב אדם מגיב? 19/08/2012 15:10הגב לתגובה זו0 0ואדם... נו בחייך, אתה מנכ"ל. די להגיב לעובד שלך פטאטתיסגור
-
כשאנחנו נותנים דוגמאות ממה שעשינולירון 20/08/2012 10:32הגב לתגובה זו0 0אז אומרים שאנחנו לא אובייקטיבים ומהללים את עצמנו. אז תחליטו...סגור
-
מת על קנאים מסכנים וממורמרים כמוךרוני 19/08/2012 18:08הגב לתגובה זו0 0אין כתבה באייס שהם לא צצים ותמיד עם אותה קשקשת. למרות שאתה בביצת הפרסום, תלמד: הקנאה לא בריאה לעור הפנים! חחחחסגור
-
6.גם יפה וגם אופהרועיקי 19/08/2012 14:59הגב לתגובה זו0 0אחלה טור, לייקקקקסגור
-
5.מעניין מאוד. ממתין לטורים הבאים! (ל"ת)ד 19/08/2012 14:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.גם חתיך וגם יודע על מה הוא מדבר :) (ל"ת)יועץ תקשורת 19/08/2012 14:09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.האיש לא צריך להצטלםאחד 19/08/2012 14:00הגב לתגובה זו0 0זה לא רציני להעלות פה טור דעה עם איזה דביל שעושה פני ברווז.סגור
-
זה לא יפה מה שכתבת (ל"ת)לירון 19/08/2012 14:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה לא יפה אבל זאת האמתדנה ק. 20/08/2012 09:26הגב לתגובה זו0 0נותנים לך במה תן לה טיפהל'ה כבודסגור
-
הבנאדם כותב טור מעניין ומקצועידוניה 20/08/2012 11:17הגב לתגובה זו0 0וכל מה שיש לך לומר זה מה ההבעה בתמונה שלו?? איזה אנשים קטנים אלללה איסתורררסגור
-
2.האיש יודע על מה הוא מדבר (ל"ת)אנונימי 19/08/2012 11:55הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.חתיך!!! (ל"ת)רותי 19/08/2012 11:26הגב לתגובה זו0 0סגור