נביעות הפשילה סוף סוף שרוולים ומתנגחת בשוק מסנני המים
בשורה התחתונה: סוף סוף התעשתה נביעות והבינה שהכלל העתיק "לא מתאים לשחקן מים מינרליים משמעותי להגיב לשוק המסננים", מזמן לא עומד במבחן המציאות, ויצאה מהקיפאון הקטטוני אל זירת החבטות כשאגרופיה מונפים באוויר.
ועכשיו להתחלה: אפשר לומר שמי עדן, נביעות וערוץ 2, התפתחו ונסקו באותה תקופה. נביעות, שהייתה בזמנו מספר שתיים קלאסי, הייתה עסוקה במחשבות כיצד להתקיים רעיונית לצד מי עדן שסיפחה לעצמה את רעיון "השמפניה של הטבע" שבזמנו נראה היה שבלתי אפשרי להתחרות בו.
הרבה מים זרמו מאז בירדן, כמו גם במעיינות סלוקיה ועין זהב. שוק המים המינרליים ידע מלחמות פנימיות עקובות מדם, כניסה ויציאה של מתחרים וניסיונות אינסופיים לייצר ערך ובידול באמצעים אלה ואחרים - החל במים בטעמים, בקבוקי ספורט עם פקקים יצירתיים, מהדורות מיוחדות, חסויות, פסטיבלים, מארזים, שירות כדים עד הבית, מים בגזוז עדין ועוד ועוד חזיתות.
דבר אחד היה ונותר ברור לשחקני המים המינראליים: הודאה בקיומם של המסננים מוקצה מחמת מיאוס. המסננים הישנים (באריטה, תמי 4 עם המנגנון תחת הכיור ונורית ה-UV) נחשבו לפתרונות סוג ב' של אנשים חסרי מודעות. הסיבה העיקרית נבעה מהנביעה. מים מסוננים הם מי ברז רגילים מהכנרת או ממקורות אחרים, שעוברים הכלרה ושאינם בעלי הרכב משובח כמו מי מעיינות תהום שממלאים את הבקבוק או הכד ללא מגע יד אדם. במלים אחרות: המים המסוננים מוצבו כפשרה בעוד שמים הממולאים במקור נחשבו לקרם דה לה קרם של המים. מנהיג לא יכול להרשות לעצמו להיבהל מנשרך. בזאת נסגרה האופציה להגיב למסנני המים או למותגי מים מטופלים. מותגי המים היו עסוקים בעצמם ובמלחמות שלהם, כשהמשימה של נביעות הייתה אחת ויחידה: להיכנס במי עדן. בעוד המלחמה בתוך שוק המים המינראליים גועשת, מסמאים ענני הקרב את העין מהאויב העצל והנחות שהתחזק לאיטו. בגלל שהמסננים זיהו את כללי המשחק, הם התעללו במים המינראליים במשך שנים כשהם מתבססים על איכות חיים ולא על איכות המים: כבד לסחוב בקבוקי מים מינראליים הביתה, כבד להרים כד מים כדי להתקין אותו. המסננים הלכו והשתלטו על השוק. לאחרונה שאלה תמי 4 את הציבור "מה, אין לך תמי 4?!". הדבר העיר נורה אדומה ולא נורת UV אצל נביעות.
הפרסומת של נביעות: "אנשים בעלי בעיות בריאות יתייעצו עם רופא"
עוד פרסומת של נביעות: להזרים מים 15 דקות
בקמפיין החדש של נביעות ישנה הרגשה שמישהו תפס את הראש ב-2 ידיו והבין שהוא נרדם בשמירה. הוא הורג 2 צפרים במכה אחת. הראשונה - את מטהר המים. אורי גוטליב קורא את המדריך למשתמש של מסנן מים מפוקסל שזהותו שמורה במערכת (תמי? אלקטרה?), וחושף תילי תילים של אזהרות והתרעות מייגעות ולא סימפאטיות סביב מניעת הצטברות בקטריות ומזהמים על פי ברז המכשיר, ההכרח להזרים מים לאורך זמן במצבים מסוימים, הצורך להיוועץ ברופא כמו בהוראות לנטילת תרופה. "למה לחשוב פעמיים לפני ששותים כוס מים?", הורג הפרזנטור את המכשיר שעד לפני דקה נחשב לפתרון הקל והמתקדם יותר.
הציפור השנייה היא המיצוב הטהור של נביעות - ללא קשר למלחמה במסננים. מאז "השמפניה של הטבע" של מי עדן לא מצאה נביעות את מקומה האמיתי. הקונספט של "מים מבטן האדמה" כל כך נכון שכאילו חיכה שם, בדיוק כפי שנביעות תמיד הייתה שם במים של עין זהב, בבטן האדמה. המשפט מחזיק בעת ובעונה אחת גם את האמת הפונקציונאלית של מי התהום וגם את הפוריות, הצמיחה והאמהות - המתקשרות למושג הבטן.
ועוד אחת: מומלץ לסגור את הברז ולהזרים מים במשל דקה כשמחברים מחדש...
ואחרונה: הסנן נרטב ועלול להוות מצע למזהים ולחיידקים
ברור לחלוטין ש"מים מבטן האדמה" זו מדרגה שעליה יטפס המותג לגבהים כדי לסמן טריטוריה ולבנות מחדש את ממלכתו. זאת - רק לאחר שיסגור את החשבון עם הבריונים שהכפישו אותו שנים רבות.
ועוד משהו:
איזה כיף הפרסומת של פופקורן מוכן בטעם טבעי של עלית, עם הקונספציה החכמה "חי בסרט". חכמה - כי היא לוקחת את הכי מובן מאליו (פופקורן אוכלים בקולנוע) ומוציאה אותו מהמקום הבנאלי אל עולם של אנשים שנסחפים קצת יותר מדי או במלים אחרות "חיים בסרט". כמה שזה יותר אלגנטי מהפרסומת לקריספי אסם ("פתחת, התחברת") שעשתה הרבה מאד רוח וצלצולים כדי להגיד "טעים".
- 14.יהודה 01/09/2012 16:51הגב לתגובה זופרסומת לא מוצלחת לא מצליחה לתת מענה מול תמי 4 ,לצטט הוראות שימוש בנוגע סה"כ להחלפת פילטר לא עושה את זה מוצלח . בזבוז של פרסומת
- 13.קרן 30/08/2012 23:57הגב לתגובה זואם עטרה רצתה להעביר מסר הרי שלא עשתה זאת.גם העובדות היו לוקות בחסר,אם היה צורך לחדד את העובדות לאשורם, הייתי עושה זאת במשפט אחד תמי4 ברז דקורטיבי המוציא מים יקרים.למען ההגינות אומר אישית אני לא שותה לחלוטים מים מינרלים.
- 12.ערן 30/08/2012 10:25הגב לתגובה זותני לי לנחש עטרה שיש לך תמי 4 בבית... תני לי לנחש שהקמפיין הזה לא גרם לך לחזור לנביעות... הצרכן לא מטומטם הוא יודע שמכשירים חשמליים מגיעים עם כל מיני אזהרות והערות. ועדיין זה לא יגרום לאף אחד להחליף את הבר הנוח עם המתקן המסורבל. הקמפיין לא גרוע אבל האפקטיביות שלו תהיה אפסית
- עטרה בילר 01/09/2012 16:01הגב לתגובה זווזה לא קשור בכלל כי המנדט הוא לנתח מסרים, אבל במקרה, ולגופו של עניין ואולי כקוריוז: אישית לא התחברתי למסננים. אני סוחבת או ששליח מביא לי בקבוקי מים מינראליים לקומה שניה בלי מעלית סתם כי אני מאמינה במי תהום. האלטרנטיבה מבחינתי זה מתקן מים מינראליים!
- 11.אין על נביעות :)) 27/08/2012 15:58הגב לתגובה זואין על נביעות מים מינרליים טבעיים פחות נתרן יותר סידן מבטן האדמה אני קוראת בקפידה את התוית שלהם ובנוסף יש להם אחלה שרות
- 10.שולה? 27/08/2012 12:36הגב לתגובה זולמה לא אמרו: כולם עזבו אותנו, הבינו שזה יקר ולא אקולוגי. אנא אנא חיזרו...
- 9.רוני 27/08/2012 12:20הגב לתגובה זואיזה יופי של קמפיין. גוטליב הגדול כל כך מתאים כאן. רק מה יהיה עם כל הבקבוקים עכשיו?
- 8.כל הכבוד לצוות בנביעות. תותחים אחד אחד! (ל"ת)אני-אחת שיודעת:-) 27/08/2012 11:06הגב לתגובה זו
- 7.די נו 27/08/2012 11:03הגב לתגובה זופרפורי הגסיסה של הבקבוקים. זה לא תמי 4 או אלקטרה , זה טרנד עולמי. אז נביעות במקום להכנס בקיר צריכה להבין שהגבינה זזה ולזוז בהתאם. קמפיין נחמד שלא יציל את הקטגוריה ממוות.
- נו... 27/08/2012 11:07הגב לתגובה זואחרת לא היית מגיב ככה
- לקוחה נאמנה לנביעות 28/08/2012 16:02בקבוקים? איפה באמת אתה חי? עם הטרנזיסטור על האוזן?? לא שמעת על המתקן של נביעות ועל אספקת מיכלי המים עד הבית?
- 6.מיכל 27/08/2012 10:53הגב לתגובה זווישבתי מול המרקע וצחקתי אך אני נשארת נאמנה למי עדן. לא נכנסת לתוך מי אומר אמת, מי משקר, מי שילם יותר לפרסומת אלא בוחרת לפי המים שטעימים לי ולמשפחתי ובעיניי הם המים האיכותיים ביותר.
- 5.רונן גלבוע 26/08/2012 16:14הגב לתגובה זונביעות עשו חצי עבודה. נכון שטוב שהם התחילו לתקוף את היריבים שלהם וזאת בטח בגלל כמות האנשים שעברו מנביעות למתקני המיים אבל מה יש להם להציע? בנביעות באמת חושבים שאני אתחיל לסחוב את השישיות שלהם שהידית שלהם נקרעת כל הזמן בדיוק באמצע הדרך. או שאני אמשיך לסחוב כדים של 20 ליטר? אני עזבתי את נביעות בשנה האחרונה רק בגלל השירות הגרוע שלהם. אלמלא היו מציעים לי בסרט הזה תחליף ראוי למכשירים עוד אולי הייתי חושב לחזור אליהם. במקום לחדש בנושא הזה הם בחרו רק לתקוף את המתחרים ולכן עשו חצי עבודה. ד"א למה תמיד נראה לי שאת (עטרה) נמנעת מלתקוף חברות מסוימות.. האם זה בגלל יחסי היכרות עם אנשים שעובדים שם?
- 27/08/2012 11:10הגב לתגובה זובשביל מי מהמכונות אתה עובד? לפחות תהיה הגון ותגיד במקום סתם לתקוף. אני משוק הפרסום ובעיניי דווקא נביעות שיחקו אותה אני ממש אהבתי וגם את הפופקורן ואני לא מכירה את עטרה לידיעתך
- 4.יגאל 26/08/2012 15:47הגב לתגובה זולדעתי נביעות עשו מהלך חכם לאללה. להיכנס חזיתית במתחרים מהמים המסוננים, בלי להזכיר שמות ועם ציון הסעיפים. המהלך חזק
- 3.נועה 26/08/2012 15:45הגב לתגובה זולגבי ההערה בסוף, הקונספט של חי בסרט וחיבור לקולנוע, שנראה לך, עטרה, כחכם ושונה (לא בנאלי) הוא מובן מאליו וכל קופי מתחיל היה חושב עליו כרעיון ראשון. קופי חכם, חריף וחד היה פוסל אותו על הסף כמתבקש ומאוד לא מפתיע.
- 2.אני רק הערה 26/08/2012 15:39הגב לתגובה זוהבעיה הגדולה של נביעות היא שאין אמת בקמפיין שלה, היום יותר מתמיד חשוב להביא אמת לשולחן כי הצרכן לא אידיוט. ולמה אין אמת? כי אף אחד לא חושב פעמיים לפני שהוא שותה מ"מכונת המים" שלו. יקירתי אף אחד גם לא יחשוב פעמיים... הקמפיין קטנוני ואנשים לא טמבלים, לבנות מהלך על שורות משפטיות זה חלש וקלוש. לנביעות אין את התקציבים של תמי 4 כדי לנצח. ראינו מה קרה למי עדן שניסו להתנגח...
- יקי 30/08/2012 11:55הגב לתגובה זוהוצאת לי את המילים מהפה - לבנות מהלך על שורות משפטיות זה חלש וקלוש. זה כמו מוצרי מזון שכתוב עליהם - עשוי להכיל שאריות בלה בלה בלה... אז זה שם ואפשר לנסות לעשות מזה סיפור גדול אבל אף אחד לא עושה מזה סיפור גדול כי כולם יודעים שהצרכן לא אידיוט
- ל-2.5.7 28/08/2012 11:57הגב לתגובה זואתה כזה מתחזה רואים שאתה עובד באחת מהמסננים בגלל זה אתה מלכלך על נביעות ורק להזכיר לך לנביעות יש את הגב של קוקה קולה מה יש לתמי 4 שטראוס לך תישן על האף
- 1.אילן 26/08/2012 15:36הגב לתגובה זוזה אולי נחמד, אבל המרוויחים הבטוחים הם רק ערוצי המדיה...