הפרסומאי העירום

אם ה-TV כ"כ לא טובה - למה יש אחת בכל חדר בבית חולים?

אסי שביט, מחברון זלצמן שביט, בטור שבועי המציג מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר כאלו היום. והשבוע: שורת קופי שפשוט כתובה טוב
אסי שביט | (21)

מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.

טלוויזיה זה דבר טוב. במיוחד בפרינט 25 באוגוסט 2009, השעה 6:42 בבוקר: "לפעמים הפתרון הויזואלי הכי טוב, הוא שורה שכתובה טוב". לי קלואו, מנהל הקריאייטיב האגדי של TBWA , אחד האנשים שסטיב ג'ובס העריך חוץ מאשר את עצמו, התעורר עם עוד מחשבה לא טריוויאלית . הציטטה הזאת היא מתוך הספר החדש שלו: leeclowsbeard, "הזקן של לי קלואו" (הזקן הלבן שלו הוא סימן ההיכר שלו בתעשיית הפרסום העולמית). הספר מאגד עשרות מחשבות, תובנות, הגיגים ופנינים של האיש והאגדה שאחראי על "יותר מדי" מהקמפיינים המבריקים של apple , כולל סרטון הפרסומת 1984 שנחשב עד היום כפרסומות הטובה בעולם, ועוד כאלו שגרמו לכל איש קריאייטיב לחשוב. בעיקר מחשבות אובדניות.

27 בינואר 1998, השעה 7:30 בבוקר. ניו-יורק מוצפת בשלטים צהובים עם טקסט שחור ולוגו של רשת הטלוויזיה abc : "בלי טלוויזיה, איך היית יודע איפה למקם את הספה?", "אם טלוויזיה כ"כ מזיקה לך, אז למה יש אחת בכל חדר בית חולים?" "לפני המצאת הטלוויזיה, שתי מלחמות עולם. אחרי המצאת הטלוויזיה - אפס".

לי קלואו מבין שעידן הפוליטיקלי קורקט משתלט על האמריקאים, ומחליט לשים להם את האמת בפרצוף תחת הקונספט: TV is good. בלי ויזו'אלים של כוכבים, סדרות או החלטות של ועדת קישוט שהם חלק מפרסום "נכון" של ערוצי טלוויזיה. רק פניני קופירייטינג שבועטים לך בבטן ונכנסים לך טוב טוב לראש.

כשראיתי באותו בוקר את הקמפיין הזה, בדרך ללימודי הפרסום שלי בניו-יורק, רציתי לעזוב הכול ולרוץ חזרה הביתה. לא לראות טלוויזיה, לארוז מזוודות ולחזור לארץ למיטה הטובה והמוכרת שלי: "אין מצב שיש בית ספר לפרסום שיכול ללמד מישהו להוציא שלטים כאלה" אמרתי לעצמי. "תובנות כאלה מגיעות לבד אחרי שינה טובה. כמו זקפת בוקר למוח".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    טל 16/09/2012 06:07
    הגב לתגובה זו
    שטוענת שהכי טוב זה ככה או ככה. אילו כך היו הדברים היה משרד פרסום אחד ויחיד. שורת קופי אחת לעולם תהיה פחות טובה מויז'ואל טוב ולא בכדי הצבע הצהוב והשחור שולטים ברפרנסים שהבאת (צבעי אזהרה וכיו"ב). הרעיון לגרות לך את העין ורק אח"כ לקרוא ובמקרה המובא טקסט שחור על רקע צהוב זה ויז'ואל סלמנדרה). ויז'ואל (כשהוא טוב כמובן) מצליח ליצור פעילות של מערכת קוגניטיבית, זכירות, שונות ויצירת היקשים וחיבורים אמוציונליים. לרוב האנשים יהיה פחות קשה לקרוא: "ראש כרות" מאשר לראות ויז'ואל כזה והאימפקט יהיה שונה בתכלית. מעבר לכך הכתיבה חמודה. ישר כח ושננה טובבה.
  • 19.
    חיים 14/09/2012 07:06
    הגב לתגובה זו
    פרסום נטו
  • 18.
    פנינה 13/09/2012 22:32
    הגב לתגובה זו
    כתבת על קופי, תשתדל לא לצאת עילג
  • 17.
    כי אתה אידיוט, זה למה (ל"ת)
    עידן 13/09/2012 20:56
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אש 13/09/2012 19:23
    הגב לתגובה זו
    אסי כותב מדהים!!!! שימשיך כך כל שבוע. אני מחכה לשבוע הבא....
  • 15.
    הפרסומאים הערומים 13/09/2012 19:04
    הגב לתגובה זו
    וכך להיות מקושר לזה רק כי אמרת. ככב עובד הפרסום לקחת טלפון ולהגיד שזאת משפחה או קוטג' ולהגיד שזאת משפחה אין קשר בין קוטג' למשפחה ואין קשר בין המצטט למצוטט. נקודה סוף. וזה לא יעזור לי.
  • 14.
    כותב אחד,17 טוקבקים, 16 שמות...זה קריאייטיב! (ל"ת)
    13/09/2012 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    green 13/09/2012 16:21
    הגב לתגובה זו
    לאמריקאים tv is god
  • 12.
    אמן! (ל"ת)
    מ. 13/09/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אסי 13/09/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    אסי, טור מעולה ותמונה עוד יותר. איזה תותח. אתה הכי עדכני שלך אסי
  • 10.
    בהחלט נותן השראה (ל"ת)
    מיכל 13/09/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אסי החתיך, תמונה אחת שלך שווה אלף מילים.... (ל"ת)
    יהודה 13/09/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שוש 13/09/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    תותח
  • 7.
    אש 13/09/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    כתבה מעולה
  • 6.
    ענבר_י 13/09/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    פאן לי, פאן לי במקסימום! thanks for reminding me there are more people out there who are fascinated by this industry as much as i do
  • 5.
    זקפת מוח בבוקר, אהבתי (ל"ת)
    יהודה 13/09/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כל פשוט ומדויק!!! (ל"ת)
    13/09/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לזה אני קורא טור על פרסום! מעולה (ל"ת)
    13/09/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבי 13/09/2012 13:47
    הגב לתגובה זו
    שכותב טוב
  • 1.
    דני 13/09/2012 13:36
    הגב לתגובה זו
    קלאסי כתמיד
  • יוכי 13/09/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    - פשוט גאוני