אם ה-TV כ"כ לא טובה - למה יש אחת בכל חדר בבית חולים?
מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
טלוויזיה זה דבר טוב. במיוחד בפרינט 25 באוגוסט 2009, השעה 6:42 בבוקר: "לפעמים הפתרון הויזואלי הכי טוב, הוא שורה שכתובה טוב". לי קלואו, מנהל הקריאייטיב האגדי של TBWA , אחד האנשים שסטיב ג'ובס העריך חוץ מאשר את עצמו, התעורר עם עוד מחשבה לא טריוויאלית . הציטטה הזאת היא מתוך הספר החדש שלו: leeclowsbeard, "הזקן של לי קלואו" (הזקן הלבן שלו הוא סימן ההיכר שלו בתעשיית הפרסום העולמית). הספר מאגד עשרות מחשבות, תובנות, הגיגים ופנינים של האיש והאגדה שאחראי על "יותר מדי" מהקמפיינים המבריקים של apple , כולל סרטון הפרסומת 1984 שנחשב עד היום כפרסומות הטובה בעולם, ועוד כאלו שגרמו לכל איש קריאייטיב לחשוב. בעיקר מחשבות אובדניות.
27 בינואר 1998, השעה 7:30 בבוקר. ניו-יורק מוצפת בשלטים צהובים עם טקסט שחור ולוגו של רשת הטלוויזיה abc : "בלי טלוויזיה, איך היית יודע איפה למקם את הספה?", "אם טלוויזיה כ"כ מזיקה לך, אז למה יש אחת בכל חדר בית חולים?" "לפני המצאת הטלוויזיה, שתי מלחמות עולם. אחרי המצאת הטלוויזיה - אפס".
לי קלואו מבין שעידן הפוליטיקלי קורקט משתלט על האמריקאים, ומחליט לשים להם את האמת בפרצוף תחת הקונספט: TV is good. בלי ויזו'אלים של כוכבים, סדרות או החלטות של ועדת קישוט שהם חלק מפרסום "נכון" של ערוצי טלוויזיה. רק פניני קופירייטינג שבועטים לך בבטן ונכנסים לך טוב טוב לראש.
כשראיתי באותו בוקר את הקמפיין הזה, בדרך ללימודי הפרסום שלי בניו-יורק, רציתי לעזוב הכול ולרוץ חזרה הביתה. לא לראות טלוויזיה, לארוז מזוודות ולחזור לארץ למיטה הטובה והמוכרת שלי: "אין מצב שיש בית ספר לפרסום שיכול ללמד מישהו להוציא שלטים כאלה" אמרתי לעצמי. "תובנות כאלה מגיעות לבד אחרי שינה טובה. כמו זקפת בוקר למוח".
- 20.טל 16/09/2012 06:07הגב לתגובה זושטוענת שהכי טוב זה ככה או ככה. אילו כך היו הדברים היה משרד פרסום אחד ויחיד. שורת קופי אחת לעולם תהיה פחות טובה מויז'ואל טוב ולא בכדי הצבע הצהוב והשחור שולטים ברפרנסים שהבאת (צבעי אזהרה וכיו"ב). הרעיון לגרות לך את העין ורק אח"כ לקרוא ובמקרה המובא טקסט שחור על רקע צהוב זה ויז'ואל סלמנדרה). ויז'ואל (כשהוא טוב כמובן) מצליח ליצור פעילות של מערכת קוגניטיבית, זכירות, שונות ויצירת היקשים וחיבורים אמוציונליים. לרוב האנשים יהיה פחות קשה לקרוא: "ראש כרות" מאשר לראות ויז'ואל כזה והאימפקט יהיה שונה בתכלית. מעבר לכך הכתיבה חמודה. ישר כח ושננה טובבה.
- 19.חיים 14/09/2012 07:06הגב לתגובה זופרסום נטו
- 18.פנינה 13/09/2012 22:32הגב לתגובה זוכתבת על קופי, תשתדל לא לצאת עילג
- 17.כי אתה אידיוט, זה למה (ל"ת)עידן 13/09/2012 20:56הגב לתגובה זו
- 16.אש 13/09/2012 19:23הגב לתגובה זואסי כותב מדהים!!!! שימשיך כך כל שבוע. אני מחכה לשבוע הבא....
- 15.הפרסומאים הערומים 13/09/2012 19:04הגב לתגובה זווכך להיות מקושר לזה רק כי אמרת. ככב עובד הפרסום לקחת טלפון ולהגיד שזאת משפחה או קוטג' ולהגיד שזאת משפחה אין קשר בין קוטג' למשפחה ואין קשר בין המצטט למצוטט. נקודה סוף. וזה לא יעזור לי.
- 14.כותב אחד,17 טוקבקים, 16 שמות...זה קריאייטיב! (ל"ת)13/09/2012 17:45הגב לתגובה זו
- 13.green 13/09/2012 16:21הגב לתגובה זולאמריקאים tv is god
- 12.אמן! (ל"ת)מ. 13/09/2012 16:19הגב לתגובה זו
- 11.אסי 13/09/2012 16:14הגב לתגובה זואסי, טור מעולה ותמונה עוד יותר. איזה תותח. אתה הכי עדכני שלך אסי
- 10.בהחלט נותן השראה (ל"ת)מיכל 13/09/2012 15:39הגב לתגובה זו
- 9.אסי החתיך, תמונה אחת שלך שווה אלף מילים.... (ל"ת)יהודה 13/09/2012 15:05הגב לתגובה זו
- 8.שוש 13/09/2012 14:53הגב לתגובה זותותח
- 7.אש 13/09/2012 14:25הגב לתגובה זוכתבה מעולה
- 6.ענבר_י 13/09/2012 14:19הגב לתגובה זופאן לי, פאן לי במקסימום! thanks for reminding me there are more people out there who are fascinated by this industry as much as i do
- 5.זקפת מוח בבוקר, אהבתי (ל"ת)יהודה 13/09/2012 14:10הגב לתגובה זו
- 4.כל פשוט ומדויק!!! (ל"ת)13/09/2012 14:07הגב לתגובה זו
- 3.לזה אני קורא טור על פרסום! מעולה (ל"ת)13/09/2012 13:56הגב לתגובה זו
- 2.אבי 13/09/2012 13:47הגב לתגובה זושכותב טוב
- 1.דני 13/09/2012 13:36הגב לתגובה זוקלאסי כתמיד
- יוכי 13/09/2012 14:38הגב לתגובה זו- פשוט גאוני