הפרסומאי העירום

הייתם נוטשים חולה בסרטן? המודעה שתגרום לכם לחשוב אחרת על איידס

אסי שביט מחברון זלצמן שביט, בטור שבועי המציג מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר היום. השבוע: מודעה שנלחמת בדעות הקדומות
אסי שביט | (13)

מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.

אפליקציה נוירולוגית: אחד הטרנדים הכי גדולים בפרסום היום הוא פרסום אינטראקטיבי - מהלכים שגורמים למעורבת ואינטראקציה עם הצרכן: להקליק, לשתף, לסרוק, להוריד, להעלות תמונת "צולם בחורף 1960 ע"י אייפון 5" לאינסטגרם, לגרור תמונה של סבתא מהפייסבוק ולהלביש אותה על אפליקציה או להעלות ציור זוועתי של הילד מהגן לאתר שיתוף ולקוות שלא רק סבא וסבתא יעשו לייייק, להניח את האייפד על המודעה ולראות איך הפלא ופלא האוטו זז שני מילימטר...בקיצור, לגרום לצרכן לעשות משהו.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בתוך בליל האינטראקציות הטכנולוגיות האלו שכחנו לבקש מהצרכן לעשות משהו אחד: לחשוב . אני יודע שהיום זה יכול להישמע כבקשה גדולה מדי, לא מהצרכנים מהפרסומאים, אבל גם היום יש מודעות פרינט פשוטות שעושות את זה: גורמות לקהל היעד לחשוב כשהוא נתקל בפרסום שלנו, לא רק לשלוף את האייפון/אייפד.

אחת מהדוגמאות המוצלחות יותר לפעולה הנדירה שנקראת "לחשוב" עלתה החודש בברזיל: "המשפחה שלי נטשה אותי בגלל שיש לי סרטן". אחרי הזעזוע הראשוני מהכותרת, אתה ממשיך לקרוא את הסגיר הבא: "מה היה קורה לו היינו מתנהגים לחולים אחרים כמו לנשאי HIV?" ואז זה קורה: המוח נכנס לפעולה. מודעה פשוטה עם טיפוגרפיה חזקה שגורמת לך לחשוב כמה זה נכון ומדויק ואיך זה שעם כל החדשנות הטכנולוגית והקדמה אנחנו עדיין חברה חולה שסובלת מדעות קדומות.

ועוד משהו, יותר נכון פחות משהו...לא ראיתי במודעה הזאת QR שצריך לסרוק, את הלוגו הבלתי נלאה של פייסבוק או זכר לאפליקציית אייפון או אנדרואיד. מה שנקרא מודעה עם אפליקציה נוירולוגית.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    יוני 31/10/2012 08:08
    הגב לתגובה זו
    פרסום לא ישנה את העובדה הזאת, אה וכן העיצוב על הפנים - התמונה יוצרת כאב בעיניים.
  • 11.
    inbar 28/10/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
    תענוג לקרוא. מזדהה עם כל מילה.
  • 10.
    ״אמן פוטושופ מתוסכל״ 28/10/2012 08:41
    הגב לתגובה זו
    אסי בחור חמוד ומוכשר ששכח שהמבחן האמיתי לקריאייטיב הוא בעבודה היומיומית. לא בתחרויות, לא בהרצאות ולא בכתיבת מאמרים ברשת. יצא לי לעבוד עם הרבה כאלה בתחום. יודעים לצטט את אוגלבי ושולטים בכל מה שהשתתף בתחרויות בקאן ובניו יורק.. אבל בסופו של יום את הדברים האלה או דומים להם לא מסוגלים לייצר בעבודה היומיומית שלהם. אסי, תראה לי קמפיין אחד מבריק שיצא מהמשרד שלכם בשנים האחרונות.
  • 9.
    מני 27/10/2012 19:08
    הגב לתגובה זו
    שמנסה לבנות קריירה על קריאייטיב מחו"ל מה יהיה איתכם??? וטוקבקיסטים יקרים, מה אתם מהללים אותם כל היום? הוא אמור לעשות קריאייטיב כזה, לא לכתוב טורים :)
  • 8.
    יאיר ויס 26/10/2012 09:19
    הגב לתגובה זו
    כל מילה שכתבת מדויקת לחלוטין בעיניי(אפרופו תובנות מדויקות וחדות) וגם אני מאמין שעם כל הדאווין הטכנוטלוגי-דיגיטלי-גאדג'טי שמתחמק מהעיקר, לעולם לא יהיה תחליף למשפט אחד שיושב על תובנה אחת מבריקה ומסר קולע.
  • 7.
    מיכל 25/10/2012 20:03
    הגב לתגובה זו
    כמו תמיד
  • 6.
    מרתק. תודה אסי! (ל"ת)
    אילי 25/10/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תנובאי 25/10/2012 16:41
    הגב לתגובה זו
    צרוב לי בזיכרון מאחת הרצאות הקריאיטיב המבריקות שהוא עשה לי כלקוח איש לא קל לעבודה, אבל סמכתי וישנתי טוב בלילה, אנלייק הנהלת הקריאיטיב בגיתם של היום
  • 4.
    לא סייקביץ 25/10/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    כמה מנהלים כאלה יש בענף היום? גוד אולד סקול, גוד סוליד וורק
  • עקשן נשאר עקשן (ל"ת)
    גם לא סייקביץ 25/10/2012 16:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חזק מאוד! (ל"ת)
    מולי 25/10/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מודעה מבריקה (ל"ת)
    שרון 25/10/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שירי 25/10/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    בלי הרבה מאמץ