עיצוב

העיתונים גוססים אבל הפרינט חי ברשת. 7 דוגמאות לטרנד עיצוב האתרים החדש

פרינט באינטרנט או אינטרנט בפרינט? עולמות העיצוב מתמזגים, חוויות הגולש והקורא מתערבבות, חדשנות ורטרו מתבלבלים. מקבץ מרשים של עיצוב דיגיטלי בהשראה אנלוגית
סטודיו אנזלביץ |

עידן האינטרנט בישר על מעבר מעיצוב למדיה המודפסת לעיצוב למדיה הדיגיטלית. ההבדל העיקרי נבע מיכולות טכנולוגיות; הצד השני של המטבע היה חוויית המשתמש. שני הצדדים עברו כבר די הרבה גלגולים מאז תחילת העידן הדיגיטלי. בתחילה היה הפלאש - ככל שדברים זזו יותר, התרשמנו יותר. כל הדקויות העיצוביות באו לידי ביטוי בפלאש, כשכל שאר העיצוב הדיגיטלי נותר יחסית בסיסי. הפלאש יצא מהתמונה כשהתחלנו לבחון כל דבר לפי מידת התאמתו לאלגוריתמים של גוגל. רצינו עיצוב שישמור עלינו בראש העמוד - משמע עדכונים תדירים ויכולת "קריאה" בחיפוש.

יחד עם השינויים הטכנולוגיים והקונספטואליים - אפשר לטעון שלמדיה הדיגיטלית נוצרה בכל זאת שפה ייחודית, שכללה בעיקר פונט אריאל, הצללות, מעברי צבע וכפתורים "תלת מימדיים". אבל לאחרונה אנו רואים שפה חדשה. יש מגמה של אתרים ששואבים את השפה שלהם מעולם הפרינט: משתמשים בפונטים שונים, יורדים לפרטים הקטנים, מתייחסים למבנה ולקומפוזיציה, וכן הלאה. אספנו מספר דוגמאות לאתרים שיכולים לסמן את הטרנד הזה ואולי, כולנו תקווה, להעניק השראה לאחיהם הדיגיטליים.

krystalrae אתר בעל אופי טיפוגרפי מובהק, השראה מובהקת מעולם המגזינים אך נראה מפתיע ומיוחד כשזה באינטרנט. כותרות ענקיות לעומת טקסט רץ, דק ועדין. שחור ולבן בלבד, ריבוי פונטים, יחד עם זאת משתמש בכל החדשנות הטכנולוגית.

lp-sf משטחי צבע, שפה וקטורית שטוחה, צורות גרפיות פשוטות בשילוב טיפוגרפיה עתירת פונטים, שחור לבן ואפור, אייקונים, גריד ברור. בדף הבית - 'האדר' ו'פוטר' מטופלים עד הפרט האחרון, כל סעיף בתפריט, מעוצב. השילוב בין העבודות הצבעוניות לקונטקסט של הגריד השחור - לבן עובד מושלם.

lawineagency העמוד הפותח מוודא שאתה מבוגר מספיק כדי להיכנס לאתר - בחרת את תאריך הלידה ונכנסת - משמע הגעת לגיל שאפשר להתחיל. האתר בנוי במבנה הדוק של טקסטים, תמונות ואלמנטים גרפיים. האווירה באתר מאוד שמחה ועושה כבוד לטיפוגרפיה, אבל קצת קשה לדעת מה קליקבילי ומה לא.

minimeteo עיצוב עדין ונקי המורכב משלושה אלמנטים בלבד: צבע רקע, טקסט בפונט אחד (שחור או לבן) ואייקון קווי. אפליקציה שאין בה הצללה אחת והיא נטולת תלת מימד לחלוטין, ותראו איזה יופי. הפשטות והמינימליזם הם הייחוד שלה. כל אלמנט נראה כמו קלף משחק ויחד הם נראים כמו משחק קופסא ממכר במיוחד.

כל הכותרות

walktalkazores אתר של פסטיבל אמנות. האתר נראה כמו פוסטר ענק וניתן לשוטט בתוכו לארבעה כיוונים בעזרת גלילה או באמצעות בר ניווט שנפתח מהצד. האתר גדוש בסוגים שונים של איורי קו בצבע צהוב, אינפוגרפיקה וטקסטים מאויירים בצורה קצת עילגת, אך עדיין קריאה ונעימה. בניגוד ובהשלמה לכתיבה הידנית המבולגנת, יש גם בלוקים אינפורמטיביים ומסודרים של טקסט.‬ השילוב יוצר חוויה כיפית ומעניינת, יצירתית ופרקטיתאו במילים אחרות: אווירה.

presentandcorrect אתר למכירת ציוד משרדי, מעוצב בהשראת תיקיות וטפסים ישנים. המעבר מקטלוגים מודפסים מוכרים ומשעממים משהו לאתר אינטרנט הפך חוויה מטרידה לתהליך דיגיטלי מהנה ומקסים. האתר עובד מצוין ברמה הפונקציונלית (תפריטים, תצוגת מוצרים, טופסולוגיה) ויחד עם הוויזואליה המדליקה - מייצר תהליך פקידותי מרענן. העיצוב בהשראת פרינט, כשברקע, גריד משבצות של נייר שרטוט שהפך כאן לטפט מעודן, לצד טיפוגרפיה קלאסית וקולאז'ים של צרכי משרד באמת מקסים ואני בטוחה שגורם ללקוחות האתר להזמין יותר.

mercertavern את הגלילה הרוחבית אנחנו כבר מכירים, אבל כאן יש גם חלוקת עמוד הבלתי שגרתית ומעניינת במיוחד. ההתייחסות השונה לכל מלבן ומלבן, אם בטיפוגרפיה (שרובה חלק מהקוד ולא תמונה) ואם בשוני בין השפות של כל מלבן מייצרים חוויית גלישה מגוונת וחדשנית.‬

אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר - סטודיו אנזלביץ לעיצוב גרפי, או במייל [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה