שלי והעממיות, ש"ס וההיפנוזה, ביבי בלי אדלר ואמסלם: תמונת מצב בפייסבוק
הרבה קרה באינטרנט בארבע השנים שחלפו מאז הבחירות האחרונות בישראל. קחו את פייסבוק למשל, שבפברואר 2009 הגיעה למספר המדהים של 100 מיליון משתמשים, ומאז הגדילה את כוחה פי 10. בישראל של 2009 היו לפייסבוק כמה עשרות אלפי משתמשים, והיום יש בה לפחות 2 מיליון ישראלים פעילים.
גם החיבור בין פוליטיקה והרשת, שבבחירות הקודמות היה בגדר פלא שכולם מגלים (זוכרים איך כולם התלחשו ש"אובמה ניצח באינטרנט" אבל אף אחד לא ידע להגיד איך?) הפך לעובדה שגורה, אחרי תחריר בעולם ורוטשילד בישראל. בקיצור, כל הדרכים מובילות להנחה שאת הבחירות המתקרבות אלינו ינצחו או יפסידו המפלגות בפייסבוק, לא פחות, ואולי אפילו יותר, מבתקשורת ובשטח.
יריית הזינוק נשמעה. מה מראות לנו המפלגות בינתיים? נבדוק 3 דוגמאות מרכזיות
נתניהו - ראובן אדלר כבר לא עובד נתחיל מראש הממשלה. נתניהו, שהעמוד שלו מהווה למעשה את הכלי המרכזי בקמפיין הליכוד, העלה סדרה של תמונות שנראות כמו קמפיין חוצות מבית המדרש של ראובן אדלר ואייל ארד. המנהיג חד המבט מבטיח לנו את שינוי השיטה/ הורדת יוקר המחיה / הנהגה אם רק נבחר בו שוב.
עכשיו נותר לשאול האם ציבור המצביעים, בהנחה שיקנה את התדמית החדשה של מפלגת העבודה (מישהו אמר פואד?), ירצה לבחור במנהיגה "מהעם", או שמא תחסר לו הממלכתיות שנתניהו עמל כל כך לשדר.
למעלה מ-80 אלף חברים בעמוד של כבוד הרב (כמו יאיר לפיד, כמעט כפול משלי יחימוביץ') וקצב ההצטרפות ממשיך להיות מרשים. החיים של אמסלם קלים. הקמפיין שלו טרם התחיל, אבל מבחוץ ממליצים עליו עיתונאים וסלבים אחרים: גיא מרוז, מתי גולן, נחמיה שטרסלר, הקואוצ'ר אלון גל - ואנשיו של אמסלם מעלים את דברי התשבוחות לעמוד, ומקבלים עשרות שיתופים על כל מאמין חדש.
ושתי קטנות: 1.תמונה מדהימה בעמוד הרשמי של ש"ס. קמעות אאוט, היפנוזה המונית באמצעות האינטרנט - אין.
2.מדיה חברתית היא אזור שיחה חשוב מאין כמוהו, אבל צריך לזכור שמערכת הבחירות בארצות הברית, שכבר היתה סגורה, הפכה למתוחה לא בגלל שיחה מתמשכת, אלא בגלל רגע טלוויזיוני - העימות הראשון בין אובמה לרומני. עם כל כמה שהכל כאילו השתנה, נשארנו במקום בו קנדי מנצח את ניקסון המיוזע ב-1960. הכותב הוא סמנכ"ל האסטרטגיה והקריאייטיב בחברת המדיה החברתית 'דיבור'
- 1.דיבור 10/11/2012 19:09הגב לתגובה זוניחוש פרוע אומר לי שהוא גם המשנה למנכ"ל, היח"צן ולעתים גם המנקה לעת צרה