להוריד את הכובע בפני YouPhone: ה"שאיפה לפחות" חושפת את היתרונות
בשורה בתחתונה: הרעיון "לשאוף לפחות" הוא אוקסימורון יצירתי ומרענן שמפיח משמעות ברעיון חסר הסיכוי של "זול".
הומור עצמי תמיד היה ועודנו מעוז בטוח ויציב. כשאדם צוחק על עצמו - הוא מחסן את עצמו מפני תוקפנותם של אחרים. אסטרטגיה מעולה שיש בצידה מחיר כבד: צריך להקריב את המחשבה שאני מושלם לטובת הפגמים והגיחוך שבי.
גורי אלפי תמיד שאף לפחות. או לפחות כך הוא מצהיר. הפרות הקדושות שהוא הורג נוגעות בקומתו הנמוכה, וברמיזות דקות כתער לגבי עוד כמה תכונות גופניות שהשאיפה הרווחות לגביהן היא תמיד - ליותר. בעולם הסלולואר באמת, אבל באמת, נאמרו הרבה מאד מסרים. לפחות לגבי מחירים והוגנות של מחירים, חוויה ומשפחה ומהירות ועסקים, ושקיפות וחיוכים, אה כן - ואהבה.
באופן כללי, עולם הסלולר, כמו כל עולם אחר, כשניצתת בו מלחמה - היא על טריטוריה וטריטוריה נמדדת בגודל. במלים אחרות: המלחמה מגיעה בסוף לשאלה למי יש יותר טריטוריה או במלים פחות אלגנטיות - למי יש יותר גדול.
אסטרטגית ה-Alpha male מוכרת וידועה לכולנו. הזכר הגדול והחזק יותר בטבע הוא זה שמכניע את האחרים וזוכה בנקבה. בטווח הקצר והמודע - הוא זה שנהנה יותר. בטווח הרחוק - הוא הגזע המתרבה.
אסטרטגית ה-Alpha male ננקטת לרוב כאשר החיים מביאים אותנו למחוזות קדומים ופרימיטיביים בהם אנו נלחמים על חיינו, משפחותינו, אדמותינו וצאצאינו. ישנן סיטואציות בהן אסטרטגיה זו נאספת מארסנל האפשרויות למרות שהיא אינה אסטרטגית המותג הקלאסית. תגובה של פאניקה. של may day.
בעולם הסלולרי המצב מאד דומה. מאז כניסת המתחרים שמציעים רובם ככולם דיל טוב יותר ומדברים על Value for money, ברור שהמלחמה בעיצומה והפיתוי להיות הגורילה החזקה ביותר - עצום.
לעומת ה-YouPhone אפשר למצוא נסיונות מקבילים להתמודד עם עולם הזול בהוט מובייל ובגולן טלקום. הראשון מנסה באמצעות אסטרטגיה שנראית בדיוק כמו אסטרטגית הוט לאחוז בשתי קצוות החבל: גם להגיד זול וגם להראות הפקה יקרה ומושקעת. סתירה לא משכנעת. סרט ההשקה בכיכובם של קאסט ילדי ראש הממשלה והבורר ניסה לספר סיפור ארוך על מחיר קטן.
הסרט הנוכחי בכיכובה של ג.יפית יחד עם שחקני הבורר נופל לאותו בור. נכון שזה מייצר מודעות חזקה - עם זה אי אפשר להתווכח לרגע. אבל להביא את ג.יפית שמסמלת את עולם ה-no logo הפונקציונאלי בתפקיד חטופה - למרתף של הבורר שנחשב הפקת מקור יקרה ועתירת תקציבים - לא משדר זול או Value for money.
גולן טלקום עלה בכמה וכמה אייטמים חמים לרבות כיסוי מעורר הערצה בעיתונות המערכתית, אבל הוא הולך רק על אסטרטגית הכעס וההמרדה שמייצרות לאין ערוך הרבה תשומת לב ומודעות אבל בסופו של יום לא בונות מותג.
שני המקרים ניחנים בהאדרה של המחיר הנמוך, והקנטת הגדולים באופן ישיר או עקיף. זעקת האלפא מייל נשמעת למרחקים מפיהם של שני המותגים החדשים.
כל זה נאמר כדי להוריד את הכובע בפני YouPhone. זה לא שהם לא שפכו כסף על סלב חם כמו גורי אלפי וזה לא שהם לא נוכחים במדיה - ברור שהם שואפים ליותר נתח שוק ויותר תשומת לב, יותר צרכנים שיביאו איתם יותר כסף. ודווקא בגלל זה, האומץ לעלות עם המונולוג של איש נמוך שמתוודה על כך שמאז ומעולם שאף לפחות, גילה את היתרונות בכך ושזה גרם לו במשך השנים לשאוף עוד יותר לפחות - מעורר יראת כבוד.
במקום לצרוח "אל תהיו פראיירים", אפשר להגיד את אותו הדבר בצורה נוקבת, מצחיקה, רלוונטית ואלגנטית. בלי להעליב אף אחד מהמתחרים - לא הזולים ולא הוותיקים.
מה שנשאר בשורה התחתונה זה דיל של 79 שקלים בחודש, וכלב צ'יוואווה שמחליף את מכשיר הטלפון הנייד. וזה הרבה מאד יחסית לאחד ששואף לפחות.
- 11.עמית 17/11/2012 20:31הגב לתגובה זורציתי לדעת איזה סוג כלב זה ואיזה גזע
- 10.איזה חמוד הכלב בסוף!! איפה משיגים כזה?? (ל"ת)אור 12/11/2012 19:40הגב לתגובה זו
- 9.נינה 12/11/2012 14:07הגב לתגובה זושאפו לקריאייטיב של שטרית....הגיע הזמן שלא יזלזלו באינטילגנציה של הצופים!
- 8.פרסומאית 12/11/2012 13:18הגב לתגובה זומצחיק, זכיר, מעביר את המסר בצורה בולטת ושונה מהשטאנץ של כל השחקנים האחרים בזירה. אחלה עבודה!
- 7.חולה על גורי!!! (ל"ת)אחד שיודע 12/11/2012 13:17הגב לתגובה זו
- 6.קולע בול והבחירה של גורי מצויינת :) (ל"ת)אחלה 12/11/2012 13:16הגב לתגובה זו
- 5.ל.ל 11/11/2012 21:46הגב לתגובה זואכן רעיון גדול ויוצא דופן
- 4.תעשיין 11/11/2012 18:52הגב לתגובה זוניתוח נכון בעיני לא פרסום חדשני אבל קריאיטיב זכיר אהוב ומגניב. בעיה בבימוי ועריכה אבל לא אסון
- 3.אוגלבי 11/11/2012 14:53הגב לתגובה זולתעשיית הפרסום של היום שסובלת מחוסר אמינות ומטונה של שפה שיווקית.
- 2.אריק 11/11/2012 14:29הגב לתגובה זוומצחיקה.
- 1.רוברטו קאזאלי 11/11/2012 11:53הגב לתגובה זובזכותך הפרסומות נראות ככה - נמוכות
- רוברטו קוטאקלי 11/11/2012 12:21הגב לתגובה זופרשנות נמוכה כמו הפרסומת.