בריף מנצח: 5 עבודות שיצרו פריצת דרך אסטרטגית וזכו בתחרות Chiat בניו יורק
כי כל ניצחון שיווקי מתחיל בבריף מצוין. והפעם ב-TOP5 נעניק כבוד לזוכים בתחרות 2012 Jay Chiat Awards for Strategic Excellence. כמו בכל שנה התכנסו בניו יורק לפני מספר שבועות טובי האסטרטגים השיווקיים והפרסומיים בעולם, לחגוג חשיבה אסטרטגית יוצאת דופן שהביאה לפריצות דרך עבור המותגים שלהם. הפרסים ניתנו על חשיבה אסטרטגית במספר תחומים, דוגמת אסטרטגיה פרסומית, יצירת חווית מותג, שימוש יצירתי בטכנולוגיה, רעיונות למוצרים חדשים וכמובן מדיה חברתית. לפניכם, בסקירה השבועית - מיטב העבודות שזכו. .
לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
הטקסט האחרון שתכתוב אסא שפירא, סופרווייזר פלנר
BBDO New York בקמפיין חכם ועוצמתי עבור AT&T שמטרתו לשנות את התנהגות הצרכנים הבעייתית של "לשלוח SMS תוך כדי נהיגה". הקמפיין זכה במקום הראשון השנה בקטגוריית אסטרטגיה פרסומית על זיהוי זווית חדשה לנושא זה שפרסומאים מתמודדים איתו כבר שנים, הקמפיין נשען על תובנה חדשה חדה ומדהימה - מרבית האנשים שמוצאים את מותם כתוצאה משליחת SMS לא באמת כותבים משהו בעל ערך שמצדיק את מותם. למעשה, כשבוחנים את הסלולר לאחר התאונה לרוב מוצאים טקסטים יומיומיים חסרי ערך כמו "LOL", "נדבר עוד מעט" או סתם "מה נשמע?". הבחירה הפרסומית להציף את חוסר הערך של הטקסט שנכתב, דרך סיפורי טסטמונאילס של האנשים איתם התכתב האדם רגע לפני מותו, מערערים את הצופה ומשאירים אותו עם השאלה לעצמו, האם הטקסט הבא שאכתוב בזמן נהיגה שווה את מותי?
CASE STUDY
סרט דוקמנטרי
צא לטייל בלי לקום מהכורסא תומר ליננברג, פלנר
"Nature is something you have to get close to, in order to be moved by it. It's easy to just show a picture of nature, but people want to have deeper experiences". (סקוט בולדווין, מנהל השיווק הבכיר בNature valley).
המותג Nature valley מאמץ כבר מספר שנים את הפארקים הלאומיים בארה"ב מתוך מטרה לנכס את ערך הטבעיות למותג. לאחר קמפיין הגיוס האחרון "לשמר את הפארקים", ניסו ב-Nature valley למצוא דרך חדשה לקחת את הנושא הזה לשלב הבא. הרעיון שפותח, בעזרת McCann, הוא דרך בה ניתן לייצר תרומה משמעותית לטובת שימור הפארקים, מבלי לבצע "Over-Branding" ולדחוף חטיפי גרנולה למטיילים.
המהלך, זוכה הפרס על שימוש חדשני בטכנולוגיה, מציג איך ניתן לעשות שימוש יצירתי בטכנולוגיית GOOGLE STREET VIEW בעולם אחר לגמרי. Nature valley מציגים את TRAIL-VIEW - מיפוי פארקים לאומיים עבור "בטטות הספה", כך שאנשים יכולים לחוות את השבילים של הפארקים האלה מרחוק. אולם יותר מכך, מהלך Trail-View מביא להפצת המודעות לפארקים הלאומיים, ועל הדרך מבצע שימור דיגיטלי שלהם, לדורות הבאים. דרך נהדרת לחזקת את החיבור של המותג לערך הטבעיות.
כל צעד נספר, כל תנועה נחשבת אסא שפירא, סופרווייזר פלנר
הצוות של R/GA מציג חדשנות זוכת פרסים בקטגוריית פיתוח מוצרים עבור NIKE, פיתוח ששינה את חווית המשתמשים במוצרי החברה מן הקצה לקצה, מדובר במוצר חדשני בשם NIKE FUELBAND, הכלי החדשני, צמיד מתוחכם, מתכלל את כל המידע של מערכות NIKE + למערכת אחת סגורה - מכמה צעדים הלכת היום, לכמה קלוריות שרפת לנתונים ביומטריים נוספים. הכול כדי לתת לך תמונה כוללת של מה עשית בכל יום נתון. הכלי הופך לחלק בלתי נפקד מהיום יום של צרכניו, נותן להם בזמן אמת מד שבוחן את האנרגיה שהם שורפים, וגם מציג להם יעד יומי, מטרה לשאוף אליה. זה לא רק לאתלטים, עבור נייק לכל מי שיש גוף הוא למעשה אתלט. הכול נספר, אז תתחילו לזוז.
לא תכירי את הקיר שלך בעזרת המייקואובר של DOVE מאיה ספיר, פלנרית
את הקמפיין המוצלח של דאב (Dove evolution) אנחנו כבר מכירים. והנה, כהמשכיות לרעיון הדגל של המותג שעמוד בבסיסו - "Real Beauty", העלה המותג, בעזרת משרד הפרסום שלו Ogilvy & Mather, קמפיין פייסבוק חדשני שעשה גלים ברשת (ואולי רק שם) ולא פחות חשוב גם זוכה בפרסים ((The Dove AdMakeover. המהלך נשען על ההבנה כי מרבית הפרסום ברשת ובפייסבוק עושה שימוש בתמונות של נשים מחוטבות בלבוש מינימלי מה שמביא לעיוות של דימוי היופי הנשי, ולשאיפה בלתי אפשרית להגיע לגזרה שלא קיימת במציאות אצל נשים שנחשפות לפרסום זה.
כדי לתת מענה לבעיה יצרו בDOVE אפליקציה ממותגת המסייעת לצרכנים להפטר מפרסומות "רעות" (דהיינו, כאלו הגורמות לך להרגיש רע עם עצמך) באמצעות ניסוח של מודעות "חיוביות" עם מסרים מעצימים שגורמים לאשה להרגיש טוב עם המראה שלה, כמו שהוא. אבל החדשנות הגדולה של המהלך דווקא נמצאת במנגנון שלו, ב-DOVE למעשה בנו מנגנון שמאפשר לרכוש שטחי פרסום עבור המודעות החיוביות, וכך להוריד את מינון ה"רעות" לכל בן אדם אליו יכוון הפרסום של הקמפיין.
מעניין לראות את התמודדות שוק הפרסום עם שיטות הפרסום הדיגיטלי החדשנית הזו ומעניין עוד יותר לראות איךDOVE מעמיקה את הזהות המותגית החדשה שלה באדיקות ובמסירות. אני איתם!
DETOURISM- מהפכת התיירות של אמריקן אקספרס אסא שפירא, סופרווייזר פלנר
CP+B מייצרים מהלך חדשני ומעניין עבור AMEX שמייצר לא פחות ממהפכה בגישה לתיירות דרך יצירת חווית מותג ייחודית בשם Nextpedition . הרעיון פשוט, לרוב בטיול תיירותי רגיל לפריז אתה יודע לאן אתה נוסע ומה תעשה בכל יום, כשהתוצאה היא סוג של חוויה גנרית של העיר פריז, סטנדרטית, כמו כולם! במקום זאת, מציעים לך בAMEX חוויה אחרת, מהפכה בגישה של מה הופך טיול לטיול טוב.
ברמה הראשונה, לא עוד סטנדרטיזציה! טיול בהתאמה אישית שמוצא חוויות שונות וייחודיות בעיר פריז ודואג לייצר לך טיול שהוא רק שלך. אבל העוצמה הגדולה של המהלך נעוצה בעיקר באופן שבו אתה לומד כל פעם מחדש על היעד הבא בטיול שלך, וכאן הבשורה ברמת חווית המותג- לא עוד סדר יום שנכתב מראש, בטיול של AMEX ,כמו בתכנית "המרוץ למיליון", אתה מקבל עדכונים בזמן אמת, דרך אפליקציית אייפון, סימון דרך מקרי בעיר או מעטפה שמחכה לך מתחת לדלת המלון עם הסבר רק על היעד המיידי הבא, כל שאר הטיול נשאר ברמת נעלם. משאיר אותך כמטייל במתח, ועם תחושת ציפייה. אלמנט המקריות תחושת הכאוס המאורגן משאירה אותך עם טעם של עוד, חוויה של פעם בחיים כבר אמרנו?
- 2.מעולה. כדאי שתשמרו על הרמה הזו (ל"ת)11/12/2012 13:21הגב לתגובה זו
- 1.פצצות לגבות, סחתיין על הסקירה השבוע (ל"ת)11/12/2012 12:40הגב לתגובה זו