דעה

אסטרטגייה במובייל שתעזור למצות את הפוטנציאל

אלירן אסרף מנהל חטיבת הסלולר במשרד הניו מדיה 2Like עם מסקנה ברורה - השיווק במובייל אינו קוריוז, או מס שפתיים. הוא חלק מרכזי בפאזל השיווקי
אלירן אסרף | (10)

אם יש בעולם השיווק קלישאה חבוטה, כנראה שזו הקביעה שעולם השיווק משתנה. וכדרכן של קלישאות, גם בה יש הרבה אמת - השיווק היום הוא באמת לא השיווק של פעם. הצרכנים נמצאים במקומות אחרים, מבלים אחרת ובעיקר צורכים אחרת. אבל את זה באמת יודע כל מנהל שיווק מתחיל. מה שפחות ידוע הוא שהשינוי לא מאיים כפי שהוא נראה מבחוץ. אחרי שלומדים להכיר קצת את האפשרויות, מגלים כי השיווק של היום, ובמיוחד השיווק במובייל, מציע לנו אפשרויות אדירות, שמסוגלות להקפיץ את השיווק של המותג שלנו למחוזות לא מוכרים.

הנתונים הבסיסיים ידועים - מסך המובייל הוא המסך מולו אנחנו מבלים יותר שעות מכל מסך אחר, כן, יותר מאשר הטלוויזיה ואפילו יותר מאשר המחשב האישי. המובייל הוא הכלי המרכזי המשמש את הצרכנים לפני הקנייה (חיפוש מידע, השוואת מחירים, איתור והגעה לחנות) במהלך הקנייה (קריאת ביקורות ופרטים על המוצרים) ואחריה (שיתוף הרכישה עם חברים, העלאת תמונות של המוצרים והפצת ביקורת על העסק). בנוסף, ההוצאה על פרסום במובייל בארה"ב זינקה במהלך 2012 ב-180%, ואפשר להמשיך כך עוד ועוד.

תראו מה שמובייל יכול לעשות

מובייל מדבר תוצאות, וזה בדיוק מה שעשו בשטוקהולם כדי לעודד שימוש בקונדומים וקידום המסר של Safe-Sex. בעזרת אפליקצייה ייעודית לקמפיין יצרו באזז מטורף וחווית משתמש שלא שוכחים.

המסקנה ברורה - השיווק במובייל אינו קוריוז, טרנד או "מס שפתיים" שנועד לגרום לחברה להיראות מתקדמת יותר. הוא מהווה חלק מרכזי בפאזל השיווקי של כל מוצר או שירות וצריך להיות חלק בלתי נפרד מן הפעילות השיווקית לאורך כל השנה, בדיוק כמו שיווק במדיה המסורתית. לפי כל הנתונים, הוא גם המרכיב שמספק את התמורה הטובה ביותר לכל שקל שמושקע בו - תדמיתית ותוצאתית גם יחד. השאלה שנשארה פתוחה היא איך לעזאזל מגבשים אסטרטגיית מובייל שתנצל באופן הטוב ביותר את כל היתרונות והמאפיינים של המדיום החדש הזה?!

במטרה לראות שהשד אינו נורא כל-כך, בואו נפשט את התהליך ונציג אותו בארבעה שלבים ברורים. פעולה על-פיהם תאפשר לכם לפתח אסטרטגיית מובייל, תעזור למותג שלכם לנצל במלואו את הפוטנציאל הגדול של המדיום, תהפוך את העובדים שלכם ליעילים יותר ותגרום ללקוחותיכם לבחור לעשות איתכם עסקים.

שלב ראשון - שקט, לומדים

כל תכנון ובניית אסטרטגיה צריכים להתחיל בלימוד הצרכנים והטכנולוגיה מי קהל היעד ומי המשתמשים? מה הם עושים ומה הם צריכים? באיזה כלים הם משתמשים ואיך הם משתמשים בהם? כיצד מעצבת הטכנולוגיה הניידת את ההרגלים שלהם? מה מציעים להם המתחרים? איזה מודלים עסקיים מתאימים ותואמים את עולם הצריכה החדש?

כל הכותרות

הטכנולוגיה הקיימת מעמידה לרשותנו שפע של אפשרויות ופיצ'רים, שמאפשרים לנו להבליט את המותג שלנו ולהטמיע אותו בתודעתם הצרכנית של הלקוחות. היא גם מספקת לנו פתרונות מדידים ואפקטיביים יותר מכל פלטפורמה אחרת וחשוב להכיר את האפשרויות לפני שנבחר את המתאימות לנו ביותר.

שלב שני - יוצרים סביבה ונוכחות

אוקי, למדנו מה עושים הצרכנים, מה הם צריכים ומה מאפשרים המדיום והטכנולוגיה, ועכשיו הגיע הזמן להתאים לכך את נוכחות המותג שלנו. המטרה שלנו היא ברורה ומוגדרת - ליצור למותג נוכחות בולטת, ייחודית ומובחנת, במסגרת של סביבה שיווקית ניידת ונוחה לגישה. בכדי להשיג זאת, עלינו להתאים את ארכיטקטורת המותג למדיה הניידת, תוך התחשבות במאפייניה (מסכים קטנים, תוכן ממוקד והכרחי בלבד, הקפדה על נוחות וידידותיות מרבית של ממשק המשתמש ובעיקר יצירת קריאייטיב שיותאם למשתמשים בסביבת הסלולר).

הסביבה הניידת היא דינמית מאוד והיא מציעה ללא-הרף הזדמנויות חדשות. אם נצליח לזהותן, נוכל להציע לצרכנים תמורה טובה ומותאמת יותר ופתרונות שממוקדים בצרכים האמיתיים שלהם.

שלב שלישי - מחדשים את האינטראקציה

הסביבה המשודרגת והכלים החדשים שאנחנו מציעים, משנים את האינטראקציה עם המותג של כל מי שקשור אליו - מהעובדים ועד לצרכנים. האינטראקציה הזו מביאה בחשבון את דפוסי השימוש האמיתיים של הצרכנים במדיום ואת העובדה שהמכשיר נמצא איתם תמיד, מנגישה ומנכיחה את המותג בתודעתם של הצרכנים בכל עת - לפני הרכישה, במהלכה ואחריה - בעזרת שירותים טכנולוגיים כגון שירותים מבוססי מיקום, מידע, שיתוף, תשלום ורכישה.

שלב רביעי - יוצרים מערכות יחסים

האינטראקציה עם המותג היא רק השלב הראשון. הסוד של כל מותג מצליח הוא טיפוח מערכות יחסים ארוכות טווח בין הלקוחות למותג, המבוססות על נאמנות. לקוחותיכם מחפשים אתכם בנייד, לכן פתחו כמה שיותר אפיקי קשר שיאפשרו תקשורת עם הלקוחות שלכם, למדו להכיר אותם ודעו מה הם חושבים ומה הם רוצים. רק כך תוכלו לקבל רעיונות והצעות לשיפורים ישירות מהם, להציע להם פתרונות ממוקדים, נוחים ומיידיים יותר, ולהמשיך ולשפר את נוכחות המותג שלכם במובייל.

לסיכום, המובייל כבר כאן והוא מציע פתרונות מדידים, נראות בולטת וממוקדת ושפע של פיצ'רים חכמים ומתקדמים, שמאפשרים לכם ליצור באזז סביב המותג שלכם ותקשורת ישירה אל הצרכנים. הלקוחות שלכם גם הם כבר כאן. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לבנות אסטרטגיית מובייל, כי פשוט עוד לא המציאו דרך טובה יותר לשדרג ולשווק את המותג שלכם.

הכותב הוא מנהל חטיבת הסלולר במשרד הניו מדיה 2Like, מקבוצת רוביקון ביזנס גרופ

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יונתן 05/01/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    לדעתי המדיות האחרות ימותו ואם מדיה אחרת תישאר-זה רק כי תדע להשתלב עם הסלולר. כתבה טובה
  • גלעד 06/01/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    אבל רואים כבר יותר פרסומות בסלולר וזה בדיוק מה שכתבו פה. שזה הכיוון
  • 8.
    קוסקו 05/01/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    ישר כח
  • 7.
    אז למה הקירות באיילון עדיין מפוצצים פרסומות? (ל"ת)
    יניב 03/01/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בנט התנחל גם על YNET (ל"ת)
    נועם 02/01/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איילת 02/01/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    בכל חור. כמה פשוט ככה נכון, הכל היום באייפון, וגם הפרסומות
  • 4.
    חטיבה שלמה רק לסלולר? (ל"ת)
    מרשים 02/01/2013 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מעולהנ (ל"ת)
    יניב 01/01/2013 22:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יניב 01/01/2013 22:03
    הגב לתגובה זו
    פייסבוק נמצאת שם
  • 1.
    יריב 01/01/2013 20:08
    הגב לתגובה זו
    כאילו שמנהל חטיבת סלולאר במשרד פרסום יאמר הפוך. אייס, נהייתם מדור פרסומי?