מקרה או שת"פ מבוים? מותגים מתגרים אחד בשני וילדי בית היתומים מרוויחים
השבוע ב-TOP5: ננדו'ס יוצאת בטייק-אוף על פרסומת של בן קינגסלי לחברת ביטוח, ובתגובה מקבלת אתגר חברתי שיפצה על המעשה - ועומדת בו יפה
אסא שפירא span > a > | 
TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: סנטם מול ננדו'ס, איקאה, מקדונלדס, נייק ודודג'.
.
לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן
להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן
שיתוף פעולה או מהירות תגובה?
אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני פרסומאים כיום הוא מהירות תגובה, כשהעולם משתנה במהירות, על מותגים לגלות יותר זריזות וגמישות מאי פעם כדי להרוויח מההזדמנויות שנקרות בדרכם. ולכאורה, אין דוגמא טובה מכך מאשר רצף הפרסומות האלו ששודרו לאחרונה בדרום אפריקה.
לפני מספר שבועות עלתה לשידור פרסומת של חברת הביטוח סנטם, פרסומת ביטוח מעניינת שבוחנת את תשומת הלב שלנו לפרטים בצורה ייחודית, בכיכובו של השחקן בן קינגסלי.
כמה ימים לאחר מכן, רשת ננדו'ס רשת המזון המהיר, מחליטה לרכב על הקמפיין של חברת סנטם עם ספוף משלה לפרסומת, קמפיין שכל מטרתו לשאול את הצופים האם שמו לב לשינויים בתפריט המתחדש של הרשת.
3 ימים לאור מכן, בתגובה מהירה, ולא פחות חושב מכך, מבריקה, עולים בסנטם בקמפיין תגובה חברתי טקטי שמטרתו למנף את הצעד הבזוי "לכאורה" של ננדו'ס לטובתם. הם מציבים אתגר יוצא דופן לננדוס - כדי לכפר על העוולה של המעשה שלהם כל מה שעליהם לעשות הוא לתרום מזון לילדים נזקקים בבית יתומים של יוהנסבורג עד השעה 4:00 בצהריים של יום חמישי של אותו שבוע.
ננדו'ס כמובן מגיבים גם למהלך הזה, והופכים אותו, שוב, לטובתם. ולא פחות חשוב, הם מספיקים לעשות זאת לפני יום חמישי.
תודה לעמית ברעם, מנהל הקריאטיב שלנו שהפנו אותי לסיפור היוצא דופן הזה. השאלה ששאל אותי עמית ניצבת גם בפניכם, האם מדובר פה בשיתוף פעולה יוצא דופן, או פשוט בשני משרדים שיודעים להגיב מהיר וחכם?
הגיע הזמן לעצב
איך משכנעים באיקאה את הצרכנים שלהם שאם הם כבר לא אוהבים משהו בבית שלכם, כדי שיבואו לביקור? קמפיין קטן וחכם שמתחבר לרגע הכי קיצוני שבו אנחנו לא אוהבים את הבית, הרגע שבו אנחנו נפרדים מבן/בת הזוג! כל מה שצריך כדי לקרוע את החיים הישנים ולהתחיל מחדש הוא להתחיל בביקור קטן באיקאה.
אז מאיפה הבשר הזה באמת מגיע?
אפליקציה חדשה מבית מקדונלדס יוצאת להתמודד בצורה יצירתית עם הבעיה שמרחפת מזה שנים מעל תעשיית המזון המהיר, בעיית "מאיפה באמת מגיע האוכל?" (כל השמועות על איכות בשר ירודה חלקי מזון לא אכילים שמעובדים מחדש ונמכרים מחדש וכו'). במקדונלדס החליטו שהגיע הזמן להתמודד עם הבעיה ישירות, ויצרו אפליקיית סלולר בשימוש טכנולוגיית AR שמאפשר מהיום לכל מי שאוכל במקודלדס לדעת בדיוק מאיפה מגיע כל דבר בהמבורגר שהוא מחזיק ביד שלו. מהלחמנייה עד לחסה.
יהיה בסדר, קובי הוא עדיין קובי!
מה עושים כאשר הפרזנטור שלכם כבר לא מתפקד על המגרש, שהווינריות שאותה אתם רוצים לרתום למותג שלכם הופכת ללוזריות, האם לזרוק אותו? למרות רצף ההפסדים של הלייקרס בתקופה האחרונה - בנייק מוכיחים שהם עדיין לא מוכנים להפסיק להאמין...
איך קונים רכב היום?
מדי פעם החדשנות שבאמת מעניינת היא לא בפרסום אלא דווקא יותר מאחורי הקלעים, בשיווק. מהלך מעניין של דודג' מבית קרייזלר יוצא לעשות מהפכה בדרך שבה צעירים קונים רכב. הרעיון החדשני -CROWDFUNDING בקרב המכרים שלנו - מערכת מימון און-ליין מתקדמת שמאפשרת לכל המכרים שלנו לקחת חלק בתשלום עבור הרכב, בחלקים, עד להגעה לסכום הנדרש כדי לרכוש את הרכב. אבל האם זה יעבוד?
המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.אחלה פרסומות,תודה על המדורסלוצקי 27/01/2013 09:59הגב לתגובה זו0 0לי ניראה שננדוס,זה שיתוף פעולה עם חברת הביטוחסגור
-
1.ננדוס זה ענק (ל"ת)אנונימי 26/01/2013 16:55הגב לתגובה זו0 0סגור