הקמפיין שניצח בחירות: "היה סחף בימים האחרונים - בשטח וברשתות החברתיות"
כמה שעות שינה, לא בהכרח מספיק כדי להתאושש מהטירוף של אמש (יום ג') בבית סוקולוב, ונילי רייכמן כבר באמצע יום עבודה. ההצלחה המרשימה של 'יש עתיד', גם הזניקה לקדמת הבמה את צוות הקמפיין, בו לרייכמן היה חלק לא קטן.
נוסף על רייכמן, כלל צוות הקמפיין של לפיד, את היועץ האמריקאי מארק מלמן, מנהל הקמפיין תא"ל הלל קוברינסקי, הפרסומאים יורם באומן ויורם לוי, יריב אברהם מ'פרסום אברהם', סוכנות הניו-מדיה 'פרפל אינטראקטיב', רועי דויטש, גילי ששון, וחברו של לפיד, דני וסלי.
רייכמן, שבעבר הייתה דוברת הליכוד, ואף עבדה עם שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון, הצטרפה ל'יש עתיד' בחודש מארס 2012. זו גם התקופה שלפיד היה בעיצומו של מסע חוגי בית, מהלך שהוכיח את עצמו. "הקמפיין צמח מהשטח, כבר לפני שנה ושבועיים, כשלפיד עזב את 'אולפן שישי' בערוץ 2", מספרת רייכמן לאייס, "הקמפיין למעשה קם הפוך: נעשו חוגי בית בפני 30 איש, אחר כך 50, 100, 750. זה אפשר לנו לגייס אלפי מתנדבים מכל רחבי הארץ שעבדו עבורנו בהתנדבות. זה גם מה שיצר את הבאזז והמומנטום כשבכל עיר יש גרעין של אנשים שמדבר עליך ותומך בך".
לדבריה, "המהלך של לפיד היה מסע ארוך ברחבי המדינה, שגם נועד להעביר את המסר לציבור - זה שמעניין אותו דברים שאת התקשורת פחות מעניינים, כמו למשל נושא הדיור, החשש של הורים שילדיהם יעזבו את הארץ בגלל מחירי הדירות, ועוד. מצאנו אוזן קשבת לכך".
בשבועות האחרונים התייצב לפיד ורשימתו על כ-12-13 מנדטים. הגרפים במדגמים השונים, שהצביעו אמש עד יותר מ-17, ולאחר ספירת 99% מן הקולות - 19 מנדטים, הפתיע את כולם, אבל פחות את צוות הקמפיין. "היה סחף שניכר בשבועיים האחרונים ובשיאו ביומיים האחרונים", מתארת רייכמן, "וחשנו את זה בשטח וברשתות החברתיות. בהחלט הייתה תחושה של מומנטום".
גם הפרסומאי יורם באומן, מבעלי משרד באומן בר רבנאי, מספר על מומנטום בימים האחרונים: "ב-3 או 4 ימים האחרונים הרגשתי שזה מתרומם, לאו דווקא מסקרים פנימיים שלנו, אלא ממשפחות בחוג החברתי הקרוב אליי וגם המרוחק, שדנו בנושא וגרמו לי להבין שזה קורה".
באומן מצהיר כי לא ציפה למספר מנדטים גבוה כפי שהשיגה בסופו של דבר 'יש עתיד'. "חשבתי על 15 או 16 מנדטים בערך, ואף ציינתי את זה בקול רם לפני כל הצוות. עם זאת, גם בימים קשים יותר האמנתי שבסוף כמויות גדולות של מתלבטים יגיעו אלינו".
שיטת הנוק-אאוט
ואיך מכים על הברזל החם ומנצלים עוד יותר את המומנטום? "בימים האחרונים התקשורת יותר מדודה וזהירה בכמות הראיונות ובאיזון בין המרואיינים", מספרת רייכמן, "ולכן המשחק התקשורתי שלנו היועצים שונה. צריך לייצר כותרות שיזכו לסיקור".
דוגמא אחת לכך, היא למשל המהלך בו חתם לפיד על אמנה אותה יזם, במסגרתו הוא וחבריו מתחייבים לא להתמנות לשר ללא תיק, בטענה כי מדובר בבזבוז כספים. סוגיית השרים ללא תיקים ותיקה בערך כמו הפוליטיקה הישראלית, ופוליטיקאים רבים יצאו נגדה. המהלך של לפיד לא זכה לחיבוק מצד המתחרים, אבל יצר כותרות.
דוגמא משמעותית עוד יותר, היא העתירה שהגיש היועץ המשפטי של 'יש עתיד' עו"ד רונן אביאני, לוועדת הבחירות המרכזית, זמן קצת לפני מסיבת העיתונאים שכינס ראש הממשלה נתניהו בה ביקש להודיע על מינויו של משה כחלון ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. בעתירה עו"ד אביאני טען כי מדובר בעברה על חוק תעמולת הבחירות, אבל מאחורי הקלעים היא גם יצרה שיח על נושא מצוקת הדיור, אחד הטיקטים של 'יש עתיד'. "זו סוגיה שלנו", סיפרה רייכמן, "לכן העלאת הנושא הזה על ידי ראש הממשלה לסדר היום הציבורי, ממש שיחקה לידינו, ופגעה בנתניהו".
באומן עדיין מתקשה להירגע מן ההישג. "מרגש, זה מרגש. אתה מרגיש שאתה על צומת של הזדמנות גדולה. אני מלווה את יאיר עוד מהתקופה שהוא התלבט אם להיכנס לפוליטיקה, ואני מרגיש כחבר ושותף מלא לדרך".
על המשך דרכו במערך של לפיד, אומר באומן: "אני אמשיך ללוות את המפלגה בכל דרך שהיא. גם אם הוא חלק מהקואלציה וגם אם לא". לעניין הרכבת הממשלה אומר באומן: "אני אמשיך לשמש כיועץ ללפיד גם בתחום זה". רייכמן תמשיך ללוות את לפיד גם במהלך המשא ומתן הקואליציוני. האם תמשיך עמו גם לאחד המשרדים הממשלתיים? "מוקדם לדבר על כך".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.מגע הזהב של נילי רייכמןאריה מאיר 26/01/2013 23:50הגב לתגובה זו0 0יש פה עסק עם מקצוענית בכל נושא שעסקה בו זכתה להצלחה החל בגמלאים שהיו הפתעת הבחירות בזמנו הרצת שלי יחימוביץ לרשות העבודה וזהבה גלאון לראשות מרץ וכמובן ההישג המדהים עם יש עתידסגור
-
2.עבודה מהימהצחי 23/01/2013 19:56הגב לתגובה זו0 0עשו שם עבודה מדהימהסגור
-
1.נילי רייכמן בליגה אחרתנמרוד 23/01/2013 17:54הגב לתגובה זו0 0מהבינוניות בכל שוד היחצ/ייעוץ תקשורתי. כל הכבוד!סגור