טעויות בקמפיין: טחנת שטח אבל לא היית בפייסבוק? נכשלת
זהו, הושלמה המהפכה! עכשיו רק צריך לתת לה לקרות במקצועיות ובהדרגה. הכוונה היא לא לביבי ויאיר, אלא דווקא לפרסום. גמרנו, צריך לשים את המפתחות ולומר "לא עובד".
כמו שלכולם ברור שבבחירות הבאות ביבי לא יהיה ראש הממשלה, ככה לכולם ברור מה תרם לניצחונם של המנצחים את הבחירות האלה וגם ניתן לשים אצבע מאוד ברורה, איפה צריך לשים את הכסף בקמפיין.
קבלו את המשולש המנצח: שטח-דיגיטל-יחסי ציבור. מה שעיצב את דעת הקהל בחודש שקדם לבחירות הוא אך ורק המשולש הזה, אם כל אחד מאתנו ישחזר כל צעד ושעל שאירעו בחודש האחרון וינסה לזכור את "נקודות המפגש" עם המתמודדים, תגלו שאכן, שם שם ושם. ולא בשום מקום אחר.
בשבועיים האחרונים קיבלתי הזמנה לחוגי בית של לפיד, בנט, לבני ואחרים. "בוא אלי לסלון לפגוש את..." נכתב במייל או במסרון ששלחו לי כמה מחבריי. בשבוע האחרון כל סטטוס רביעי על הקיר בפייסבוק שלי עסק ביאיר לפיד.
וכשנתניהו היה עסוק ב"רומו של עולם" עם ארתור פינקלשטיין, בנט וכחלון, לפיד היה עסוק בהידוק המסרים ("לא אהיה שר בלי תיק") בכלי התקשורת, במפגש חוויתי פנים אל פנים בשטח (חוגי בית נון סטופ) ובעידוד מאסיבי של נחשול הסטטוסים, הציוצים והתמונות ברשתות החברתיות.
וראו זה פלא, יאיר צדק, ובצדק. הצרכן לא פראייר, כבר אי אפשר לשכנע אותו בסרטוני פרסומת של "עולם מושלם" ובעיקר, כפי שלומדים כיום בשיעור ראשון בחוג לשיווק: צריך לייצר מפגש עם הצרכן וצריך ל-ה-ק-ש-י-ב לו - וזה בדיוק מה בראש הממשלה לא עשה.
הסקרים, בעידן השיווק החדש, איבדו מכוחם וצריך לקחת אותם בפרופורציות הראויות להם. בעידן החדש המותג-המוצר יורד אל העם ובא אליו, "להקשיב לו", בשטח.
בעידן החדש נדרשת ערנות מתמדת, בוקר וליל, לטרנדים ברשתות החברתיות, כי אפילו אש בשדה קוצים כבר לא מצריכה כבאית, בהשוואה לסטטוס מפוצץ ("לפנים") שמביא אלפי לייקים ושיתופים.
בעידן החדש יוצרים מפגשים כל הזמן בין המותג ללקוח: בשטח, בדיגיטל ובכל מקום שהוא יכול לחוות חוויית מותג, להתרגש, להביע דעה, לשתף ובעיקר להפוך לשגריר שימשיך את הבשורה.
הנוסחא הזו עובדת ומוכיחה עצמה גם אצל הפחות גדולים: 'ארץ חדשה' עשתה קמפיין דיגיטל מצוין אבל כמעט לא היו בשטח. התוצאה: לא עברו את אחוז החסימה! 'קדימה', שהייתה חזקה בפעילות בשטח, אך הפקירה כמעט את כל קמפיין הדיגיטל, גירדה בקושי את אחוז החסימה, לאחר שהייתה הסיעה הגדולה בכנסת היוצאת. 'מרצ' עשתה עבודת שטח מדוקדקת וקמפיין דיגיטלי עם מסרים עקביים. והנה היא הכפילה את כוחם. ב'בית היהודי', איילת שקד ונפתלי בנט יישמו את מפגשי השטח באופן מעורר הערכה, והגיעו לפגוש גם 4 מתלבטים בישוב נידח, וזה עוד בלי לדבר על המסר בגובה העיניים ("אחי, אחותי, אחינו").
המסקנה המסתמנת היא אחת: הצרכן בימינו סקפטי. אם אתה רוצה אותו, בוא לדבר איתו. תעביר אותו חוויה. השקעת בו? הוא יהפוך לשגריר מסור ונאמן. חיפפת? התנשאת? אתה יודע "מה טוב בשבילו"? הלך עליך... הוא כבר יסגור איתך חשבון בקופה. תשאלו את ארתור, הוא כבר לא יחזור הנה כל כך מהר.
זיו לנגר הוא מנכ"ל ובעלים של חברת zeze קד"מ וקריאייטיב