לא כל יום פורים, אבל המותגים החזקים מתחפשים כל השנה
חלומם הרטוב של מעצבים הוא לשבור את החוקים ולתלוש את כל העמודים מהברנד-בוק. לקראת פורים, מצאנו חברות שנתנו למעצבים שלהם להתפרע ולשנות את חוקי המשחק, מותגים שמתחפשים כל השנה. מותג חזק יכול להרשות לעצמו לשנות את הנראות שלו אך עדיין להישאר מזוהה. צבע, צורה וחומר הם רק ההתחלה. מדובר במותגים זכירים ומזוהים, כך ששינויים ותחפושות יכולים רק לרענן, לסקרן ולהפתיע. יותר מזה - המותג מתחזק ככל שהוא מתפרע.
נתחיל בדוגמא שהפכה להיות חלק משגרת יומינו: גוגל. מנוע החיפוש החזק בעולם הלך הכי רחוק והפך את ההתחדשות של הלוגו לשפה העיצובית שלו, יתר האלמנטים באתר אינם מטופלים ומושקעים מבחינה עיצובית. זו בחירה מאד מעניינת ( ואפילו מתבקשת) כשמדובר במנוע חיפוש. כנראה לא סתם המילה חיפוש והמילה תחפושת יוצאות מאותו שורש... אגב, מי שהיה שם קודם עם אותו רעיון הוא MTV. ערוץ המוזיקה מחליף את הלוגואים ללא הרף כבר עשרות שנים בהתאם לתוכן ולסגנון שהוא רוצה להעביר.
לעיתים נדרשת השראה מתחום אחר כדי להוציא את המותג מהגבולות שלו - זה למשל המקרה של קוקה קולה, שעיצבו פחיות בשיתוף מעצבי אופנה מהשורה הראשונה, או אדידס, מותג שכמעט שכחנו מקיומו עד לפני מספק שנים, וחזר בגדול עם שיתופי פעולה עיצוביים נועזים ומהדורות לאספנים. המותגים האלה מבינים משהו חשוב על אופי הצרכנים: קוקה קולה זה קוקה קולה, ואם תהיו אמיצים ויצירתיים - זה רק יגרום לנו לקנות יותר.
יש גם מותגים שלא פונים למס-מרקט, ודווקא הפניה לקהל יותר אנין מאפשרת להם להיות פורצי דרך במיתוג שלהם. אבסולוט למשל. מותג שכל השפה מותגית שלהם מבוססת על צורת הבקבוק. צבעים, חומרים (את הזכוכית כיסו אינסוף חומרים: פלסטיק, מראות של כדור בדולח, שוקולד, שמלה של חשפנית ורבים אחרים), ניראות גרפית מובחנת - כל אלה נזנחו ורק צורת הבקבוק משתלבת כל פעם בצורה אחרת בעבודת המיתוג, או שמא נאמר באמנות של אבסולוט. אגב - גם כאן המיתוג הוא נדבך במותג כולו שלא חושש לערבב וודקה עם אינסוף טעמים אחרים.
kitchen aid - מותג שלכאורה שייך למטבח ולעולם שמרני וישן, אבל למעשה מוביל את הבישול למחוזות חדשים ולקהלים צעירים. המיקסר האולטימטיבי שידוע בפלטת צבעים ייחודית הוציא מספר מהדורות מרהיבות לאספנים, כמובן שהתחברנו ל-wonder woman.
אחרון חביב: לואי ויטון. מותג שמפורסם דווקא בזכות הקלאסה, במובן השמרני של המילה, ומתבסס על מוניטין ארוך שנים. לפני כמה שנים החליטו בחברה לעשות שינוי והפכו להיות התיק לצעירות מדליקות (וכמובן גם עשירות). צוות המעצבים השכיל לא לשפוך את התינוק עם המים והתבסס על הפאטרן הותיק והמוכר כשהוא משחק איתו ובונה מתוכו לוק חדש ובועט.
אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר -