"צריך לגרום לקהל להבין שתדמית שונה מזהות, לשבור מיתוס שאין עומק לפלייבוי"
דניאל פומרנץ הוא המו"ל ומנכ"ל חברת פלייבוי ישראל, שהחלה בשבוע שעבר להפיץ את המגזין בארץ. פומרנץ, עו"ד בהכשרתו ועולה חדש, ינסה לשכנע אותנו למה הכתבות בעיתון, חשובות לא פחות מהתמונות של נערת האמצע או נערת השער.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הערך של שיתוף פעולה הוא הכי אנדר רייטד. תמיד יש מתח טבעי בין המחלקות; היח"צ, התוכן, השיווק והמכירות. המערכת למשל רוצה לשמור הפתעות ושדבר לא ידלוף החוצה. היח"צ והשיווק רוצים להדליף את כל הדברים החמים. יש להם לפעמים מטרות הפוכות. אני כמנכ"ל, עובד ממש קשה כדי לגרום לשיתוף פעולה, שילמדו לסמוך אחד על השני ואני חושב שאנחנו כבר מצליחים לעבוד טוב יחד. בכל פעם שיש בעיה או משבר והצוות עובד על זה יחד, אני גאה לראות את זה כי עבדנו קשה על זה. יש מגזינים ומערכות בעולם שעבור המנכ"ל שיתוף הפעולה הוא לא ערך חשוב כל כך, אנשים לא תמיד מחשיבים שיתוף פעולה למשהו שיכול להיות המפתח להצלחה. אבל בעיניי לא מספיק להכין גיליון מושלם, צריך גם למכור אותו ולא מספיק למכור אותו אם מה שמוכרים הוא לא איכותי. ובשביל זה צריך שכולם יעבדו יחד.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
הכי אובר רייטד זה ה-glamour. בכל מגזין יש סוג של glamour בעבודה, זה תמיד חלק מהמדיה, וגם בפלייבוי. אבל אני חושב שהרבה אנשים לא מעריכים כמה קשה עובדים ביומיום כדי שהגיליון יצא. ה-glamour הוא אחוז קטן מאד מכל מה שעושים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
עבדתי 12 שנה בעורך דין ומאוד נהניתי, אבל תמיד ידעתי שזה לא זה. הרגע הכי משמעותי בקריירה שלי היה כשעשיתי 2 החלטות מהרגש יותר מאשר מהשכל, דבר שהוא יוצא דופן עבורי: הראשונה - לעלות לארץ, והשנייה - מהדורת פלייבוי ישראלית. אחרי יותר משנה של עלייה ועבודה בפלייבוי, אני בטוח שהן ההחלטות הכי נכונות שעשיתי בחיים, ואני גאה בעצמי שהיה לי את האומץ לעשות את זה.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
אני שחקן. הרבה שנים שיחקתי בתיאטרון, כשהייתי עורך דין היו לי כמה לקוחות מפיקי קולנוע ושיחקתי קצת בסרטים שלהם. תמיד אהבתי את המשחק ולמדתי שיעורי משחק במשך השנים. תמיד רציתי להיות שחקן, אבל כשהלכתי לקולג', חשבתי שאני גם צריך למצוא עבודה אמיתית... אז הלכתי ללמוד משפטים.
5. האישה שאתה הכי רוצה לראיין למגזין:
יש הרבה. למשל הייתי רוצה לעבוד עם סתיו שפיר ועם בר רפאלי. הכוונה שלנו היא לכתוב על אנשים מעניינים, וזה כולל נשים וגברים, כולל חברות כנסת, נשות עסקים וגם דוגמניות.
• אבל בסופו של דבר בגיליון שלכם, אבי דיכטר יושב בראיון עומק, ונטלי דדון מצטלמת בלי חולצה
זה יצא כך במקרה. הפעם זה אבי דיכטר, בפעם הבאה אולי זו תהיה פוליטיקאית. נטלי דדון היא דוגמנית, זה המקצוע שלה. היא מצטלמת ככה כי זה מה שהיא עושה. אבל אני יכול לראיין גם את ציפי לבני. זה לא עניין של אישה או גבר. בסופו של דבר זה מגזין לגבר, ואנחנו רוצים להביא כל מה שמעניין גבר - ספורט, כלכלה, רכבים וגם כמובן נשים. אבל נשים שמצטלמות בצורה סקסית זה נשים שעוסקות בתחום הזה, והגברים או נשים שאנחנו מראיינים - הם אנשים שמתעסקים במגוון תחומים.
6. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפר?
לעבוד עם תשוקה. אני גם תמיד מחפש אנשים שעובדים עם תשוקה.
7. פרגן למתחרים
כל פעם שאני רואה משהו שנתפס כבלתי אפשרי ובכל זאת מצליח, אני מאוד מעריך את זה. למשל כש'ישראל היום' נכנסו לשוק עם רעיון אחר לגמרי ממה שהיה קיים בארץ, הרבה אנשים אמרו שזה לא יצליח וחשבו שאף אחד לא יקרא את זה. עכשיו זה נראה לנו הצלחה בטוחה, אבל בהתחלה זה לא היה ככה. גם כש'טיים אאוט' התחיל, לא מעטים אמרו שזה מאד לא קשור לישראלים ומי צריך עוד מגזין בינ"ל, ועכשיו זה מאד מצליח.
8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
בגדול הישראלים מכירים את המותג 'פלייבוי שזה יתרון, אבל מצד שני, יש מעט מאד ישראלים שקראו את העיתון באמת. הם חושבים שהם יודעים מה זה 'פלייבוי' אבל בעצם לא יודעים. מי שיקרא יופתע לטובה: יש הרבה תוכן והוא רציני, הכתיבה ברמה גבוהה, התמונות הן הפקות אמנותיות שאני מאד גאה בהן. יש לנו אתגר גדול לצמצם את הפער הזה בין הזהות שלנו לבין מה שנתפס כזהות שלנו. אנחנו צריכים לגרום לקהל להבין שהזהות שלנו שונה מהתדמית. אנחנו רוצים לשבור את המיתוס שלפלייבוי אין עומק ומשמעות.
9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
תמיד אני אומר שאנחנו לא בעסק של "המגזין", אלא בעסקי התוכן. אשמח להביא את העבודה שלנו גם לספרים, לטלוויזיה, לקולנוע ואפילו לתיאטרון. אני רוצה להשתמש בכוח של העסק והמותג, בשביל מגוון אמנויות.
10. פלייבוי יכול להצליח בארץ?
פלייבוי הוא מגזין יפה ומסובך, בדיוק כמו ישראל. אנשים מכירים את המותג אבל לא ממש יודעים מה יש בו, בדיוק כפי שאנשים מכירים את ישראל אבל לא ממש יודעים מה יש בה. יש בישראל אנשים שאוהבים לחשוב, לדבר ולהתווכח, זו מדינה מלאה ביופי ואופנה, יש הרבה יופי ורצינות, שילוב של מודרניות ומסורת. פלייבוי מתאים בדיוק לארץ כל כך מסובכת ויפה. אשמח לראות שפלייבוי הופך להיות פורום לרעיונות, לוויכוח, פלטפורמה לשיח כזה.
מה הקשר בין הדברים האלה לפלייבוי, בשביל מה צריך את פלייבוי?
השילוב של רצינות ועניין, עם הכיף והחיוביות - זה בסיס מעולה בעיניי כדי לחשוב ולהיכנס לשיחה משמעותית ואיכותית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.קראתי שהוא לא שילם לעובדים משכורות ופנסיה (ל"ת)רותם 31/03/2014 14:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אני מוכן להתערב שזה לא יחזיק הרבה זמןגבר ישראלי 30/04/2013 23:22הגב לתגובה זו0 0ישראלים זה לא אמריקאים שמתעסקים בשטויות. מעט מאוד גברים ישלמו כסף בשביל עיתון כזהסגור
-
3.אדם לא חשוב ועיתון לא חשובשפנפנה 10/03/2013 15:02הגב לתגובה זו0 0אדם לא חשוב ועיתון לא חשוב אבל מזיק מאוד מאוד לתדמיתן של הנשים.סגור
-
2.מה הטעם לצלם את נטלי דדון אם היא לא חושפתעידן 10/03/2013 13:28הגב לתגובה זו0 0כלום? אפילו לפנאי פלוס היו שערים הרבה יותר נועזים. חבל שהמגזין יפספס את ההזדמנות הזאת, הם חייבים לספק את הסחורה.סגור
-
1.היח"צ שלו דפקו לו את כל התדמית כשהראודני 10/03/2013 12:28הגב לתגובה זו0 0שהוא גר עם שותפים, ועוד עשו את זה בערוץ 2.סגור
- טען עוד
-
נכון חחחחח (ל"ת)קרן 10/03/2013 16:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
היח"צ עשו לו עבודה מדהימהיועץ 10/03/2013 13:41הגב לתגובה זו0 0תנוח כי קנאה זה מעייףסגור
-
גם לכתוב טוקבקים ממשרד היח"צ זו לא עבודה קלה (ל"ת)מיכה 10/03/2013 16:44הגב לתגובה זו0 0סגור