האותנטי ומי שהלך לאיבוד: קרולינה למקה ו'החומוס של אבי'
השורה התחתונה: לפעמים דווקא הדוגמנית הכי מושלמת עם המידות הכי לא סבירות והכי כזאת שכבשה את העולם, משמשת סמל לאותנטיות, בעוד שהחומוס שהצליח למלא את קערת האותנטיות - בעט בה.
הסצנה של פרסומת קרולינה למקה ברלין היא קלישאה קולנועית. גבר מביא אשה למדבר כשעיניה מוסתרות. שניהם כמובן בבגדים הטובים שלהם. ספה בלב השממה. מטוס כותב I love you בשמים. משם מתחיל ה-twist. והוא כפול. הדראמה צוחקת על עצמה ובר רפאלי וציון ברוך צוחקים על יחסיהם המרוכלים למשעי.
במקום להביא את הפאתוס לידי שיא, מתחנן ברוך שמנושק בידי בר בסגנון הוליוודי, שתתן למטוס צ'אנס לסיים את המשפט. Like a sister. הסצנה מתנפצת על סלעי ההומור והזוג ההוליוודי עתיר הרכילות מתנפץ על חופי המציאות. Don't get stuck on one model הוא החידוד השנון שחותם כמעין מוסר השכל את הסרטון, שמשמש מעין הזדמנות לבשר לנו כי אפשר לקחת את החיים פחות ברצינות ושאפילו את זוגות המשקפים של קרולינה למקה ברלין מותר לקנות בכפולות.
הפרסומת מוציאה, מצד אחד, את המותג קרולינה למקה ברלין, מחושך לאור. מותג המשקפיים שאיכלס במשך השנים האחרונות לא מעט איים בקניונים הוא מותג דיסקאונט שמציע משקפיים מאד אופנתיות במחירים נגישים. קרולינה למקה ברלין הינה האפשרות לפרגן יותר מזוג משקפי שמש בודד בעולם של מותגים יקרים במיוחד.
הפרסומת מקפידה לשמור על גובה העיניים ועל אותנטיות באשר למה שהמותג חושב על עצמו ומבקש מאיתנו לחשוב עליו. אל תעשו ממני עניין, נכון - יש לי שם מפוצץ של מגה - מעצבת בינלאומית או של סרט של וודי אלן (ויקי קריסטינה ברצלונה), אבל אני לא באמת כזה. בדיוק כפי שבר וציון זה לא מה שאתם חושבים. המותג לוקח אותנו ל"סיבוב" דרך בר רפאלי וציון ברוך ובחזרה למציאות. הרעיון משובח ויחד איתו - הציפייה לפרק הבא ערה ודרוכה.
לעומת קרולינה למקה ברלין, המותג חומוס אחלה בועט בקערת האותנטיות אותה התחיל למלא בפרקיו הקודמים.
אבי החקלאי שסיפר לנו שחומוס לא צומח בסופרמרקט אלא בשדה, עובר מהעולם האותנטי לעולם המצלמה הנסתרת וה'חייך, אכלת אותה' הציני. אם בפרסומת הקודמת למדנו ממנו על דורות של גידול חומוס בפשטות וצינעה, אז אנחנו מתבלבלים בפרסומת הנוכחית.
לעבוד על אנשים במשך שבועיים, ולהגיש להם חומוס אחלה שמתחפש לחומוס של חומוסיה, לשמוע אותם מתפעלים מהטעם - אין בכך שום news. ברור שהחומוס שלכם חייב להיות טעים, אתם תאגיד עצום, שטראוס, וחסר לכם שהוא לא יהיה טעים, ועוד בתוספת שמן זית, פפריקה ופטרוזיליה. אף אחד לא אמור לקום ולצעוק שזה חומוס מקופסא. ויש לי חדשות בשבילכם. בלי לנסות לפתוח חומוסיה מתחרה "החומוס של איציק (צאייג)" אני יכולה להבטיח לכם שגם חומוס צבר יניב אותו אפקט בדיוק בתוספת מסבחה וגרגירים.
ולכן הטריק של הכנר ג'ושוע בל שניגן ברכבת התחתית סטייל הומלס שזקוק לכסף והסתבר בדיעבד כמאסטרו בעל שם עולמי, אינו יכול לשמש את חברת שטראוס.
התרגיל חסר חן ונעדר twist ברמה הקולנועית ועוד יותר ברמה הפוליטית והכי עצוב - הוא מנשל את חומוס אחלה מהראשוניות ומריח האדמה והגשם שהצלחתם לצקת לתוכו אחרי שנים של זיגזוג. ואגב, עולם החומוסיות הערביות האוטנטיות שייך כל כך לצבר שדווקא 'החומוס של אבי' מחזק אותן ולא את אחלה, שלטעמי צריך לכתר את עולם השדה ושוק הכרמל (עיין ערך סלט חצילים של אחלה) ולהישאר שם, הכי קרוב למקור.
ועוד משהו
אפרופו אותנטיות, שלטי החוצות של fox (שוב עם בר רפאלי) מפרשים מחדש את basic is beautiful באופן חדש, רענן ולא צפוי - לוח פנטונים בסיסי שמראה את הצבעים במצבם הראשוני - לפני שהם הפכו לחוט, בד, בגד, אופנה. הקונספט הושק עם בר ונועם טור עושים lip dub מפוצץ בחן נעורים. עתה יש לנו פנטונים של תחילת דרכו של בגד. גם נאמנות לנרטיב של fox וגם הרפתקנות באופן הפיצוח הקריאטיבי שלו.
הערה לגבי הטור על עזרה וביצרון
מסתבר שהקמפיין נוצר בידי חכמת ההמונים שהתבקשו לשלוח משפטי מחץ של בתים שעוברים שיפוץ. הקמפין נוהל בידי "פאר&לוין" שהציע את הפלטפורמה וניהל את הקמפיין כתחרות נושאת פרסים. אגב, המשפט "שיניתי סטטוס, בנוי לקשר" זיכה את מחברו במחשב נייד ובתמיכה בשיפוץ הבניין בו הוא גר במידה ש...יצליח לגייס את ועד הבית לכך.
הכותבת היא אסטרטגית בתחום המיתוג ומנכ"לית משותפת ב'זיגוטה'
- 16.שי 14/04/2013 13:39הגב לתגובה זועטרה היקרה, אחרי המילים הגדולות פספסת רק דבר אחד בנוגע לפרסומת של בר רפאלי. צריכה להתקיים מערכת יחסים הגיונית בין המותג לפרזנטור שלו. כאשר הפרזנטור (או במקרה הזה הפרזנטורים) כל כך גדול ומוכר והמותג כל כך קטן ולא מוכר התוצאה היא שכולם זוכרים את הקמפיין של בר רפאלי וציון ברוך אבל אף אחד לא זוכר מי עומד מאחורי הקמפיין. כמה אנשים זוכרים את השם קרולינה למקה (ככה זה נקרא?) ומקשרים אותו לקמפיין המדובר? מעטים! וזה מבחינתי פספוס ענק שפרסומאים נוטים לשכוח. הפרסומת לא מוציאה את המותג מחושך לאור, היא משאירה אותה בצל הענק של בר רפאלי וציון ברוך. מבחינתי מדובר בבזבוז כסף
- שיעמום 17/04/2013 15:04הגב לתגובה זועטרה יכולה לכתוב מילים גדולות והן יושבות עליה מצוין כי היא פשוט מבינה על מה היא מדברת. לעומת זאת כשאתה משתמש בהן יש תחושה של חוסר התאמה. רואים שאתה עוסק בתחום הזה כבר מעל 4 חודשים! כל הכבוד, אבל אל תסחף. מה שקישקת פה זו אחת הקלישאות הגדולות של פרסומאים מתחילים שחושבים שהם המציאו את מכונת המשמעות הפרסומית. הקופי המבריק הוא מה מוציא את המותג מהצל של בר ומחבר אותו אליה בצורה מצחיקה שמקטינה אותה ואת כל 'פרזנטורים הגדולים' לזוג משקפיים שתמיד אפשר להחליף. גאוני
- 15.jucci 12/04/2013 17:52הגב לתגובה זולי הפרסומת נראתה די דבילית עם תסריט קצת תלוש. לא קשור למה שרוצים למכור (מה זה היה? משקפיים? אה...כנראה שלא ראיתי...) עם כל הכבוד לציון ברוך הוא לא מצליח לשדרג את מותג רפאלי אפילו אם התסריט אלק מוציא אותו קול (מה שבטוח שיאנה לא תאהב)
- 14.ארנון 12/04/2013 16:48הגב לתגובה זולקחת רכילות שידועה ליודעי דבר בלבד, להכניס אותה לפרסומת שהתוכן שלה קשור למותג בערך כמו ג. יפית לאמינות,ועוד עם מותג עם שם ארוך וקליט כמו שחורציאניטיס ולהגיד שזו פרסומת טובה??? קחו 9 מתוך 10 שלא בברנז'ה והם לא יזכרו מה המותג בפרסומת. וברגע שאין שיוך למותג - בר רפאלי יכולה לפרסם גם סמרטוטים צבעוניים מסין. (יש כאלה שקוראים להם בגדים)
- לא 17/04/2013 14:53הגב לתגובה זומה זאת אומרת "אין שיוך למותג"? יותר שיוך מזה למותג זה מנכ"ל של המותג מרכיב את המשקפיים ואומר את שמו חזק וברור. טענה ילדותית, אתה ודאי הפלנר הצעיר של אחלה שלמד כמה דברים אבל לא יודע איך להשתמש בהם. בר היא Model, משחק המילים הפשוט והמבריק - זה השיוך למותג. ויותר מזה זו אחלה פרסומת, אבל לא לאחלה.
- 13.OK 11/04/2013 17:49הגב לתגובה זוו"אחלה" חומוס של חומוסיה הוא בריא ועם 10% שומן חומוס מקופסה אין בו את המרכיבים הבריאים והוא 30% שומן. זה הטעיית הציבור. חוצמיזה פרסומת גרועה, כי הראו לנו רק את אלה שאמרו שהיה להם טעים, אני בטוח שהיה הרבה שלא היה להם טעים. חוצמיזה למה כל המשתתפים סובלים מבעיות שיער קשות?
- יורם 12/04/2013 08:34הגב לתגובה זולמרות שאותך זה לא ישכנע. מאות אנשים אכלו. כולם!!! השאירו תשלום למרות שיכלו לא. אחד בלבד אמר שלא היה לא טעים והשאיר חמישה שקלים. כל השאר נהנו והשאירו סכום ממוצע של יותר מעשרים וחמישה שקלים!!! אבל אם אפשר ללכלך ככה סתם אז למה לא. הכל מתועד
- מבין 11/04/2013 20:17הגב לתגובה זו1. מאיפה אתה יודע שבחומוס של חומוסיה יש 10 אחוז שומן? זה רשום בחומוסיות שאתה אוכל בהן? בוא נעשה חשבון פשוט, במתכון חומוס בסיסי יש כ20 אחוז טחינה. יחס השמן בטחינה הוא כ75 אחוז אז כבר תרשום 15 אחוז שומן רק מהטחינה. עכשיו לך ותבדוק את אחוז השומן בחומוס אחלה. אהההה רק 16 אחוז? יש חומוסים בקופסא עם 30 אחוז שומן, אחלה הוא לא אחד מהם. 2 אתה בטוח שהיו כאלה שלא היה להם טעים? מאיפה אתה בטוח. וכן זו פרסומת. רק שיש בה אנשים אמיתיים. 3. ככה אלה הישראלים, עם בעיות בשיער... לא דוגמנים כמו בפרסומות
- רגע רגע 17/04/2013 14:45זה בכלל לא משנה כמה שומן השאלה היא מה איכות השומן. כידוע לכל העוסקים בתזונה בריאה לא כמות השומן אלא איכותו היא זו שקובעת את רמת הנזק. חומוס בקופסה עשוי ברובו הגדול ממרגרינה!! כן מה שאתם שומעים, השומן המסוכן ביותר עלי אדמות. המהלך מטעה ומסוכן! אנשים עלולים לחשוב שלא רק שזה טעים כמו חומוס טרי אלא שזה גם מזין ובריא!!!. גם הייתי תובע אותם על זה!
- 12.אמיר 11/04/2013 14:52הגב לתגובה זווואו. אני ממש לא מסכים עם אף מילה מהכתבה הזאת. עד שיש מהלך מיוחד ואמיץ פרסומית. לא עוד פרסומת רגילה ומשעממת את מוצאת לנכון להתקיף אותה. מוזר בעיני בעיקר בגלל הפרסומת שהחלטת לשים לידה. הפרסומת הכי מיושנת ועלובה שנעשתה בזמן האחרון. לפרסומות האלו אנשים לא רק שלא מאמינים, הם גם לא זוכרים. כל הכבוד לשטראוס על מהלך שהוא לא עוד סרטון אלא פרסום משכנע במיטבו
- חחחח 17/04/2013 14:57הגב לתגובה זוזה באמת מאוד אמיץ לשקר לאנשים בעיניים ולגרום להם לחשוב שמוצר תעשייתי דוחה העשוי ברובו ממרגרינה שווה ערך למוצר טרי וטבעי ללא תוספים מלאכותיין או שומניים מסוכנים כל הכבוד באומן - תמשיכו ככה!!!
- 11.ביאצ'! 11/04/2013 13:10הגב לתגובה זונפגעתם מזה שיש מישהו אחד שלא אוהב את המהלך שלכם לחומוס אחלה, ובמקרה היא גם יועצת אסטרטגית שמצליחה להסביר ולנמק את עצמה? קורה. תתמודדו עם זה!
- 10.רז 11/04/2013 12:57הגב לתגובה זוגם אני לא מסכים עם עטרה, אבל האם זה הופך אותה למיושנת, בעייתית ולא מבינה מהחיים שלה? לא. זה פשוט אומר שהיא חושבת אחרת מאיתנו... מותר לה לחשוב כך, מותר לנו לא להסכים איתה. קצת דרך ארץ ונימוס לא הרגו אף אחד.
- 9.יוסי 11/04/2013 12:39הגב לתגובה זועוד מעט יתפרסם נתח השוק של אחלה ביום העצמאות ואת תאכלי את הכובע. איזה כיף שחסרת מעוף כמוך לא ישבה בחדר כשהמהלך אושר.
- 8.ת"אביבי 11/04/2013 12:39הגב לתגובה זוהפרסומת ממש לא אמינה, ציון ברוך הזה לא יודע מאיפה הביאו אותו לדגמן מותג אופנה (אולי בגלל שבר דחפה?!), ומה זה Like a sister אין יותר עילגות מזה... מה אנחנו צריכים לקפוץ לגובה כל פעם שבר רפאלי על המסך, עוד איזו אוברייטד שאפילו לא נראית טוב... הפרסומת של החומוס גאונית, הצליחו להביא אותנטיות למגרש ולהוכיח שהחומוס שלהם, לכאורה, לא נופל מחומוסויות פרטיות, שם הכל זה הטעם... עזבי באמת לא רק שלא פגעת, ההיפך הוא הנכון
- אתה לא במקצוע הנכון. 11/04/2013 15:58הגב לתגובה זובר וציון הבריקו בהברקה של משרד פרסום.
- 7.נו באמת 11/04/2013 12:29הגב לתגובה זוהחומוס זה המהלך של השנה
- 6.רונן 11/04/2013 11:57הגב לתגובה זוואת מקשקשת המהלך של החומוס יביא להם המון רווח הייתי אתמול בסופרמרקט ושתי נשים דיברו על זה שזה החומוס מהפרסומת והוא יותר ועים עכשיו ככה עושים פרסומת טובה שתביא להם הרבה רווחים
- 5.ניר 11/04/2013 11:50הגב לתגובה זואם את מחבבת את הפרסומת של בר וציון שלקוחה מטורי הרכילות הבזויים ולא מבינה מהלך שיווקי שנועד להוכיח חד ערכית שחומוס מקופסא טוב באותה מידה כמו חומוס מחומוסיה -אז אני חושב שאיבדת אז זה לחלוטין.
- 4.נטע 11/04/2013 11:43הגב לתגובה זוגם אני חיבבתי את הפנטונים של פוקס - עד ששוחחתי עם בעלי, איש פיתוח שלא מכיר שיווק ופרסום. במהלך השיחה הוא התלונן על כך שהוא לא מבין למה מותגים עדיין שוכרים את בר רפאלי כשברור שהיא לא מייצגת אף מותג חוץ מאת המותג העצמי שלה, ושלראות אותה לא מזכיר לו פרסומת אחת של מותג יחיד. "מה זה הפרסומת הזו עם הציון ברוך הזה? למה זה? משקפיים וחוץ מזה היא עוד מפרסמת את פוקס ואת טמבור, לא?" היא כמובן לא מפרסמת את טמבור, אבל פלטת פנטונים שכזו יוצרת אסוציאציה שונה לחלוטין אצל מישהו שהוא לא מהתחום... ושלא באמת מסתכל על שילוט חוצות אלא רק על בר עצמה.. :)
- קורא 16/04/2013 14:10הגב לתגובה זוהקהל של הפרסומת הוא לא את ולא בעלך, הוא של צעירים בני 18-25 שהם הקהל הטבעי של פוקס, ולכן בעלך בכלל לא אמור להתחבר לזה. הקהל של הפרסומת הוא צעירים שגדלו עם פוטושופ ביד כמו שאת גדלת עם וורד ביד, ולכן הפרסומת מכוונת אליהם - ולא אלייך.
- 3.לא מסכים 11/04/2013 11:09הגב לתגובה זוהמהלך של אחלה הוא מהלך גדול שממשיך את השפה שלהם.
- רפי 17/04/2013 14:48הגב לתגובה זוזה צבר. רואה? אין להם שפה
- קשה 20/04/2013 17:21קשה לשללמורים לראות מישהו עושה עבודה טובה ומרים את המותג של אחלה למעלה?
- 2.סעיד 11/04/2013 11:05הגב לתגובה זוהראו לאנשים ואמרו להם שזה אייפון 5 ומה הם חושבים על זה וכולם פרגנו לו. זה לא אומר שהחומוס טוב אלא יותר סביר שאנשים מושפעים פסיכולוגית ולא ממש מבינים בחומוס כמו שהם חושבים
- 1.בר וציון גדולים - אין כמו הומור עצמי (ל"ת)טל 11/04/2013 10:37הגב לתגובה זו