"לקחנו סיכון ופרסמנו תרגיל במקום מספר טלפון - כדי להראות שאצלנו לא קל"
מנהלת מחלקת שיווק מכללת אפקה להנדסה בתל-אביב, שרון אריאל, היא האורחת שלנו במדור השבועי under 40 באייס. אריאל, נשואה ואם לשלושה, החלה את דרכה במכללת אפקה לפני 3.5 שנים כמנהלת שיווק, ולאחר שנה וחצי קודמה והייתה אחראית על הקמת המחלקה לשיווק ותקשורת, הכוללת את מערך השיווק והאסטרטגיה, פרסום, יח"צ, כנסים, אירועים וארגון בוגרים.
במסגרת תפקידה, היא עובדת עם ספקי פרסום, יחסי ציבור ומדיה חברתית, בתקציב שיווק של 6 מיליון שקלים בשנה. היא אחראית בין השא לקמפיין "קל זה לא יהיה" של המכללה.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
העבודה הקשה של המיתוג בתוך המכללות עצמן ובשיווק במדיה. בשנים האחרונות התחרות בין המוסדות האקדמיים הולכת וגוברת. האוניברסיטאות, בשונה למשה שהיה לפני כמה שנים, נלחמות על המועמדים ויוצאות במסע פרסום נרחב עם מגוון אמצעי מדיה. הן כבר השכילו לדעת ולראות שהמכללות מהוות עליהן איום.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
תקציב הפרסום שיחסית קטן לכמות ההשקעה, החשיבה והתכנון שנדרשים. החלטות התקציב נקבעות שנה מראש ולא חורגים מהן. הדברים החשובים בסופו של דבר הם הנועזות, היצירתיות ולהיות עקביים עם האסטרטגיה של המותג. לא לזגזג למקומות שלא באמת מתקשרים למותג.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
ההחלטה ללכת לעבוד במכללת אפקה, במקום לא מוכר, הייתה בגלל שראיתי את הפוטנציאל שיש בתוכה. אני חושבת שב-4 השנים שאני עובדת במכללה, אפשר ממש לחוש את המהפך שהמכללה עברה. ממכללה לא מוכרת, בעזרת עבודה פנימית וחיצונית הצלחנו למתג את המכללה כמובילה בתחום ההנדסה, הן מבחינת איכות ההוראה הגבוהה, והן מבחינת איכות הסטודנטים. בשנתיים האחרונות ונראה שגם השנה ישנה עלייה, גם בכמות הסטודנטים - עלייה של כ- 20%, ועלייה של 12% באיכות, נתון שהוא כמעט בלתי אפשרי היום בשוק של ההשכלה הגבוהה.
4. מה הרעיון השיווקי שעמד מאחורי הקמפיין "קל זה לא יהיה?"
הרעיון נבנה עם משרד הפרסום פוגל אוגילבי. כמנהלת שיווק של מוסד ללימודי הנדסה, לא היה קל לקחת את ההחלטה של קמפיין "קל זה לא יהיה". לקחנו סיכון ופרסמנו תרגיל במקום מספר טלפון, מתוך כוונה להראות שבמכללת אפקה הסטודנטים שלנו בוחרים במוסד לא בגלל ש"אם זו מכללה, אז הלימודים בה יהיו להם קלים", אלא מתוך ידיעה ונכונות להשקיע ולעבוד קשה. אנחנו לא עושים לסטודנטים או למועמדים שלנו הקלות. סטודנטים באים ללמוד באפקה כי אנו נשקיע וניתן להם את כל הכלים הנכונים והמתאימים להצליח אחר כך בעבודה ובלימודים לתארים מתקדמים.
5. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין רגע כזה, אני מאוד שלמה עם כל החלטה שלקחתי בחיי המקצועיים, מכל תפקיד או מקום למדתי, התפתחתי והתבגרתי ביחד עם מקום העבודה והתפקיד. בן אדם עושה את התפקיד ולא התפקיד את הבן אדם, ולכן כל תפקיד שנכנסתי אליו אם מבחירה או מאילוצים (גרנו 3 שנים בארה"ב), תמיד הצלחתי להעצים ולייצר מעבר להגדרת התפקיד מתוך אהבה ליצירה ועשייה.
6. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
במקביל לתואר ראשון בכלכלה וניהול, למדתי גם שמאות מקרקעין. לאחר כמה חודשים בהתמחות ואחרי מספר לא מועט של מבחני לשכה קשים, החלטתי להגשים את החלום האמיתי ולעבוד בפרסום ושיווק.
7. מה את עושה כשאת לא בעבודה?
מבלה עם המשפחה, החברים, מטיילת בארץ, קוראת ספרים ומשתדלת גם לרוץ לפחות פעמיים בשבוע.
8. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטח היית:
מעצבת פנים, כנראה משהו שקשור ליצירתיות ואסתטיקה שהם מרכיבים חשובים גם בשיווק ומיתוג.
9. מי פתח לך דלת?
את הדלת ראשונה פתחו לי באדלר חומסקי, שהיה סוג של בית עבורי. 3 שנים של עבודה קשה משולבת בהנאה ואהבה גדולה למשרד, לתחום וללקוח.
וכמובן שגם מכללת אפקה, שראתה את היכולות והאמינה בי מהרגע הראשון. זה לא מובן מאליו לקחת מנהל שיווק ללא ניסיון, ותוך זמן קצר לתת לו לבנות מחלקה ולהוביל אותה להישגים. אני מאוד מוקירה למכללה על כך.
10. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לא לקחת שום דבר כמובן מאילו, תמיד לנסות לשפר ולייעל, להראות שאפשר להעז, לשנות ולעשות דברים גדולים, ואף אם צריך אז לקחת סיכונים, לחקור ולנסות לחזות את העתיד - על מנת להיות שם לפני כולם, אם זה בבחירת הקונספט ועד בחירת המדיה. העבודה במכללה אפקה, סביב מהנדסים, עוזרת לחשוב בצורה חדשנית, להגיע לכיוונים יצירתיים ופותחת את המחשבה באופן כללי. חדשנות ויצירתיות הם מרכיבים חשובים מאוד בהנדסה כמו בשיווק, ההתממשקות שלהם היא טבעית ומאתגרת.
בנוסף, 2 תכונות שמאוד חשובות לי: אמינות ומקצועיות מבחינתי, לצערי יהיה מאוד קשה לספק או עובד שהפר את הכללים האלו, לחזור למגרש. אצטט את שלמה ארצי משיר שאני מאד מזדהה איתו - "אדם צריך שתהיה לו מילה, קצת מקום בעולם... כדי לתת ולקחת ולא לפחד מהפחד".
11. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
הפרדוקס בין כמות הסטודנטים הפוטנציאליים. מחקרים מראים כי כמות הסטודנטים שעתידים להתחיל לימודים לקראת תואר ראשון היא קבועה או קטנה לאורך השנים. בנוסף לנתון זה, בכל שנה נכנסים מתחרים חדשים לשוק, אך היעדים של המכללה משנה לשנה רק הולכים וגדלים. בינתיים, כנגד כל הסיכויים, אנחנו מצליחים לעמוד ביעדים, ובשנה שעברה אף עברנו אותם. בכל שנה האתגר נעשה קשה יותר ויותר, מה שמעודד אותנו להתפתח, להעז ולהצטיין.
12. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
כחלק מהתפקיד שלי, אני נושאת 2 כובעים מרכזיים: אחראית על אסטרטגיה, פרסום ושיווק המכללה שבה אנו דוגלים בהרמת איכות ההוראה, איכות הסטודנטים ושביעות רצון ושירות, ומנגד אני גם אחראית על מחלקת המכירות, שיעדי המכירות שלה והדחף שלהם לרשום מועמדים, לא תמיד עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה של הגדלת איכות הסטודנטים.
13. פרגני למתחרים
המרכז הבינתחומי בהרצליה השכיל לעבוד בצורה חכמה מההתחלה, ובנה אסטרטגיה של מוסד איכותי, בעוד שרוב המתחרים התרכזו בקמפיינים נקודתיים של הבאת מועמדים לימים פתוחים, ללא חשיבה רחבה של מיצוב ומיתוג לטווח ארוך. רק בשנה שנתיים האחרונות, מוסדות אקדמיים הבינו זאת, אבל אנחנו סוחבים על הגב שלנו גם את האסטרטגיות הישנות - וייקח עוד זמן עד שנשתחרר מהן, אם בכלל.
14. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
"קל זה לא יהיה", הן מבחינת הצבת אתגרים בפני הצוות והמכללה והן מול הספקים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
18.פרסום-יחצנות איזה פאטתיות מה תגידי שעשית בחים (ל"ת)מקצוע פאטתי 10/06/2013 13:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.בשביל מה 3 ילדים? (ל"ת)שני 03/06/2013 20:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.בשביל רעיון שחוק לקמפיין שנגנב מחו"ל23 משרדים עבדו שעות 27/05/2013 11:30הגב לתגובה זו0 0לא יפה!סגור
-
15.המכרז שביזה את הענףאנדר רייט שלה זה... 27/05/2013 09:58הגב לתגובה זו0 0אם את כזו מקצועית ומבינה בשיווק, אל תתני ל-23!!!!! משרדים לעבוד בחינם. חוסר מקצועיות משווע. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000681707סגור
-
מתברר שאת מנצלת את משרדי הפרסום ועובדיהם (ל"ת)עלק מקצועית 10/06/2013 10:42הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
14.חבורת קנאיםשירה 27/05/2013 01:47הגב לתגובה זו0 0כמה עצוב שקשה לחבורת קנאים קטנים וממורמרים לפרגן לבחורה צעירה ומוכשרתסגור
-
13.עבדתי עם שרון אריאל בעברמרי 26/05/2013 22:56הגב לתגובה זו0 0בחורה מיקצועית ופרפקציוניסטית .אך גם יודעת לפרגן לעובדים שלה ... כל הכבוד לה איך שהיא התקדמה וקידמה את המכללה הזאתסגור
-
12.ביורה רצינית ומקועיתאבאד 26/05/2013 22:49הגב לתגובה זו0 0כספק שניפגש איתה , בחורה רצינית מקצוענית וחכמה בצורה יוצאת דופן כל הכבוד לה על מה שהיא עושה שםסגור
-
11.כל הכבוד.נעמי 26/05/2013 19:51הגב לתגובה זו0 0גאים בך מאוד שרון. ממש מרשים!סגור
-
10.אחד הקמפיינים המפגרים שראיתי. עליי זה לא עבד. (ל"ת)אני 26/05/2013 18:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.המדור הזה מתדרדריריב 26/05/2013 17:56הגב לתגובה זו0 0כמה קמפיינים הילדה הזו ניהלה? מה הולך כאן? 'לקחנו סיכון ופרסמנו תרגיל'. זה סיכון?סגור
-
8.לא לפני שדרשתם מכל ענף הפרסוםנטע 26/05/2013 17:36הגב לתגובה זו0 0שירקוד לפניכם. מבריק, זה לא!סגור
-
7.מענייןתמר 26/05/2013 17:13הגב לתגובה זו0 0באמת מכללה יוצאת דופן בין יתר המכללותסגור
-
6.מוצלח מאודבועז 26/05/2013 17:12הגב לתגובה זו0 0ראיון מדוד וחשובסגור
-
5.אחת התותחיות בעסקרווית 26/05/2013 17:08הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד שרון!סגור
-
4.זה מה שהיא שיווקהשי ק. 26/05/2013 15:18הגב לתגובה זו0 0"...ממכללה בינונית שהסטודנטים בה ** בעיקר דוברי רוסית**, בעזרת עבודה פנימית וחיצונית הצלחנו למתג את המכללה כמובילה בתחום ההנדסה, הן מבחינת איכות ההוראה הגבוהה, והן מבחינת **איכות הסטודנטים** ..." המסר השיווקי פה הוא: סטודנטים רוסיים הם בינוניים וההבדל בין מה המסר המשווק לבין מה שהיא ניסתה לשווק בפועל מעידים על רמתה המקצועית. ואגב, התרגיל, מאד קל. חזקות לומדים ביסודי...סגור
-
3.מקצוענית בתחומה! (ל"ת)אמנון 26/05/2013 15:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.קמפיין טוב וזכור של המכללהעדן 26/05/2013 15:07הגב לתגובה זו0 0עבודהטובה עושים שם, בטח בכל הנוגע לקמפיין זה. לגבי תקציב של 6 מיליון לשיווק, אני לא בטוחה שיש להם תקציב כזה גבוהסגור
-
1.עוד טיפשה קטנה ... (ל"ת)אנונימי 26/05/2013 13:52הגב לתגובה זו0 0סגור