'הדבר הבא: שילוב מובילי דעה מהעולם החברתי בקמפיינים. הם הסלבס החדשים'

לירון בן ארי היא האורחת השבוע ב-under 40. על ההחלטה להקמת TheySay, הסתירות בין רצון הלקוח לדרישת הקהל, והתואר "המלצרית הגרועה בת"א"
 | 

לירון בן ארי הקימה לפני כשנה וחצי את סוכנות המדיה החברתית TheySay. את דרכה החלה בן ארי (28) בהקמת מחלקת המדיה החברתית בחברת אוויס ובהמשך גויסה להקים מחלקה כזאת בפובליסיס ווב אימג' - משרדי האינטראקטיב מקבוצת פובליסיס ישראל.

בין לקוחות המשרד: 'קרלסברג', 'ויינשטפן', 'קדילק', 'קסטרו', 'שברולט', 'אוויס', 'המכללה האקדמית הדסה' ו'אלפה קוסמטיקס' וחברות נוספות להן מנהלת החברה את האסטרטגיה במדיה החברתית, פעילויות, ניהול שוטף ושירותי ניטור, ייעוץ והקמת מחלקות In House.

1. מה פירוש השם TheySay?
השם של החברה מגיע מהאני מאמין שלנו. כל הפעילות שלנו מושתת על רצון הצרכנים, על ההקשבה להם. זה מבוסס על מחקרי רשת ופעילות ברשתות חברתיות, אנחנו מקשיבים ולומדים את הצרכנים שלהם ובהתאם מפתחים תכנים, מבצעים ושיח המעניין אותם. הכל, כדי שהמותגים והחברות שאנחנו מייצגים יצליחו לתת שירות טוב יותר, למכור יותר וגם להבין את החשיבות של הצרכן לחברה.

2. במה אתם שונים מחברות מדיה חברתיות אחרות?
השונות שלנו נובעת מכך שאני עבדתי ב-2 צידי המתרס, כך שאנחנו פועלים גם מתוך הארגון וגם נותנים שירותים כמו משרד פרסום. הלקוחות סומכים עלינו גם בייעוץ על דברים שלא קשורים לעבודה שלנו. המטרה שלנו היא לתת ללקוחות שירות שדומה לשירות של עובד בתוך הארגון ברמה הגבוהה ביותר, בסופו של דבר בעלות נמוכה יותר הוא גם מקבל איש מקצוע, שותף ואפילו חבר.

3. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
כל התחום. הרבה לקוחות וחברות לא מבינים את החשיבות שבמדיה החברתית. את החשיבות היא בהקשבה ללקוח, לצרכים ולרצונות שלו. החשיבות במתן תוכן בעל ערך, תשובות מהירות, שירות לקוחות ברמה גבוהה.

4. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
החשיבות שנותנים ללייקים. זה אמצעי, אבל לא המטרה. המטרה היא אנגייג'מנט ושיח עם הלקוחות הרלוונטיים ביותר. עמודים ענקיים שיש להם הרבה לייקים אבל מדדי אנגייג'מנט נמוכים, הם דוגמה לניהול לא נכון בעולם שבו תוכן הוא המלך.

5. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
TheySay כמובן. ההישג הכי חשוב היה כשעזבתי את פובליסיס, לא ידעתי לאן לפנות ומה לעשות ואז נולד הרעיון של TheySay, להיות עצמאית, לעשות דברים אחרת, להקים צוות מנצח ולמצוא לקוחות שמבינים את הראייה והחשיבה שלנו. עד היום אני לא מאמינה לפעמים שזה באמת קרה.

6. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
התקופה כמלצרית/ברמנית/מארחת. עבדתי בערך בכל מקום בתל אביב. אני חושבת שהייתי הכי גרועה בתחום, משום מה חשבתי שהייתי די טובה עד שחבר אמר לי שמזל ש"פרשתי" כי הייתי הברמנית הגרועה בעיר.



7. אם לא היית עוסקת במדיה חברתית, בטוח היית:
החלום האמיתי שלי הוא לפתוח משתלה. כל הבית והמשרד צמחים, אני מאמינה שיום אחד אני גם אגשים אותו.

8. מי פתח לך דלת?
הרבה עזרו לי בדרך ונתנו בי אמון, החשוב שבהם הוא היחידי שאני עדיין קוראת לו "הבוס" - גילי שגיב, מנהל השיווק של אוויס, איש מוכשר בטירוף שהאמין בי תמיד, היה הראשון שגייס אותי למדיה החברתית כשהקמנו את המחלקה באוויס, והוא גם בין הראשונים שהקימו מחלקה כזאת.

9. כשהיית קטנה, מה רצית להיות כשתהיה גדול?
רקדנית בטן, ואת האמת, שריציתי את זה תקופה ארוכה, עד גיל 8. הזוי.

10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
מאד הייתי רוצה להרים חלק מהרעיונות שלי לאפליקציות מובייל. יש לי הרבה חברים מוכשרים שמרימים פרויקטים מדהימים, ואני מרגישה את זה כבר ממש בוער בי, אבל יש עוד זמן.

11. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
לאתר את קהל היעד הרלוונטי ולגרום לו להתחבר ולדבר עם המותג. בין המשפחה, לחברים ולדייטים הפוטנציאליים, יש את המותג והתפקיד והאתגר שלנו הוא לפצח את הדרך ללב הלקוח ולגרום לו לתקשר למול החברה.

12. פרגני למתחרים
'פיד מדיה' של נמרוד פרידברג עשתה מהלך מעולה - דרך המדיה החברתית הם למדו מה הלקוחות רוצים, יצרו בעולם האמיתי את "כוסות שבוע הגאווה" לאספרסו בר, והוכיחו שכשאתה מקשיב לקהל שלך דרך המדיה החברתית, אתה יוצר באזז בכל אמצעי המדיה.

עוד מהלך חביב היה "משחקי המימ" של בלינק שהיה מאד ויראלי וכיפי וחיבר טרנד חברתי למותג.

13. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
הרצון לגרום ללקוחות להיות מרוצים מול האתגר של הצרכנים. זה הרבה פעמים סתירה, למשל לקוח רוצה לקדם מסרים מסוימים שהקהל לא מתעניין בהם וצריך להסביר ולשכנע אותו לפעול בדרך שונה מזו שהוא רגיל באמצעי המדיה האחרים.

14. מה הדבר הבא בפרסום במדיה חברתית?
שילוב של מובילי דעת קהל מהעולם החברתי בקמפיינים. אלה הם למעשה הסלבס החדשים, והם מגיעים כבר עם קהל שבוי שמתעניין בכל מה שיש להם להגיד. מניסיון, קמפיינים שעושים בהם שימוש נכון הם מוצלחים ותורמים הרבה למותג שנתפס טרנדי ונכון.

15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
בגלל שאנחנו חברה קטנה ומשפחתית, ממש בא לי לפנק את כל העובדים ולהטיס את כולנו לאיזה כנס בניו יורק. אבל לצערי זה לא ריאלי כי זה לא ישאיר אף אחד לטפל בלקוחות, כנראה נאלץ לעשות את זה את זה בסבבים.

תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    כל הכבוד לירון, תמשיכי ככה (ל"ת)
    אביחי 23/06/2013 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    מלה טובה
    eran kariv 10/06/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מרים את הכובע לפני לירון על השגיה
    סגור
  • 26.
    סוכנות של חסרי חיים
    מגיב בתשלום 10/06/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שיצאו ונכנסו לכתבה כדי לסמן לייק על הפידבקים החיוביים
    סגור
  • 25.
    שאפו (ל"ת)
    גילי ארג'נטרו 10/06/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    נירה 10/06/2013 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחורה מדהימה!!!! מוכשרת עם יכולות יצאות דופן . מעורר כבור רב .
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    לירון כל הכבוד!
    IB 09/06/2013 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקוריות, יושר וחדשנות מייחדים אותך. השמיים הם הגבול ושימותו הקנאים!
    סגור
  • 22.
    מפרגנת תמיד (ל"ת)
    שירי 09/06/2013 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מה טל נברו אומרת על זה? (ל"ת)
    שמעון 09/06/2013 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    משיהו יכול להגיד לי איך מודדים אינגייג'מנט? (ל"ת)
    יאיא 09/06/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מישהו יגיד לי איך מודדים אינגייג'מנט? (ל"ת)
    יאיא 09/06/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מי יגיד לי אז איך מודדים אינגייג'מנט? (ל"ת)
    סושייל 09/06/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    לירון בן ארי
    יוני 09/06/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחורה תותחית, מוכשרת, מבריקה ותגיע רחוק.
    סגור
  • כוסית ולו לא
    בונדי 09/06/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי פותח דלתות, מניסיון
    סגור
  • 16.
    שם ממש לא מקורי !!
    נימנימ 09/06/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://theysay.io/ ראבק ישראלים לא יכולים להיות מקוריים רק לרכב על גב של אחרים - סושיאל מדיה עלק !!
    סגור
  • שיחקה אותה לגמרי! כל הכבוד! (ל"ת)
    בהצלחה!! 09/06/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    כל הקנאה וצרות העין רק מראים ששיחקת אותה
    עומר 09/06/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמשיכי לעלות ותגיעי רחוק. כל המכפישים - זה עושה קמטים.
    סגור
  • 14.
    למשרדי הפרסום הגדולים יש עוד הרבה מה ללמוד...
    דותן - אחד שיודע 09/06/2013 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא חוכמה לפתוח עמוד פייסבוק ללקוח ולהעלות קצת תמונות וכמה פוסטים. החוכמה היא לדעת איך לצור שיח פנימי ולהניע את הצרכנים השונים לפעולה (צריך לדעת להתאים את עצמך כל פעם מחדש עבור כל לקוח ולקוח). במבחן התוצאה, מסתבר ש-TheySay עושה את זה הרבה יותר טוב ממשרדי הפרסום הגדולים.
    סגור
  • תרשה לי להגיב: חחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    מגיב בתשלום 09/06/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תרשה לי להגיב: לך חפש מי ינענע אותך... (ל"ת)
    עידן 09/06/2013 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    עוד אחת שהיא סושיאל מדיה ???
    יוני 09/06/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו מהה ?!??!
    סגור
  • 12.
    מוכשרת ומיוחדת, כל הכבוד (ל"ת)
    תומיק 09/06/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד תמשיכי בדרך שלך את ווינרית אמיתית (ל"ת)
    הראל 09/06/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    חוסר הפרגון מעיד על חוסר הבנה
    גיל 09/06/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמאמר הפתגם הידוע - "אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן". אם מותגים רבים ומובילים מאמינים בלירון ובצוות שלה - כנראה שהיא עושה דבר או שניים נכון. לפרגן לא עולה כסף וגם לא כואב.
    סגור
  • 9.
    התשובה על 14 מראה שאתמול התחלת לעשות דיגיטל
    מבין לא מעט 09/06/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימוש במובילי דעת קהל הולכים ומתמעטים השיא היה סביב 2009 - 2010 שימוש בבלוגרים, משפיענים ומה שכונה מאוחר יותר "סלווב" כבר כמה שנים טובות לא נוגעים בזה בכלל ולהגיד שזה הדבר הבא זה בערך כמו להגיד שהדבר הבא יהיה מייספייס.
    סגור
  • מובילי דעת קהל למבין לא מעט
    לירון 09/06/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי, מובילי דעת קהל הם ממזמן לא בלוגרים ואמהות. מדובר הרבה פעמים בצלמים מובילים באינסטגרם שמביאים ביטוי אחר לראייה של המותג ולדרך הצגתו. בפורומים לדוגמא, בעיקר בתחום הרכב, רבים מקשיבים ליוזרים הותיקים יותר, אלה גם מובילי דעת קבל והרבה פעמים אנחנו נותנים להם להתנסות ולחוות דיעה אובייקטיבית לפני כולם. אני מסכימה בהחלט שעניין התוכן "המכור" של מובילי דעת קהל כבר אבד מהעולם אך לא לכך הכוונה.
    סגור
  • הרעיון היה מצויין והפורמט גרוע ונעדר תחכום
    גם מהתעשייה 09/06/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל היה נורא בתולי ונעדר יצירתיות ב-2009. ממש כמו הטענה שלך. זה כמו לומר אחרי נסיון ה-beacon שפייסבוק עשו ש-Facebook ads כנראה יהיה רעיון גרוע. אני מניח שבתור אחד שמבין לא מעט, אתה מבין למה אני מתכוון.
    סגור
  • בלוגרים זה כבר מזמן לא זה
    שמיל 09/06/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטרף ל'מבין' ומוסיף: לגולשים כבר נמאס מבלוגרים שדוחפים תוכן שיווקי לכל חור ו'ממליצים' על מסעדות, בשמים ואתרי נופש. הצרכנים שבעו מהפרסום הכפוי במייל ובפיד שלהם. לירון נמצאת כמה שנים אחורה
    סגור
  • 8.
    פשוט אלופה! (ל"ת)
    קווין אליזבת' 09/06/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הילדה הזאת עוד תגיע רחוק (ל"ת)
    נימי 09/06/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    TheySay זה לא me too של D-Say?!?! (ל"ת)
    E ירוק בים 09/06/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כנראה שאתה לא מכיר את החברה שלה לפי התגובה (ל"ת)
    אורית 09/06/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הקמפיינים שבחרת למצטיינים
    אני 09/06/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעידים על מעפנות יתר
    סגור
  • כ"כ צודק! (ל"ת)
    ישראלי מצוי 09/06/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כמה יפה ככה חלולה (ל"ת)
    ישראלי מצוי 09/06/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואתה בטח גם מכוער וגם חלול (ל"ת)
    הישראלי המכוער 09/06/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אוי אוי אוי, העלבתי אותך אז את תוקפת אותי :) (ל"ת)
    ישראלי מצוי 09/06/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זו בכלל לא בחורה, לך שב בלול יא ממורמר (ל"ת)
    מרדכי 09/06/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תותחית :-) (ל"ת)
    נמרוד 09/06/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לכי תנוחי
    זה מוובאימאג' 09/06/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא מקנא ...סהכ כל תחום ניהול עמוד בפייסבוק זה חרטא בארטה.
    סגור
  • 1.
    עוד ילדה שפתחה סוכנות מדיה חברתית
    מיכל 09/06/2013 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר שהריטיינרים מהלקוחות דופקים בזמן
    סגור
  • תנוחי יא ממורמרת, מה רע בלפרגן (ל"ת)
    טל 09/06/2013 18:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואת תמשיכי לשבת במשרד ולעבוד בשביל מישהו אחר
    אודי 09/06/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי לך אין את הכישרון / ביצים / יכולת להניע את עצמך לאנשהו... עוד קנאית שסתם מגיבה בלי יכולת פרגון...
    סגור
  • כישרון למה? לנהל עמודי פייסבוק?
    מיכל 09/06/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם האחיינית הקטנה שלי יכולה לעשות את זה. ראשית, אתה לא יודע מה אני עושה ובמה אני עוסקת. שנית, אין פה קנאה, אלא ראייה מפוכחת על הפיקציה שנקראת 'ניהול מדיה חברתית'. כל זב חוטם עם 5000 חברים רץ לחברות מסחריות ותמורת 3000 שקל בחודש מנהל/ת להם את העמוד. העתיד לא שם, לידיעתך
    סגור
  • ה"ילדה" הזאת
    מיכאל 09/06/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחזיקה את המותגים הכי חזקים בישראל ועושה להם עבודה מדהימה. אולי כדאי לנוח קצת עם הקנאה
    סגור
  • וואו, הרסת אותי!
    מיכל 09/06/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז היא מחזיקה את עמודי הפייסבוק של תבליני מימון והשכרת רכב אויס. איזה כיף לה. זה מזכיר לי שפעם היו משרדי פרסום מיוחדים ל"אינטרנט" וקראו להם משרדי 'אינטראקטיב'... היא אחת ממיליון בתחום שהולך להתפוגג
    סגור
  • אין בושה בלא להבין בתחום
    מיכאל 09/06/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שתבליני מימון עוד לא לקוחות שלה, אבל אולי אני טועה. היא מחזיקה את העמודים המצליחים בתחומם. אם את לא מבינה במשהו, אין סיבה לכתוב עליו. בעולם שבו תקציבי פרסום, גם במדיה המסורתית וגם באינטרנט, עוברים לפייסבוק, להגיד שזה תחום הולך ומתפוגג זאת בורות במקרה הטוב. ואיכשהו נראה לי שאת לא במקרה הטוב
    סגור
  • אז תקרא בין השורות
    מיכל 09/06/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה אדם אינטיליגנט (ואני מקווה שאתה כזה) היית מבין שמץ אירוניה. תקציבי פרסום זולגים לפייסבוק במשורה ומדובר (עדיין) במדיום שמחפש את עצמו ומשתנה ללא הרף. פייסבוק מציגה נטישה יחסית ואף צמצום שטחי הפרסום. עמוד פייסבוק של מותגים מסחריים נועד לייצר שיחה ולא פרסום. אם היית קצת מבין היית יודע שלמותגים הגדולים במשק אין ולא יהיו עמודי פייסבוק (סלקום, מגה למשל), כי זה לא כורח המציאות מבחינתם
    סגור
  • את טועה מאד
    מיכאל 09/06/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות גדולות שלא מפעילות עמודי פייסבוק עושות את זה מפחד לגמור כמו בנק לאומי למשל, שמקבל רק נאצה בגלל ההתנהלות שלו הן בעולם האמיתי והן ברשת. חברה שלא פותחת עמוד שיש בו שיחה עם הלקוחות היא חברה שפשוט לא יודעת איך מתנהל העולם הזה היום
    סגור
  • נו, באמת
    מיכל 09/06/2013 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללאומי גם יש חברת "סושיאל" של איש קטן בשם אדם שוב. אתה בא ללמד אותו איך מתנהלים במדיה?
    סגור
  • לאומי
    א.א 28/06/2013 03:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאומי נמצאת בפיגור של עשור לעומת חברות אחרות במשק בסדר גודל שלה. כנראה שאדם שוב לא עושה כזו עבודה מדהימה לאור מצבם העגום של הבנק והתדמית השלילית והמיושנת . כל חברה בסדר גודל כזה חייבת משרד סושיאל דבר נוסף מיכל יקרה , כאחת שמבינה ולא יכולה ללמוד יותר מרוב ידע, פרגני מה כואב לך ? #ממליץעלפעילותמיניתלשחרוראגרסיותויצרקנאה. !
    סגור
  • חלילה
    מיכאל 09/06/2013 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת ה"סושיאל" של לאומי עושה עבודה נהדרת
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות