אבסורד שפרסומאים מנוצלים יטפלו בקמפיין ההתאגדויות

גינגי פרידמן על האבסורד בקמפיין התאגדויות העובדים. דווקא מי שעובד מסביב לשעון וגם בשבתות יטפל בקמפיין? בהסתדרות לא יכולים להרשות זאת לעצמם
 | 

עיני מחפש משרד פרסום שיקבל עליו את הטיפול בקמפיין לעידוד התאגדויות העובדים. נחשו מי יעבוד ויכין את הקמפיין החשוב הזה? נכון מאוד. לא אחר אלא משרד פרסום שעובדיו אינם מאוגדים.

זה לא נראה לכם אבסורד? למה הדבר דומה, למשרד שמפרסם את קוקה קולה אך מגיש לעובדיו ולאורחיו פפסי קולה. או פרסומאי המפרסם את ב.מ.וו ונוהג במרצדס. לא פחות.

המטרה ברוכה והצורך אינו מוטל בספק. אבל עיני לא יכול להרשות לעצמו להטיל את המשימה על משרד שעובדיו אינם מאוגדים. זה פשוט יהיה גול עצמי. בבחינת נאה דורש ואינו מקיים. בדיוק כמו ההסתדרות העומדת בראש המאבק נגד תופעת עובדי הקבלן ומעסיקה בעצמה עובדי קבלן.

אחת הבעיות הכאובות ביותר בתעשיית הפרסום היא ניצול העובדים. העסקתם מעל ומעבר למספר השעות המקובלות על פי חוק שעות העבודה והמנוחה, ללא תמורה נאותה. ברוב משרדי הפרסום העובדים מגיעים בבוקר לעבודה ואין להם מושג מתי יסיימו. ברוב המקרים עובדים נשארים במשרד עד השעות המאוחרות ביותר כמו גם מוזעקים לעבודה דחופה בימי שישי ושבת וכל זאת ללא תמורה. אף אחד לא מעז לסרב או להתקומם כי כל עובד יודע שהדבר יעלה לו באובדן משרתו.

התוצאה היא שמרבית העובדים מחפשים את דרכם החוצה מעולם הפרסום כבר לאחר שנה או שנתיים, כשהחלום הרטוב של כל עובד הוא "לעבור לצד הלקוח". שחיקת העובדים לא רק פוגעת בזכויותיהם היא גם ניכרת באיכות עבודתם. ברור לגמרי שלאחר 8 שעות עבודה הראש מתעייף ונוטה לבצע טעויות ולהשלים עם בינוניות.

אני כבר לא מדבר על כך שעובד שאין לו זמן לחיים פרטיים ולטעינת מצברים מייבש את מקורות יצירתיותו ונאנס לשאוב מבארות זרות. לפני מספר חודשים עלתה שוועת עובדי הפרסום על גלי הרשתות החברתיות אך הקריאה האנונימית להתאגדות נפלה כנראה על אוזניים ערלות. אני מצדי הצעתי את עזרתי לכל ניסיון התאגדות, כי אני סבור שטובת הענף תלויה בכך, אך איש לא הרים את הכפפה.

אני יודע שהעובדים מפוחדים. הם אינם יודעים שבאפשרותם להתאגד ולהגן על זכויותיהם מבלי לסכן את עצמם. אני מנצל את ההזדמנות שעיני נזקק לעזרתם של עובדי הפרסום כדי להזכיר לו שמי שיעבוד על הקמפיין שלו, ויהיו מי שיהיו, יהיו עובדים בלתי מאוגדים בעצמם. האם זה נראה לו הגיוני? עליו להתנות את קבלת התקציב בכך שעובדי המשרד יצטרפו להסתדרות. יתרה מכך, לפני הפנייה אל משרדי הפרסום עליו לקיים תנאים שיאפשרו לעובדי הפרסום להתאגד.

זה גם המקום להדגיש שבעלי משרדי הפרסום סוחטים את עובדיהם כלימוני חינם לא מרוע לב או מרשעות אלא אך ורק בגלל שהם יכולים. ובגלל שלא ניחנו בראייה מרחיקת לכת. בהתנהגותם הם פוגעים בעצמם ובענף כולו אך הם אינם מסוגלים להתאפק והם לא יודעים להציב גבולות ללקוחותיהם. ועד כה לא נמצא מי שיעצור בעדם, לטובתם.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אדון גינגי. מי מפריע לעובדי להתאגד???
    חבר 14/06/2013 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ההסתדרות היתה בוחרת משרד פרסום שמנע התאגדות, אז מילא. אבל מה הקשר בין בחירת משרד פרסום להתאגדות עובדים? העובדים רשאים להתאגד ורצוי שיעשו כך אבל היוזמה חייבת לבוא מהם. התאגדות היא אקט מורכב בכל מקום עבודה ולא רק במשרדי פרסום, לכן רצוי וחשוב שזה יקרה אבל כל עוד זה לא קורה אין לדבריך שום תכלית. אתה לא אדם מתלהם בדכ והדמגוגיה הפעם ממש לא מתאימה לך.
    סגור
  • תשובה לחבר
    גינגי פרידמן 15/06/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר מכובדי, אכן, אין שום קשר בין בחירת משרד פרסום להסתדרות לבין התאגדות עובדים. עד אשר מדובר במשרד פרסום שאמור להפיק קמפיין לעידוד התאגדות. הסנדלר לא יכול ללכת יחף, טול קורה מבין עיניך ועוד 1000 פתגמים עוסקים בדיוק בסוגיה זאת. אתה צודק שהיוזמה להתאגדות עובדי משרדי הפרסום חייבת לבוא מהם. הסיבה היחידה שהם אינם עושים זאת היא שהם מ-פ-ח-ד-י-ם. והם לא יודעים שאין להם ממה לפחד. אני, במסגרת עבודתי, שומע את תלונותיהם, כאבם וחוסר האונים שלהם יום יום, שעה שעה. אז אני מבקש ממך להאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר ואין כאן טיפה של דמגוגיה. אני מודה לך על התייחסותך.
    סגור
  • 6.
    אתה לא מתפרנס מהעובדים המנוצלים?
    דידי 13/06/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גינגי, תקן אותי אם אני טועה - האם החברה שלך היא לא חברת השמה שלמעשה מביאה למשרדי הפרסום עובדים במשכורות הניצול?
    סגור
  • תשובה לדידי
    גינגי פרידמן 13/06/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דידי מכובדי, אתה טועה. אמנם אני עוזר לעובדים להשיג את המשרות המתאימות להם, בשכר המתאים להם. את המאבק על זכויותיהם אני לא יכול לעשות עבורם. יתר על כן, כמו שציינתי בטור אני הצעתי את עזרתי יותר מפעם אחת גם בתחום זה, אך איש לא ניצל זאת. אני מודה לך על התייחסותך
    סגור
  • אתה מתמם
    דידי 16/06/2013 01:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בא אליך משרד פרסום ואומר לך שהוא צריך תקציבאי וקופירייטר. לתקציבאי הוא מוכן לשלם 4500 ש"ח ולקופירייטר 4700 ש"ח. האם אתה אומר לאותם משרדים - במשכורות האלו אני לא מוכן להביא לכם עובדים? במשכורות האלו אני לא מוכן לשבת מול עובדים לשכנע אותם למה כדאי להם להגיע לעבוד שם? הרי אתה יודע שלא מדובר במשכורת שכעבור שנתיים מכפילה את עצמה. סביר להניח שאותה תקציבאיםת שמרוויחה 4500, תרוויח כעבור שנתיים לא יותר מ 6000 ותעבוד כל יום מתשע בבוקר עד תשע בערב
    סגור
  • טען עוד
  • תשןבה לדידי
    גינגי פרידמן 16/06/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דידי מכובדי, אני לא מתמם ואתה מדבר מתוך בורות. אני מעולם לא עשיתי השמה ב4500 ש"ח מהסיבה הפשוטה שזהו שכר למתחילים ואף אחד לא מזמין אצלי מתחילים חסרי ניסיון. אני מודה לך על התייחסותך
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    דידי 16/06/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אין על גינגי! מילים כדורבנות! (ל"ת)
    ליבי 13/06/2013 00:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    גינגי, אתה ממש צודק
    נו מה 12/06/2013 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אחת הסיבות שכל כך קשה להתאגד היא שפשוט אין לזה זמן! תוסיף עוד אבסורד לרשימת האבסורדים שהזכרת. אבל גם זה יגיע...אני בטוח. תודה על הטור האמיץ! אתה איש מיוחד
    סגור
  • 3.
    צודק. (ל"ת)
    אנונימי 12/06/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מר גינגי היקר...
    Art NoMore 12/06/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שאתה צודק ב-100%, מי כמוך יודע. לא תגיד, ענף שנאבק על קיומו והעובדים חייבים להשלים עם המצב, זה ענף שבו בעלי המשרדים מרוויחים לפעמים סכומים דימיוניים, משמע, יש הרבה שמנת. על חשבון העובדים כמובן.
    סגור
  • 1.
    ומי בדיוק עשה לו קמפיין בחירות?
    פחחח 12/06/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שגם עובדי משרד פרסום שנוצלו ולא קיבלו על כך תמורה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות