פסטיבל קאן 2013

החגיגה מתחילה: שיא חדש לפסטיבל קאן עם 35,765 הגשות בשווי 18.5 מ' אירו

ההגשות מ-92 מדינות מתחלקות בין 16 קטגוריות בתחרות הקריאייטיב הגדולה בעולם. למרות ירידה של 6% לעומת 2012, קטגוריית העיתונות עדיין מובילה
משה בנימין |

תחרות הקריאייטיב Cannes Lions 2013 שוברת שיא חדש של הגשות בשנה ה-60 לקיומה, עם 35,765 עבודות שיתחרו ביניהן על הזכות לחזור הביתה עם פסלון האריה הנכסף. נתון נוסף ואולי אף מרשים יותר ממספר העבודות המוגשות, הוא ההיקף הנרחב של המדינות המשתתפות, מהן נשלחו עבודות - לא פחות מ-92.

מארגני הפסטיבל מדווחים כי זו השנה ה-5 ברציפות בה נרשמת עלייה בהיקף ההגשות, כאשר לעומת 2012 נרשמה ב-2013 עלייה של 4% על פני 16 קטגוריות: תוכן ממותג, אפקטיביות, סייבר, עיצוב, דיירקט, סרטים, מיומנות בהפקת סרטים, מדיה, מובייל, חוצות, PR, עיתונות, פרומו, רדיו, טיטניום ואינטגרייטד, והקטגורייה החדשה חדשנות.

פיליפ תומאס, מנכ"ל פסטיבל קאן אומר כי "לפני 60 שנה, 187 סרטים נשלחו לונציה, לשיפוט על ידי צוות השופטים הראשון שהוקם. זה יוצא מן הכלל לחשוב שב-2013 יותר מ-300 שופטים יעניקו ציונים לכ-36 אלף עבודות. עם זאת, דבר אחד כן נשמר לאורך השנים - העבודות המנצחות ימשיכו לייצג את המיטב של המיטב ויראו לתעשייה שלנו את הדרך ליצירתיות".

כל ההגשות לפי חלוקה לקטגוריות

הפסטיבל ייערך בין התאריכים 16 ל-22 ביוני. חשיפת הפיינליסטים תחל בתאריך ה-16 ביוני ותכלול את הקטגוריות דיירקט, פרומו וחדשנות. ב-17 ביוני תוצג רשימת השורטליסט של קטגוריות ה-PR, מדיה, חוצות, מובייל, עיתונות ואפקטיביות. ב-18 ביוני תוצג רשימת השורטליסט של קטגוריות הסייבר, עיצוב והרדיו. ב-21 ביוני תוצג רשימת הפיינליסטים של הסרטים, טיטניום ואינטגרייטד, מיומנויות בהפקת סרטים ותוכן ממותג.

על פי הערכות שונות היקף השיא של העבודות שהוגשו השנה יסתכם בכ-18.5 מיליון אירו שיועברו לקופת הפסטיבל. אתר אינטרנט בשם במקום אריה (Insead Of A Lion), כשמו כן הוא, הציג מספר חלופות מטופשות בעליל, ואחת ראויה מאוד, לשימוש בכסף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה