TV

אלי ומריאנו עברו את הגבול? הפרסומת של הדואר היא "הזמנה להטרדה מינית"

הפרסומת בכיכובם של 2 הבדרנים הצליחה לעורר סערה. הרשות ה-2 דרשה לעדן אותה, ח"כ לביא פנתה לשר התקשורת, ו-ויצו התלוננה לרשות השידור
משה בנימין | (37)

הפרסומת החדשה של גליקמן נטלר סמסונוב לדואר ישראל בכיכוב אלי ומריאנו לא עוברת מסך בקלות. ביום חמישי האחרון הורתה הרשות השנייה לזכיינים "לתקן את תשדיר הפרסומת של דואר ישראל ולשדרו במתכונת המתוקנת החל מיום ו' בבוקר". הדרישה הגיעה בעקבות "קטע שבו מוצגת רמיזה מינית בוטה" כך לטענת הרשות.

על פי הרשות שמפקחת על התכנים המוצגים בערוצי הטלוויזיה והתחנות האזוריות "הקטע עומד בניגוד לכללי הפרסומות של הרשות השנייה, האוסרים על הצגת רמיזות מיניות בתשדירי פרסומת, וכן יש בתשדיר פגיעה בטעם הטוב ופגיעה ברגשות הציבור".

בהמשך לדרישת הרשות השנייה לעריכת הפרסומת קראה היום יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ד"ר עליזה לביא "לשינוי הנהלים שמאפשרים לפרסומת כזו, בה נראית אישה נהנית מהטרדה מינית, לעלות לשידור".

ד"ר לביא פנתה היום (יום א') לשר התקשורת גלעד ארדן, בדרישה לבחון מחדש את הנהלים הנהוגים המקרים שכאלו. לדבריה "אם חברה פרטית יוצאת בפרסומת בעייתית כזו, אפשר רק לקוות שהצרכנים יביעו דעתם ברגליים, והפרסום יצא שכרו בהפסדו, אך כשמדובר ברשות הדואר, חברה ממשלתית, אין מקום ל'תאונות' כאלה", אומרת יו"ר הוועדה.

"בשיחה עם מנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו הוא אמר לי שזו פרסומת הומוריסטית ושעל פי סקר שבידיו 81.9% מציבור הצופים אהב את הפרסומת. אולי אין לי הומור", אומרת יו"ר הוועדה, "יש דברים שלא מצחיקים אותי כי הם פשוט לא מצחיקים. נקודה. אני חרדה מהמחשבה שיש צופים שעלולים לטעות ולחשוב שיש משהו משעשע בסיטואציה הזו. העובדה שקהל הצופים אוהב פרסומת אין לה כל קשר לעניין. יש גם אנשים שמתלהבים מהסתה. זה הופך אותה למותרת?".

הפרסומת המתוקנת של רשות השידור

לדבריה "הנוהל היום הוא שרק אם יש תלונות על פרסומת שעלתה, אז הרשות השנייה מתערבת, וזו אכן כבר תבעה לקצר את הסרטון. מאוחר מדי. הסרטון כבר זכה לחיי נצח ברשת האינטרנט, עליה אין כל רגולציה. לכן אני קוראת לשר התקשורת לבחון מחדש את הנהלים ולבדוק איך אפשר לוודא שמסרים איומים כאלה לא יעלו, לא בטלוויזיה ולא באינטרנט. על הרגולטור לוודא שלפחות בכל מה שקשור לחברות ממשלתיות או יחידות סמך ממשלתיות ידינו יהיו נקיות".

בתנועת ויצו ישראל לא עמדו מנגד והצטרפו אף הם לביקורת כנגד הפרסומת של דואר ישראל. בויצו הרחיקו לכת והגדירו אותה כ"הטרדה מינית בחסות דואר ישראל" וקראו "להוריד מהמסך את הפרסומת הסקסיסטית".

מנכ"לית תנועת ויצו ישראל, שרית ארבל, ויו"ר האגף לקידום מעמד האישה של ויצו, אתי בורקין, הוציאו הבוקר מכתב חריף לרשות השידור ולרשות הדואר בנושא זה, בבקשה להוריד מהמסך את הפרסומת החדשה של רשות הדואר.

"אין זו הפעם הראשונה" מציינות נשות ויצו, "שאנו נתקלות בפרסומת לדואר ישראל, המעבירה מסר לציבור תוך ביזוי נשים ופגיעה בכבודן. מרבית הפרסומות של בנק הדואר מבוססות על מערכונים של אלי ומריאנו, אשר דרכם מועבר המסר לציבור", נכתב במכתב. "הפרסומת האחרונה אף מגדילה לעשות, כאשר היא מתארת מעשה של הטרדה מינית בסמטה, כאשר המוטרדת נהנית לכאורה מן ההטרדה, ואף ממליצה לאחרות על כך. יש בפרסומת משום הזמנה לביצוע מעשים של להטרדה מינית ו/או לפגיעה מינית".

לדברי בורקין: "מדי שנה מדרגת ויצו את הפרסומת הסקסטיות במסגרת קמפיין שנתי לרגל יום האישה. השנה לא יכלנו להמתין שנה שלמה על מנת לדרג את הפרסומת הזו כסקסיטית ולא ראויה, שמציגה את האישה כאובייקט. אנו עדות לתמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ואפילו אלימות. לא יעלה על הדעת, כי חברה ציבורית תעשה שימוש בפרסומת כה בלתי ראויה, לשם פרסום שירותיה".

מחברת דואר ישראל נמסר: "אנו פועלים בדיאלוג ועל פי נהלי הרשות השניה, באישור הפרסומת ובקיצורה. מדובר בפרסומת הומוריסטית, בה מככבים שני שחקנים, וברור לכולם שאלי ומריאנו מתבדחים. יצויין כי על פי סקר גאוקרטוגרפיה 80 אחוז (נשים וגברים) אוהבים את הפרסומת, ורק 9 אחוז לא אהבו".

תגובות לכתבה(37):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 26.
    חייבים להגיש נגדם תביעה על הסתה לאונס קשישות (ל"ת)
    שולמית 03/07/2013 23:34
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    רק המבין יבין 24/06/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    כדי לשדוד... יופי של תיקון סרקסטי
  • 24.
    נדב 24/06/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    כאשר מכרו ספרים -אבא במאה- איפה היית? צחקו על האבות. כעת היא קופצת . הפרסומת לא מצחיקה כי היא לא לטעמי ,אבל מה לזה ולעודד הטרדה מינית? הפנייה שלך היא הטרדה תקשורתית. לכי ותשאלי למה 200 אבות מתאבדים בשנה? בגלל מי שמעודד תלונות סרק. מה זה נוגע לך? שימותו.
  • לשודדי המין 24/06/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    תודו שאכלתם אותה, את מה שבישלתם (כבר הרבה זמן, כנראה.) מעניין, מה לדואר ישראל או מי שאתם מפרסמים ו"לתלונות השווא"? מי אתם בכלל שתקבעו שיש תלונות שווא? הייתם שם?
  • 23.
    אחד שמבין 24/06/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    כל פעם קם לו ארגון או חבר כנסת שמחפש כותרות על חשבונם של אחרים. אנחנו בישראל, ההומור שלנו, לטוב ולרע ישראלי. הפרסומת מצחיקה ומשעשעת. כמובן שתמיד יהיו צבועים שיטענו אחרת. לא מכיר בן אדם אחד שיטען בפה מלא שהפרסומת פגעה בו. אם כן צריך לשלוח אותו להסתכלות...
  • זקן אוהב צעירות 24/06/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    איטלקיות במיוחד. או שנראות כמו... יאמי
  • 22.
    בעל חוש ריח 24/06/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    נראה שעובדי גליקמן התגייסו כסנגורים. לאן התדרדרנו - תגובות יזומות באייס?!?!?! (ואת מי זה מעניין...?)
  • 21.
    פרסומות מעולה ומצחיקה בטרוף. קצת הומור חברה (ל"ת)
    24/06/2013 09:11
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    ערן 24/06/2013 08:45
    הגב לתגובה זו
    האמת שאני לא הייתי מוריד את הפרסומת. עצם השידור שלה גורם מספיק נזק לדואר ולמשרד הפרסום שאחראי לרדידות הזאת. וזה מבחינתי עונש מספיק גדול. אם יורידו להם את הפרסומת יעשו להם טובה גדולה. אני לא רואה פה איזו בעייתיות מבחינת עידוד של הטרדה מינית. זאת סתם פרסומת גרועה ולא מצחיקה.
  • 19.
    רונית 23/06/2013 22:08
    הגב לתגובה זו
    בתביעה שהגשתי נגד חברת אינטל אמר לי השופט שהוא "לא מאמין לך, בתקשורת אינטל מצטיירת אחרת, חברה שלא מפלה ושוייונית". העובדות המוכחות שהצגתי בפניו לא היו מספין מעניינות ולכן הוא "דילג" עליהן. כך, השופט ש"נהנה מאונס" כנראה ראה יותר מידי פרסומות של הדואר. תפסיקו את זה! פרסומאים, אנשי תקשורת, אתם מנהיגי דיעה. קחו את עצמכם בידיים! מסתבר שגם השופטים הם לא פחות מאחד העם. גם עליהם אתם מצליחים לעבוד שמגע של אדם זר ברחוב יכול להיות מענג, גם כאשר הוא בעצם הטרדה. אני מוטרדת!!!
  • 18.
    23/06/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    דר' עליזה לביא, שרית ארבל ואתי בורקין יורות לנו, הנשים ברגל. א. הוא רצה לשדוד אותה ב. היא הובילה אותו לנגיעות ג. זה פאקינג אלי ומריאנו ד. מצחיק בטרוף! ה. בעזרת ה' תחפשו לעצמכן חיים...
  • הנזק שמשרד הפרסום עושה (ל"ת)
    לעצמו! 25/06/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחח, (ל"ת)
    את/ה מצחיק/ה! 24/06/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    השיפוט שלך 23/06/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    לקחת פרסומת מצחיקה על סבתא שמנסה לגרום לשודד איטלקי למזמז אותה, והפכת אותה להטרדה מינית, אחר כך מתפלאים שאנשים לא יודעים מה זה הטרדה מינית
  • השיפוט שלך לא בסדר (ל"ת)
    ד"ר עליזה לביא 24/06/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    עוף עם אופי 23/06/2013 18:07
    הגב לתגובה זו
    שלא לדבר על האח הגדול, שערים בעיתונים עם בחורות בבגד ים ובכלל, אל תדברו יותר עם אף אחד על כלום. הרי אין מצב שלא יפלט לכם "את נראית טוב היום, עשית משהו בשיער?" מבלי שזה יוביל לרצון שלכם לאנוס בברוטליות. האובר פרוטקטיביות הזה מאוס ולא יעיל.
  • 15.
    יואל 23/06/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    לאן נגיע? תפסיקו לסתום פיות! מערכון של אלי ומריאנו... צפון קוריאה אירן
  • 14.
    רחלי 23/06/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
    נשים יקרות, תנוחו, נו
  • 13.
    עוד אחת 23/06/2013 17:35
    הגב לתגובה זו
    http://www.youtube.com/watch?v=IuGD704MBfQ
  • גם עליה תעשו פרסומת? 25/06/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    או על דואר ישראל / הבנק. נו, תחליטו, כי שני נושאים לא קשורים, בדרך כלל אינם מסבירי פנים אחד לשני
  • 12.
    ליאורה זיו 23/06/2013 17:31
    הגב לתגובה זו
    צר לי, אבל הטענה נגד הפרסומת הזאת היא לא רצינית ועושה נזק למאבקים החשובים באמת. אין כאן פגיעה- יש כאן הומור בטעם מסויים שמי שלא מוצא חן בעניו יכול לא לראות. על זה להוציא אנרגיה...
  • די ליאור, די (ל"ת)
    לגונן על המתגוננים 24/06/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שפוי 23/06/2013 17:27
    הגב לתגובה זו
    זה הומור אלי ומריאנו
  • 10.
    אם כבר מישהו מנוצל שם, זה האיטלקי החתיך. (ל"ת)
    רפאל ברוש 23/06/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    כבר לא בבועה 23/06/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    בתוך הגטו של משרדי הפרסום חושב שהפרסומת תקינה
  • 8.
    יוספיוס 23/06/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    זה לא ברור?
  • התמים. 24/06/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    תשימו לב עם מי אתם עובדים
  • 7.
    בוגי 23/06/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    נו באמת השתגענו לגמרי . אני נגד פגיעה בנשים מכל סוג . אבל כאן יש שני בדרנים מוכרים מחופשים ברור לכל שזה מערכון . אם להם לא מותר לספר בדיחה למי כן ?
  • 6.
    יוסף 23/06/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    אם כבר היא מנצלת אותו. איזה שטויות
  • 5.
    תוהה 23/06/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    לאן תלכו? קצת הומור.. מה יש?
  • 4.
    הפרה 23/06/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    של פרסומת לגיטימית לחלוטין. גם אם מישהו מוצא בה שמץ של שמץ בעייתיות, זה בוודאי לא אמור מלפסול אותה לשידור. לא יאמן
  • על האמת אין להתווכח (ל"ת)
    חבוב 24/06/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בעלת חוש הומור 23/06/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    כל העניין בפרסומת זה שהוא לא מטריד אותה מינית אבל ה"אישה" מפרשת את זה באופן מיני מרצונה...אנשים חסרי הומור. תתעסקו במה שחשוב
  • 2.
    אייל 23/06/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    אין כאן שום הטרדה או משהו בעייתי. הוא שודד אותה והיא מנצלת אותו. לגבר אין כאן כוונה מינית בכלל. כל בר דעת כמו רוב הציבור שלא ראה בעיה בפרסומת מבין את זה.
  • הדעה הרווחת בציבור.. 24/06/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    בוודאי לא אמרו לך את האמת שבליבם, בכ"ז צריך לשמור על מקום העבודה, תחשוב קצת מעבר לקופסא אולי אז תבין שאתה הוא זה הזקוק להסתכלות דחוף, כי עינייך סגורות לרווחה, לרווחתך העצמית היחידה. על חשבון כל הציבור בר הדעת
  • 1.
    Yan Grin 23/06/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    I seen this TV ad, and frankly, i like it! it has a very fine sense of humor... And people who call this "invitation for harasment", are bending this issue too much into their political favor. People lost their sense of humor entierly! Great Ad! Well made! Good Acting! Good Execution!
  • ניצולת ימי ראשון 23/06/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    ממתי נהיינו כלכך רגישים?!?!?! איפה ההומור? איפה הקלילות? פרסומת שמשאירה אותך עם חיוך. רק עם חיוך.