תבלום את בריחת המפרסמים הגדולים? פייסבוק החליטה - דפי סקס בלי פרסומות
פייסבוק מקשיחה עמדות. בשישי האחרון הצהירו החברים מעמק הסיליקון על מדיניות חדשה שתמנע הצגת פרסומות על גבי דפים הכוללים תוכן אלים או מיני. המהלך החדש מגיע לאחר שמותגי על כמו מארקס אנד ספנסר ותאגיד התקשורת הבריטי SKY החליטו לא לפרסם יותר בפייסבוק מאחר והפרסומות שלהם הופיעו בדפים שנויים במחלוקת.
התקנות החדשות צפויות להשפיע בעיקר על בתי עסק כמו חנויות סקס, המחזיקות בדפי פייסבוק ונהנות מפרסומות המופיעות בעמודה הימנית של המסך, כשהחל ממחר (יום ב') אלו לא יופיעו שם יותר.
בעמק הסיליקון הרגישו בלחץ לאחר שרק בחודש שעבר איבדו בפייסבוק יותר מתריסר מפרסמים בעקבות מחאה של ארגוני נשים שדחקו בהם להחרים את פייסבוק על כך שהוא מתיר הצגה של תוכן המעודד אלימות ואונס כנגד נשים.
המשמעות העיקרית של הקשחת התקנות, היא הבחירה של פייסבוק לעמוד לצד המפרסמים שלה ולא לצד המשתמשים. בעוד המפרסם יכול לדרוש מפייסבוק שהפרסומות שלו לא יופיעו בדפים הכוללים תוכן שנוי במחלוקת, למשתמש אין אפשרות לערער על השינויים במדיניותה של הרשת החברתית מאחר וזאת ביטלה אותה.
לצורך המהלך, פייסבוק תיצור מערכת אוטומטית שתזהה את התוכן השנוי במחלוקת בעמודים הרלוונטיים, ותסיר את הפרסומות. הדבר עלול ליצור צנזורה ברשת מאחר ועמודים המקדמים אג'נדה פוליטית, עלולים להיחשב אלימים גם כן, ומכאן עולה השאלה כיצד יקבעו מהו תוכן לא הולם.
בפייסבוק אומרים כי הרשת החברתית מודעת למאמץ הגדול של חברות לקדם עצמן דרכה, אולם היא נאלצת לבצע צעדים נוספים בכדי למנוע פרסום על גבי דפים הכוללים תוכן אלים או מיני.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.פייסבוק לקראת הסוף (ל"ת)דורי 30/06/2013 17:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הסוף לילדים שמבלים שם והתחלה למבוגרים (ל"ת)עם הכסף.., 30/06/2013 23:00הגב לתגובה זו0 0סגור