לאחר שנה - החממה הטכנולוגית של גיתם ועדי כהן תפסיק את פעילותה
לאחר כשנה וחצי של השקעה ופעילות מאומצת, קרן פאמה והחממה הטכנולוגית שפעלה לצידה במסגרת זיכיון של המדען הראשי צפויה להודיע על הפסקת פעילותה - כך נודע לאייס.
מאחורי 'פאמה חממה טכנולוגית' שייעדה את השקעותיה לתחומי מובייל, מדיה, אינטרנט, סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, מנועי המלצה וערוצי שיווק חדשניים עומדים בכירי תעשיית השיווק והפרסום: משרד הפרסום גיתם BBDO, גיתם מערכות תדמית, Y2Y עדי החזקות (עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום) ומיכל המאירי. גורם נוסף שהיה אמור לקחת חלק בקרן היא רשת BBDO העולמית. החיבור בין כהן לבכירי גיתם מודי כידון, מושיק תאומים ומנכ"ל המשרד מיכל המאירי מתבסס בעיקר על שיתוף הפעולה ארוך השנים בין מותג הסלולר ומשרד הפרסום.
לאייס נודע, כי תאריך היעד לתחילת פעילותה של 'פאמה' היה ה-1 ביוני, אך ממש בדקה ה-90, רגע לפני הקלימאקס וההשקה החגיגית הודיעה הקרן על גניזת הפרויקט היומרני ובחינת המשך דרכה. עוד נודע לאייס כי המדען הראשי העניק לקרן ארכת זמן מוגבלת בה היא נדרשת להחליט על צעדיה. למרות שבחברה עדיין לא מכריזים סופית על הפסקת הפעילות, נראה כי הודעה זו, מצד הקרן שטרם נכנסה לשלבי השקעה מהותיים בסטארט אפ כלשהו, צפויה להתקבל בקרוב.
על פניו נראה שכמו במקרים רבים אחרים, ההחלטה על סיום הפעילות נעוצה בהיבט הפיננסי. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי מספר שותפיות וחוזים עליהם הייתה אמורה לחתום הקרן מול משקיעים וגופים נוספים לא יצאו לפועל - מה שהפך למכשול המרכזי וגרם לבעלי המניות לחשב את צעדיהם מחדש.
מעבר לפגיעה המוראלית והאכזבה הגלויה, גניזת הפרויקט תוריד לטמיון השקעה כספית לא מבוטלת של הנוגעים בדבר. בנוסף לשעות הרבות שהושקעו במיזם המבטיח, הקרן שהייתה אמורה לפעול באשדוד, הכניסה את היד עמוק לכיס - גייסה לא מעט עובדים בכירים משוק הטכנולוגיה וההיי-טק, מינתה מנהלים בתפקידי מפתח ושילמה משכורות גבוהות עד שהגיעה להחלטה הגורלית על עתידה.
מודל העבודה של 'פאמה' כפי שציין עדי כהן בראיון ל-TheMarker לפני מספר חודשים, אמור להתבסס לא רק על כספי המדען הראשי. 'פאמה' ביקשה לעבוד במתכונת של קרן שמפעילה חממה טכנולוגית, כאשר בניגוד לחממות אחרות המשקיעות במיזמים רק בשלב הסיד - הראשוני, הקרן תכננה להיות נוכחת גם בהשקעות המשך, בשלבים מאוחרים יותר. מטבע הדברים, בעלי הקרן הסתמכו על ניסיונם הרב בתחומי השיווק והפרסום, הניהול ועולמות המובייל והמדיה. המטרה הייתה לאתר באופן סלקטיבי את חברות הסטארט אפ המתאימות, להעניק להם תמיכה אגונית, ייעוץ מתאים וכן לחבר אותם למשקיעים הנכונים בישראל ובעולם.
בראיון ל-TheMarker ציין כהן כי "הקרן תשקיע במיזמים נבחרים מיליון עד 2.5 מיליון דולר. במידת הצורך הקרן תבצע השקעות משותפות עם קרנות נוספות. בכל שנה תבצע הקרן חמש-שבע השקעות, ובסך הכל תהיה מושקעת ב-20-25 חברות".
מודי כידון אישר לאייס את הפרטים ואמר: "אכן נכון, השתנו המון פרמטרים מיום שהגשנו את הבקשה ועד היום. כעת אנחנו בודקים האם יש למודל הכלכלי שלנו היתכנות כלכלית, וכך נדע האם להמשיך בפעילות או שלא".
מהמדען הראשי נמסר לאייס: "לא התקבלנה אצלנו הודעה כזו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.כמה עכברים קנאיםיוסי 10/07/2013 12:59הגב לתגובה זו0 0אפסים שלא עשו כלום בחיים שלהם וכל מה שנשאר להם זה לטקבק.סגור
-
10.למה מודי לא מפטר את מיכל המאירי?איללקה 10/07/2013 09:42הגב לתגובה זו0 0מנכ"ל מעוקר וחסר כל אינטואיציה פרסומית מדרדר את המשרד שלך מרבעון לרבעון, לא תחיליף אותו? מודי איש חכם אם הוא יפטר את מיכל אז הטביעה של הספינה המפוארת שתהיה תהיה קשורה לפיטורים שלה, בדיוק כמו שקרה בשלמור - מאז שגדעון עזב כולם ייחסו זאת לעזיבתו. מודי ישאיר את קייט וינסלייט על הקצה של הסיפון שתהיה אחרונה לטבוע עם הספינה כך כולם יגידו שהטביעה היא באשמתה וכך מודי יוכל להתחיל מחדש ללא רבב. the perfect stormסגור
-
9.ואולי אי אפשר לנצל אנשי הייטק כמו פרסומאיםאואן 10/07/2013 09:29הגב לתגובה זו0 0עם המודל העסקי של הסווטשופ בגיתם ובעוד משרדי פרסום לסחוט את הלימון עד תום כל פישר יכול להרוויח מיליונים, הייטקיסט משרוויח 30-40 בחודש אי אפשר לערבל עם גלאם ריק מתוכן. משרדים עבריינים ראוי שיבואו על עונשםסגור
-
8.זה שירש עסק של פרסום לא הופך אותו לפרסומאימיקי 10/07/2013 09:25הגב לתגובה זו0 0כמו החבר שלו נוחי הוא לוקח ירושה טובה והופך אותה לחובותסגור
-
7.הגיע הזמן שבגיתם יעשו פרסום.גיתם 10/07/2013 08:51הגב לתגובה זו0 0במקום להתעסק בפרסים ובסטארטאפים כושלים הגיע הזמן שמיכל המאירי תעשה כמו שצריך את הדבר היחיד שהיא צריכה לעשות (ופשוט לא יודעת איך) פרסום אמיתי.סגור
- טען עוד
-
6.מסתבר שהם טובים בעיקר בחרטוטי מוחסטארט אפ 09/07/2013 18:08הגב לתגובה זו0 0מזבלים את השכל ומחרטטים כדי שאנשים יקנו מוצרים שהם לא צריכים ויוציאו הון עתק על זבל, זאת תעשיית הפרסום. כשאתם מנסים לעשות עסקים קצת יותר מתוחכמים ורציניים מתגלה כמה אתם כישרוניים... נו, לך תסדר לשרון עוד תכנית טלויזיה, בזה אתם טובים.סגור
-
5.מכה קלה בכנף ותו לא (ל"ת)ארט-דיקטטור 09/07/2013 17:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
ממש לא יקיריבוני 09/07/2013 22:09הגב לתגובה זו0 0מכה כואבת מאוד בכנף למר כידון שלא מצליח להרים שום חברה בתחום הטכנלוגי מלבד אינראקטיב. בלי מושיק לתת לו עצות (תאומים לא מבין בתחום) בלי נוחי לתת לו תקציבים וטיפה קשיים בעסק השמן שהוא מנהל והאיש אבבוודדדדדסגור
-
גם אינטראקטיב הם לא הצליחו להרים שםלקוחה של גיתם 09/07/2013 23:58הגב לתגובה זו0 0אני עובדת עם משרד עצמאי מצויין בדיגיטל , באופליין עם גיתם החמודיםסגור
-
אותו אינטראקטיב שבמקום2 ביפעת וקיבל קליאו?עוד אחת מבינה 10/07/2013 14:34הגב לתגובה זו0 0צודקת. את גאונה גדולה.סגור
-
4.זה המדען דפק אותם (ל"ת)אנונימי 09/07/2013 17:28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מה שנקרא כל הכידון (ל"ת)אנונימי 09/07/2013 17:26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.החיים בחוץ קשים. זה לא כמואנונימי 09/07/2013 17:26הגב לתגובה זו0 0הבית בושת במשרדי הפרסום, שם אתם מתזזים את העובדים על ימין ושמאלסגור
-
1.זו מכה למודי קידון. ומה שרון אומרת? (ל"ת)גלעד 09/07/2013 17:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה הקשר לשרון יא אפס (ל"ת)אנונימי 09/07/2013 17:27הגב לתגובה זו0 0סגור