"ההישג? כשמנכ"ל דומינוס העולמי פירגן לפעילות הדיגיטל של הסניף הישראלי"
אם אתם רואים את מאור כהן והדבר הראשון שעולה לכם לראש זה פיצה ורק אחר כך מוזיקאי או ארץ נהדרת, זה בגלל הקמפיינים לדומינו'ס פיצה בכיכובו. החודש זכתה חברת דומינו'ס פיצה בפרס אפי פלטינום 2013 עבור הישג שיווקי מרשים לאורך שנים.
עידו פרידמן, סמנכ"ל השיווק של דומינו'ס, מגלה איך מוכרים פיצה לישראלים, מה תפקיד הרשתות החברתיות בשיווק, ומה הפסיד עולם הרפואה כשהוא עצמו פנה לתחום השיווק.
1. למה זכיתם בפרס?
זכינו בגלל תוצאות מהלך הדיגיטל שלנו לאורך 3 השנים האחרונות. מעבר לתוצאות העסקיות, אני מאמין שזכינו כיוון שהוכחנו שהציבור הישראלי אוהב, מחפש ויכול ליהנות מצרכנות דיגיטלית חכמה. דומינו'ס פיצה לא נמצאת רק בדיגיטל בעולם של "אני רעב ורוצה להזמין פיצה", אלא יצרה חווית תוכן דיגיטלית שמייצרת ערך מוסף ללקוח. למשל בכל הממשקים הדיגיטליים שלנו, משולבת אפליקציית Domino's Tracker שמאפשרת ללקוח לראות ספציפית לגבי ההזמנה שלו היכן ההזמנה שלו נמצאת בכל שלב ושלב מרגע ההזמנה שהוא מזמין ועד שהשליח אצלו בדלת.
2. ואיפה שמת את הפרס?
איפה שמנו אותו? כל יום מחביאים אותו באחד המשרדים ומשחקים איפה אפי...
3. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
אגף התפעול. אנשים שעובדים כל יום קשה מאוד כדי לקיים את ההבטחה השיווקית. אני אשמח לנצל במה זו כדי להודות לכל העובדים שלנו במטה ובסניפים שהם אלו שיום יום מביאים את התוצאות המצוינות ושהם אלה ושמתרגמים את העבודה של השיווק להצלחה.
4. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
שם המדור הוא 'אנדר 40' ובא לי לעבור את הגיל הזה...
5. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
במישור המקצועי, הטמעת פעילות הדיגיטל של דומינו'ס בישראל. ההכרה הראשונה הייתה ביום שבו נשיא דומינו'ס העולמי פטריק דויל הגיע לארץ והחמיא לנו על פעילות הדיגיטל וציין שהוא לא האמין אבל דומינו'ס ישראל מובילה וניצבת במקום הראשון באחוז הזמנות הדיגיטל, עוד לפני מדינות כמו יפן, ארה"ב, אנגליה ואוסטרליה.
6. אז מה הסוד, איך מוכרים פיצה להמונים?
קודם כל צריך לאהוב את זה. אנחנו באמת משוגעים על מה שאנחנו עושים. התבלין הסודי שלנו הוא פשוט קומבינציה של פיצות איכותיות, שירות בסטנדרט יוצא דופן עם הבטחה ברורה כלפי הלקוח ועמידה מאחוריה.
בסופו של יום דומינו'ס לא רק מוכרת פיצה, אלא עושה הכל על מנת לייצר חוויה ייחודית המספקת ערך אמיתי ללקוח.
הקמפיין האחרון של דומינוס פיצה
7. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין לי, אולי זה עניין של הסתכלות על הדברים. אולי אני בר מזל אבל בכל תחנה ורגע מקצועי שלי . אני פשוט נהנה.
8. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
השתתפות באפיזודה של התכנית לא נפסיק לשיר. כמו שאומרים - יש דברים שעושים פעם בחיים. נשבע.
9. אם לא היית בשיווק, בטוח היית:
איש חינוך. אתה גם מעניק ומחנך, ומצד שני אתה מקבל חזרה כל כך הרבה. חוץ מזה, אני רואה את כמות החופשות של רעייתו של חברי יניב, ומה אני אגיד - החיים יפים.
10. מי פתח לך דלת?
השפן הקטן הדר גולדמן והשפן הגדול יוסי אלבז.
11. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
ENJOY THE RIDE. העבודה שלנו היא קשה, ולכן אני תמיד חושב מהמקום של ליהנות מהדרך, אם זה בבחירת השותפים שלי לעבודה, הפרויקטים שחשוב לי לקדם, והפן היצירתי שחשוב לי שיהיה בכל פסיק של עשייה.
12. כשהיית קטן מה רצית להיות כשתהיה גדול?
מכירה את יו הפנר... אז לידו גר רופא. רפואה זה מגניב.
13. למה הצרכנים מאמינים ולמה הם לא?
הצרכן מאמין לכל מה שפוגש צורך אמיתי שלו. מוצר או שירות שאכן פותר לו משהו, שגורם לו לחוש משהו. קשה מאוד לזייף היום, אם אתה כחברה לא תעמוד מאחורי ההבטחה שלך לצרכן, מאחורי האמירה שלך, הצרכנים יחושו זאת ואף יגיבו. הצרכן יודע יותר טוב מתמיד מה טוב לו, וחייבים לפתח איתו דיאלוג שבו אתה שקוף ויודע להפגיש את הצרכים שלך כחברה עם הצרכים שלו.
14. כמה כוח יש לרשתות חברתיות להשפיע על מהלכים שיווקיים?
אני מאמין שעוצמת הרשתות היא אחת מהכלים המשמעותיים ביצירת באאז. כיום לא פעם ולא פעמיים אמצעי התקשורת הקונבנציונליים ניזונים מהמידע שישנו ברשת החברתית. חשוב להבין שאם אתה לא באמת מאמין ביצירת קשר בינך ובין הצרכן באמצעות רשתות חברתיות כעניין אסטרטגי, זה לא יעבוד. הרשת החברתית היא בסופו של דבר כלי בניהול הדיאלוג בין המותג לצרכן. המותג צריך להשקיע ביצירת תוכן הקשר, בניית מהותו ובניהול דיאלוג אמיתי עם הצרכנים. כשזה מתבצע כך, אין לי ספק שהרשתות משפיעות על המהלכים השיווקיים, לפעמים אפילו קובעות אותם.
15. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
לחבר את אנשי הצוות שלי לכדי יחידה אחת שנהנית לבוא כל יום לעבודה, להציב לעצמה אתגרים ולצמוח מהם ולעשות את הכל מתוך תשוקה אמיתית.
מהלך הבריאות של מקדונלדס (צילום מסך: מתוך אתר מקדונלדס)
16. פרגן למתחרים
מקדונלד'ס במהלך הבריאות. בלי קשר אם אני או אתה מתחברים לאמירה, מרשים לראות את מוכנות המותג לעניין, הרצינות והיסודיות של הרשת לאורך כל המהלך. אין כוונה של זבנג וגמרנו, אלא עבודה לאורך זמן, כולל ירידה לפרטים הקטנים שכללה בין היתר אופטימיזציה של כלל המוצרים ברשת.
17. יש משהו שלא היית מוכן לשווק?
תחליפי גבינה. רק 100% מוצרלה. ברצינות, אני חייב להאמין במה שאני משווק.
18. מה החלום המקצועי שלך?
אני כבר מגשים אותו - להוביל שינוי. לא פעם אני מתאכזב, חוטף על זה בראש בדרך, אבל אני פשוט מאמין בעולם שבו אין גבולות והכל אפשרי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
15.למתבונן מהחוץ - לא ברור על מה החגיגהpix37 22/07/2013 19:12הגב לתגובה זו0 0הקמפיין מטופש ולא ברור למה הם חשבו שמאור כהן יצליח לשכנע אנשים להחליף את הפיצריה השכונתית בפיצה התעשייתית של דומינוס הקמפיין הזה הוא כמו התוכניות של רשת - בואו ונראה לכם שזרקנו עליכם מלא כסף - לא כדי להשיג משהו אלא כי אתם טפשים ורוצים הרבה נצנצים. בקיצור - קמפיין מטופש ומיותר.סגור
-
14.אחלה ביצועבן עמי 17/07/2013 12:28הגב לתגובה זו0 0אני מצדיע לך עידו ישר כוח שאתה לבקר חברים תביא תמיד פיצה אני אוהב עם בצל וזיתייםסגור
-
13.דומינוס פיצהאבי 15/07/2013 08:09הגב לתגובה זו0 0מההיכרות שלי עם החברה ועם מר פרידמן הצעיר מדובר בחברה שלמה של אנשים מוכשרים. ממר אלבז ועד האחרון העובדים שם. מגיע להם ליהנות מפירות ההצלחה.סגור
-
12.תשבוחותעידן 14/07/2013 22:55הגב לתגובה זו0 0כמי שמכיר את הרשת עוד לפני כניסתו על סמנכ"ל השיווק עידו, אני מאושר לראות כיצד כישרונו האישי בשילוב עם סביבת עבודה מגבה הובילה לתוצאה של המוצר האיכותי ביותר בתחום המזון, במשק הישראלי. עידו, שאפו עליך והקרדיט כולו מופנה כלפיך.סגור
-
11.חייב לפרגן לפרידמןכוכב הגילדה האמיתי 14/07/2013 20:55הגב לתגובה זו0 0פרידמממממממן, כיף לראות אותך מצליח. גם קריאייטיב וגם עובד קשה = הצלחה. מאחל שתמיד תהיה לך עין נמר.סגור
- טען עוד
-
10.יו הפנראלדד 14/07/2013 20:37הגב לתגובה זו0 0אין על יו הפנר..אבל אין גם על עידו הזה. מקצוען ובנאדם. אני מאלה שאמרו שיום אחד...סגור
-
9.מורה בישראלל.ק. 14/07/2013 20:18הגב לתגובה זו0 0מר פרידמן היקר, האם רעייתו של חברך יניב גם סיפרה לך על החודשים בהם היא בודקת מבחנים עד אמצע הלילה??????? : ;-) תישאר בתפקיד הנוכחי ואל תתחלף עם אף אחד! אתה עושה את זה מצוין ונפלא. יישר כוח.סגור
-
8.א 14/07/2013 17:01הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד לעידו! בתכלס' הכי מגיע לו- תותח על, מוכשר, יצירתי ובן אדם מקסים. גאים בך....סגור
-
7.חייב לומר, הקמפיין של דומינוס מדהיםזה שאינו יודע לשאול 14/07/2013 16:18הגב לתגובה זו0 0אבל רמת הביצוע הייתה מזעזעת כשהתקציב היה בזרמון. מקאן לא רואים אותם ממטר ברמת הארט.סגור
-
זרמון גולדמן מיתגו את דומינוסזה שיודע לענות 14/07/2013 20:35הגב לתגובה זו0 0כבר לפני 3 שנים, כלומר התחילו את כל המהלך, לראייה שמקאן שמרו על השפה הויזואלית ולא שינו דבר- שוב שפה, ניתן לומר שהסרטים הראשונים במקאן לא היו מבוצעים כזה מדהים. הסרטים של זרמון היו הרבה יותר בולטים ויצרו באז. עדיין כל הכבוד למקאן.סגור
-
אחלה ועדיין מקאן עשו את זה יותר טוב.ארט 15/07/2013 10:37הגב לתגובה זו0 0הארט דומינוס בזרמון היה תחת. תתקדם.סגור
-
6.כמו שנאמר, 'איזה זית'. (ל"ת)הה 14/07/2013 15:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אחד האנשים היותר מוכשריםאיה 14/07/2013 15:37הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד! לשם שינוי בחרו אדם ראוי, אתה אדם מוכשר, אמיתי ומקצועןסגור
-
4.מקצוען אמיתי ובן אדם יוצא דופןמכירה ומוכירה 14/07/2013 14:29הגב לתגובה זו0 0מקוצען אמיתי, איש קריאטיב יוצא דופן, עובד עם כל הלב והנשמה. תענוג אמיתי. ומעבר לכל, פשוט בן אדם מדהים!סגור
-
3.מלך מלכי המלכים!אבא של ליבי וגלי 14/07/2013 13:57הגב לתגובה זו0 0איזה כיף שמפרגנים לך! הכי מגיע לך בעולם: בחור מקסים, עם אמביציה של דחפור (שזה בולדוזר בעברית) שתמיד שומר על הומור והכל עושה בנועם וכמובן (והכי חושב אולי) מקצוען שאין דברים כאלה. במילה אחת - שאפו!סגור
-
2.היית כוכב עוד בימים העליזים אצל תרצהעודד לביא 14/07/2013 13:36הגב לתגובה זו0 0המון הצלחה בהמשך!סגור
-
1.עידו, כל הכבוד!מחלוצי הגילגה 14/07/2013 13:28הגב לתגובה זו0 0איש מוכשר, חרוץ, רציני ומצחיק. תותח גילגה, יכול להשתפר בסנוקר. לא כולם מושלמים..סגור