ארי מלמוד
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

חם מהתנור: תקציב הפרסום של 'פיצה האט' עובר מענבר מרחב ניסן לפובליסיס

תקציב הפרסום של מותג הפיצות מטופל בענבר מרחב ניסן ב-3 השנים האחרונות. התקציב מחליף ידיים לאחר סדרת פגישות בין הצדדים וללא מכרז
משה בנימין | (13)

תקציב הפרסום של רשת פיצה האט שטופל ב-3 השנים החולפות בענבר מרחב ניסן, עושה את דרכו לפובליסיס - כך נודע לאייס. ההחלטה להעביר את התקציב לידי המשרד החדש הגיעה לאחר סדרת פגישת בין הצדדדים ומבלי שנערך עליו מכרז בקרב משרדי הפרסום.

בינואר 2011 עבר תקציב הפרסום של פיצה האט לידי ענבר מרחב ניסן (אז ענבר מרחב שקד) לאחר מכרז ובו השתתפו גם JWT ישראל ופוקס גורן גלעדי שטיפלו בתקציב לפני כן.

החציון הבא נשמע מבטיח: משרד הפרסום פובליסיס ישראל בראשותו של ארי מלמוד מראה סימנים שמשדרים אופטימיות זהירה. מאז הרה-ארגון שעבר המשרד שכלל בנוסף למינויו של מלמוד בניית נבחרת ניהולית וקריאייטיבית חדשה לא הצליח המשרד לגייס לשורותיו תקציבים משמעותיים ומנגד איבד חלק מלקוחותיו. יש לציין כי במשרד שידרו אורך רוח וציפו לנקודת המפנה שנדמה כי הגיעה. לאחר שהחציון הראשון נחתם עם ירידה של 25%, נראה כי בחציון ה-2 תבוא לידי ביטוי הזכייה של המשרד בתקציב הפרסום של חברת הביטוח הראל (לאחר שהיה 7 שנים ב-JWT) וכן תקציב הפרסום של פיצה האט שצפוי לגדול בשנה הקרובה.

על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב פיצה האט על 178 אלף דולר בלבד בשנת 2011, במחירי מחירון. ב-2012 גדל התקציב משמעותית ועמד על 423 אלף דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-800 אלף שקלים. על פניו נראה כי לפיצה האט מחכה אתגר לא פשוט. המתחרה הישיר שלה - דומינו'ס פיצה, קוצר שבחים בעבור עבודה שיווקית אפקטיבית, כאשר רק לאחרונה זכה בפרס האפי פלטינום, עבור מהלך שיווקי לאורך זמן בבניית האסטרטגיה הדיגיטלית של הרשת. יתרה מכך, דומינו'ס פיצה משקיעה לא מעט בקמפיין טלוויזיוני שזוכה לאהדה, אותו מוביל היוצר מאור כהן, כשמנגד החשיפה הטלוויזיונית של פיצה האט היא כאין וכאפס לעומתה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    השתן עלה לחברה מענבר מרחב לראש... (ל"ת)
    ליאו 05/08/2013 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בוס בהסוואה בחר בוס בהסוואה (ל"ת)
    עובד הולך ונעלם 22/07/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הגיע הזמן שיתחילו לעבוד (ל"ת)
    מובטלים נמאסתם 21/07/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מכיר היטב 21/07/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    זה תקציב עלוב. ישיבה ועוד ישיבה ועוד ישיבה. שמאי בעיקר עסוק בלשמוע את עצמו וכמה הוא גדול וגדול וגדול והוא באמת איש גדול :) שום חזון שיווקי שום השקעה אמיתית. כאב ראש ובייביסיטר ללקוח עם אגו ענק וביצים קטנות
  • 5.
    שלום שמכיר 21/07/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    כאשר שמאי הבעלים פיצה האט יודע יותר טוב מכולם מה צריך לעשות... ולא עושה כלום התוצאה מותג טוב שנמחק!
  • 4.
    21/07/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    הופך את התקציב הזה לאחד האתגרים הכי מעניינים שיש כיום בשוק. נראה מה פובליסיס תדע לעשות עם הנתון הזה, לאחר שענבר מרחב ניסן גירדו את הביצים 3 שנים
  • דני 21/07/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    מה פשר האמירה "גירדו את הביצים"? מה רציתי שיעשו עם שקל תשעים? העיקר לתקוף את המשרד, כל כך טיפוסי בתרבות הנבובה שלנו. לא, אני לא עובד בענבר אלא במשרד פרסום אחר ששומע מהלקוח "רפי, תרגש אותי / תדהים אותי"- אבל יש לנו גרוש ורבע.
  • 21/07/2013 12:46
    מיליונים על קמפין עם מאור כהן ותוקעים אותו בכל ברייק בפריים טיים, תקציב של 800 אלף שקל לפיצה האט זה כמו טיפה בים. מצחיק שאפשר לחשוב שמישהו יכול להתחרות כשווה בין שווים עם פחות ממיליון שקל
  • 3.
    מברוק ארי (ל"ת)
    21/07/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משולש עם זיתים 21/07/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    יתחילו לקבל תקציבים. כמה זמן אפשר לרוץ על כלום?
  • 1.
    רק פוליטיקה 21/07/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    לא מבין לקוחות שמוכנים לשים להעביר את התקציב למשרד מבלי שיפתרו עבורו חצי בריף, מבלי לראות מול מי הוא יעבוד ומבלי להסתכל לצוות שיוביל אותו אסטרטגית בעיניים, בלי שלאנשי השיווק של הלקוח תהיה חלק בהחלטה, פשוט מפילים את זה מעל הראש שלהם, כי לא סופרים אותם. זה רק מראה איך מנוהלות החברות הגדולות בישראל, הכל מתחת לשולחן בקומבינות בלי לשים קצוץ על הדרג הניהולי
  • יוסי 21/07/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    לא עשיתם שם כלום למותג הזה, דומינוס שמו אתכם בעשן. מה אתה מתבכיין. ארי, אדם, תימור אלה אנשים שיש להם יותר נסיון ממה שלכם יהיה כל החיים
  • 21/07/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    זזים רק בזכות מכרז מקצועי, כן :)