זאת בוקרשט או בודפשט? קמפיין פרסום ישראלי-רומני מנסה לעשות סוף לבלבול

הישראלים יעשו סוף לבלבול הנצחי? דנה בלום סרטורי וניר רפואה עומדים מאחורי קמפיין חדש ומדליק למותג השוקולד הפטריוטי שמנסה לעשות זאת שוב
 | 
telegram
(5)

מיום ליום מתברר שהדבר הכי טוב שקרה לעובדי מקאן אריקסון ישראל (לדורותיו) הוא הפרישה של סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל - ניר רפואה ממקאן דיגיטל, ומעברו למזרח אירופה, שם מונה לראש תחום החדשנות באזור, מטעם רשת מקאן. לאחר ששיתף פעולה עם טל שוויגר במהלך קודם, יצא לדרכו לאחרונה קמפיין, עבור ROM - מותג השוקולד המקומי (מעוטר הפרסים מפסטיבל קאן) בו לקחה חלק דומיננטי בצוות הקריאייטיב דנה בלום סרטורי, לשעבר במקאן דיגיטל וכיום פרילנסרית מזה כשנה.

מותג השוקולד שעובד אסטרטגית על פמפום ערך הגאווה והפטריוטיות של אזרחי רומניה, כבר אחראי ל-2 מהלכים מוצלחים (זכה בגראנד פרי בקאן ב-2011) בקנה מידה בינלאומי, וכעת עושה זאת שוב - הפעם עם תמיכה ישראלית בדמותה של בלום סרטורי. המותג הוותיק (סוג של 'טורטית' במונחי ישראל) שהצליח לסחוף אחריו את הקהל הרומני ולהחזיר עטרה ליושנה חיפש את הצעד הבא בחיזוק הקשר עם הקהל. הפתרון הוא מהלך מצחיק שדוהר על אחת הטעויות הנפוצות והמביכות ביותר שקשורות בבוקרשט, או בבודפשט - טוב זאת הבעיה בעצם.

דנה בלום סרטורי וניר רפואה
דנה בלום סרטורי וניר רפואה


אותה טעות היא למעשה הבלבול עתיק היומין בין בירות רומניה והונגריה - בוקרשט ובודפשט. אחד הסיפורים המוכרים שעזרו להאדיר את מיתוס הבלבול הוא הופעה מפורסמת של מייקל ג'קסון ב-1999 בבוקרשט - הופעה שנפתחה בקריאה נרגשת לעשרות אלפי הרומנים: "ערב טוב בודפשט". ג'קסון לא היה היחיד שנכשל בלשונו, עשו את זה גם איירון מיידן, לני קרביץ ועוד. בנוסף, רק לפני שנה כהוכחה לכך שלא מדובר בטעות שעתידה לחלוף מן העולם כל כך מהר - מאות אוהדי קבוצת הכדורגל אתלטיק בילבאו שהיו אמורים לטוס לגמר הליגה האירופית בבוקרשט טסו בטעות לבודפשט.

זאת בוקרשט או בודפשט - סרטון המהלך


הפתרון שנהגה על ידי בלום סרטורי, בשיתוף MRM WORLDWIDE, מקאן רומניה, ואנשי הקריאייטיב המקומיים אדריאן קונסטנטין וסבסטיאן אולר החל למעשה לפני שנה ורק לאחרונה יצא לדרכו לאחר שרפואה הוציא אותו לפועל תחת כובעו החדש באירופה. כדי לפתור אחת ולתמיד את הבלבול העלה המותג קמפיין חוצות ברומניה וכן בבודפשט, בעזרתו מותגו מחדש שמות הערים. לבוקרשט נוסף השם "לא בודפשט" ובאותו האופן לבודפשט נוסף השם "לא בוקרשט".

שילוט החוצות, בחסות ROM כמובן, עלה במקומות אסטרטגיים בולטים - המוביל שבהם הוא שער הכניסה לרומניה, בשדה התעופה, שם חיכה לבאים שלט ענק ובו נכתב: Welcome To Not Budapest. בבודפשט מנגד פורסמו שלטי חוצות עם הכיתוב Welcome To Not Bucharest. כיאה למי שבאו מעולם הדיגיטל, הקמפיין לא נגמר בשלב החוצות וזכה לווריאציה מצחיקה גם ברחבי הרשת. הגולשים הרומנים הוזמנו להוריד תוסף ייחודי לדפדפן הגוגל כרום שלאחר הטמעתו יופיעו צמד המילים Not Budapest בכל מקום ברשת בו כתובה המילה Bucharest.

התוסף בגוגל כרום
התוסף בגוגל כרום


בודפשט תרמה את חלקה למהלך
בודפשט תרמה את חלקה למהלך



תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מזכיר לי את הקמפיין זה לא רמאללה זה רמלה
    קמפייניק 24/07/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהה,לא היה קמפיין כזה נו ביננו זה די דומה,מי צריך קמפיין
    סגור
  • 4.
    קמפיין כיף. כיף לי (ל"ת)
    ג'יזס 24/07/2013 02:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    קמפיין ממש על הכיפאק!!!
    צ'י פאצ'ה 23/07/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת. אחלה ראש!!! מאחד שמבין
    סגור
  • 2.
    מעולם לא היה בלבול כזה. (ל"ת)
    אנונימי 23/07/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נשמה, הרומנים סתומים.
    אחות ואח 23/07/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחי בריף ושלחי כמה כיוונים. אם יזרום טוב נסדר לך כתבה באייס. תודה מותק. נשיקות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות