זאת בוקרשט או בודפשט? קמפיין פרסום ישראלי-רומני מנסה לעשות סוף לבלבול
מיום ליום מתברר שהדבר הכי טוב שקרה לעובדי מקאן אריקסון ישראל (לדורותיו) הוא הפרישה של סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל - ניר רפואה ממקאן דיגיטל, ומעברו למזרח אירופה, שם מונה לראש תחום החדשנות באזור, מטעם רשת מקאן. לאחר ששיתף פעולה עם טל שוויגר במהלך קודם, יצא לדרכו לאחרונה קמפיין, עבור ROM - מותג השוקולד המקומי (מעוטר הפרסים מפסטיבל קאן) בו לקחה חלק דומיננטי בצוות הקריאייטיב דנה בלום סרטורי, לשעבר במקאן דיגיטל וכיום פרילנסרית מזה כשנה.
מותג השוקולד שעובד אסטרטגית על פמפום ערך הגאווה והפטריוטיות של אזרחי רומניה, כבר אחראי ל-2 מהלכים מוצלחים (זכה בגראנד פרי בקאן ב-2011) בקנה מידה בינלאומי, וכעת עושה זאת שוב - הפעם עם תמיכה ישראלית בדמותה של בלום סרטורי. המותג הוותיק (סוג של 'טורטית' במונחי ישראל) שהצליח לסחוף אחריו את הקהל הרומני ולהחזיר עטרה ליושנה חיפש את הצעד הבא בחיזוק הקשר עם הקהל. הפתרון הוא מהלך מצחיק שדוהר על אחת הטעויות הנפוצות והמביכות ביותר שקשורות בבוקרשט, או בבודפשט - טוב זאת הבעיה בעצם.
אותה טעות היא למעשה הבלבול עתיק היומין בין בירות רומניה והונגריה - בוקרשט ובודפשט. אחד הסיפורים המוכרים שעזרו להאדיר את מיתוס הבלבול הוא הופעה מפורסמת של מייקל ג'קסון ב-1999 בבוקרשט - הופעה שנפתחה בקריאה נרגשת לעשרות אלפי הרומנים: "ערב טוב בודפשט". ג'קסון לא היה היחיד שנכשל בלשונו, עשו את זה גם איירון מיידן, לני קרביץ ועוד. בנוסף, רק לפני שנה כהוכחה לכך שלא מדובר בטעות שעתידה לחלוף מן העולם כל כך מהר - מאות אוהדי קבוצת הכדורגל אתלטיק בילבאו שהיו אמורים לטוס לגמר הליגה האירופית בבוקרשט טסו בטעות לבודפשט.
זאת בוקרשט או בודפשט - סרטון המהלך
הפתרון שנהגה על ידי בלום סרטורי, בשיתוף MRM WORLDWIDE, מקאן רומניה, ואנשי הקריאייטיב המקומיים אדריאן קונסטנטין וסבסטיאן אולר החל למעשה לפני שנה ורק לאחרונה יצא לדרכו לאחר שרפואה הוציא אותו לפועל תחת כובעו החדש באירופה. כדי לפתור אחת ולתמיד את הבלבול העלה המותג קמפיין חוצות ברומניה וכן בבודפשט, בעזרתו מותגו מחדש שמות הערים. לבוקרשט נוסף השם "לא בודפשט" ובאותו האופן לבודפשט נוסף השם "לא בוקרשט".
שילוט החוצות, בחסות ROM כמובן, עלה במקומות אסטרטגיים בולטים - המוביל שבהם הוא שער הכניסה לרומניה, בשדה התעופה, שם חיכה לבאים שלט ענק ובו נכתב: Welcome To Not Budapest. בבודפשט מנגד פורסמו שלטי חוצות עם הכיתוב Welcome To Not Bucharest. כיאה למי שבאו מעולם הדיגיטל, הקמפיין לא נגמר בשלב החוצות וזכה לווריאציה מצחיקה גם ברחבי הרשת. הגולשים הרומנים הוזמנו להוריד תוסף ייחודי לדפדפן הגוגל כרום שלאחר הטמעתו יופיעו צמד המילים Not Budapest בכל מקום ברשת בו כתובה המילה Bucharest.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.מזכיר לי את הקמפיין זה לא רמאללה זה רמלהקמפייניק 24/07/2013 12:55הגב לתגובה זו0 0אהה,לא היה קמפיין כזה נו ביננו זה די דומה,מי צריך קמפייןסגור
-
4.קמפיין כיף. כיף לי (ל"ת)ג'יזס 24/07/2013 02:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.קמפיין ממש על הכיפאק!!!צ'י פאצ'ה 23/07/2013 12:49הגב לתגובה זו0 0באמת. אחלה ראש!!! מאחד שמביןסגור
-
2.מעולם לא היה בלבול כזה. (ל"ת)אנונימי 23/07/2013 12:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.נשמה, הרומנים סתומים.אחות ואח 23/07/2013 12:05הגב לתגובה זו0 0קחי בריף ושלחי כמה כיוונים. אם יזרום טוב נסדר לך כתבה באייס. תודה מותק. נשיקות.סגור