קונגרצ'יוליישנ'ס: אז מהו קמפיין הדיגיטל של השנה?

שגיא חמץ חושב שהקמפיין בכיכוב אילן פלד הוא עשייה דיגיטלית מצוינת. רוצים הוכחה? הביקורת ב'הארץ' ולמעלה מ-300 אלף צפיות, שיתופים ולייקים
 | 

קמפיין הדיגיטל של השנה הוא בכלל קמפיין טלוויזיה. הפרסומת של באומן בר ריבנאי ומשרד הדיגיטל great interactive למותג הדגנים ברנפלקס תלמה, דנית זמרת החתונות בכיכובו של אילן פלד, שמככב בכל הפסקת פרסומות, הוא גם קמפיין דיגיטלי מצוין. הוא כזה לאו דווקא בגלל הביצוע ויותר בגלל התפיסה.

רוצים הוכחה? תפתחו את עיתון הארץ או כנסו לאתר ותקראו את ביקורות הטלוויזיה. תחת הכותרת המנצחת (במיוחד אם אתם יוניליוור או יוסי לובטון) "הקורנפלקס של תלמה גם מזין וגם מפנק" פורס מורן שריר שורה אחר שורה של תשבחות על הפרסומת ואפילו על המוצר.

אם אני זוכר נכון מדובר בביקורת הטלוויזיה החיובית הראשונה ב'הארץ' מאז הקמתו לפני 95 שנה, אבל החיוך הדק שנמתח על פניו הקפוצות של שריר, לא הגיע מהטלוויזיה הוא הגיע ישר מהפייסבוק.

אומת הפייסבוק מחבקת באהבה את הקליפ של דנית שמבעיר, סליחה על הקלישאה, את הניוזפיד. אלפי שיתופים, לייקים, למעלה מ-300 אלף צפיות לסרטונים ביוטיוב ותגובות שחלקן (ואני מצטט) נשמעות כך "תודה שגרמתם לאילן להופיע שוב רק בזכות זה אני קונה את המוצר".

"חולה עליכם!"


שיר החתונות של דנית וברנפלקס - קוקוריקו חתונה


ההצלחה של הפרסומות היא קודם כל ההצלחה של הפרסומות, ליהוק גאוני ומשחק וואוו של אילן פלד שהכישרון שלו נוגע בשמיים. מעבר לזה ההצלחה נובעת מפיצוח משמעותי נוסף.

האינטרנט איננו עוד מדיה. לא מדובר באחות הצעירה שעושה באזז או הופכת מהלכים בריאים לויראליים, ומאימת על, או משלימה את אחותה הבוגרת והחזקה - הטלוויזיה. מדובר במדיום שיצר ויוצר שפה תקשורת ותרבות חדשים, ככזה במטרה להעביר מסר ולמכור, האינטרנט אמור לשבת במרכזה של החשיבה האסטרטגית והקריאטיבית ולא כעוד מדיה שמשרתת את הרעיון הגדול.

מהלך ברנפלקס תלמה שבדיגיטל מוביל אותו משרד הפרסום great interactive גם עושה עבודה משמעותית ורחבה באינטרנט, ןמכיל בתוכו שורה של מרכיבים שאנשים בעידן הדיגטלי אוהבים לאהוב ומתרגשים מהם. זה מצחיק, זה שונה חופשי ופרוע, זה מודע לעצמו וזה אותנטי.

אבל מעבר לזה הוא מכיל תובנה אחת גדולה שכבר חדרה בחסות הפייסבוק לעולם שירות הלקוחות: בעידן השיחה הפתוחה ברשת מערכת היחסים בין מותג לצרכן מתבססת על יחסי כוח חדשים. המותג משרת את הצרכן ולא להפך.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של חברת המדיה החברתית בלינק

תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הערץ זה קנה המידה שלך? על כל ארבעת אחוזיו???
    פחחחח 28/07/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה להשתחרר מהרגלים ישנים ועקומים
    סגור
  • 6.
    ערן ארדן היקר
    מוציא לאור 25/07/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה התעוזה, עזות המצח להעלות פוסט זה אצלך בקיר בפייסבוק ולומר תודה רבה? על מה ולמה? מה גריי(ט) תרמו לקמפיין הזה? לא הרסו אותו כמו שהרסתם את העוגייה המדברת? איפה האינטגריטי שלך והכבוד למקצוע שפעם (פעם, כן?) היית כל כך טוב בו, להצטרף לתעשיה כולה, למאות אלפי צרכנים, לעיתונות הכתובה להוריד את הכובע ולומר לבאומן - שאפו! שיחקתם אותה. תודה....יצאת כל כך מגוחך. סייג לחכמה, שתיקה.
    סגור
  • יוסי, במצבך לא כדאי להתרגז (ל"ת)
    ערן 28/07/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ברור שקהילת מעריצי אילן/מירי עפה על זה ברשת
    ליאור 25/07/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה בשביל ברנפלקס שייזכרו גם אותם/יזוז משהו במכירות טיפ: ורסיות קצרות קצרות בטלוויזיה: טופ+טייל "עברתי לברנפלקס פינוקים" ולהפגיז בזה ....
    סגור
  • 4.
    דנית האחות של מירי הפקחית זה קאלט
    מת על שייק וואסבי 25/07/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד העם 1 מזמן הפכה לקאלט ובטח בברנז'ה. נראה לך שלא חשבו קודם להשתמש במירי, באילנית, או במשהו שדומה. בעיה הייתה שהשחקן אילן פלד לא היה בעניין. זה לא משנה גם שזה לקורנפלקס. באותה מידה זה יכול היה להיות לגרביוני ניילון. הדמות המצחיקה היא שכובשת אותנו. לא המותג.
    סגור
  • טען עוד
  • גרייט
    חילזון 25/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה מגניב שהם התקשרו וביקשו להכניס אותם לטור. מה בדיוק הם עשו?
    סגור
  • מתה על הסושי שרוף. אבל שרוף ככה טוב. שרוף! (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אם הפרסומת הזאת היא קמפיין הדיגיטל של השנה
    ראובן 25/07/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מצבנו עלוב כמו שגיא חמץ. אחד שלא מבין מהחיים שלו ובדיגיטל בפרט אבל יודע ללקק. סתם פרסומת שנראית כאילו נשארה על רצפת חדר העריכה של אחד העם 1
    סגור
  • יא מתוסכל
    אחד העם 25/07/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משנה כמה חיים עוד יהיו לך בתעשייה הזאת אתה לא תזכה להתקרב לקמפיין כזה. מי ייתן ותחיה עוד עשרות שנים של בינוניות חסרת פרגון ומתוסכלת
    סגור
  • סריסים עדת סריסים (ל"ת)
    גשקט 28/07/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תזכיר לי במה בדיוק גרייט תרמו למהלך?
    באומן פרו 25/07/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ת
    סגור
  • 1.
    המותג משרת את הצרכן...
    קלישאה 25/07/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך בדיוק המותג משרת את הצרכן? משעשע אותו, מרחיק אותו מהאמת ומייצר ארגומנט לא רלוונטי. באותה נשימה, מומלף לך מר חמץ לא לתפוס בעלות על עבודה של אחרים וגם קצת להתרחק מהמנטרה המיושנת של הדיגיטל כפלטפורמה לעשיית טוב בין המותג לצרכן.
    סגור
  • אויש נו מה אתה לוקח הכל ברצינות
    מישו 25/07/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה? עוד פעם מסר של מוצר בריא, מעודד חילוף חומרים בלה בלה בלה הפרסומת מצחיקה בטירוף, זכירה, וגם אם קונים את המוצר רק מתוך אהדה לפרסום זה השיג את יעדו... בחייך תשתחרר קצת
    סגור
  • אל תהיה לוזר
    אנונימי 25/07/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק מה שקמפיין צריך לעשות. לבדר, לעניין ולהגיש את המסר באלגנטיות ולא לפתם את הצרכן בצעקה מחרידה "זה בריא תקנה את זה זה בריא" זה לא הרחיק אותו מהאמת. זה קירב אותו אל המסר בטוב ולא בכח. אז תפרגן ותתקדם.
    סגור
  • קמפיין צריך למכור. קצת התבלבלת (ל"ת)
    פרסומאי 28/07/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כלומר "לפטם" .סליחה (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות