מאור חן
צילום: אקליפטוס
טור

פייסבוק מתכננת לשלב וידאו בפיד: מהם היתרונות למפרסמים?

בפייסבוק פעילים מדי יום יותר מ-2 מיליון ישראלים, שווה ערך לכמעט 2 ברייקים של פרסומת בגמר המירוץ למיליון. אז מה באמת עדיף עבור המפרסמים?
מאור חן | (5)
נושאים בכתבה מאור חן פייסבוק

בשבוע שעבר פורסם כי פייסבוק תשיק בקרוב את כלי הפרסום החדש שלה: וידאו פיד באורך 15 שניות שעושה רושם שישתלט על הפיד ויחל לפעול באופן אוטומטי.

לצד התלהבות המשקיעים והתרעומת בקרב המבקרים, יתכן והשינוי הגדול שהכלי יספק הוא דווקא לשוק הפרסום. אבל איך באמת?

5 יתרונות לכלי החדש עבור המפרסמים

1.כמה זה עולה לי? המספרים מדברים על 1-2 מיליון דולר לברייק הנכסף בארה"ב וההשוואה המתבקשת לסופר בול מראה כי ביחס לחשיפה ולפלטפורמה המחיר בהחלט סביר. אם ננסה להשוות לביצה המקומית שלנו, סביר שהמחירים יהיו זולים יותר לכשיושקו. בהשוואה לרייטינג טלוויזיוני - בפייסבוק פעילים מדי יום קצת יותר מ-2 מיליון ישראלים, שווה ערך לכמעט שני ברייקים של פרסומת גמר המירוץ למיליון! (גמר המירוץ למיליון 2, ברגעי השיא שלו גרף 42% רייטינג - כ-1.3 מיליון צופים), אין ספק שהתמחור של הכלי בישראל יהיה זול ויעיל בהרבה מזה של ספוט TV.

2.פלישה אגרסיבית לפיד הגולשים? אז זהו שלא כל כך. כרגע מדברים על 3 פרסומות וידאו ביום, שיחלו להתנגן ללא סאונד ורק בהקלקה עליהן תגדיל ותוסיף סאונד. מאז ומתמיד, בכל פעם כשפייסבוק הכריזה על כלי פרסום חדש, צקצקו הפרשנים וחזו את הנטישה הקרבה. אם כי המציאות הפוכה לגמרי, פייסבוק ממשיכה לגדול ומארק צוקרברג דואג בכל הזדמנות לספר שחווית הגולש היא החשובה לו מכולם. במבחן התוצאה, גם פרסומות הפיד הקיימות מופיעות בממוצע לגולש, 1 ל-20 פוסטים, מעניין איך הייתה נראית הטלוויזיה שלנו אם רק 5% מהזמן היה מוקדש לפרסומות.

3.טרגוט - פרסומות הוידאו כבר בהשקתן יאפשרו לטרגט לפי גיל/מין. אין ספק שבעתיד אפשרויות הטרגוט תגדלנה ופייסבוק תאפשר להשתמש בכלי לפי תחומי עניין, מיקום ועוד. רמת הטרגוט תאפשר למפרסמים לחסוך בעלויות ובעיקר לדבר עם מי שמעניין אותם.

4.המשפך הדיגיטלי - בניגוד לספוט טלוויזיוני, שימוש בכלי החדשני יאפשר למותג לספר סיפור ארוך יותר ולגרום לגולש להמשיך ולנהל איתו שיח בנדל"ן שבבעלותו. כך לדוגמא, לאחר הצפייה בסרטון יהיה ניתן להפנות את הגולש לקניה דיגיטלית, קופון, רישום למועדון או כל נגיעה אחרת שהיא מעבר לקריאטיב והמסר שבסרטון.

5.לא במקום טלוויזיה, ליד או קצת לפני: מחקרים על תופעת המולטי סקרין מוכיחים כי בזמן הצפייה בטלוויזיה בשעות הפריימטיים, רובנו בעצם עסוקים בצ'יטוט בפייסבוק או קריאת מיילים ועוד באמצעות הטאבלט והסמארטפונים. מכאן נוצרת הזדמנות פז לייצר מהלכים שמנצלים את התופעה ומחברים באופן חכם ומתוזמן בין המסכים השונים. עוד מוקדם לחזות אבל נראה שפייסבוק מתעתדת להצליח במקום שבו רבים נכשלו, ולהציג כלי פרסום שישכיל להשוות ROI ואיכות בין טלוויזיה לדיגיטל.

הכותב הוא מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום אקליפטוס

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    The next Draper. (ל"ת)
    Nad 29/08/2013 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    yosh 07/08/2013 04:20
    הגב לתגובה זו
    AdBlock ומסננים הכל..
  • לא בטוח יעבוד (ל"ת)
    07/08/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד אחד שחושב שהשמש זורחת לו מהתחת... (ל"ת)
    פרננדו 06/08/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
  • פרננדו הדביל 12/08/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    אם אתה חושב אחרת אתה מזמן לקפוץ לי