גינדי וברנפלקס: פשרה ריקנית ללא שפיץ מול סאטירה עם מסר חד
בשורה התחתונה: מוצר שנושא ערכים של "סגנון חיים" יכול בקלות להידרדר למסרים מלוקקים עמוסים בחשיבות עצמית. להלן 2 פרסומות שמתמודדות עם מוצרים כאלה. רק אחת מתוכן מצליחה להתמודד עם האתגר.
כדי להעביר מה שאנחנו מתעקשים לקרוא לו "לייפסטייל" בענף, צריך מידה מסויימת של הומור ומודעות עצמית. יותר מדי מובן מאליו שפרוייקט מגורים חדשני יהיה חייב לשייך את עצמו לעולמות ה"לייפסטייל" האליתיסטי והאלגנטי. כל מגדל מגורים שנבנה בעשור האחרון ידאג לאכלס בתוכו קומת מסחר ומרכזי כושר - במטרה, כמובן, להפוך לנדל"ן יותר מניב. זה די מתבקש. ועוד יותר מתבקש לעטוף את זה באופן מפתה, יוקרתי ומסוגנן כדי להפוך מוקד משיכה לצרכן.
פרויקט גינדי תל אביב נסק לתודעתנו בקרשנדו מטורף לפני כשנתיים כשכל מה שהיה לו לבשר לנו הוא שכזה עוד לא היה לנו במאה השנים האחרונות. הוא כיוון זרקורים (שנויים במחלוקת אבל מי זוכר) אל עבר השמים והציג אנשים שמסתכלים אל על, ספק אל עברם של הזרקורים, ספק אל עבר חזון הפרויקט עצמו שטרם העמיד דחפור אחד על הקרקע.
גינדי תל אביב אכן מתעתד להיות רובע בפני עצמו שיציע לתושביו אפשרויות מגוונות של בילוי, חינוך ושופינג. את זה אנחנו יודעים עוד מלפני ההשקה המדוברת. ולכן, הסרט החדש שמדבר על 'מיליוני רגעים במקום אחד', כזה שמתיימר לכסות בנשימה ארוכה וחנוקה אחת את כל רשימת הדברים שהמקום יציע לדייר - אינו נושא, למעשה, שום מסר.
"מיליוני רגעים" מייצג פשרה חסרת שפיץ זהותי. הוא ריק ולא מתמודד עם השאלה מדוע עלי לרכוש דירה במקום שפעם היה השוק הסיטונאי ועדיין לא לבש אישיות משל עצמו.
אסטרטגיה אמיתית היתה שואלת מה עשויה להיות התוצאה ההתנהגותית והרגשית של מגורים בשכונה שמתיימרת לספק את כל צרכי תושביה בלב עיר הומה כמו תל אביב. מה שהופך את גינדי תל אביב למעניינת זה המתח בין הרובע לסביבתו. האם השופינג בשכונה יעמעם את אטרקציות העיר הגדולה? האם יצמיח הרובע ילדים שיחשבו שהם חיים בישוב קהילתי? האם, בהגזמה, תתפתח בשכונה אופנה ייחודית? תרבות? הווי? האם תל אביב שמחוץ לגינדי תל אביב תתקנא במה שקורה בתוך השכונה? כל רעיון ה'גטו' התל אביבי מגרה לחשיבה יצירתית שממנה עשוי להיוולד קונספט שמבדל אותו ומייצר לו זהות שחייבת להיות מושתתת על רגש ולא רק על תיאור מהוקצע של מגדל דירות מודרני עם חנות נעליים, סאונה ובית ספר קרוב לבית.
לעומת גינדי תל אביב, אנחנו עדים למשהו שהיה עשוי להיות מחד - מתקתק, קונבנציונאלי, משעמם ומאידך - וולגארי ומביך. אבל לא רק שהוא לא - הוא מצליח גם להעביר את המסר וגם לצחוק על עצמו בעת ובעונה אחת. אז אם גינדי תל אביב היה נשימה ארוכה וחנוקה, ברנפלקס של תלמה מצליח, בנשימה אחת, להעביר מסר חד כתער.
הרעיון של דגני בוקר בריאותיים, משביעים וגם טעימים, לכשעצמו, עתיק וחסר מעוף. כדי לרענן אותו ולייצר בידול משמעותי בעולם שהוא די נשלט בידי ענת הראל - 'פיטנס' של נסטלה - מתנפלת עלינו מהמסך דנית, זמרת חתונות, שזה כבר מצחיק ומקורי כטייפקאסט. דנית, שהיא כמובן גבר בתפקיד אשה, גם צוחקת על הסטראוטיפ של הדוגמנית האלמותית שמדברת אל המצלמה ומספרת איך היא מצליחה לעמוד בפיתויים קולינאריים, אבל גם מעבירה באמת את המסר.
ברנפלקס של תלמה זוכים לתקומה מחודשת בזכות הדמות הסאטירית והיכולת שלא לקחת יותר מדי ברצינות את עצמה ואת כל הנאראטיב התזונאי שכבר קצת יוצא לכולנו מכל החורים. "אני חשה שבעה בזכות הסיבים התזונתיים וגם חשה מפונקת בזכות הפירות" הוא משפט שמהדהד את כל הסיסמאות הבריאותיות/דיאטתיות שאי פעם נכנסו לנו למוח - ועושה בהן שפטים.
ועל כן, כשדנית מספרת לנו שיום אחד אמרה לעצמה "דנית די" על הקבבים וה"טארט טטנים", אפשר לראות בכך גם רמז מחאה כנגד ז'אנר המזון הבריאותי שמתעלף מרוב חשיבות עצמית. דנית משווה את הברנפלקס למאכלי תענוגות, ובכך תוקעת מרפק בצלעותיהן של פרסומות מהסוג של 'אקטיביה', שמרוב שהן מזכירות לנו שיש לנו גזים, משכיחות מאיתנו את העובדה שבאנו, בעצם, ליהנות.
בשורה התחתונה: אם כל מה שיש לך לומר על תה ירוק, דגני בוקר או יוגורט הוא שהוא מעניק בריאות ואנרגיה - סימן שבאמת אין לך מה לומר או לחדש לנו. אם כל מה שיש לך לומר על מגדל יוקרה הוא שזהו מגדל יוקרה - סימן שאין לך מה לומר ולחדש לנו. ברנפלקס מוכיח שתמיד אפשר להפריד את המוץ מהתבן ולהפתיע, גם כאשר נדמה שכלו כל הקיצים וכל מה שיש לומר נאמר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
13.צודקת!רוני 07/08/2013 20:02הגב לתגובה זו0 0אין אפשרות להשוות בין הקמפיינים. תלמה כל כך הרבה יותר נועז, קריאיטיבי ויוצא דופן.סגור
-
12.הפרסומת של ברנפלקס נראית כמו פארודיה על עצמהמד מן 07/08/2013 08:12הגב לתגובה זו0 0מקרה קלאסי בו הפרזנטור חזק מהמותג , זה מצחיק ומשעשע ואת בכלל לא זוכרים על מה מדובר חוץ מהטארט טטנים בדיחה יקרה על חשבון הלקוחסגור
-
ונתוני מכירה אתה יודע לקרואדנית 08/08/2013 10:08הגב לתגובה זו0 0כי אתה בטח פרסומאי מתוסכל או עוזר מנהל שיווק, אז אחרי שבועיים של קמפיין יש כבר תוצאות ואתה בדיחה יקרה על חשבון זה שמעסיק אותך.סגור
-
תמשיכי לספר את זה לעצמך אם זה מעודד אותך (ל"ת)אנונימי 08/08/2013 00:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.וואו הטוקבקיסטים של גינדי לקחו את זה קשה הפעםאנונימי 06/08/2013 16:43הגב לתגובה זו0 0זה בסדר חברים אתם לא יותר גרועים ממה שאתם בדרך כלל.סגור
- טען עוד
-
10.הביקורתאיפה פה האסטרטגיה? 06/08/2013 16:43הגב לתגובה זו0 0הביקורת שלך לגבי ברנפלקס אמנם אוהדת, אבל האסטרטגיה כאן זהה בדיוק לאסטרטגיה של המתחרים. מה שעושה כאן את הבידול ומה שהוא בעצם השיחוק האמיתי הוא הקריאטיב. אבל חשבתי שמדובר כאן על טור שמתעסק באסטרטגיה ולא בקריאטיב...סגור
-
תגובהד 08/08/2013 11:17הגב לתגובה זו0 0אסטרטגיה וקראיטיב הולכים יד בידסגור
-
9.שתיהן טובות לדעתי! (ל"ת)דעה 06/08/2013 15:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.הקמפיין של גינדימהברנז'ה 06/08/2013 12:45הגב לתגובה זו0 0אחלה פרסומת. כן ירבו. נראה אחר במקבץ.סגור
-
הפירסומת היא הדבר (אולי) היחיד הטוב אצל גינדיג'אקו 12/08/2013 17:11הגב לתגובה זו0 0כל השאר - תשאלו את הדיירים המתוסכלים.סגור
-
7.כתוב כתער- מסכים עם כל מילהדודי 06/08/2013 12:09הגב לתגובה זו0 0עטרה תודה על טור מעניין ומחכיםסגור
-
6.הפוליטיקה מסנוורתגיא 06/08/2013 11:39הגב לתגובה זו0 0עטרה יקרה, מעניין מדוע בחרת להשוות בין ברנפלקס לבין גינדי? ולא למשל בחדש של ישרוטל של אדלר, שאולי, רק אולי היה מתאים יותר להשוואה שלך בניתוח לגבי עיניין ה"לייפסטייל." כנראה שלא נוגעים במי שמשלם לך משכורת ובמקרה חתום גם על פרויקט מתחרה.סגור
-
ביקורת על פרסומות של משרדים גדוליםעטרה בילר 06/08/2013 15:09הגב לתגובה זו0 0גיא ותכלס הישרים אני מפנה אתכם לפרסומת של מקאאן (=משרד קטן, נכון?) ושל באומן בר שבמקרה פה אני מתלהבת מעבודה שלו, ושל גיתם ושל עוד משרדים משמעותיים כמו ראובני פרידן או שלמור בשיאו - אשר העזתי לייצר טורים ביקורתיים לגביהם!!! כמו כן אני מפנה אתכם לטורים על עבודות גמר של סטודנטים, פרסומות של משרדים אנונימיים בחו"ל ועבודות של גופי דיגיטל קטנטנים שיצרתי טקסטים מתלהבים לגביהם אז לפני שאתם משתלכים - תבדקו. זה האלף בית של פלנינג, לפחות.סגור
-
הביקורת הזאת קצת דומה לפרסומת של גינדיערן 08/08/2013 09:58הגב לתגובה זו0 0צפויה, משעממת, בנאלית ובלי מסר אמיתיסגור
-
תכלסתכלס 06/08/2013 13:18הגב לתגובה זו0 0נורא קל להיכנס במשרד פרסום קטנטן מאשר במשרד גדול.. לא זוכר מתי נתקלתי בטור של עטרה שקטל פרסומת של משרד גדול.סגור
-
5.אהבתי את שתיהן - זאת הצחיקה וזאת ריגשה (ל"ת)הכל דבש 06/08/2013 11:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.לא ממש מסכימהענבל אור 06/08/2013 11:25הגב לתגובה זו0 0לא מסכימה עם הניתוח לגבי גינדי שאומר שלהתייחס ל"גטו התל אביבי" היה נכון יותר אסטרטגית, אלה מרגיש יותר טעות אסטרטגית. תל אביבים לא ממש היו רוצים לחיות בעיר בתוך עיר. דווקא עקפו את זה בצורה אלגנטית לדעתי.סגור
-
3.ביקורת הזויהפלנרית 06/08/2013 11:11הגב לתגובה זו0 0מה הקשר? ברנפלקס הוא מותג שעולה 23 ש"ח ודירה בגינדי ת"א עולה 4,000,000 לא נראה לי הגיוני או מקצועי להשוות בינהם. כל אחד מהם עושה מה שנכון והגיוני לקהל היעד שלו.סגור
-
רחלי 06/08/2013 11:41הגב לתגובה זו0 0אכן ביקורת הזויהסגור
-
היא לא השוותה יול יקירתימתכנן, חתונות 06/08/2013 11:28הגב לתגובה זו0 0היא רק אומרת שהפרסומת של גינדי חסרת כל שפיץ, ואילו הפרסומת של ברנפלקס עושה שמות בקטגוריה. כל אחת בנפרד. אבל אם ניקח אותן ברמת הפיצוח, האחת עושה את עבודתה, והשניה... לא תורמת לשום דבר. לא הבנתי מה מוכרים לי שם, בגינדי... חוץ מהסלוגן כמובןסגור
-
2.גינדי כמו גינדיאיחס 06/08/2013 10:59הגב לתגובה זו0 0מלא בעצמו קטן ונפוח. כשהבשורה הגדולה שלו לעולם היא אני גינדיסגור
-
כל כך נכוןלייזר 12/08/2013 17:10הגב לתגובה זו0 0אי אפשר לנסח טוב יותר.סגור
-
1.כל כך טובה שאפילו לא נכנסה לזכורות והאהובותאוהד 06/08/2013 10:54הגב לתגובה זו0 0עם כל הכבוד לניתוחים שלך את מבחן המציאות הם לא עוברים - ברנפלקס - אפילו לא מקום אחרון בזכורות והאהובותסגור
-
אח הקנאהיוסי 06/08/2013 11:16הגב לתגובה זו0 0כמה אתה מקנא שבחיים לא תהיה חתום על כזה קמפיין. כמה עצוב לדשדש בבינוניות. אז מה נשאר לך חוץ מלהיות מריר ולא לפרגן. מסכןסגור
-
אוהד יקירי התקציבאי המהוללאהוד 06/08/2013 11:14הגב לתגובה זו0 0כמנהל קריאייטיב, קיבלתי לא פעם מכם התקציבאים בריף הכולל בתוכו את המילים המודגשות (בולד, איטליק, אנדרליין ושלושה סימני קריאה(!!!)) "זכורות ואהובות". בוא ואספר לך, שידידינו בגלובס לא באמת יודעים לבחון באזז אמיתי של פרסומת, ולמעט הפרסומת משלהי העשור הקודם של סלקום משפחה, לא יצאה עוד פרסומת אינטרנטית מגזרת האינטרנט למדורי הזכורות. 158 + 242 + 45 = 445 אלף צפיות (!!!) וזה רק ביוטיוב. אז יקירי, אנא, נתח את יכולות הניתוח שלךסגור
-
זה בדיוק מה שאומר שהיא טובהאנונימי 06/08/2013 11:04הגב לתגובה זו0 0כולם יודעים שהזכורות והאהובות זו תעודת עניות לכל פרסומת. אף פעם לא ברור מי זוכר ומי אוהב, אבל היי את מוזמנת להמשיך ולעשות את העבודה הזכורה והאהובה שלך . בהצלחה.סגור