הפרסומת הפרובוקטיבית של 'הארץ': בלי דיבור ברשתות - אבל עם ביקורת ברחוב
כנראה שהציבור הישראלי לא הוטרד יתר על המידה מסרטון הפרסומת הפרובוקטיבי של הארץ, שלנו בברנז'ה נראה היה כי עמד בראש סדר היום התקשורתי. מאידך, במשאל הרחוב שערכנו בכיכר רבין, קשה לומר שהמהלך של 'הארץ' זכה לאיזושהי מילה טובה.
מבדיקה שערכה חברת יפעת Social עבור אתר אייס, עולה כי ביומיים הראשונים נרשמו בסך הכל כ-700 שיחות על הפרסומת של 'הארץ', רובם בפייסבוק ובטוויטר. הניטור נעשה מפרופילים פתוחים, מה שמקשה את הבדיקה (על פי הערכות, כ-25% מהפרופילים בפייסבוק פתוחים, והיתר סגורים).
מבין הפוסטים שהתייחסו לסרטון, 55% היה שיח שלילי, ורק 5% חיובי. הביקורת המרכזית על הפרסומת הייתה על כך שהיא סקסיזם, ודרך הצגת האישה. ביקורת נוספת שהופיעה בפוסטים רבים היא על כך שמדובר ברמה נמוכה יחסית לעיתון שמתיימר לשדר איכות ויוקרה.
הדיונים והשיחות גלשו במרבית המקרים לביקורת על המצב של 'הארץ' באופן כללי, חומת התשלום ותנאי ההעסקה של העיתונאים. באחד הפוסטים נכתב למשל כי "הפרסומת של הארץ אומרת שהם איבדו הרבה קוראים".
לדברי מור לביא, מנכ"ל יפעת Social, מספר השיחות המועט על הפרסומת, לצד זאת שהיא קיבלה רק 150 אלף צפיות ביוטיוב, מובילה למסקנה כי הסרטון לא הצליח לפרוץ את קהל הקוראים והברנז'ה, שממילא נחשפו לעיתון גם קודם לכן, ולהביא את העיתון לידיעת קהלים חדשים.
"כדי ליצור דיבור - צריך ללכת כמעט עד הסוף"
על פניו, ניתן לומר כי הפרסומת של 'הארץ' נכשלה, אולי דווקא בגלל שלא הלכה עד הסוף. "אם אתה רוצה כבר לעשות רעש, תעשה את זה כמו שצריך", אומר ד"ר מוטי אמר, חוקר התנהגות צרכנים ב קריה האקדמית אונו , שנחשף לנתוני יפעת Social. "הפרסומת לא הצליחה לצאת מחוץ לגבולות הברנז'ה, ולא הגיעה למהדורות החדשות למשל".
לדברי ד"ר אמר, "כשחברות רוצות ליצור 'רעש', הן יוותרו על פרסומת בנאלית ויבחרו בפרובוקציה כדי לזכות בתשומת לב, "אולם אם הרעש יהיה יותר מדי חזק, זה ייצור בומרג-אפקט, משהו שיפגע בהן. הם יצרו פרסומת פרובוקטיבית – מבלי להגיע למשל לפורנוגרפיה של ממש, אבל מצד שני הן ירצו לעשות רעש. בדרך כלל החברות הללו ילכו על האמצע, אז זה יצא שזה לא היה מספיק קיצוני כדי ליצור דיבור רציני".
"הארץ", מאמין ד"ר אמר, "יש קידומים שאפשר להשתמש בצהובון, ויש כאלה שמשתמשים בהן בעיתון איכותי יותר. מבלי להיכנס לפרסומת עצמה, הייתי אומר ש'הארץ' צריך לבדוק האם פרסומת כזו משרתת את התדמית שלו או לא".
ברחוב: "הארץ ירדו מהפסים"
ומה אומרים על כך ברחוב? צוות אייס סיגל נפתלי קסל והצלם גילי מייזלר, יצאו לכיכר רבין, לשאול את העובדים והשבים על הפרסומת. רובם אגב, לא נחשפו אליה עד שאייס הציג בפניהם אותה.
"ירדו מהפסים", אמר אחד הנשאלים, "וזה העיתון הרציני במדינת ישראל". אחר אמר ש"השימוש בסקס זה מיושן, כמו שעיתון זה מיושן", ואישה מבוגרת הוסיפה: "זה מגעיל אותי לראות דבר כזה, ובפרט בעיתון רציני". ואז, במהלך צילומי הכתבה, פגשנו את שלומי ברטונוב, כוכב הפרסומת. צפו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.תספרו את זה לעטרה בילראנונימי 18/08/2013 15:29הגב לתגובה זו0 0ותורידו אותה מהאתר הזה כברסגור
-
7.בלי בולבול וציצים- תתאמצו יותר בפעם הבאה (ל"ת)ללכת עד הסוף! 17/08/2013 01:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.אני כותב בהארץ, ואני מבין בזה טוב טוב (ל"ת)המשורר החרמן 17/08/2013 01:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.זה לא דובר בפייסבוקמיכל 16/08/2013 13:47הגב לתגובה זו0 0כי אנשים לא רצו להפיץ את זה. אני חשבתי לעשות attend ל event של החרמת הארץ בשישי הזה. אבל חשבתי לעצמי: שאני אפיץ קישור לפורנו בעמוד שלי? מה השתגעתי?סגור
-
4.הבחור יודע בכלל לעשות את זה? (ל"ת)גל 16/08/2013 01:47הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
3.גועל נפש של פרסומת (ל"ת)אייל 15/08/2013 17:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.הארץ לאנשים חרמניםטל 15/08/2013 17:47הגב לתגובה זו0 0הארץ לאנשים חסגור
-
1.זה השחקן שלומי?גד 15/08/2013 17:32הגב לתגובה זו0 0תעשה לי ילדסגור