פורנו רך, פרסומת מוזרה ובוטה מינית: התגובות בחו"ל על הפרסומת של הארץ
פרסומת הסקס הפרובוקטיבית של קבוצת הארץ עבור אתר האינטרנט של העיתון, הסעירה את שוק התקשורת המקומי ואף זכתה לביקורת פנימית קשה מצד עובדיה. מעבר לשיחה הערה שהתקיימה בישראל, מסתבר שהסרטון המפתיע עשה גלים גם מעבר לים כשזכה לסיקור נרחב מצד אתרים שעוסקים בפרסום, כלכלה, מדיה ובלוגים שונים.
לא בטוח שלזה כיוון עמוס שוקן כשאישר את הפרסומת שייתכן והלכה רחוק מדי אך התקשורת העולמית לא וויתרה על ההזדמנות לחגוג על "העיתון הישראלי השמאלני שהסעיר את ארץ הקודש". הרשימה החלקית של האתרים שסיקרו את הפרסומת כוללת את ה-Hollywood Reporter, ה-Huffington Post (האפינגטון פוסט), Adweek, ה-Businessinsider ועוד.
הכתבה ב- huffingtonpost נפתחת בעקיצה שובבה עם המשפט: "אם כבר מדברים על חדשות קשיחות" בתרגום חופשי של המונח Hard News. בכתבה מציינים כי הפרסומת "הסעירה את ארץ הקודש עם סרטון אונליין שהציג זוג במהלך משגל (getting biblical) כדי להמחיש את העובדה שאתר האינטרנט של העיתון הוא טוב יותר מסקס".
לצד תיאור הסרטון שהוגדר כ"פורנו רך" ציינו בכתבה את דרישתה של סגנית יו"ר הכנסת, פנינה טמנו-שטה, להסיר את הפרסומת בפנייה ישירה שלה למו"ל הארץ עמוס שוקן. טמנו-שטה זכתה לאזכור וחשיפה ברוב המקומות בהן סוקרה הפרסומת - באופן שמוכיח שוב שטיימינג ואיתור הזדמנויות הוא ערך חשוב מאוד לפוליטיקאי המתחיל. כמו כן צוינה מחאת עובדי העיתון (שחתמו על עצומה רשמית) כנגד הפרסומת הסקסיסטית. דרך אגב, הכתבה מוקמה בקטגוריית "החדשות המוזרות".
ה- Hollywood Reporter , שהיה מהראשונים שכתב על הפרסומת, והגדיל לעשות עם תרגום הדיאלוג בין השחקנים, הפך מטבע הדברים למקור ממנו ציטטו רוב האתרים. באתר הפרסום המוביל Adweek הוגדרה הפרסומת כ"מוזרה" ו"מסוכנת לצפייה במקום העבודה" (NSFW). בבלוג The Ethical Adman הועלתה השאלה "האם מדובר בפרסומת הכי בוטה אי פעם עבור עיתון מיינסטרים?".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.אבל למה לקרא ל"הארץ" מיין סטריםמישהו 17/09/2013 15:57הגב לתגובה זו0 0"מיין קאמפ" - התרגום מגרמנית - הרבה יותר מתאים.סגור
-
2.פרסומת מבחילה (ל"ת)ש. אילת 16/09/2013 13:46הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.לא רק מוזר - קצת פאטתייוסף הגלילי 15/09/2013 22:54הגב לתגובה זו0 0אם כבר עירום , אז הולכים עד הסוף ( מה זה החזייה המצחיקה של הגברת ?) , אבל כמו העיתון המשעמם הזה כך גם הפרסומת .סגור