לאחר כשנה: תקציב הפרסום של קרולינה למקה עובר מ-y&r ישראל לראובני פרידן
לאחר פחות
עוד נודע לאייס, כי בימים אלו מתקיימים מגעים מתקדמים בין ראובני פרידן לבעלי מותג המשקפיים לקראת השלמת המעבר ותחילת העבודה המשותפת. בשנה החולפת יצא המותג בקמפיין מושקע, עתיר נוכחות בטלוויזיה (בהיקף של כ-5 מיליון שקלים) ויש שיגידו מוצלח מאוד ומייצר שיחה, בכיכוב דוגמנית העל בר רפאלי והשחקן ציון ברוך. הקמפיין המדובר עשה שימוש הומוריסטי ביחסי החברות המאוד מתוקשרים בין הדוגמנית והשחקן.
אחת הסיבות שעשויה להסביר את המעבר הקרוב לראובני פרידן היא הסמיכות למגעים שהתקיימו במהלך השנה החולפת בין קבוצת קסטרו (שתקציב הפרסום שלה מטופל מזה שנים רבות בראובני פרידן) לרכישת השליטה ב'הודיס', 'טופ טן' ו'קרולינה למקה' - שלושתם מותגים שנמצאים באותה הבעלות - של איש העסקים יוסי גביזון (בעל השליטה בכל אחד מהם) שעל שם בת זוגו נקרא מותג המשקפיים שגם מעוצב על ידה.
גורמים בענף הפרסום מציינים את המגעים בין קסטרו לגביזון כסיבה המרכזית ליצירת הקשר הראשוני עם ראובני פרידן וכן כעדות שעשויה לרמוז על אפשרות להשלמת עסקת רכישת 3 המותגים על ידי קסטרו, למרות שזו התפוצצה לפני מספר חודשים לאחר מחלוקות כספיות בין הצדדים. בקסטרו דרשו להפחית את מחיר העסקה המקורית מ-100 מיליון שקלים ל-90 מיליון שקלים ובשלב זה המו"מ בין הצדדים הוקפא. בראיון לכלכליסט שהתקיים בתחילת חודש מאי 2013 אמר גביזון כי "זה לא בגלל המחיר. המחיר אף פעם לא היה בעיה. זה משהו אישי, זו לא בעיה אפילו, זה משהו שיהיה לו פתרון בקרוב".
במידה ואכן מדובר בפתירת המחלוקות בין הצדדים ורכשית השליטה על ידי קסטרו - העברת תקציב הפרסום לידי ראובני פרידן נראית כמהלך הטבעי עבור גבי רוטר, בעלי קסטרו שהולך ידי ביד עם אודי פרידן ומשה ראובני מזה שנים רבות.
במקביל, מציינים בענף הפרסום שלא לייחוס, כי בעלי קרולינה למקה לא נוהגים לשחק לפי הכללים הנהוגים בענף, דהיינו, להשאיר את תקציב הפרסום במשרד אחד לטווח ארוך. במקום זאת הם נוטים לרענן את מערך הפרסום בתדירות גבוהה כשמה שמכריע את ההחלטה הוא המרדף אחר רעיונות קריאיטיביים טובים.
בקרולינה למקה שנחשב למותג משקפיים מצליח מאוד בישראל, עובדים בשיטת הקמת דוכני מכירה בקניונים, כאשר המשקפיים מוצגים שלא מאחורי זכוכית ומתומחרים בין 99 ל-199 שקלים. גביזון ובת זוגו שאחראית לעיצוב הדגמים ביקשו להפוך את קטגוריית משקפי השמש המעוצבים לנגישות יותר לקהל הרחב.
- קשת שומרת על ההובלה, רשת חוגגת שיא - אבל עם כוכבית
- חדשות 13 מאבדת רייטינג, כאן 11 עוקפת אותה; קרב צמוד גם בפריים טיים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ממשרדי הפרסום ראובני פרידן ו-y&r ישראל לא נמסרה תגובה לידיעה.
- 11.שני 04/09/2013 09:38הגב לתגובה זוהגיוני שאף משרד פרסום לא ניסגר ב 20 השנים האחרונות? זה לא הגיוני!! בכל ענף יש פגיעה של ממש וכאן כלום. יאללה, לנוח!!!
- 10.גיא וינברגר עזב והתקציב ברח (ל"ת)איש ביצה 03/09/2013 21:35הגב לתגובה זו
- 9.לובסטר 03/09/2013 19:04הגב לתגובה זואדם אבנון הלא יוצלח נראה כאילו שלקו אותו במים רותחים
- 8.אלון 03/09/2013 18:25הגב לתגובה זוימכרו אותה חבל!!!
- 7.אריק 03/09/2013 16:54הגב לתגובה זועל פי מה אתם קובעים שהקמפיין הזה היה מדובר? אולי מדובר על ידי הברנז'ה וגם זה לא ממש. לדעתי הקמפיין הזה הוא דוגמא של בזבוז כסף שלעולם לעולם לעולם לא יחזיר את עצמו. כשאין רעיון טוב לוקחים שני פרזנטורים ומשלמים להם מיליונים. אח"כ משלמים מיליונים על מדיה וקוראים לגיא פינס בשביל לתעד את הזוועה
- 6.יואב 03/09/2013 15:25הגב לתגובה זועכשיו יהיו להם קמםיינים מבריקים כמו חיים כהן למי עדן והצפרדע המדהימה לאלבר ועוד הזיות לא מחוברות לכלום
- 5.אדם במגעים להחזיר את גדעון (ל"ת)שמועות בענף 03/09/2013 14:53הגב לתגובה זו
- גדעון עסוק ב NY יש לו שם את ההוא.. (ל"ת)שני 04/09/2013 18:15הגב לתגובה זו
- 4.זה נכון שאין בכלל מעצבת כזאת? (ל"ת)שאלתיאל 03/09/2013 14:21הגב לתגובה זו
- 3.03/09/2013 13:59הגב לתגובה זוכולם יודעים שהוא הביא אותם.
- 2.אחת שיודעת 03/09/2013 13:56הגב לתגובה זווינברגר הוא הגאון ואיש העיונות הכדול וברגע שהוא כבר לא בשלמור הם לא רוצים להיות שם!
- וינברגר גאון בשקרים וזיון מח (ל"ת)קיבל בעיטה החוצה 04/09/2013 15:00הגב לתגובה זו
- 1.יותר זמן לשחק באבלס (ל"ת)יובל 03/09/2013 13:08הגב לתגובה זו