הצניחה בשוק נבלמה: עלייה של 15% בהוצאה לפרסום לעומת החג אשתקד
סקירה של חברת יפעת בקרת פרסום מעלה תמונה אופטימית ומעודדת של ענף הפרסום עם פתיחת השנה העברית החדשה. על פי נתוני יפעת, נרשם גידול של 15% בהוצאה לפרסום לקראת ראש השנה לעומת חודש החג אשתקד.
מהסקירה שנפרשה על פני 21 הימים שקדמו לראש השנה, עולה כי קטגוריית מוצרי החלב, זו שספגה את חיצי הביקורת של המחאה החברתית, ובתגובה "ירדה למחתרת" ונעדרה ממסכי הטלוויזיה, עמודי העיתונים וצגי האינטרנט רשמה זינוק משמעותי עם גידול של 270% בהוצאה לפרסום. היקף פעילות זה של ענף מוצרי החלב מחזיר את ההוצאה לפרסום בקטגורייה למימדיה ב-2009. על פי סקירת יפעת המותגים הבולטים בקטגוריה הם מילקי שייק החדש של שטראוס ויופלה של תנובה.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "הצניחה בהוצאה לפרסום נבלמה, וראש השנה תשע"ד הוא סימן דרך להיפוך המגמה ולגידול בהוצאה לפרסום. החגים הם אינדיקטורים לאיתנות ענף הפרסום והשנה חוזרות קטגוריות רבות לפרסם בראש השנה בהיקפים שלהם טרום המחאה החברתית ואינן מהססות להשיק מוצרים חדשים. הפרסום בראש השנה גבוה בכ-15% ביחס לראש השנה הקודם, וקטן רק בכ- 6% מההוצאה לפרסום של תקופת ראש השנה תסש''ט (2009)".
יעקבי מסביר עוד, כי המתיחות הבטחונית על רקע תכנית הגרעין האירנית ושרידי השפעתה של המחאה החברתית הפכו את 2012 לשחונה בפרסום, כאשר זו ירדה ברמתה להוצאה לפרסום בשנת 2004. כעת, כעבור שנתיים, ניכרת התאוששות, וניתן לומר שהצניחה בהוצאה לפרסום נבלמה, והמגמה התהפכה. לדבריו "עדיין לא חזרנו להוצאה לפרסום של טרום המחאה החברתית, אולם לראשונה מזה 3 שנים, ישנו גידול בהוצאה לפרסום בתחום החגים".
- המבצעים נגמרו: הרשתות חזרו למחירי טרום החג; איזה מוצר עלה ב-62%?
- הצעד המסוכן של אלקטרה: תולה את יהבה במיתוג של קרפור
רשתות השיווק מגמגמות: המשביר החדש לצרכן חתך את התקציב בחצי בעוד שההוצאה לפרסום גדלה בכ-15% לעומת ראש השנה הקודם, קטגוריית רשתות השיווק מגדילה את ההוצאה הפרסומית שלה בכ-4% בלבד וטרם חוזרת למחזורי הפרסום שלה כפי שהיו טרום המחאה. רשת שופרסל משדרת עסקים כרגיל, וחוזרת אל ההוצאה הפרסומית שלה בשנת 2009, עם גידול של כ- 70% לעומת הפרסום שלה בשנה שעברה. שופרסל בולטת השנה עם שלל מבצעים בשופרסל דיל באמצעות גיתם BBDO.
בניגוד לשופרסל, בקו-אופ הריבוע הכחול (מגה) ממשיכים בהקטנת הפעילות הפרסומית בכ-18% לעומת ראש השנה הקודם. סופרפארם שומרת על ההוצאה הפרסומית שלה, אך הירידה הבולטת ביותר השנה היא של המשביר החדש לצרכן מקבוצת 365 המקטינה את תקציב הפרסום שלה בכ- 50% לעומת ראש השנה הקודם. 2 מותגים נוספים שבלטו השנה עם קמפייני מבצעים מתחום רשתות השיווק הם FOX - HOME ונעמן פורצלן.
ההוצאה לפרסום ב-21 הימים שקדמו לראש השנה. צרכנות, מזון ומשקאות
10 המפרסמים הבולטים בראש השנה