הביטחון העצמי של אורנג' בפרסומת - שייך רק למותגי על
בשורה התחתונה: אורנג' יצא סופסוף מחיבוק הדב של שוק המפעילים הסלולאריים, שבגבולו התחתון נוגסים מציעי ה"דיסקאונט" ובגבולו העליון - מציעי הערך המוסף. במקום להתחרות באוקיינוס האדום של מי הכי טוב - הוא מציע לנו לסגור את המכשיר. "יש רגעים בהם צריך להניח את הסלולארי בצד. בשביל שאר הרגעים - אורנג' אולטראנט" הוא מוסר ההשכל של סרטון שמצלם את כולנו באופן היפר ריאליסטי כאנשים שהורסים לעצמם את הרגעים הכי יפים עם האנשים הכי אהובים עלינו כשהנייד מצלצל. מזמן וויתרנו על כל מיני החלטות להשאיר אותו בבית, לכבות אותו לחלוטין, להתעלם ממנו. האנושות מכורה. זו עובדה. לתוך עולם זה שחברות הסלולאר יצרו במו ידיהן וחברות הסמארטפונים השביחו, נכנסת מלחמה נושנה עקובה מדם בין המפעילים. העובדות ידועות - כ-14 שנים שהשוק נקרע בין 3 המפעילים מציעי הערך - אורנג' סלקום ופלאפון, מתוכן כשנתיים שהמפעילים הזולים הצטרפו לקטטה.
החדירה של אורנג' טלטלה את השוק כשהמותג סירב לדבר במושגים של "מה" ו"איך". השפה של אורנג' לא הראתה מכשירים או מחירים. אורנג' דיבר רק על ה"למה". למה הוא פה ולמה על הלקוח להעדיף אותו. אורנג' הציע אידיאולוגיה של קשר בין אנשים ומערכת יחסים בריאה בין מותג לצרכן. אורנג' הבטיח שאט אט כל העולם יהיה בכף ידינו כי העתיד נשמע אורנג'. סלקום ופלאפון, בסביבה האריסטוקראטית שאורנג' יצרה, שאלו את עצמם "אז אם כן - מי אני?". סלקום בחרה את המשפחה הישראלית כטריטוריה אלטרנטיבית לבינלאומיות של אורנג'. ופלאפון, אחרי הרבה מאד זיגזוגים התמקם בעולם ה'אחר' ממנו הוא מנהל את הדיאלוג עם לקוחותיו.
בשלב מסוים היה ברור שהתחרות היא לא בין מוצרים, שירותים ומחירים אלא תחרות בין חוויות צרכן. הפרסומות של כל שלושת השחקנים היו חלקן יפות וחלקן פחות יפות אבל הזירה הפסיקה לרתק כזירה כי החלוקה היתה ברורה והמסרים - צפויים.
כשחדרו מותגי הדיסקאונט היה נראה כאילו שעומד להיות מעניין, ואולי לרגע אפילו היה קצת אקשן אבל גם זה הפך למובן מאליו. מה שנותר תלוי באוויר היה שאלת ההצדקה של מותגים כגון אורנג', שהיה המותג האהוב במשך תקופה לא קצרה.
- סלקום: גידול של 67% ברווח - 55 מיליון שקל
- אחרי דוחות פרטנר: חברות הסלולר סיימו לקצור את פירות ההתייעלות?
אז אם אני יכול לדבר ב-9 או 49 ש"ח בחודש - תזכירו לי למה אני עדיין באורנג'? הטעות הכי מסוכנת היתה עלולה להיות התעקשות על הערכים הישנים שמדמים את התקשורת הסלולארית לתקשורת בין אנשים. ההקבלה בין אהבה לילדים או לבן זוג - לבין פעימת המונה הדיגיטאלית שמאפשרת תקשורת - הפסיקה לרגש ואי אפשר להעמיס עליה עוד מסרים.
מה שיפה מאד במהלך האחרון של מותג אורנג' הוא ה"הפרעה" היצירתית. Disruption. במקום להיכנס בכל הכוח עוד יותר למרכז הזירה של "תקשורת = קשר", עשתה אורנג' צעד גדול לאחור והצטרפה בכך למגה מותגים שהיו באותה סיטואציה, עמדו מול אותם אתגרים ובחרו באותה אסטרטגיה.
והאסטרטגיה היא להבהיר לעולם שיש חיים מעבר למותג. סוג של הפגנת בטחון עצמי שרק מגה מותגים יכולים להרשות לעצמם. באמצעותה הם מחזקים את מעמדם בקרב ציבור הלקוחות הקיימים והאפשריים.
- לא רק קשת על המסך: מי הצליח להפתיע בפריים טיים?
- חשיפה הובילה בפריים טיים, מי הפתיעה במקום השני?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בדומה לאורנג' שמציעה לנו לכבות את המכשיר ולחוות את החיים שחומקים בין אצבעותינו בין צלצול אחד להודעת טקסט, גם ה-Citi Bank- הודיע לציבור לקוחותיו ש-"There is more to life than money". הסיטי יצא בקמפיינים שהציגו סיטואציות כגון זוג זקנות שמנגנות ושרות תוך כדי זיוף נוראי, בחורה שאוהבת לעשות פרצופים מול הראי, ועוד רגעים מלאי חמלה ואנושיות שהמסקנה מהם היא אחת - החיים הם הרבה יותר ממה שכסף יכול להסביר. האמונה של הסיטי היא כי עלינו לחיות חיים בעלי עושר פנימי שהוא מעבר לעושר כספי והסיסמא שליוותה אותו שנים רבות היתה "live richly".
בדומה לסיטי גם מאסטרקארד נשען על אידיאולוגיה כי יש דברים שכסף לא יכול לקנות. בדומה לאורנג' הוא מעצים את עצמו דרך הקטנת עצמו. בשביל כל שאר הדברים שכסף כן יכול לקנות - יש מאסטרקארד. אבל בואו נסתכל על הדברים שכסף לא יכול לקנות - אהבה, משפחה, חברות. בזכות העובדה שהמסר רלוונטי לצרכן, לאו דווקא לביזנס של המותג - הוא מייצר בסיס של אמון. האמון הוא תנאי הכרחי להעדפה מצד הצרכן, שחוזר מרצונות החופשי לחיקו של המותג. מותגים שמסמנים את התפר שבו הם "נגמרים" והחיים האמיתיים "מתחילים" מצמצמים כביכול את תחום שליטתם אך מרוויחים את אהדת הצרכן שמזמן לא רואה את עצמו כ"קונה" אלא כמי שמקיים מערכת יחסים שיוויונית עם המותג. הגישה אמנם נעימה לצרכן אבל יש בה גם מאניפולטיביות ערמומית כי היא מותירה את המתחרים קטנוניים ועסוקים בלמכור עוד שירות או מוצר.
חברת DTAC התאילנדית מבצעת אותו צעד קטן לאחור ששם אותה בקדמת הבמה. בקליפ a silent message to all of us המסר הוא - כבה את הסלולארי ותגלה שיש לידך אנשים. בטכניקה יפה מצליח הקליפ להראות איך העולם סביבנו נעלם כשאנחנו משתמשים בנייד לצד אנשים. עפרונות מציירים ללא ילדים, גיטרות מנגנות ללא נגנים וכן הלאה - וכולם חוזרים לחיים כשהמכשיר כבוי.
האופציה לייצר מהלך של "החסרה" תמיד קיימת בהתפתחות יצירתית. הדבר דומה לעולם העיצוב שמתמודד עם שיעמום ושחיקה בכל נושא כמו ידיות של ספל, מעקה של מדרגות, מסגרת של תמונה, מחוגים של שעון. אנחנו מתרגלים ומשתעממים על נקלה, וזקוקים לחדשנות באופן אורגני. "אנו יכולים להגשים את המטרות שלנו רק אם נהיה מוכנים ל"הפריע" ולחדש את כל האספקטים של העסק שלנו - כנתיב ליצירת צמיחה עוצמתית יותר" טוען ג'ונתן מילדנהאל, סמנכ"ל המצויינות בפרסום, תוכן ואסטרטגיה העולמי של קוקה קולה.
לסיכום, המהלך של אורנג' משחרר את האחיזה הכפולה והמשולשת שמאפיינת את שוק המפעילים הסלולאריים. עם זאת - חובת ההוכחה על אורנג'. אם המהלך מתחיל ונגמר בהבלחה חד פעמית או דו פעמית - לא די בו כדי לחלץ את המותג ממקומו הקודם. חשוב שאורנג' תרים את הכפפה המאתגרת שמתמקדת בחיים שמחוץ לפולס הדיגיטאלי, ותעז לנהל מערכת יחסים ממשית עם הלקוח בעולמו, ומחוץ לעולמה, על רובדים ממשיים נושאי ערך ותועלת.
- 61.ניתוח מעניין מאוד, תודה! (ל"ת)סבטלנה 01/10/2013 11:20הגב לתגובה זו
- 60.Charly 29/09/2013 13:23הגב לתגובה זוorange kakakamaika !!!!!!!!!!!!!!!
- 59.מורן 29/09/2013 12:44הגב לתגובה זוהחוויה שלי עם החברה היא לא בשלטי חוצות או בטלווזיה אלא ברגע שאני מתקשר לשרות הלקוחות. של אורנג' פשוט קטסטרופה
- 58.המוח 29/09/2013 11:15הגב לתגובה זוכשכל החבילות משולמות מראש, האינטרס שלהם שלא תפתח את המכשיר בכלל. כלומר הם מעודדים המנעות משימוש, כמובן תוך מיסוך הסיבות.
- 57.פ 28/09/2013 17:04הגב לתגובה זוולקינוח גם גנבו ממני כסף על אי שימוש בקו בשני מכישירים.... אותי הם לא יראו אותי יותר לעולם. ובנסוף גם אמא שלי בוכה על 10 שנים ששילמה להם יקר
- 56.נמרוד יניב 28/09/2013 06:59הגב לתגובה זולחבר'ה של גולן, פלאפון וסלקום אין מה לעשות בחיים חוץ מטוקבקים בשם "עובדת אורנג' 5 שנים"? .פתטי.
- 55.אהבתי את הפרסומת!! 27/09/2013 23:30הגב לתגובה זואורנג' יופי של חברה גנבו אותי 5 שנים בפיטויים לאייפון חדש- עברתי בשעה טובה לגולן טלקום ויש לי שקט נגמרה הגניבה הגדולה של חברה בלי מצפון - נכנסים לכרטיס האשראי ובוזזים אותך תגידו זכות לתת שירות של גנבים!!!
- 54.דוד 27/09/2013 09:24הגב לתגובה זומאחל להם שעל כל שקל שגזלו מהצבור תא סרטני מוכפל בהפרש ההכנסה בין אורנג לנגזל
- 53.מני 27/09/2013 02:46הגב לתגובה זוחשוב שכל אם עבריה תדע שחברת אורנג' ממש עושקת את הצרכנים שהשתמשו בטלפון סלולרי בחו"ל. מדובר באלפי ש"ח הוצאה שלא ציפיתם לה בשל הודעות וואטס אפ או סתם שליחת תמונות של הילדים לסבא ולסבתא. אני אישית ניזוקתי וחברת אורנג' הייתה מוכנה לעשות לי הנחה בשיעור של 20%. לטסים לחו"ל נא היזהרו ושקלו לרכוש SIM במדינת היעד.
- 52.דוד 27/09/2013 00:19הגב לתגובה זועד היות בכדי לקבל אינפורמציה כל שהיא צריך לעמוד בתור, ולא מעט. שלא לדבר על תקלות
- 51.לקוח גולן טלקום 26/09/2013 16:50הגב לתגובה זומרוב שאורנג' עינו אותי ואת משפחתי ביום שגולן קמה ניידתי את המספר שלי ושל משפחתי והתגובות לא איחרו לבוא מנהל השיווק של החברה במכתב נציגי החברה הבנתי לפי המרדף אחרי שעשיתי לי ולמשפחתי את הדבר הטוב ביותר !!!! יישר כוח לגולן טלקום
- 50.מכשירי אורנג' נסגרים מעצמם כי השירות מחורבן (ל"ת)איש אחד 25/09/2013 19:21הגב לתגובה זו
- 49.שילמדו מסלקום לעשות פרסומות (ל"ת)ליאור 25/09/2013 14:35הגב לתגובה זו
- 48.עובדת אורנג' 5 שנים 24/09/2013 21:05הגב לתגובה זואורנג' שנת 2013 היא חברה עם השירות הגרוע ביותר בארץ , את זה אני אומרת בתור עובדת מכירות אורנג'. בעידן בו כל החברות מורידות מחיר , אפילו סלקום שיש לה הכי הרבה לקוחות בארץ מורידה...אורנג' עדיין מעיזים למכור במחיר יקר בהרבה מהמתחרים. וכאשר אי אפשר להתחרות עם החברות האחרות במחיר מתחילה שיטת ה"קמיקאזה" לספר ללקוחות שבחברות אחרות הקליטה פחות טובה והגלישה והקליטה של אורנג' והשירות הם הטובים ביותר ויש על מה להיות יקרים יותר. בפועל? מנסים לטרוף את כל הקלפים משכורות של 13000 לאנשי מכירות ירדו ל-6000 ש"ח ו-2000 עובדים פוטרו על מנת לחסוך במשכורות , אבל מה עם שירות? אין מספיק נציגי שירות כי חוסכים בכוח אדם ומצד שני מעבירים שיחות שירות למוקד המכירות שם יש פחות עומס ונציג המכירות כבר ידאג לסובב את הגלגל ולהעביר אתכם שוב לתפריט , נקודה למחשבה.
- 47.עובד לשעבר 24/09/2013 17:34הגב לתגובה זוזהו, מת הסוס פרסומות של גסיסה כי אין כבר מה להציע ללקוח, פעם זה באמת היה שירות טוב היום אפילו כבר זה לא... מאחל לבן דוב את העתיד של דנקנר, רק חבל על הכמה אחוזים הבודדים של עובדי חברה שבאמת משקיעים ומגיע להם עבודה טובה.
- 46.צרכן סלולר 24/09/2013 17:25הגב לתגובה זומוכן לשלם יותר לחברה שעונה לפניות ויש לה שרות לקוחות ומרכזי שרות. לא מוכן לשלם מעט ולקבל כלום. גולן- חאפר מצוי שיסגור את הדלת בקרוב תזכרו מה אני אומר
- Charly 29/09/2013 13:27הגב לתגובה זוAhla !!!!!!!!!
- 45.עברתי לפלאפון 24/09/2013 15:54הגב לתגובה זולעולם!!!! חברה שמחפשת רק איך לגבות. השירות נוראי מחלקת הגביה שלהם גובה כספים על ימין ועל שמאל ללא הבחנה וללא מחשבה שיש סכום קבוע שצריך לגבות וברגע שפונים אליהם ושואלים אותם למה - הם עונים ככה! ולא מזכים! הם על הפנים!!!! כדאי להם לסגור את החברה או להתחיל לשנות את ההתנהלות הנוראית שלהם!!!
- 44.אמיר 23/09/2013 22:52הגב לתגובה זובאים לחנך אותנו - בלי בושה. במקום פרסומת שמחממת את הלב (לכך הם כיוונו) יצא להם סרט חינוכי, מטיף ומקומם. למה אני צריך שחברת סלולר תחנך אותי? הם נורא יהירים וזה מייצר אנטגוניזם.
- יורם 26/09/2013 07:51הגב לתגובה זוהם הצליחו לעבוד עלי ,ללא כל בושה עד היום יש לי תזכורת חודשית כואבת בדמות חשבונית כתומה למרות שאני נחלצתי מהם לטובת גולן טלקום, שם לפחות ברור לי מה אני מקבל במורה ל100 שקל שלי.
- אילן 27/09/2013 12:20המון פעמים ניסו לגרום לי להתחייב לטווח ארוך , ועשו זאת במתק שפתיים ,בעדינות בניסיונות לשלוח אלי הביתה איש מכירות - כלום לא עזר להם, הבנתי את הרמאות שלהם - . גם היום כשאני בגולן קניתי אייפון משומש ברבע מחיר - ושיקפצו כל חברות הסלולאר הגנבים למיניהם .
- 43.שביט 23/09/2013 18:01הגב לתגובה זוזה מה שקרה לי וצריך לקרות לכל שפוי אחר במדינה של גנבים
- 42.בולשיט,שלא עושה כלום 23/09/2013 17:55הגב לתגובה זוהייתי באורנג' 12 שנה. עזבתי למתחרה זול וטוב,עם שירותי אקסטרא בחינם!!!
- 41.אמיר 23/09/2013 16:47הגב לתגובה זוכולנו התפכחנו - ומה המותג אומר על עצמו, איך הוא נתפס בתודעה וכו' כבר ממש לא מזיז לנו יותר, במיוחד במותגים שהיו כל כך מסואבים ושמנים בגלגול הקודם שלהם. הציבור כועס ובצדק על מותגי התקשורת בישראל, שדאגו לשדוד כסף ועוד כסף. (עד שמהפכת התקשורת של כחלון שברה את החוקים) מה שמעניין אותנו היום זה שירות טוב מהיר ואמין, ושהמחיר יהיה הוגן. (אני אישית מוכן לשלם קצת יותר תמורת שירות מהיר יותר - זה לגיטימי) היום מותג נמדד במעשים שלו ובהתממשקות מול הלקוחות ופחות בחזות הגרפית / פרסומית.
- 40.דני 22/09/2013 15:40הגב לתגובה זוכתבת יקרה, כמו רבים גם לך כנראה יש כשל בהבנת הנקרא והבנת הנשמע. בואי נבחן את הסיסמא החדשה של אורנג' שידעת היטב לצטטה מהפרסומת - "יש רגעים בהם צריך להניח את הסלולארי בצד. בשביל שאר הרגעים - אורנג' אולטראנט". מה שזה בעצם אומר שחש בחיינו רגעים בודדים ונדירים בהם עלינו לכבות את הטלפון הנייד כלומר אנחנו חייבים להיות דבוקים לנייד בכל ימות השנה ובכל שעות היום למעט אותם רגעי חסד מעטים. לי זה לא נשמע כמו צעד אחורה אלא יהירות שאין לה גבולות ומניפולציה די מתוחכמת שגרמו לך ולהרבה כמוך ליפול בפח. אני מציע שבמקום לתת פידבקים ולבשר על מיתוג אוונגארדי, תלמדי קודם לקרוא עברית.
- 39.YZ 22/09/2013 14:53הגב לתגובה זוועברתי לגולן....
- 38.איתן 21/09/2013 19:28הגב לתגובה זוחברה שרק מנסה לעשוק את לקוחותיה,לא משנה איזו תדמית תנסה לבנות,היא שרפה את עצמה מזמן.כמו גם הבעלים לשעבר והתספורת. אין קיצורי דרך,יצטרכו לבנות דרך השירות תדמית חדשה ויקח להם שנים. כולם בורחים מהם ולפני שזה יקרה הם כבר לא יהיו. לא חבל לי עליהם.
- 37.פרשן 21/09/2013 18:07הגב לתגובה זוכניתוח קמפיין לקורס מבוא בשיווק זה ניתוח נכון ויפה. אבל בעולם האמיתי הצרכן הממוצע ובמיוחד הישראלי ששבע מהקמפינים של חברות הסלולר/בנקים/ביטוחים שעושקים אותו כבר שנים, מזהה בשבריר שניה שעושים עליו שוב מניפולציה זולה כדי להחדיר שוב את המותג המאוס שדפק אותו לאורך שנים. אורנג' המצומקת והחבוטה של אחרי הרפורמה מנסה להשאיר את נתח המנויים העצלן שלה שעדיין לא עשה השוואת מחירים.
- 36.הייתי פראייר של אורנג' 12 שנה - הספיק לי !!!! (ל"ת)אלי 21/09/2013 17:52הגב לתגובה זו
- 35.נילון 21/09/2013 17:21הגב לתגובה זואורנג גנבים
- 34.מטה המאבק ברשת אורנג 21/09/2013 16:03הגב לתגובה זומוזמנים להכנס למטה המאבק ברשת אורנג' בפייסבוק ולקבל עדכונים וטלפונים ומס' פקסים של החברה על מנת למנוע את העושק והניצול שמבצעת החברה כלפי לקוחותיה.
- 33.מויש 21/09/2013 15:07הגב לתגובה זועבודה ולא אורנג'
- 32.דסלוק 21/09/2013 14:30הגב לתגובה זוהיו מתנשאות , קרות ו"עלק" מתוחכמות.לא הראו אפילו מכשיר סלולרי . כך שמעולם לא התחברתי אליהם , תרתי משמע . וכנראה זה לא יקרה בעתיד.
- 31.חכם 20/09/2013 20:03הגב לתגובה זוכן, בן דוב, הבעלים של אוראנג', שדד את קופות הפנסיה שלנו ושל הורינו וקיווה להחזיר את הכסף דרך השוד המתמשך של לקוחות אוראנג'. לא כל כך הצליח לו, האמת, אבל מי ישלם על ההרפתקאה הזאת? אנחנו, כמובן. להיתנתק מאורנג', מיד
- 30.בני 20/09/2013 19:25הגב לתגובה זוהחבילות אינן מאפשרות להם קומבינות וגניבות הם רוצים שנשתוק כדי שיעלה להם פחות. מציע לכם גם אם יתנו לכם גן של שושנים תתרחקו מהם
- 29.זאת לא פרסומת זאת פחסומת (ל"ת)20/09/2013 15:23הגב לתגובה זו
- 28.מוכן לספוג תספורת, רק שיפשטו רגל (ל"ת)מתעב את החברה הזאת 20/09/2013 15:22הגב לתגובה זו
- 27.הלוואי שישרף להם הבניין בראש העין (אבל בסופש) (ל"ת)זבל של חברה 20/09/2013 15:15הגב לתגובה זו
- 26.שירות זוועה באורנג' רק למכור רוצים וזהו!!!!!! (ל"ת)ש 20/09/2013 10:53הגב לתגובה זו
- 25.גיא 19/09/2013 10:47הגב לתגובה זואורנג',תפשטו כבר רגל!
- 24.איס 19/09/2013 10:00הגב לתגובה זו14 שנה דופקים אותנו וקורעים לנו את הכיס שימותו הם והפרסומות שלהם ושיפשטו את הרגל חברה מסריחה גנבים
- 23.הרי גם ככה כולם כבר עברו לגולן טלקום .. (ל"ת)גולן טלקום 18/09/2013 11:37הגב לתגובה זו
- 22.סתם אחד 18/09/2013 11:00הגב לתגובה זוככה רואים שכתבת לא מבינה מהחיים שלה. אם היום רוב החבילות בסלולר הן במחיר קבוע (ולרוב בשימוש בלתי מוגבל או גדול מאוד) - מה זה משנה אם הבן-אדם משתמש בסלולרי או לא? העיקר שהוא מכיר את המותג! בילר פספסה כאן לגמרי.. כל מי שחושב שאורנג' צבועים הוא מהלקוחות שחברות הסלולר בסוף עובדות עליו בעיניים
- 21.דוד לוי 17/09/2013 14:11הגב לתגובה זוכאשר הלקוחות משלמים מחיר קבוע וללא הגבלה אז חברות הסלולאר רוצות שלא נדבר בזמן שהמחיר היה לפי זמן אויר הם עודדו אותנו לדבר יותר כך הם הרויחו יותר במחיר קבוע הם יחסית לא מרויחים מספיק
- 20.אזרח פשוט 16/09/2013 13:48הגב לתגובה זואין בנאדם אחד שאני מכיר באופן אישי ולא שונא א אורנג'. החברה הזאת מיררה לכולם את החיים. הלוואי ויפשטו רגל. גם אם היא הייתה החברה היחידה בעולם לקשורת, לא הייתי מנוי אצלה.
- 19.וואו כל כך הרבה צביעות בפרסומת אחת. (ל"ת)נעשק נולד. 16/09/2013 11:32הגב לתגובה זו
- 18.ש.ז. 15/09/2013 13:57הגב לתגובה זוהסיבה שהם מרשים לעצמם לעשות פרסומת כזאת היא פשוטה מאוד, היום רוב המנויים שלהם מנויים על בסיס של מחיר קבוע ללא הגבלה, זה לא משנה להם כמה אנשים ידברו הם ישלמו אותו מחיר, להיפך, הם רוצים שידברו כמה שפחות, לעולם הם לא היו עושים פרסומת כזאת בימים שבהם הם עשקו את הציבור במחירים מפורזים, שכל דקה אנשים שילמו למעלה מחצי שקל, היום שכולם משלמים מחיר קבוע, פתאום הם מציגים את עצמם כאנושיים, כאלה שאכפת להם, כל מה שאני יכול להגיד להם זה, שיפסיקו להשתין עלי ויגידו לי שיורד גשם...
- 17.צרכן 15/09/2013 13:56הגב לתגובה זו99 שקלים שיחות בישראל ללא מגבלה מיסרונים ללא מיגבלה גלישה בנפח 3 ג׳יגה (הרבה מעבר למה שאני צריך) שיחות לחו״ל חופשי שיחות מחו״ל ב35 אגורות לדקה. אז אף פרסומת לא תשכנע אותי לחזור לאורנג׳
- בדיוק! (ל"ת)א 16/09/2013 10:18הגב לתגובה זו
- 16.שי 15/09/2013 11:58הגב לתגובה זורשמו אותי לתכנית שיחות לכל העולם חינם, ב-300 שקל לחודש, למרות שאמרתי להם שאיני מעוניין (אפילו אין לי מכשיר טלפון - רציתי רק את האינטרנט). הייתי צריך להפעיל עורכי דין - בסוף הם הודו בטעות, ואמרו שיחזירו לי את הכסף שנגבה - עברו שנתיים ועוד לא ראיתי גרוש.
- 15.15/09/2013 11:39הגב לתגובה זוזה צעד נבון ויפה, אכן הפנמתי את הרעיון ומיישמו. אבל, בפחות כסף עם חברה אחרת...
- 14.טטס 13/09/2013 20:01הגב לתגובה זוזה כי את(ה) כנראה לא חכם גדול, ולא הבחנת שמרמים אותך מדי חודש. אורנג' התנהגה כחברה רמאית. וכמוה ענקי הסולאר האחרים. זו הסיבה לנהירה הגדולה לחברות החדשות. גורם המחיר לנהירה הוא משני בעניין. אישית, איני אוהב דיון כה אוהב על פעילות של חברה רמאית, אפילו אם מדובר בנושאי פרסומת "מפתיעה".
- 13.עמוס 13/09/2013 09:23הגב לתגובה זוושהשם שלך הוא לא מילר אלא בילר. מצפה לפוסטים הבאים שלך - מאזין נלהב לשי ודרור :)
- 12.סונארה 13/09/2013 09:11הגב לתגובה זושבעבר עודדו כמה שיותר שיחות כדי לקבל יותר כסף מהלקוחות. היום, בעידן של הכל כלול, חברת הסלולר מעודדת להפחית בשיחות כדי להוריד את הנטל וההוצאות מהקו.
- 11.אני 13/09/2013 01:26הגב לתגובה זולא האמנתי מזל שברחתי מהם בזמן
- 10.דניאל 12/09/2013 12:33הגב לתגובה זואם היית מראה לי את הפרסומת הזאת לפני עשר שנים הייתי מתרגש, הייתי מפרגן הייתי מתרשם מהאסטרטגיה השונה והאמיצה. אבל אנחנו חיים בעידן שונה. הפרסומת של מאסטרקרד היתה מאסטרפיס לזמנה וזה בדיוק ההבדל בינה לבין מה שאורנג' עושים בשנת 2013. משפטים גדולים ותובנות גדולות שמגיעות מצד מותגים כבר לא מעניינות את הצרכן.זה לא אמין, זה לא אמיתי וצרכנים עולים על הזיוף בשניה. הרי כמו שנאמר פה באחת התגובות, אותו מותג ניסה לשכנע אותי לפני שנה או שנתיים למה כדאי לי לדבר כל הזמן מכל מקום. צרכנים מחפשים מוצר מעולה, מחפשים כנות, פשטות ושקיפות, מחפשים אותנטיות, מחפשים הוגנות ולא איזה משפט שאיש שיווק הגה בחדר ישיבות ובינו לבין המציאות הקשר מקרי בהחלט. כרגיל פספסת. לא פלא שעולם השיווק שלנו תקוע מאחור, אם את נחשבת לאחד מבכיריו.
- אחד שמבין שיווק 13/09/2013 17:59הגב לתגובה זוממש אבל ממש בול - זה גיבובי שטויות של אנשי שיווק לא רלוונטיים, בדיוק כמו חברת הפרסום ואנשי השיווק של אורנג'
- פחחח 18/09/2013 11:03אורנג' עשו את זה בגלל החבילות שאינן מוגבלות (שאינן תלויות בשימוש). אם קנית חבילה כזו הם מרוויחים אותו דבר אם תדבר או לא - אז מה אכפת להם להגיד לך לא לדבר? הכי חשוב שאתה מדבר ע ל י ה ם הרבה וזה פרסום חינם בשבילם. קיצר נפלת בפח ואתה לא באמת מבין בשיווק, הדבר היחיד שיש לך הוא חיבור לאינטרנט :)
- 9.אריאל 12/09/2013 09:17הגב לתגובה זוכשסיטי בנק אומרים ש"יש יותר בחיים מאשר כסף", השורה הבאה היא "יש בנק שמבין את זה". כלומר סיטי בנק הוא בנק אנושי שמבין אותך. כשמאסטר כארד אומרים ש"יש דברים שכסף לא יכול לקנות". הם בעצם אומרים, שבעזרת מאסטר כארד, אפשר לקנות את כל הדברים שמאפשרים לכם להגיע לאותם רגעים שאין להם מחיר. הסאב טקסט הוא: "אפשר לעשות שופינג כל היום בקניון ולא להרגיש ריקנות רגשית" לעומר זאת, הסאב טקסט של אורנג' הוא: "אתה חסר וגישות ולא יודע להתנהג. אנחנו באורנג', אנשי העולם הגדול עם המותג הבינלאומי שלנו, נלמד אותך מה הם ערכי משפחה". דרך אגב, הבחירה במחזמר עם להיט צווחני ודביק, לא קשורה לאסטרטגיה הזו. אבל כבר הוכח פעמים רבות, שזו הדרך הבטוחה להיכנס לזכורות והאהובות.
- 8.יפה מאוד, ניתוח מעולה קבלי שאפו (ל"ת)ת"אביבי 11/09/2013 13:51הגב לתגובה זו
- 7.יואב 10/09/2013 18:20הגב לתגובה זומקריאת התגובות השטחיות עד כאב אפשר להבין שמדובר בשני סוגי מגיבים. מנהלי מותג שבחיים לא היה להם אומץ לאשר מהלך כזה או פרסומאים מתוסכלים שלא יצליחו למכור ללקוח שלהם כזה כוון. אפשר להסכים עם הקו הזה או לחשוב שהוא טעות. צריך להיות טיפש כדי לא לראות שיש כאן מהלך שיושב על תובנה צרכנית עמוקה והחלטה אמיצה של חברת סלולר לאמץ אותו
- שיט 20/09/2013 15:19הגב לתגובה זומנהל קמפיין שמחבר את אורנג' - המותג השנוא בישראל (בלי תחרות בכלל) עם פרסומת עדינה שמעודדת אותך *לא* להשתמש בשירותים שהם מציעים - מאבד אמינות בחצי שניה. זבל של פרסומת, חרא של חברה, כולם שונאים אותכם, תיסגרו כבר.
- די לשקרים 11/09/2013 11:21הגב לתגובה זועל איזו החלטה אמיצה אתה מדבר יואב? ברור שעם חשבון ללא הגבלה על שיחות, אורנג' רוצים שתדבר כמה שפחות. למה להמציא דברים? למה לחשוב שהקהל בבית טיפש? למה לא לכתוב שאתה ממשרד הפרסום שעשה את הפרסומת?
- 6.עודד 10/09/2013 17:10הגב לתגובה זומתבאס. לא כי הסרטון הזה טוב, הוא נחמד לא יותר. אלא כי זה בעיקר מראה כמה האנשים בתעשיית הפרסום סתומים. בורים. עילגים. לא יודעים להבחין בין עיקר לטפל, מסתכלים על זווית כל כך צרה של הדיון. פשוט רפיון שכל כללי. אנשי הקריאטיב, דורנו הולך ופוחת. הכבוד שלנו נרמס, כי בעיקר כי אנחנו שחצנים ולא מספיק אינטיליגנטיים. דברו פחות בביטחון, הקשיבו יותר ללקוחות שלכם. שם טמון הפתרון המבריק.
- 5.סקפטי מאז 2003 10/09/2013 16:20הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=DQEp5THXbyo&feature=youtube_gdata_player
- 4.האיש ההגיוני 10/09/2013 15:51הגב לתגובה זורק בגלל הפרסומת הזו אני אשלם 130 ש"ח במינימום באורנג'במקום 59 ש"ח כיום. נראה לכם באמת רפי שכל כתומים שכמוכם ???
- 3.יניב 10/09/2013 13:49הגב לתגובה זולא קורה הרבה שאני מזדהה עם טוקבקים של "הכתב לא מבין שום דבר", כי לטעמי אם יש גוף תקשורת כלשהו שמוכן לשלם - אז הכתב כנראה מבין משהו. אבל כאן נראה שיש פשוט ניתוח שגוי. כמעט 900 מילה על כלום. במשך שנים אורנג', כמו שאר החברות, לימדו אותנו שאנחנו צריכים את הסלולר שלנו בכל מקום, כל הזמן, להיות מחוברים תמיד. כי כל שניית חיבור הכניסה להם כסף. הרבה מאוד כסף. ואז באו החברות החדשות ולימדו אותנו שאין סיבה לשלם יותר מ-99 שקלים במקרה הרע, לא משנה כמה נדבר, נסמס, נווטסאפ, נצפה. ואז, כשכל שניית פעילות שלנו עולה להם כסף - באה אורנג' ואומרת "לא, תניחו את הטלפון בצד, אל תשתמשו בו". אז "ביטחון עצמי ששייך רק למותגי על"? לא לא, פשוט הרצון, הלגיטימי אגב, להגדיל את הרווחים. זה הכל
- מני 10/09/2013 15:50הגב לתגובה זוולגבי ORANGE - "אסטרטגיה" או כיוון שמתאים לעידן של לפני ה"מהפכה" אם אפשר לקרוא לה ככה.
- יוני 10/09/2013 14:42הגב לתגובה זוזה שכתוב 900 מילה על כמעט וכלום אני מסכים, היה מספיק להשאיר את הכותרת על היציאה מהאוקיינוס האדום לכחול ולהטמיע את שני הסרטונים בעמוד. בכל אופן אני נוטה להסכים עם בילר, בהחלט נעשה כאן מהלך שאיננו שגרתי. בנוגע לכל מה שאורג' לימדו אותנו או לא בעבר זה כלל לא משנה - חוקי המשחק השתנו לגמרי. וד"א מי בכלל זוכר מה הם לימדו אותנו? סביר להניח שכל מה שזכור לנו מכל העשור בערך שהם פועלים פה זה באמת הבינ"ל כמו שבילר אמרה ואת סגת בן-דב. אנחנו זן נחות בעלי זיכרון קצר.
- 2.כמה שום דבר אפשר לכתוב על כלום? (ל"ת)מני 10/09/2013 11:39הגב לתגובה זו
- 1.חבל 10/09/2013 11:20הגב לתגובה זוחבל שהם מעתיקים את השורה של מאסטר כארד בלי בושה. "יש דברים שכסף לא יכול לקנות. בשביל כל היתר, יש מאסטר כארד.
- יאיר דנציגר 21/09/2013 19:02הגב לתגובה זוגם אם אורנג תציע לי לעבור בחינם. אני לא יעבור.השנאה אליהם כל כך גדולה ששום פרסומת לא תעבוד.לא חשוב כמה מתוחכמת
- פראייר לשעבר 26/09/2013 16:54העברתי את המשפחה המורחבת לגולן מעל 20 קווים !!!!!! אבל מה לעשות יש עוד המון משפחות ואנשים בורים שמשלמים הון לחברות הסלולר העושקות