: ההודעה לעיתונות של אתמול הפכה לפרסום בלעדי של היום
הודעה על דוח ביניים שהופצה אתמול (יום ג') תחת אמברגו על ידי דוברת הרשות לניירות ערך שרונה מזליאן לוי, פורסמה הבוקר על ידי היומון הכלכלי TheMarker, שהפר לכאורה את אותו אמברגו, ועורר זעם בקרב הקולגות.
כבר לפני כשבועיים הודיעה מזליאן לוי לכתבים על קיומו של התדרוך אותו אמור היה להעביר יו"ר הרשות שמואל האוזר, לגבי פרסום דוח הביניים של הוועדה לשכלול המסחר והגברת הנזילות בבורסה. אתמול שלחה מזליאן לוי אזכור לגבי האירוע היום ב-10:30, אליו צירפה מבעוד מועד את הדוח בן 195 העמודים, וביקשה לשמור על אמברגו עד שעת פתיחת התדרוך.
ואולם, TheMarker פרסם כבר בעיתון הבוקר ידיעה ראשית בעמוד האחרון שלו, תחת הכותרת "האוזר רוצה גלובליזציה: הבורסה תיפתח בשישי?". במסגרת הכתבה של דרור רייך, אף צוין בפסקה הראשונה שלה כי ל-TheMarker נודע על כך שהמסחר בבורסה עשוי לעבור מיום ראשון ליום שישי.
אבל הפלא ופלא, בסעיף 11 בדוח שנמסר אתמול לכל מערכות התקשורת, מופיעה הפסקה הבאה: "הוועדה ממליצה לבחון האם התועלת הכרוכה בהחלפת המסחר ביום א' עם מסחר ביום ו' בשבוע מצדיקה את עלות המהלך. הוועדה מציעה לבורסה להוציא שאלון בכתב לכל חברי הבורסה ולמשקיעים המקומיים והזרים, על מנת לבחון סוגיה זו מבחינת עלות מול תועלת".
העמוד האחרון של TheMarker, היום
גורמים ב-TheMarker טוענים כי הדוח הושג על ידי הכתב שלא באמצעות הרשות, ולכן פורסם. בעקבות כך, כבר לא היה צורך בקיומו של האמברגו, והאתרים וכלי התקשורת השונים החלו לפרסם פרטים מהדוח עוד לפני תחילתו של התדרוך.
אין זו הפעם הראשונה שעיתון כלכלי מפר לכאורה אמברגו. במקרה האחרון והמשמעותי, אף קבע בסוף 2012 בית הדין לערעורים של מועצת העיתונות, כי כלכליסט הפר אמברגו בכך שפרסם ידיעה שקיבל מבנק ישראל, אולם לא עבר על תקנון האתיקה של מועצת העיתונות וזאת משום שישנה חוסר בהירות לגבי סעיף 22 לתקנון. בכך חתם בית הדין לערעורים של מועצת העיתונות, את הסוגיה בין הצדדים שהחלה בקיץ 2012, והופך את החלטת בית הדין לאתיקה שקבע בתחילה כי הייתה עבירה על תקנון האתיקה.
ברשות לניירות ערך וב-TheMarker סירבו להגיב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.אמברגו? מה זה? באסדת הקידוח של תמר לא מכיריםאסדת קידוח 12/09/2013 19:19הגב לתגובה זו0 0תשאלו את המארקר יספר לכםסגור
-
3.היום כבר ביפר הוא פרסום ראשוןעיתונאי 12/09/2013 08:23הגב לתגובה זו0 0כמו באתרי הספורט, באתרי החדשות. ראה מאקו, ועוד. פרסום של ביפר הוא פרסום ראשון. בידיעות אחרונות הפכו בכלכלה הודעות לעיתונות לחשיפה. זילות המקצוע.סגור
-
2.רגע רגע זה לא אותו דה-מרקר שהתלהם עלציקו הקוסם 11/09/2013 19:35הגב לתגובה זו0 0עתון אחר שהעז לשבור אמברגו של בנק ישראל. בספר הפתגמים, בערך "טובל ושרץ בידו" צריך לשים את הלוגו של העתון לאנשים מתחסדיםסגור
-
1.חוצפה של דה מרקר (ל"ת)שרון 11/09/2013 16:38הגב לתגובה זו0 0סגור