למרות ירידה של 3% בהגשות לתחרות ה'גולדן דראם' - עלייה בהגשות מישראל

תחרות הפרסום הסלובנית שתתקיים באוקטובר מציינת 20 שנים להיווסדה. השנה הוגשו 1395 עבודות מ-26 מדינות "אירופה החדשה" והמזה"ת
 | 
telegram
(1)

תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם שמדי שנה מושכת אליה לא מעט מתמודדים מישראל, מציינת השנה 20 שנה להיווסדה עם בשורה קצת פחות נעימה עבור המארגנים, בדמות ירידה של 3% בכמות העבודות המוגשות.

מארגני הפסטיבל מציינים כי השנה הוגשו לתחרות 1,395 עבודות מ-26 מדינות שונות המוגדרות כ"אירופה החדשה" וכן ממדינות המזה"ת. למרות הירידה המדווחת מ-1,438 ב-2012 ל-1,395 ב-2013, היקף העבודות המוגשות מישראל דווקא רושם עלייה קטנה מ-26 ב-2012 ל-28 ב-2013. המדינה שניצבת במקום ה-1 בהיקף העבודות המוגשות היא באופן טבעי רוסיה עם 312 הגשות (לעומת 311 ב-2012). מדינות נוספות שבולטות בהיקף ההגשות הן צ'כיה המארגנת עם 119, פולין עם 121, רומניה עם 113, אוסטריה עם 71 וטורקיה שרשמה גידול של 100% בהגשות לעומת 2012 עם 143 עבודות.

התחרות מחולקת ל-16 קטגוריות פרסום, בינהן: Film (טלוויזיה, קולנוע ווידאו אונליין), פרינט, חוצות, רדיו, דיירקט, דיזיין, דיגיטל, מובייל, חדשנות, אינטגרייטד, אירועים, יח"צ ועוד. הקטגוריות הבולטות הן פרינט עם 301 הגשות, חוצות עם 219 ו-Film עם 194.

בדומה לפסטיבלים אחרים וכמדי שנה, בגולדן דראם יישאו דברים בכירים מתעשיית הפרסום העולמית. את הפוקוס עשוי לגנוב Kris Hoet, ראש תחום הדיגיטל של משרד הפרסום הבלגי המדובר Duval Guillaume, מי שעומד מאחורי הקמפיינים "כפתור הדרמה" ו"האופנוענים בקולנוע" של קרלסברג. בנוסף ל-Hoet מי שהוזמן לשאת דברים הוא ניר רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל וכיום שם מוכר מאוד במזרח אירופה - האזור הגיאוגרפי בו מתמקדת התחרות, מתוקף תפקידו כראש תחום החדשנות של מקאן (MRM) מזרח אירופה.

בשנה שעברה היו אלה באומן בר ריבנאי ומקאן אריקסון שגרפו פרסים בתחרות. מקאן עם 3 זכיות שחולקו בין 2 מהלכים: סרטון הפרסומת "החיים קצרים" עבור חברת הלווין yes, בכיכובו של ג'יימס גנדלופיני מה'סופרנוס', ומהלך הטיימליין עבור הוועד למלחמה בסמים. הסרטון של yes זכה בזהב בקטגוריית הסרטים ומהלך הטיימליין זכה ב-2 פרסי כסף, אחד בקטגוריית הדיגיטל ושני בקטגוריית החדשנות. באומן זכה בפרס המוערך ביותר - גראנד פרי עבור איכות יוצאת דופן שהוענק לו עבור מהלך קשרי דם.

ב-2011 היו אלה 4 משרדי פרסום ישראליים שחזרו מסלובניה עם פרסים: יורו ישראל, שלמור אבנון עמיחי, גיתם BBDO ומקאן אריקסון. באותה השנה אף הוזמן יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר לשפוט בתחרות.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כפול 28 (ל"ת)
    בזבוז כסף 30/09/2013 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות