Linkedin היא רשת חברתית - אבל גם הרבה יותר מכך
Linkedin בישראל ובעולם היא הרשת המובילה ואולי אחת הבודדות שמתמקדות בביזנס, בקרביים של מחפשי העבודה והנטוורקינג. היום, יותר מפעם, הרשת החברתית והעסקית הזאת משפרת את יכולת ההפצה וההגעה שלה הן לאנשים פרטיים, אך גם לחברות. מה שמיוחד ברשת זו היכולת פילוח והדיוק ללקוח הקצה באמצעות הקשרים החברתיים.
הרשת החברתית הזו מאפשרת כיום להגיע לקהלי יעד עסקיים מדויקים - הן ברמת הפנייה היזומה והאישית והן ברמת הפרסום הממומן הממוקד. כמובן שיש אפשרות ליצירת מעורבות גבוהה באמצעות קבוצות תוכן על פי מגוון רחב של נושאים עסקיים וחברתיים אשר מאפשרים להזדמנויות עסקיות לצוץ.
בטור זה נחשוף את האפשרויות המדהימות שלקוחות אינם מכירים בהקשר של הרשת ככלי לפיתוח עסקי ומינוף אישי למכירות.
Linkedin מונה כיום למעלה מ-256 מיליון חברים והיא הרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם. בישראל חברים כיום מעל 900 אלף איש, מהם 300 אלף מוגדרים כמנהלים. בשונה מהתפיסה הרווחת של השנים הקודמות, Linkedin אינה רק פלטפורמה למפגש בין "עסקים" ו"חיפוש עבודה", אלא רשת חברתית לכל דבר עם הזדמנויות עסקיות והזדמנויות קריירה מגוונות.
בהסתכלות על לינקדאין ככלי שיווקי לחברות ולפרילנסרים, יש היום כמה כלים שחשוב מאוד להכיר:
1. מידע ותוכן - באתר ישנן כיום מגוון רחב של קבוצות מידע מקצועיות. כל משתמש יכול לפתוח קבוצה ולנהל אותה וכל מי שיאושר לקבוצה קיימת יוכל לחלוק ידע וכח. אחד היתרונות של קבוצה ביחס לפייסבוק והרשתות החברתיות האחרות, הוא שכל קבוצה מאפשרת למי שמזדמן אליה לצפות בסטטיסטיקה המלאה שלה. מאיזה ארץ מוצא החברים בקבוצה, מאיזה תחום, כמות החברים, כמות המצטרפים ונוטשים ועוד, אבל הכי חשוב - מי שחבר בקבוצה יכול להתכתב עם שאר חברי הקבוצה גם אם הוא לא מקושר אליו באופן ישיר לפרופיל האישי ופה מתחילה ההזדמנות לייצר קשרים בינאישיים שיכולים להתפתח לעסקה מניבה.
2. יכולת הפרסום השתפרה משמעותית - ב-Linkedin הבינו כי בדומה לפייסבוק, כדאי מאד לקדם את עולם הפוסטים הממומנים של הדפים העסקיים וגם את הפוסטים האישיים. הפרסום הממומן יכול לפנות גם הוא לקהלים מפולחים לפי תפקיד וסוג חברה.
המילה האחרונה בפרסום בלינקדאין היא בהתפתחות מודעות הווידאו. אמנם צריך להפריד בין הפרסום דיספליי (באנרים בדומה לרשת התוכן של גוגל) שכדי לפרסם פרסום אינטראקטיבי נדרש תקציב התחלתי של 15 אלף דולר, אך מודעות פרסום סטנדרטיות הן סטטיות והן מודעות וידאו, ניתנות לפרסום בהתאם לעלות לפי הקלקה או חשיפות כפי שנהוג בממשק המודעות בפייסבוק ולפי פילוח מאוד מזוקק המאפשר לקבוע את "סוג החברה", תפקיד המנהל, סוג התעשייה (היי טק, כימיקלים כדוגמא) והממשק רק ישתפר, מבטיחים לנו מנהלי מערכות הפרסום ב-Linkedin.
3. פנייה ישירה במייל - באמצעות המיילים הקיימים ניתן להגיע היום כמעט לכל אדם. מי שמגלה מיומנות בשימוש בחיפוש המתקדם של "קבוצות" ושל "אנשים", יגלה מטמון של מידע. מומלץ במייל האישי לספר קצת על עצמכם ולהסביר מהו המכנה המשותף להתקשרות ביניכם ולנהל את ההתכתבות דרך קבוצות, כדי לא לפגוע באיכות הפרופיל.
4. מי צפה בי - Linkedin היא אחת הרשתות הבודדות המאפשרת לנו להציץ על אלו שצפו בנו ברשת. האופציה הזו הקיימת בממשק, נוסכת אמינות ועל כן מסייעת לנו בתהליך הנטוורקינג באתר. מניסיוננו היא גם מאפשרת היכרות טובה יותר עם בעלי אינטרסים משותפים לנו.
5. LinkedIn premium - הרשת מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים חינמיים ומאפשרת לנו לקבל יותר מידע והזדמנויות לניהול קשרים באמצעות מנוי בתשלום. יש מגוון מסלולים בהתאם לצרכים העסקיים והאישיים המאפשרים ליהנות מהכלים רחבי ידיים ש- LinkedInמציעה.
6. שימוש נכון ברשימת החברים - הרשת החברתית הזו מאפשרת לנו זיהוי הזדמנויות וקשרים חברתיים עד רמה 3 של קשר ברשת. הרשת אינה מעודדת חיבור בין אנשים שאינם מכירים, ואי-הכרות אף יכול להוביל לחסימת הפרופיל. מומלץ להגדיל את הקשרים באמצעות הקשרים הקיימים שלנו או באמצעות הקבוצות שמספקות פלטפורמה לקשר ראשוני בינאישי וקבוצתי. חשוב לפעמים לצאת מהקופסא, תרתי משמע.
לטעמנו אם כך, רשת linkedin היא כרטיס הביקור ומרכז הנטוורקינג הטוב ביותר הקיים היום ברשת. האפליקציה של linkedin בסמארטפונים למשתמשי אייפון ואנדרואיד, רק מחזקת את הוויראליות ואת האפשרויות שעוד גלומות ברשת החברתית עסקית הזו, אך כדי לזהות את כל ההזדמנויות מומלץ מאוד להיכנס לאתר הרשת ולהכיר אותו מזוויות שונות. אתם עומדים לגלות לא מעט יתרונות חדשים לקשרים העסקים והחברתיים שלכם.
זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת Z Digital House, בית לשיווק דיגיטלי וחברתי . שיינפלד מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. הוא בעל MBA מהקריה האקדמית אונו. לאתר
- 4.למי יש זמן לתחזק שתי רשתות חברתיות ? (ל"ת)Pix37 23/10/2013 16:35הגב לתגובה זו
- 3.מה זה חשוב 10/10/2013 16:52הגב לתגובה זולא יודעת איך זה בעולם, אבל הצטרפתי ללינקדאין בתקווה למצוא עבודה וזה אתר כל-כך לא שמיש בשבילי. בתחום התקשורת אין כמעט הצעות עבודה רלוונטיות ולמי יש זמן ליצור קבוצות שם? בפייסבוק יש את PR-GURU וחוץ מזה יש אתכם ועוד כמה אתרי תעשייה מוכרים. להשקיע בעוד אתר סתם שורף זמן. אשמח לדעת אם יש למישהו תגובה אחרת כי בדיוק היום בבוקר חשבתי למחוק את הפרופיל שלי. לא מרגישה בנוח שהקו"ח שלי גלויים לעולם
- זיו 29/10/2013 17:29הגב לתגובה זויש גם קבוצות הקשורות להשמה וגם לא מעט מגייסים בתחום. בכל מקרה תוכלי ליצור עימי קשר ואכוון אותך לגבי הפרופיל אם תרצי. אני כותב המאמר: [email protected]
- 2.roy 10/10/2013 12:33הגב לתגובה זוi think the groups are the most crucial issue on LinkedIn, you can seek find and get in touch with a variety of people and companies.
- 1.גבי 10/10/2013 09:45הגב לתגובה זויכולה לתת תוצאות לא פחות טובות מבחינת התנהלות עיסקית.