"השינוי הדמוגרפי באירופה - מחייב שם אותם לחפש פורמטים רב תרבותיים"
אמנם הכפר לא מצליחה להניב נתוני צפייה מספקים לערוץ 10, אבל כנראה שבפסטיבל מיפ מצבה טוב יותר. "ישנה התעניינות מטורפת בריאליטי הזה", מספרת רויטל בזל סמנכ"ל מכירות - תוכן ישראלי בחברת ההפקה וההפצה דורי מדיה בשיחת טלפון מקאן, בין פגישה אחת לשניה, "וכרגיל, תמיד מחפשים תכניות פריים גדולות, את הדבר הגדול הבא".
'הכפר' היא תכנית ריאליטי חדשה בת 20 פרקים בה 5 משפחות גרעיניות בעלות רקע סוציו-אקונומי שונה, נלקחות מהחיים המודרניים והנוחים לאזור לא מיושב במטרה לבנות ישוב חדש.
"לשים 5 משפחות שהם פניה של החברה ומציגים את הדמוגרפיה, זה מדבר לאירופה", מסבירה בזל. "רק בשנים האחרונות התחילו לדבר באירופה על השינויים הדמוגרפיים והאוכלוסייה משתנה. ישראל היא הרי המדינה מספר 1 בעולם בפסיפס משתנה של אוכלוסייה, ואילו באירופה הם היו מאד הומוגניים. אבל השינויים הדמוגרפיים באירופה מחייבים אותם לחפש פורמטים רב תרבותיים, ו'הכפר' הוא אחד כזה".
לדברי בזל, הסיבה לכך שישראל הפכה ליצואנית מצליחה ("מעולם לא קרה שכל כך התעניינו בישראל כמו הפעם, כל פעם זה דבר שעולה ועולה") של פורמטים טלוויזיוניים, הם דווקא הישראלים חסרי הסבלנות ודורשי השינויים. "הקהל הישראלי אוהב לגוון, אין לו סבלנות, הוא כל הזמן עם על ההדק, וזה מחייב אותנו כל הזמן לשנות כדי לנסות לקלוע לטעם שלו".
לדבריה, סיבה נוספת להצלחה הישראלית, היא ההתמודדות עם מגבלות טכניות: "אנחנו עובדים בתקציבים מאד מוגבלים כדי לכסות את עלויות ההפקה. זה מצריך אותנו להיות מאד יצירתיים כדי להתבגר על מגבלות התקציב". זה גם מוביל לכך ש"יש בישראל יוצרים מטורפים וחרוצים עם המון רעב ורצון להצליח, כמו עודד מנשה, כמו קשת למשל".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה